Permalänk
Medlem

det måste finnas ett fristående program för sånt .. har hört att det finns .. du får leta på google

Visa signatur

Stirna

Permalänk

har gjort det, men det är rena rama djungeln med symbian sidor, googlat efter s60 calendar software och dylikt men hittar inget som kan tänkas vara det jag letar efter. ni behöver inte leta efter det men om någon vet att det finns så är det bara att svar. är nästan beredd att betala för ett program för att slippa strulet med att avbeställa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Jag tröttnade på att vänta på Tre för en månad sen och uppdaterade själv till Internet Edition. Otroligt att det fortfarande inte finns ngn Tre specifik mjukvara.

I

Snälla, berätta lite mer om Internet Edition!

Jag har oxo tröttnat på att vänta på att Tre ska komma ut med en updatering på Tre brandade n73.

Mvh, Kincop

Permalänk
Medlem

Kan man lägga in filmer på sin n73 och hur gör man?

Vilka filformat för videouppspelning stöder den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N73Tomas
Kan man lägga in filmer på sin n73 och hur gör man?

Vilka filformat för videouppspelning stöder den?

Det går grymt bra, den stödjer åtminstone 3gp och mp4. Jag använder SUPER för att konvertera till mp4-format.
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

För övrigt finns det ny FW till N73ME nu för dom som vill veta.
3.0649.0.0.31 är senaste.

Visa signatur

Amor Et Fides

Permalänk
Medlem

Hur får man över dvd-filmer till telefonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

För övrigt finns det ny FW till N73ME nu för dom som vill veta.
3.0649.0.0.31 är senaste. [/B]

Hur gör man för att uppdatera mobilen för andra gången då?
ska man först byta tillbaka till produktkoden som det sägs i #1? Eller ska man uppdatera med sin orginalproduktkod?

Permalänk
Medlem

Har någon hittat ett bra alarmprogram till n73(me)? Hittade Alarm Pro, men den funkade bara ett tag, sedan lade den helt sonika av. Har bara två krav: Att man kan ställa in vilka dagar larmet ska ringa samt att jag kan lägga till så många larm jag vill.

// Jezper

Permalänk
Medlem

Hur gamla är de flesta som har n73 här?

Själv är jag 14 år.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stirna
tja jag tänkte bara fråga en sak om n73 angående kameran .. jag upplever att den e väldigt väldigt känslig i dålig ljus .. allt blir typ blå .. o då e det ändå en 60W lampa på rummet så blir bilderna jätte blåa .. jag testae min kompis kamera han har en n90 , inga problem där det blir mörkt men inte blått .. jag stör mig väldigt mycekt på det o vet inte om jga ska gå tillbaka med den på lördag .. fast det e svårt o visa o dags ljus så dom kommer inte att fatta mig i butiken (aircall) där jag köpte den för några dagar sen ..
jag har en bild som jag tog igår hos min kompis med min n73 .. belysning e tror det e en 40-60 w lampa som jag sitter strax under den o tar bilden.. jag e väldigt besviken på kameran på kvällar

Bilden:

http://img253.imageshack.us/img253/7639/200701230077ik.jpg

köp en k800i så slipper du allt strul med bilder. he he

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
köp en k800i så slipper du allt strul med bilder. he he

http://img176.imageshack.us/img176/4093/220060817yc7.jpg

Eller inte, känsligare kamera borde vara svårt att hitta. Allt måste vara helt stilla för att man ska kunna se vad det är på bilden (annars blir det bara suddigt), dock har n73 problem med färgerna men skärpan är mycket bättre om man vill ta ett snabbt kort. Kan tillägga att jag har båda telefonerna. Finns mer + hos N73 än hos K800, samma menysystem i 4 år håller inte.

