Permalänk

men vafan slänge ihop typ dt du hade och så säger dom 25 dagars leverans, sjukt lång tid att vänta.

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

det jag hade ? oo fy fan , det låter länge, dom tippade på om jag slänger ihop en data nu så kommer den ungefär runt den 10:e ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte mig en 6214W som kom idag. Men jag fattar inte exakt hur jag ska installera drivrutinerna till Wpro 300. Finns en systemfil som jag inte har något program att öppna med, en säkerhetskatalog och en fil som heter installationsinformation. På alla andra drivrutiner har de varit en liten exe fil som hetat setup/install. Och skivan som följde med var lite dålig eftersom den bara hade filer för intels egna trådlösa kort.

Någon som har installerat Wpro 300 och kan förklara hur jag ska göra?
Tack på förhand.

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOTDOG2004
men vafan slänge ihop typ dt du hade och så säger dom 25 dagars leverans, sjukt lång tid att vänta.

Det beror på att väntetiden på zeptos tv tuner är så lång tills de får in den i lager. De verkar ha strulat till det lite också och gjort så att man inte kan klicka ur den rutan på sidan, jag har mailat dem om detta och hoppas att de snart ändrar det.

Permalänk

Hur kommer det sig att knappast någon skriver om 6625:an? är riktigt sugen på att köpa en sån men tvekar då det inte finns så många som skriver om den. är den inte lika bra? för dyr? eller vad är det för skillnad mellan den och de övriga?
Har tänkt ha den som ersättare för en stationär dator då jag eventuellt ska ut på utlandsmission och vill ha nåt att göra på fritiden.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Köpte mig en 6214W som kom idag. Men jag fattar inte exakt hur jag ska installera drivrutinerna till Wpro 300. Finns en systemfil som jag inte har något program att öppna med, en säkerhetskatalog och en fil som heter installationsinformation. På alla andra drivrutiner har de varit en liten exe fil som hetat setup/install. Och skivan som följde med var lite dålig eftersom den bara hade filer för intels egna trådlösa kort.

Någon som har installerat Wpro 300 och kan förklara hur jag ska göra?
Tack på förhand.

Tanka hem drivers från ftp://ftp.zepto.dk/Znote6214W/ . Lägg över på CD/USB-minne eller whatever och kör in det i laptopen. Sen är det bara att installera typ via enhetshanteraren.

Visa signatur

Mvh
Fredrik

Permalänk
Medlem

Beställde en 3415W från zeptoexperten i förrgår. Men nu såg jag att samma config som den jag beställt kostade cirkus 500kr mindre + att man får med tv-tuner från zepto. Jobbigt läge.

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Kan man bara ta den senaste som finns där eller vadå?

MvH

Välj först vilket operativsystem du har, sen tankar du ner filen + .inf filen och ersätter den med den som finns i den andra filen du laddar ner (i mappen det extraheras i)

Vilken drivis du ska ha är upp till dig, men senaste brukar vara bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Köpte mig en 6214W som kom idag. Men jag fattar inte exakt hur jag ska installera drivrutinerna till Wpro 300. Finns en systemfil som jag inte har något program att öppna med, en säkerhetskatalog och en fil som heter installationsinformation. På alla andra drivrutiner har de varit en liten exe fil som hetat setup/install. Och skivan som följde med var lite dålig eftersom den bara hade filer för intels egna trådlösa kort.

Någon som har installerat Wpro 300 och kan förklara hur jag ska göra?
Tack på förhand.

http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=19...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Hur kommer det sig att knappast någon skriver om 6625:an? är riktigt sugen på att köpa en sån men tvekar då det inte finns så många som skriver om den. är den inte lika bra? för dyr? eller vad är det för skillnad mellan den och de övriga?
Har tänkt ha den som ersättare för en stationär dator då jag eventuellt ska ut på utlandsmission och vill ha nåt att göra på fritiden.

Precis vad jag sitter och tänker också. Har sett en recension på danska och har för mig att den var på en dator som inte hade kommit ut än.
Nån som har sett mer tester på 6625an?

Är ju den jag är sugen på!

Visa signatur

kan inget, vill mycket

Permalänk
Medlem

Fick idag hem min nya Znote 3415W. Instalationen av Vista gick bra, men när jag sedan skulle försöka få igång fingeravtrycksläsaren så får jag bara upp att "Det gick inte att hitta någon biometrisk enhet. Anslut den eller låt den biometriska enheten initalisera programvaran för fingeravtryck."

När jag försöker köra Protector Suite QLs (fingeravtrycksläsarens programvara) Instruktionsguide för fingeravtryck så får jag felmedelandet: "Ett internt fel har inträffat (pt: tfmerr -1102)."

Har testat att instalera om Protector Suite QL, både från den medföljande CD:n och med versionen på Zeptos ftp, men får fortfarande samma fel. Har prövat att instalera om drivrutinerna också, men utan någon förbättring.

