jag avråder er handla hos datorhandel.com de brister i typ allt man kan försvänta sig

Permalänk
Medlem

men LOL! Mailade just datorhandel.coms support med subject: angående artikel CGNX-G786VDD och meddelande: Hej. Artikeln i topic ligger under kategorin AGP, men är väl i själva verket ett PCI-E?
Samt, kan man lita på ert lagersaldo på ovan nämna produkt?

mvh David - xxx@yyy.zzz

mitt svar:

The original message was received at Mon, 29 Aug 2005 18:55:42 +0200
from bay107-dav15.bay107.hotmail.com [64.4.51.87]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<kundtjanst@datorhandel.com>
(reason: Rejected as possible SPAM)

----- Transcript of session follows -----
550 5.0.0 <kundtjanst@datorhandel.com>... Rejected as possible SPAM

Helt ärligt var jag lite inne på att köpa det där 7800GTkortet för det var så billigt, men efter att ha sökt lite på forumet insåg jag att det vore bättre att ta mina fyra tusenlappar o bränna dom på bål!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

VÄLDIGT märkligt att det har gått smärtfritt ALLA gånger jag har handlat där.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

DU har väl haft jävligt TUR...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasse_legosoldat
VÄLDIGT märkligt att det har gått smärtfritt ALLA gånger jag har handlat där.

Ja, visst är det, det tycker nog vi allihopa. Världen är full av oförklarliga mysterier och fenomen.

Permalänk
Medlem

Har datorhandel.com "glömt bort" denna tråden eller?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla klagar på Datorhandel.com. Det är ett företag som helt klart bryr sej om sina kunder.

Först gör de uppenbarligen en rejäl personundersökning innan de levererar och i mitt fall kom de fram till att jag vad uttråkad, tillbringade för mycket tid framför datorn, hade för få vänner och behövde komma ut och röra på mej mycket mer. Sedan lade de upp en handlingsplan för att åtgärda detta.

Den första geniala åtgärden: Skicka varenda del till den beställda datorn i separata paket utspridda på olika dagar under en treveckorsperiod. Denna enkla åtgärd slog många flugor i en smäll. Sammanlagt 8 resor till postcenter 5km från där jag bor har åstadkommit följande:
- Jag kommit ut ur huset mycket mer och fått en massa motion.
- Nya vänner. Jag känner numera tjejerna på Postcenter bättre än flera i min släkt.
- Inga problem att hitta på vad man ska göra på sin fritid. Man vet att man ska åka till postcenter.

Trots denna framgång slutade inte Datorhandel.com där utan gick det där lilla steget extra som får mej som kund att verkligen älska dom.

Åtgärd nummer 2: Anlita inte bara Posten att skicka ut paketen utan anlita också en budfirma att köra ut en del av paketen. Detta har den otroliga fördelen att man måste vara hemma då paketet levereras vilket på senaste tiden varit lite svårt att hinna med emellan arbete och resor till postcenter. Sedan lämnar denna budfirma en lapp i brevlådan med ett fullkomligt oläslligt kollinummer och ett telefonnummer som bara någon svarar på mellan 8-17. Detta har åstadkommit att:
- Jag knappast är uttråkad längre eftersom det är otroligt spännade att se vilken del jag kommer få idag och med vilket sätt den kommer levereras(jag tror ponnyexpressen nästa gång).
- Datorhandel.com har nu även löst mina problem med vad jag ska fylla dagarna på jobbet med eftersom jag suttit timtals i telefon med budfirman och försöker gissa vad hieroglyferna som ska föreställa ett kollinummer betyder.
- Jag har lärt känna ännu fler människor (de på budfirman).

Åtgärd nummer 3: Se till att det inte finns något som helst samband med lagerstatus på hemsidan och leveransordningen. Det gör det hela så otroligt mer spännade att man inte har en aning om när något ska dyka upp. Som att tex moderkortet som skulle finnas i lager dök upp allra sist. Och därmed löste Datorhandel.com mitt sista problem, att jag sitter för mycket framför datorn, eftersom utan moderkort är det ganska svårt att bygga en dator över huvudtaget.

Så ett stort tack till Datorhandel.com! Efter det här inser väl alla att det är den enda firman som verkligen bryr sej om sina kunder och att jag självklart kommer handla alla mina datorprodukter där i framtiden.

För er som har svårt att förstå detta inlägg rekommenderar jag följande länk:
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/230/58709...

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Dance, det där var dagens garv!

Det läskiga är att jag kan tänka mig sanningshalten i din berättelse, e rädd att den är otroligt nära 100%

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Datorhandel.com = "Vi gör vårt bästa för att bota spelberoendet" skulle väl vara en bra slogan för dom på sin hemsida :D. Eller vad säger du Dance?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
...massa jätterolig sarkasmtext...

Höjdare! en solklar 10:a. Klockrent... jag satt istället i fem veckor väntandes på ett graffe, sen tröttnar man rejält, särskilt som mailursäkterna/bortförklaringarna dröjde ett flertal ggr ca 1 vecka...

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Hedersmedlem

Dance

Som tidigare talare dagens garv...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Re: Returfrakt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorhandel
Hej på Er!

Vi ser att returfrakt har väldigt stor betydelse, eftersom alla i forumet tycker att ett internetföretag är "seriös" om kunden slipper betala returfrakten.

Men satan i gatan ser ni inte själva skillnaden på att vara seriösa och att följa lagen?!

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Jag undrar vad som har hänt dem. Ändringar i styrelsen, ny personal.. vad som gjorde att de flippade ur?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

ETT JÄVLA BANAN FÖRETAG !!

SKANDAL GÅ I KK ERA SKURKAR!!

*Bla bla bla*

Och kom ihåg , kunden har alltid rätt HUR I HELVETE HAR NI MAGE ATT INTE FÖLJA LAGEN!

Dessa jävlar borde kastas i fängelse på direkten!

//Inlägg redigerat av Mental, Du får gärna dra på korståg mot datorhandel.com, men uppvigla inte sweclockersmobben till att haka på. Och framförallt, uppmana inte till att begå brott.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Dance,

Din berättelse om Datorhandel.com var väldigt underhållande - tråkigt bara att det du skrev förmodligen reflekterar vad som hände när du handlade utav dem.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
ETT JÄVLA BANAN FÖRETAG !!

SKANDAL GÅ I KK ERA SKURKAR!!

*Bla bla bla*

Och kom ihåg , kunden har alltid rätt HUR I HELVETE HAR NI MAGE ATT INTE FÖLJA LAGEN!

Dessa jävlar borde kastas i fängelse på direkten!

//Inlägg redigerat av Mental, Du får gärna dra på korståg mot datorhandel.com, men uppvigla inte sweclockersmobben till att haka på. Och framförallt, uppmana inte till att begå brott.

Försök att bete dig lite mera sansat, på ett diskutionsforum har man möjlighet att tänka igenom sina inlägg och fundera lite innan man postar.
Detta inlägg ser bara barnsligt och omoget ut.

Du kan ju tex inte klaga på att ett företag bryter mot lagen, och sedan uppmana folk att göra samma sak, och nej kunden har inte alltid rätt, kunden har enligt mina erfarenheter mycket sällan rätt, de förutsätter en massa saker och läser inte igenom avtal de ingår. Kunder borde ta lite ansvar för sitt handlande tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hehe....:)

Jag var riktigt full när jag posta det inlägget ;D.

ber om ursäkt :).

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Hehe....:)

Jag var riktigt full när jag posta det inlägget ;D.

ber om ursäkt :).

Brukar inte vara det smartaste att posta inlägg då för jag vet av egen erfarenhet det så brukar akta mig för att använda mig av kraftutryck numera när starkare dryck än mjölk har inmundigats.

Permalänk
Medlem

Jodå tack för tipset, ska försöka följa det o fortsättningen =P

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Hvordan er status for Datorhandel.com i dag? Jeg ringte for å sjekke noe før jeg la inn en bestilling, men kommer kun frem til et elektronisk system (stemme på telefonsvarer med ulike valg) og siden får jeg beskjeden "teknisk fel". Er foretaget gått i konkurs eller?

(Har dårlig erfaring fra et annet foretag som gikk i konkurs og vil absolutt ikke ha en gjentakelse med ev. bortfall av RMA dersom nå går i stykke.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blizard
Hvordan er status for Datorhandel.com i dag? Jeg ringte for å sjekke noe før jeg la inn en bestilling, men kommer kun frem til et elektronisk system (stemme på telefonsvarer med ulike valg) og siden får jeg beskjeden "teknisk fel". Er foretaget gått i konkurs eller?

