BAD_POOL_CALLER Bluescreen

Permalänk
Medlem

BAD_POOL_CALLER Bluescreen

Tjosan..problemet är så att windows hänger sig för mig lite när som hälls helt oväntat och kastar upp ett bluescreen, BAD_POOL_CALLER 0xC2(0x00000007, 0x00000cd4, 0x02100001, 0x87856b68).

Har sök runt en massa och såg att det brukar kunna ha med trasigt RAM att göra, så jag körde TVÅ RAM-testarprogram och ingen utav de visade på något fel, för att sedan, bara för säkerhetsskull, kör en fullständig sökning med NOD32 antivirus utan att hitta någor virus.
Så efter att gjorde det så lyckades jag googla fram att felkoden betydde att den försökte frigöra en redan frigjord pool, "The current thread attempted to free the pool, which was already freed.".

Jag hittade några sidor där det stod hur man kunde debugga men jag lyckades aldrig få till det, testade tillexempel att köra windbg och ladda en minidump-fil men då klagade den på en dll-fil(kan tyvärr inte minnas vilken).

Så tillslut så gav jag upp, och vad jag hade läst till mig så var det ett mjukvarufel, så jag formaterade (dock inte lågformatering men windowsinstallationens seg formatering) och installerade om windows. Men nu efter att ha installerat alla program jag vill ha och få allting till rätta så får jag såklart ett bluescreen med samma gamla felkod.

Så, finns det något sätt att debugga detta och få det att sluta bluescreena eller är det ett hårdvarufel som tvingar mig att köpa nytt moderkort, processor mm?

Senaste minidumpen

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

fått samma problem på mitt jobb, byte av moderkort löste problemen för mig, kan ju vara något annat som är galet men skulle gissa på moderkortet

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zparta
fått samma problem på mitt jobb, byte av moderkort löste problemen för mig, kan ju vara något annat som är galet men skulle gissa på moderkortet

okey, handlar gärna inte ny hårdvara. Dock såg jag att garantin går ut om 10 dagar så jag kastade iväg ett mail till DB idag.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.