Permalänk
Medlem

Hur kan du ha 35 grader i rummet ? skaffa genast ett par zalman cnps7700-cu och ställ vid fönstret så det blåser in lite friskluft på dig!

Visa signatur

ljusskygg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zek3
kylpaster tror ja.. pastor = präst eller nåt..
¨
whatever.. men jag har ny kylpasta nu, som ja ska testa köra in

kan ju meddela att det är typ 35 grader varmt i mitt rum nu me

Zek3, har du 35 grader i rummet så kan jag med lätthet påstå att tempraturen på prollen är helt normal. Det går inte att kyla något med varm luft.

edit:
ufot hann påpeka det redan ser jag.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
Därför att AMD är mer seriösa än intel för tillfället!
Jag har bevis på att intelprocessorer börjar räkna fel långt innan de börjar trottla. En vän till mig skrev en artikel i teoretisk kemi och utförde således beräkningar på 3 st datorer i flera veckor i sträck. Men hans egen intelprocessor där hemma vägrade verifiera sina egna resultat!!! Så det fick bli sidan av och en stor jävla bordsfläkt som provisoriskt fick "hjälpa" cpu-kylaren att hålla nere tempen på processorn, då gick det fint!

Och vad fan ska intel göra då. De kan ju förfan inte lägga sig på rygg och säga: -Vi kan inte bygga annat än elslukande härdsmältor med förlegad teknik! Köp inte av oss.

KylpastOr, heter det förresten!!

Det var ju skoj att du hade bevis på att din polares intelcpu har problem,då antar du givetvis att 100% av alla intel cpus ute i världen har samma problem,vilket moget påstående:-(

INTE:-(

Väx upp istället:-)

Och sluta gärna svära också låter ännu mer omoget:-)))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
[B]Det var ju skoj att du hade bevis på att din polares intelcpu har problem,då antar du givetvis att 100% av alla intel cpus ute i världen har samma problem,vilket moget påstående:-(

NÄ han har inga problem som du eller jag skulle upptäcka i vanliga fall, det bara små missräkningar som över tiden blir sammantaget stora. Det jag ville belysa med det var att värme är av ondo för vilken processor det än må vara!
Förstår du eller gick det för snabbt!
Att på något sätt hävda att intel-processorer är bättre för att intel hävdar att de ska tåla högre temperaturer är befängt och antagligen så hävdar de det för de fan inte kan bygga bättre......för tillfället.....om man väntar två år så är det säkert tvärtom.
Men det är väl inget att bli maliciös för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
Köp AMD istället. Nästa gång!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
NÄ han har inga problem som du eller jag skulle upptäcka i vanliga fall, det bara små missräkningar som över tiden blir sammantaget stora. Det jag ville belysa med det var att värme är av ondo för vilken processor det än må vara!
Förstår du eller gick det för snabbt!
Att på något sätt hävda att intel-processorer är bättre för att intel hävdar att de ska tåla högre temperaturer är befängt och antagligen så hävdar de det för de fan inte kan bygga bättre......för tillfället.....om man väntar två år så är det säkert tvärtom.
Men det är väl inget att bli maliciös för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG

Hur kan den ligga så högt? Min 3500+ ligger på 42 grader vid vanlig belastning och går upp till 48 vid max belastning med originalkylning men det är venice-kärna och så ska det väl vara när man satsar på modern teknik. Slår vad om att jag kan klocka den lite med originalkylningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
Dumheter! Varför då? Inte mer skadligt än för en sugintel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
Därför att AMD är mer seriösa än intel för tillfället!
Jag har bevis på att intelprocessorer börjar räkna fel långt innan de börjar trottla. En vän till mig skrev en artikel i teoretisk kemi och utförde således beräkningar på 3 st datorer i flera veckor i sträck. Men hans egen intelprocessor där hemma vägrade verifiera sina egna resultat!!! Så det fick bli sidan av och en stor jävla bordsfläkt som provisoriskt fick "hjälpa" cpu-kylaren att hålla nere tempen på processorn, då gick det fint!

Och vad fan ska intel göra då. De kan ju förfan inte lägga sig på rygg och säga: -Vi kan inte bygga annat än elslukande härdsmältor med förlegad teknik! Köp inte av oss.

KylpastOr, heter det förresten!!

Oj vad hjälp Zek3 fick av dej där GasseG. Jag tror dina matnyttiga inlägg löste alla hans problem. Kan du inte skriva lite Off-T istället.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Det var ett satans tjöt om amd64 här, det är ingen amd cpu killen har!
Jag gillar själv amd64 och ska själv köpa en, men behöver fan inte blanda in dom här.