Någon som har nån idé om hur man skulle kunna lösa problemet eller ska jag ringa Zepto på måndag?

Permalänk
Medlem

Om man kollar på några som redan fått sina Zeptos så verkar skärmarna ta skada av tangetbordet och få små märken i sig som inte går bort alls. Detta är ett även ett problem som andra laptop märken har problem med så det är väl inte så mycket att gråta över. Tips är nog att köpa någon slags optikregöringsduk och lägga mellan för att minska risken för märken, kostar runt 20kr på claes ohlsson.

Längtar efter min 6324:a Som julafton där här ju!

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
Fick idag hem min nya Znote 3415W. Instalationen av Vista gick bra, men när jag sedan skulle försöka få igång fingeravtrycksläsaren så får jag bara upp att "Det gick inte att hitta någon biometrisk enhet. Anslut den eller låt den biometriska enheten initalisera programvaran för fingeravtryck."

När jag försöker köra Protector Suite QLs (fingeravtrycksläsarens programvara) Instruktionsguide för fingeravtryck så får jag felmedelandet: "Ett internt fel har inträffat (pt: tfmerr -1102)."

Har testat att instalera om Protector Suite QL, både från den medföljande CD:n och med versionen på Zeptos ftp, men får fortfarande samma fel. Har prövat att instalera om drivrutinerna också, men utan någon förbättring.

Någon som har nån idé om hur man skulle kunna lösa problemet eller ska jag ringa Zepto på måndag?

har du installerat drivrutinerna för fingerprint readern från skivan?
står det att den funkar som den skall i device managern ?
gjorde precis detta i vista, och xp förut idag (igår), och programmet funkar under båda bara drivrutinerna är installerade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
har du installerat drivrutinerna för fingerprint readern från skivan?
står det att den funkar som den skall i device managern ?
gjorde precis detta i vista, och xp förut idag (igår), och programmet funkar under båda bara drivrutinerna är installerade.

Det står att den fungerar som den ska i enhetshanterarn och jag har ett flertal gånger testat att instalera om drivrutinerna, både från cdn och med drivrutinerna på zeptos ftp. Inget hjälper tyvär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
Det står att den fungerar som den ska i enhetshanterarn och jag har ett flertal gånger testat att instalera om drivrutinerna, både från cdn och med drivrutinerna på zeptos ftp. Inget hjälper tyvär.

hmm, underligt. bara för att vara på den säkra sidan då.
vilken drivrutinsversion står att du använder av? jag har 1.9.2.93 (2007-03-10).
Heter TouchChip Fingerprint Coprocessor. Tänkte så det är samma typ i den (man vet ju aldrig). Det är version 5.6 av Protector Suite QL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
hmm, underligt. bara för att vara på den säkra sidan då.
vilken drivrutinsversion står att du använder av? jag har 1.9.2.93 (2007-03-10).
Heter TouchChip Fingerprint Coprocessor. Tänkte så det är samma typ i den (man vet ju aldrig). Det är version 5.6 av Protector Suite QL.

precis samma som jag har... undligt... blir nog att ringa zepto på måndag iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
precis samma som jag har... undligt... blir nog att ringa zepto på måndag iaf

mm, du får nog göra det. skall göra det jag med ang. bluetoothen som inte hittas i varken XP eller Vista.

Permalänk
Medlem

Tack för den länken

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem

Zapto.. inte hörttalas om dom innan jag kollade här!
Har velat ha en bärbar ettag nu, har en bekant som har en ASUS som verkar va riktigt bra, annars har jag fått ögonen på en HP, men detta verkar klart intressant.
Iden är att byta ut mot en stationär i princip, ska kunna palla o spela lite spel ibland (nu pratar jag inte om stalker o sånna krävande spel)..
har läst hela tråden, men kan inte sätta ner fingret o säga att det är en sån jag ska ha. Vill helst inte lägga ut mer än 10k kr på det hela..

Permalänk
Medlem

Alltså ursäkta ifall jag är lite seg i bollen, men jag har beställt en znote 3415W (ligger på posten nu).. Och ja, hur är det nu det blir om man ska lägga in xp på den? Som jag förstått är det problem med stödet (genom drivisar..).. så måste man installera vista lr ngt för att kunna installera xp sen? iom att det inte direkt går att installera drivisar utan OS? jag har för övrigt köpt den utan OS osv.. hm ja jag tror ni fattar vinken..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
mm, du får nog göra det. skall göra det jag med ang. bluetoothen som inte hittas i varken XP eller Vista.

Har ringt Zepto nu, de påstår att det inte finns någon bluetooth i 3415W och att dustin troligen missat det.

Happ... då är det väll bara att reklamera den hos dustin då.

