Permalänk

Ergonomiska tangentbord på bärbara?

Funderar på att skaffa en bärbar inom ett par månader, såg då på OnOff att de bärbara Acer de hade för visning hade svängda tangentbord.

Detta skulle sitta fint, då min sambo har problem med reumatism och hon därför snabbt får ont i handlederna om om skriver på ett vanligt tangentbord.

Nu till min fråga: Någon som har stött på något liknande hos andra tillverkare av bärbara?

Om inte, kan man hitta det man vill ha hos Acer? Från en enkel bärbar upp till prestandamonster. Detta då jag inte vet hur vad för typ av bärbar jag ska satsa på än.

Tack på förhand!

Permalänk

Acer har precis som alla andra tillverkare ett brett modellutbud, men är det flera modeller som har böjt tgb?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

De olika Acer som de hade framme för visning hade alla tangentbord med svängt tangentbord.

Kollade inte så noga, men det var nog olika modeller då det var olika storlek på skärmarna, samt att de fanns i prisklass från 6-7000 - 14-15000.

Edit: Var inne och kollade på OnOff's hemsida de bärbara med svängt tangentbord hade modellnr som började på TM4...
Två av dem hade visst inte svängt tangentbord.

Blev bara så paff när jag såg att det fanns, det kanske inte är jättemycket svängt, men bättre än inget.