Zek3: Är det orginalflänsen?

"och på processorn satt de nån gamal kylpasta kvar tror ja.. de va nåt skydd på iallafall"
Du tog bort det iaf va?

Testa att ta bort och göra rent cpu+fläns igen och på med pasta.
Har du någon utsugs-fläkt där bak?En fläkt kan göra underverk.
Har du flashat bios?
Om den fortfarande är varm så får du nog köpa en anna kylare.

Denna dator är helt ny, inget damm eller nånting fick den i fredags

orginal flens sitter på, orginal fläkt oxå... tog bort de skyddet som satt på oxå, och smeta på nytt, har gjort de 3ggr nu, tunt lager bara

men den e varm ändå... den sitter ordentigt på, kan inte sitta bättre,

EDIT: GasseG, du e lite offtoptic.... men tack ändå

Permalänk
Medlem

Har du kollat hur mycket ström (volt) prollen matas med? Och vad visar Bios för temps på Cpu?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Har du kollat hur mycket ström (volt) prollen matas med? Och vad visar Bios för temps på Cpu?

1.3 v har ja till min cpu

Bios visar typ samma..

men det skumma är att när ja kommer in i programet å kollar tempen så visar den 60, sen 2 sek senare så e den nere på 54 typ.. de e nåt skummt, sen kan den gå ner till 50, å POFF upp till 60 igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zek3
1.3 v har ja till min cpu

Bios visar typ samma..

men det skumma är att när ja kommer in i programet å kollar tempen så visar den 60, sen 2 sek senare så e den nere på 54 typ.. de e nåt skummt, sen kan den gå ner till 50, å POFF upp till 60 igen

Helt normalt. Vid minsta cpu användning så hoppar tempen allt mellan 5 och 15 grader. Har du testat att köra med öppet chassi, som jag tidigare skrev?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Ok jag ska vara seriös.

Om du brukar ha 35 grader i rummet (varför har du så varmt?) så kanske du skall satsa på att köpa en annan fläkt eller varför inte vattenkylning. Det är ju faktiskt så att processorer är ganska så inviduella och att du har fått en extra snabb = jobbar vid en ngt högre klockfrekvens = blir lite extra värm!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

jag har öppnat chassit nu, och har en bordsfläkt som står å blåser in med full kraft, så nu är den runt 51-54 grader

http://lillan.info/webserver/varme.jpg

EDIT: GasseG: jag har inte råd med sånt, men nu har jag en fläkt som blåser in i chassit oxå, men man ska ju kunna ha på chassit utan att de blir as varm när ja spelar

Permalänk
Medlem

Prova på skoj med att klocka den nu när du har fått ner tempen på den lite!

Alltså inte överklocka utan mäta hastigheten original....så det inte blir några missförstånd.

Konstigt att den pendlar så snabbt.....hmm.

Byggde en vattenkylning till barnens dator själv. Pris: Pump 179 kr, slang 50 kr, Värmepaket från skroten 20 kr (mitt bästa köp på länge snygg och hel), vattenreservoar=gammal pulverhink "gratis", kopparplåt + kopparrörbitar "gratis", Lödtenn "gratis".
Kyler både grafikkort och cpu. Det är en gammal härdsmälts AMD 2000+ och 5400 grafikkort.

Pris: 249 kr och kul var det att bygga oxå.

Prestanda: Ligger 17 grader över rummets temperatur och är helt och jag menar helt ljudlös.

Datorn står på dygnet runt i deras rum och jag ville att det ska vara tyst hos dem.

Edit: Den har gått felfritt i ett år nu.

Permalänk
Medlem

men vattenkylning är inte att tänka på för min del...

arbetslös precis nybliven student så det är inte så mkt pengar som rullar in

men jag spelade cs nu i 30 min typ.. och tempen e på 60 grader

så ja tror inte de e sååååå farligt iaf

Permalänk
Medlem

Uppdatera bios, KAN visa fel... det gjorde min.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

okej, ja ska testa å uppdatera de... men jag har alltid vart skepptisk till de

men det verkar ju som det inte kan hända nåt med mitt moderkort

Permalänk
Medlem

Äh, det är en prescott, sluta lipa. De hinner upp i 90 innan de blir instabila.
Min 775 3,4 toppar på 79 när jag maxar så hårt jag kan, och datorn är hur stabil som helst och har varit i snart ett år.