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |
Övrigt: Nokia N82 | Nikon D40 | Samsung Syncmaster 930BF |

Permalänk
Medlem

yepp yepp, det finns ny programvara omflashade min lur idag vid lunchtid och SKÖNT soma fan att återigen få tillbaka ME...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anjarzka
Eller inte, känsligare kamera borde vara svårt att hitta. Allt måste vara helt stilla för att man ska kunna se vad det är på bilden (annars blir det bara suddigt), dock har n73 problem med färgerna men skärpan är mycket bättre om man vill ta ett snabbt kort. Kan tillägga att jag har båda telefonerna. Finns mer + hos N73 än hos K800, samma menysystem i 4 år håller inte.

kompisen hade en ny N73, vi tog ett varsit kort utomhus ett varsit kort inomhus och slutligen ett varsit närbildskort inomhus, sen jämförde vi dom på datorn. det slutade med han lämnade tillbaka sin N73 och köpte en k800i. det var stor skillnad på bilderna.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airbase
Har någon hittat ett bra alarmprogram till n73(me)? Hittade Alarm Pro, men den funkade bara ett tag, sedan lade den helt sonika av. Har bara två krav: Att man kan ställa in vilka dagar larmet ska ringa samt att jag kan lägga till så många larm jag vill.

// Jezper

'
Jag kör med
HANDY ALARM FOR S60V3 SYMBIAN OS 9.1

Funkar kanon bra .

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
kompisen hade en ny N73, vi tog ett varsit kort utomhus ett varsit kort inomhus och slutligen ett varsit närbildskort inomhus, sen jämförde vi dom på datorn. det slutade med han lämnade tillbaka sin N73 och köpte en k800i. det var stor skillnad på bilderna.

Låt oss nu inte börja den pajkastningen om vilken kamera som är bäst!(Kolla på esato hur dom håller på) Dom bägge kamerorna har sina plus och minus på olika områden. Jag jämförde med allt jag kunde hitta i bildväg på nätet innan jag bestämde mej för N73 OCH jag har senare jämfört med en K800 på riktigt och det fick inte mej att vilja byta till K800. Dels så beror det på just det ögonblicket man tar sitt foto i, dels firmware versioner OCH dels vad man har för preferenser i sättet som den tagna bilden framställs på i/av telefonen. T.ex jag kan lugnt påstå att ibland så tar både K800 och N73 orealistiska bilder, fast på två olika sätt. K800 tar ibland alldeles för fisiga bilder(bleka, disiga) och N73 tar ibland alldeles för skrikiga bilder(för mycket färg). Mej veterligen så har felaktigheterna med N73:s bildtagning i tidigare nämnda avseende ej fixats i och med en nyare firmware. Kanske har den ibland fisiga bildkvaliten i K800 fixats med nyare firmwares.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag har en n73 med ny firmware och jag märker ingen blå dimma på foton tagna i mörker.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
K800 tar ibland alldeles för fisiga bilder(bleka, disiga) och N73 tar ibland alldeles för skrikiga bilder(för mycket färg). Mej veterligen så har felaktigheterna med N73:s bildtagning i tidigare nämnda avseende ej fixats i och med en nyare firmware. Kanske har den ibland fisiga bildkvaliten i K800 fixats med nyare firmwares.

fisig ?
vet inte om den är så fisig. allt jag sa till killen att det finns fler a lt en hans N73 som tar dåliga bilder. inget illa menat !

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Kan man spola i sina filmer på telefonen?

Permalänk
Medlem

Läste nya M3 och där finns det ett test på mobilkameror. K800 får en 6:a i betyg och N73 får en ynka 3:a.....bra test som vanligt eller?
Dessa är ju väldigt jämbördiga.

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N73Tomas
Kan man spola i sina filmer på telefonen?

Jadå, bara att använda styrspaken.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
fisig ?
vet inte om den är så fisig. allt jag sa till killen att det finns fler a lt en hans N73 som tar dåliga bilder. inget illa menat

Nej jag tror inte att du menade illa. Men faktum kvarstår att de bägge telefonernas kamera är vääääldigt nära jämnbördiga.

Ibland så kan det skilja lite mer på dom beroende på vilken firmware som dom respektive telefonerna har för tillfället. Och det är återigen mycket preferens som gäller när man bedömmer foton. Kolla in (bråken) på esatos hemsida. Jag har där läst spaltmeter om diskussioner om vilken kamera som är bäst. Men det som utkristaliseras där är att folk helt enkelt uppfattar och tycker olika om bilderna från dom två kamerorna. Och jag tar i varje fall 20 "vanliga" personers åsikter framför alla expertrecencenters tycke/poäng graderingar.

(sedan så kanske det ofta är så att experttestarna testar en prototyp eller en lur som har sin allra första firmwareversion och då kan ju testerna peka åt ett håll medans efter ett halvårs användande och uppgraderande så pekar det hela åt ett helt annat håll) En annan grej som jag tror är att olika kameratelefoner/modeller behöver ställas in på lite olika sätt för att få en optimal bild.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Läste nya M3 och där finns det ett test på mobilkameror. K800 får en 6:a i betyg och N73 får en ynka 3:a.....bra test som vanligt eller?
Dessa är ju väldigt jämbördiga.

Jo skriker lite fanboy varning i det testet...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

nya uppdateringen

Nån som har koll på nya uppdateringen till n73?
Vad innehåller den?

Ha det bra allihopa

Permalänk
Medlem

I GP blev ju Nokia N73 utsedd till bästa mobilkameran framför k800i. Jag tänkte köpa en k800i, men jag köpte en n73 istället, och det är jag glad för!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
'
Jag kör med
HANDY ALARM FOR S60V3 SYMBIAN OS 9.1

Funkar kanon bra .

Nån länk till vart det finns att ladda ner ?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N73Tomas
I GP blev ju Nokia N73 utsedd till bästa mobilkameran framför k800i. Jag tänkte köpa en k800i, men jag köpte en n73 istället, och det är jag glad för!

recensenterna måste i sånnafall varit synskadade eller kraftigt partiska.

har inte sett ett enda kort taget av en N73 som har bättre färg och skärpa än en k800i.

däremot N95 kommer säkert bli en hit. finare design och bättre kamera. den blåa dimman ska visst va borta från den.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

suck detta snack om kameran... ser de bara som ett bra kompliment....
vill jag fota tar jag med mej min riktiga digitalkamera den e bättre än min N73a och k800i tillsammans

ngn som hört ngt från 3 ang uppdateringen?
Hörde ngt rykte i slutet av dec att den skulle dyka upp i början på januari...
men så blev inte fallet.....

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

Andra gånge min telefon går sönder nu. När jag startar den kommer det upp pin-kod och jag slår in min pin kod och det står fel o sen slår jag in den jag fick med sim kortet och den är också fel o sen kommer PUK-kod upp o då slår jag in den o sen ny pin-kod men andra gången jag ska slå in min pin-kod så står det fel.

Hopplöst får alltid konstiga fel på min teknik prylar.

Permalänk

Mjahup. Återigen var det dags för vilkenkameraärbästK800ellerN73-snacket.
(se mina poster om detta ovan) Visst man får tjata hur mycket man vill om detta ämne men det kommer ändå inte att bevisa eller ge nåt´. Dom är likvärdiga och har sina plus och minus fast på olika sätt.

En annan fråga du/ni som har uppgraderat till nya firmwersionen N73 ME: Har ni märkt några förändringar/försämringar? Nån´sa på nätet att ljudet i luodness blev sämre och nån´sa att färgerna blev sämre.
Personligen så kommer jag bara att uppgradera om jag får höra att kameran blivit ännu bättre efter senaste ME firmwaren.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Mjahup. Återigen var det dags för vilkenkameraärbästK800ellerN73-snacket.
(se mina poster om detta ovan) Visst man får tjata hur mycket man vill om detta ämne men det kommer ändå inte att bevisa eller ge nåt´. Dom är likvärdiga och har sina plus och minus fast på olika sätt.

En annan fråga du/ni som har uppgraderat till nya firmwersionen N73 ME: Har ni märkt några förändringar/försämringar? Nån´sa på nätet att ljudet i luodness blev sämre och nån´sa att färgerna blev sämre.
Personligen så kommer jag bara att uppgradera om jag får höra att kameran blivit ännu bättre efter senaste ME firmwaren.

Första jag märkte är att de har tagit bort fusk-knappen den där "Avsluta" via EQ för att stänga av musikspelaren... den är väck nu. Sen så har jag inte märkt annat ska prova kameran lite.

Edit:
Dessa bilder är tagna i total mörker med bara kamerans blixt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.