Permalänk
Medlem

What? Ingen inbyggt bluetooth? Menar dem att Dustin inte säljer med bluetooth, eller att den inte finns i 3415W alls? Det står ju i produktbeskrivningar och allt..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
What? Ingen inbyggt bluetooth? Menar dem att Dustin inte säljer med bluetooth, eller att den inte finns i 3415W alls? Det står ju i produktbeskrivningar och allt..

Jag tycker det är konstigt jag med... men han sa att det inte fanns någon bluetooth i datorn eftersom det är tillval och att det troligen inte fans någon i min.

Detta blir bara värre och värre så just nu är jag glad om jag blir av med skiten. Min klarar inte ens att köra 3dMark 2001 utan att starta om av någon underlig anledning...

Permalänk
Medlem

Nån som har en ideé vad man kan begära för min zepto i sign. ? .. 1.5 års garanti kvar ... medföljer väska, USB-Minne, Trådlös Router Linksys (Nypris idag 700kr)

Nån som kan ge prisförslag?

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
Jag tycker det är konstigt jag med... men han sa att det inte fanns någon bluetooth i datorn eftersom det är tillval och att det troligen inte fans någon i min.

Detta blir bara värre och värre så just nu är jag glad om jag blir av med skiten. Min klarar inte ens att köra 3dMark 2001 utan att starta om av någon underlig anledning...

Ah, okej.. Jo för jag beställde en Znote3415W från Zeptoexperten.se och där stod utförligt att den skulle ha bluetooth 2.0, samt att det var ikryssat som val.. Men när andra än bara du har problem blir jag ju fundersam.. Vet inte vart andra köpt sina, men vad jag har läst har alla problem med bluetooth samt endel med fingeravtrycksläsaren.. Aja får se hur det går för mig, hämtar förhoppningsvis ut min ikväll.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMannen
Hur kommer det sig att knappast någon skriver om 6625:an? är riktigt sugen på att köpa en sån men tvekar då det inte finns så många som skriver om den. är den inte lika bra? för dyr? eller vad är det för skillnad mellan den och de övriga?
Har tänkt ha den som ersättare för en stationär dator då jag eventuellt ska ut på utlandsmission och vill ha nåt att göra på fritiden.

Jag har en 6625WD, fick den i torsdags. Funkar kanonfint för mig.

Finns absolut inget att anmärka på för min del, bra pris för den prestandan.
Här läst på flera ställen att kvalitén känns lite sådär på Zepto, men det är inget jag kan hålla med om iaf, känns 100 gånger bättre än min Fujitsu-Siemens jag hade förrut.

Dom spel jag kör funkar den kalasfint fint till. Jag har denna istället för en stationär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Ah, okej.. Jo för jag beställde en Znote3415W från Zeptoexperten.se och där stod utförligt att den skulle ha bluetooth 2.0, samt att det var ikryssat som val.. Men när andra än bara du har problem blir jag ju fundersam.. Vet inte vart andra köpt sina, men vad jag har läst har alla problem med bluetooth samt endel med fingeravtrycksläsaren.. Aja får se hur det går för mig, hämtar förhoppningsvis ut min ikväll.

Har ni beställt 3415 från vår hemsida oh bluetooth har varit markerad så har ni det i datorn

det är nämligen en optional extra som man måste beställa till datorn, och den fanns inte på hemsidan den första tiden efter lansering.

har nu även fått reda på att dustin köpte sina 3415 från oss utan bluetooth kort men säljer den som inklusive bluetooth kort, så den spacen är fel och dustin har kontaktats.

MVH
Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
Har ringt Zepto nu, de påstår att det inte finns någon bluetooth i 3415W och att dustin troligen missat det.

Happ... då är det väll bara att reklamera den hos dustin då.

läs denna ang. bluetooth.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_fredriksson
Jag har en 6625WD, fick den i torsdags. Funkar kanonfint för mig.

Finns absolut inget att anmärka på för min del, bra pris för den prestandan.
Här läst på flera ställen att kvalitén känns lite sådär på Zepto, men det är inget jag kan hålla med om iaf, känns 100 gånger bättre än min Fujitsu-Siemens jag hade förrut.

Dom spel jag kör funkar den kalasfint fint till. Jag har denna istället för en stationär.

Tjena, låter bra, är jävligt sugen på att köpa en 6625.
vad har du för spec på din? är det inbyggd bluetooth? Var köpte du din?

hade själv tänkt mig nåt liknande det här:

15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
NVIDIA® Geforce 8600M GT
6 Cell batteri
Tangentbord Znote 6xx5W Grått SE
Miljöavgift
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
100GB 7200rpm SATA Harddisk Hitachi®
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW Slot-in 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Zmore Tv Tuner DVB-T Digital 3xxx,6xxx

Någon som vet om det är stor skillnad på:
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
och 2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM?

Läste nån tråd om att Zepton inte klarar av 800mhz, nån som vet svaret på det?

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!