(Har dårlig erfaring fra et annet foretag som gikk i konkurs og vil absolutt ikke ha en gjentakelse med ev. bortfall av RMA dersom nå går i stykke.)

Jag har ingen aning om hur det går för dem idag. Men hade jag vart du skulle jag inte chansa utan satsat på en erkänd seriös aktör istället..

typ
Dustin /home
komplett
jm
datorbutiken

etc..

det är oftast värt de där eventuella extra kronorna..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blizard
Hvordan er status for Datorhandel.com i dag? Jeg ringte for å sjekke noe før jeg la inn en bestilling, men kommer kun frem til et elektronisk system (stemme på telefonsvarer med ulike valg) og siden får jeg beskjeden "teknisk fel". Er foretaget gått i konkurs eller?

(Har dårlig erfaring fra et annet foretag som gikk i konkurs og vil absolutt ikke ha en gjentakelse med ev. bortfall av RMA dersom nå går i stykke.)

Jag beställde en bärbar dator genom datorhandel, mest pga att de hade högsta betyg på pricerunner (hade inte kollat igenom den här tråden då) och att de hade datorn jag var intresserad av i lager enligt deras hemsida.

Beställningen, och betalning med visa-kort, gjordes den 30 oktober. Två dagar senare hade pengarna dragits från mitt konto men fortfarande så hade jag inte fått nån bekräftelse på köpet.

Jag skickade därför ett mail till dem och sa att jag ville få en bekräftelse eller pengarna tillbaka. Fick så gott som omedelbart bekräftelse på att köpet genomförts och att jag skulle få datorn inom 4 arbetsdagar.

6 arbetsdagar senare så hade jag inte fått nån dator och inget mail som sa nåt om en försening eller dylikt. Mailade därför dem och frågade om paketet var på väg.
Fick inget svar på ett dygn, försökte via telefon, men den låg nere. Skickade därför ett nytt mail då jag bad dem ge mig mina pengar tillbaka om det var så att de inte hade nån dator att skicka.
Fick några timmar senare ett mail som sa att datorn hade skickats och skulle vara framme inom två arbetsdagar.
Datorn kom också två arbetsdagar senare, men skickade från ett företag som heter Gandalf data (vet inte om det är samma som datorhandel, nån som vet?)

Summa summarum: Jag fick min dator till slut. 10 arbetsdagar är väl kanske ingen katastroflång leveranstid, men det är konstigt att man ska behöva bråka så för att få den när den enligt deras hemsida skulle finnas på lager.
Även nyfiken på varför företaget som till slut skickade datorn heter Gandalf data, undrar om datorhandel fick gå och beställa datorn i sin tur, eller är det samma företag?

Långt inlägg, hoppas det var till hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madbomber
Även nyfiken på varför företaget som till slut skickade datorn heter Gandalf data, undrar om datorhandel fick gå och beställa datorn i sin tur, eller är det samma företag?

http://www.gandalf.se/

Dessa är leverantörer till datorhandel.com (Endast återförsäljare och partners får handla från dem. Finns även www.captech.se och http://se.ingrammicro.com )
De beställde från dem och skickade direkt ut till kund (dig).

Det är inget vanligt förfarande men ibland görs undantag när kunden vill ha sin vara så fort som möjligt.

De hade med största sannolikhet inte din bärbara dator i lager.
Väldigt fult och oseriöst av dem att påstå detta.
Skulle du inte legat på skulle det nog dröjt lite till innan du fått din dator.

Permalänk

Ah, ok. Intressant att veta, tackar så mycket.

Permalänk
Avstängd

Datorhandel är som en billig protetuerad, antingen tar dom pengarna och man får inget eller så får man annat problem..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Har dom gått i konkan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Har dom gått i konkan?

Ja.

"VIKTIGT MEDDELANDE FRÅN DATORHANDEL.COM!

Under förmiddagen den 16:e november sattes bolaget Future Design Sweden AB - Datorhandel.com i konkurs.
Vid frågor vänligen kontakta konkursförvaltaren vid advokatbyrå Glimstedt, Rebecka Karrholm på e-mail: rebecka.karrholm@glimstedt.se .

Vi vill tacka alla våra kunder och leverantörer som har haft förtroende för datorhandel.com för alla fina åren.

Med vänliga hälsningar

Styrelsen på Future Design Sweden AB"

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk