Permalänk
Medlem

Randalthor, hur smakar din Planex BRL-04UR? Nöjd so far?
Är på jakt efter en snabb router. min fem år gamla netgear hänger inte med min 24Mbit-lina så värst bra. Dessutom suger routertillverkare på att meddela sin throughput, shame on them.

Permalänk
Medlem

måste bara fråga varför inte fler talar om http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010104047

Det är ju en router som är grym! Eller vad är dåligt med den förutom priset? Den måste klarar 100/100 åt båda hållen med tex torrent? Eller?

Permalänk
Medlem

Ja den verkar helt klart grym! Jag kommer beställa den samma sekund som jag får fibern indragen här snart

Permalänk

Har 100/100 och e på jakt efter en router som pallar mellan 80-100 åt båda hållen samtidigt... Har ni tips på en bra och relativt billig router (EJ trådlös).

Visa signatur

MSI K8N SLI Platinum / AMD X2 4200+ / 2Gb RAM / 7800GT / Barracuda IDE 200GB och Maxtor SATA 300GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heeMan
måste bara fråga varför inte fler talar om http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010104047

Det är ju en router som är grym! Eller vad är dåligt med den förutom priset? Den måste klarar 100/100 åt båda hållen med tex torrent? Eller?

Verkar ju bra men finns det ingen billigare trådlös som klarar mina 60Mbit?
2000 spänn för en router hemma känns i överkant.

Permalänk

Hur gick det med Planex BRL-04UR?
Funderat på köpa en.

Permalänk

Riktigt bra

Halloj.

Den funkade riktigt bra. på min 100/100 lina så förlorade jag 3/4 i hastighet och det tycker jag är en minimal förlust. Enda nakdelen hittills är att den ibland blockar nya instanser men då är det bara att logga in i den och ta en reboot och efter 7-8 sek så är nätet igång igen. Gör man inte det så går den igång automatiskt efter ca 5 min. Detta händer kanske en gång per dag vilket jag själv inte tycker är farligt alls. Sen angående stabiliteten förövrigt så har jag haft nätet igång i längst 12 dagar sen jag fick den och under denna period så hängde sig inte routern en enda gång och då har jag CS server, Hub, DC och FTP igång...

RIKTIGT PRIS VÄRD

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Hmm ingen som har någon erfarenhet av Dlink Xtream N DIR-655 routern som får väldigt bra routing resultat.

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_wrapper/I...

Visa signatur

Stacker chassi, Amd64 3500+, Corsair twinx 1024Mb 500Mhz, Seagate S-ata 120Gb + 120 Gb Maxtor, Nvidia 7800gt, SB Audigy.

Permalänk
Medlem

Smålånar tråden lite.

D-Links DIR-635 och 655 (Draft-N-routrarna), har dom någon chans att komma upp mot 90-100 WAN-LAN tror ni?

En kompis föräldrar flyttade nyligen till 100/100Mbit-uppkoppling och behöver nåt enkelt att dela med.
Kravet är dock trådlöst, och jag har haft goda erfarenheter med vår DIR-635 här hemma (dock ej på 100/100).

Kan det vara något, eller måste jag se mig om efter alternativ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Smålånar tråden lite.

D-Links DIR-635 och 655 (Draft-N-routrarna), har dom någon chans att komma upp mot 90-100 WAN-LAN tror ni?

En kompis föräldrar flyttade nyligen till 100/100Mbit-uppkoppling och behöver nåt enkelt att dela med.
Kravet är dock trådlöst, och jag har haft goda erfarenheter med vår DIR-635 här hemma (dock ej på 100/100).

Kan det vara något, eller måste jag se mig om efter alternativ?

Tjo...enligt det prestanda testet som jag postade innan precis så ska de klara det bra. Undrar hur övriga uppfattningar är på den med stabilitet funktioner osv?

Visa signatur

Stacker chassi, Amd64 3500+, Corsair twinx 1024Mb 500Mhz, Seagate S-ata 120Gb + 120 Gb Maxtor, Nvidia 7800gt, SB Audigy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadAss
Tjo...enligt det prestanda testet som jag postade innan precis så ska de klara det bra. Undrar hur övriga uppfattningar är på den med stabilitet funktioner osv?

Shit, missade ditt inlägg totalt

Hittils så verkar den hålla måttet, inte gått ner en enda gång.
Vi kör en stationär och en laptop trådlöst mot den, bra signalstyrka i hela huset (dock bara 1-plan). Jag kör tråd och det funkar också bra.

Interfacet är lättbegripligt och de flesta funktionerna finns där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Shit, missade ditt inlägg totalt

Hittils så verkar den hålla måttet, inte gått ner en enda gång.
Vi kör en stationär och en laptop trådlöst mot den, bra signalstyrka i hela huset (dock bara 1-plan). Jag kör tråd och det funkar också bra.

Interfacet är lättbegripligt och de flesta funktionerna finns där.

Ok tack för det!

Visa signatur

Stacker chassi, Amd64 3500+, Corsair twinx 1024Mb 500Mhz, Seagate S-ata 120Gb + 120 Gb Maxtor, Nvidia 7800gt, SB Audigy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miiicke
Hehe skojar du? Nog för att ditt exemplar fungerar bra, men DI-604 är väl den router som orsakat flest "jag har problem med min router"-trådar här på forumet

Och btw: "Faktisk throughput för DI-604 är 15 Mb/s" Kan jag utläsa på ett flertal sidor som testat produkten.

Det där gäller för väldigt gamla revisioner av 604an, testade hos en polare med 100/100 och hans 604 fixade över 10 MB/s utan större problem

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Randalthor1983 - har du möjlighet att testa din Planex BRL-04UR med ett massivt antal anslutningar a'la torrents? Min Netgear WGR614 v6 hakar sig ca var 20:e sekund såvida jag inte sänker "max global connections" till 200.

Och när du pratar om "3/4 i hastighet" så antar jag att du snackar om Mbit?

Vore mycket intressant att veta detta med antal anslutningar eftersom det är viktigt att den inte går ner pga. IP-telefoni som kommer gå via den.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Finns ingen router för privatbruk som klarar 100MBit throughput.

Visa mig att jag har fel om du säger annat!

Min celeron 433a klarar ca 80mbps med m0n0wall.

Något fetare (processormässigt) och eventuellt bättre nic så.. (sitter ett 3com och ett digital i den nu.)

Permalänk
Inaktiv

Ingen som lyckats kolla närmare på Linksys WRVS4400N ?

Jag har 100/10 och vill ha VPN och trådlöst.

Smärtgränsen för inköpspris ligger väl på 2000:- om det är bra grejer dvs.

Så har ni mer info om Linksys WRVS4400N så bring it, jag vill veta

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om man moddar Dlink 604:an så är det en j*vligt bra router..

EDIT: Jag kunde pumpa torrents som fan efter att jag satte dit en fläkt och kylfläns..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold