Permalänk
Dustin

Dustin / Dustin Home

Hej,

jag läser detta forum löpande och det är glädjande att se att vi faktiskt får ganska bra kritik angående många saker.

Eftersom forumet håller generellt hög klass med till största delen konstruktiva och väl formulerade inlägg jag vilja be er om åsikter om hur vi skulle kunna förbättra oss i förhållande till våra kunder.

Positiv kritik är alltid bra och framför allt trevligt att läsa men det finns alltid områden där man kan bli bättre. Det jag är intresserad av i detta läge är kundservicefrågor och reklamationer, återköp etc. Ni som har erfarenhet av oss på den sidan, hur upplever ni att det har fungerat? Vad har inte fungerat? Vad skulle vi ha kunnat göra bättre? Vi strävar ständigt efter att förbättra servicen även efter köp, vissa saker (exempelvis tillverkarnas garantier, support på produkter etc) kan vi inte påverka annat än i liten utsträckning men det finns oftast utrymme för förbättring.

Jag förutsätter att inga anställda hos oss besvarar detta inlägg.

Mvh
Mikael Carinci
Kundservice
Dustin AB / Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Trevligt att Dustin dyker in här. Alltid bra att kunna ställa frågor och få svar öppet.

En grej jag hade gillat är om ni kör samma fraktkostnad på Dustin AB som ni gör med Dustin home AB för det finns produkter på Dustin AB som Dustin home AB inte har men utöver det tycker jag Dustin är väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga något negatift direkt.

Trevligt företag att ha att göra med, samt när man träffar personer på företaget så är det väldigt trevliga och öppna.
Gillar evenemangen ni har också, man känner sig omhändertagen av företaget.

Inte direkt så att datorbutiken skulle först bjuda en på mässa och sedan slussa iväg en med bussar för att bjuda alla på mat och dryck tills man ramlar av stolen och shower.
Och när man är på sådanna träffar så möter man mycket annat folk och skapar kontakter.
När det var i tryckeriet i solna? sist så satte vi oss vid bordet och så kom det en från företaget som satte sig med oss också och var god och glad.

Mycket mycket trevligt.
Bra leveranstider, bra kundservice, bra returering.

Vad kan man säga? Tummen upp helt enkelt.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Dustin

Vad gäller fraktfrågan så var det tänkt att vara ett introduktionserbjudande under december månad, det har därefter blivit lite förlängt, för tillfället t o m juni. Tanken är att privatkunder ska ha lite förmånligare villkor när det gäller frakten. När det gäller produktutbudet så bör det inte skilja så mycket förutom att servrar, större backupsystem etc har plockats bort och ersatts med spel, hifi-prylar etc. Om ni hittar produkter som ni skulle vilja beställa via home så maila kundservice@dustinhome.se så ska vi se om vi inte kan få över det. Om produkten skall finnas med i homes sortiment så tar det bara ett par minuter att lösa det.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt att man måste ge ut tele och personnummer bara för att beställa en katalog.

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk
Medlem

Jag vill bara kommentera på den mycket goda och framförallt snabba supporten via emal. Jag skickade en fråga för ett par veckor sedan angående garantin för Qtek 8020, och lite allmänt om returfrekvensen för denna lur.

Fick ett utförligt svar på morgonen dagen efter. Det är långt ifrån alla företag som tar sig tiden till att svara på liknande frågor.

Visa signatur
Permalänk
Dustin

Hej!

Personnummer är definitivt inget krav, telefonnummer vill vi gärna ha om mailadressen inte fungerar så slipper man skicka brev till kunden. Man behöver dock inte lämna det, man blir inte utan katalog för det!

Vi tillhör inte de företagen som säljer vårt adressregister. Vi har inte ens flyttat över kunder från Dustin AB:s kundregister till Dustin home AB, det är något vi bara gör på en direkt begäran från kund. Vi sitter heller inte och ringer upp kunder för att sälja, vi tror mer på att om man vill handla så gör man det, annars inte...

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Har absolut inget ont att säga om dustin, jag och många fler tycker att dustin är överlägsna när det gäller leverans, DOA-ärenden och liknande.

Tummen upp helt klart,

det jag skulle vilja ha är en funktion (på båda sidor, men definitivt på vanliga dustin) där man kan få mail när en vara åter är i lager om den varit slut...

Har inte kollat om det finns, det kanske gör det?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Dustin

funktionen finns inte i dagsläget men jag har noterat önskemålet. Jag är osäker på om det går att lösa rent tekniskt på ett bra sätt, om du har exempel på en site som tillämpar detta så vore det toppen.

<edit> önskemålet är framfört till våra systemutvecklare... </edit>

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Absolut ingenting enligt mig.
Jag har bara grymt bra intryck utav mailsupporten, leveranser och bemötande.

Fortsätter ni i samma stil så kan ni räkna mig som livstidskund

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

err tycker ni har gjort något konstigt fel med denna laptopen
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010082008
ram till den kostar 3 000 Kr !!!! 512 sticka tror det går att få billigare för den visar endast det minnet på tilbehör för datorn

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Fixa in fler prylar bara, då hade jag blivit gladare, annars håller ni hög och bra klass, dock kan ni sänka priset också lite på varorna då de är lite dyrare om man jämför med andra internet-butiker.

Permalänk
Medlem

Jag blev efter ett samtal med er support hänvisad till InfoCare i Växjö när min laptop (Acer) hade gått i sönder (dvd-enheten kass). Skickade in den till dom och det skötte dom allt annat än bra. Pratade sedan med Acer Sverige och dom sa att Laptopar skulle tas enbart igenom Acer själva. Dustin hänvisade alltså mig fel. Vilket jag är småsur för. Anledning till min surhet är att det tog infocare 2 månader att fixa eländet. Annars är jag nöjd med leveranstider och bemötande. Det går snabbt att komma fram på tele bla.

Permalänk
Medlem

Beställde en gång en skärm utav er, men fick inte den jag beställde utan en annan med
sämre specifikationer. Jag bad att få skicka tillbaka den och få den jag beställt,
men det gick inte för den hade tydligen utgått.
Jag bad då att få en skärm med likvärdig specifikation och få skicka tillbaka den jag
fått, men det var inget ni kunde erbjuda. Till slut erbjöd ni mig att få lägga mellanskillnaden
till någon annan skärm, och skicka den när ni fått in den felaktiga skärmen från mig, vilket
skulle innebära att jag blev utan skärm några dagar, vilket jag inte kunde vara.
Varför ni inte kunde låta mig få den nya skärmen först, och skicka tillbaka den gamla
sedan vet jag inte, det var ju trots allt ni som skickat mig fel skärm.

Tycker kanske att ni kunde skött detta lite smidigare. Har beställt lite smågrejer
från er efter det, då med goda resultat så som snabb leverans osv.

/Nisse

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inte någon kritik att ge förutom positiv, de gånger jag har beställt har det gått klockrent, beställt på kvällen och fått inom 2 dagar.

Visa signatur
Permalänk

leveranstiderna går ju knappast att klaga på... vetifan vad jag vill att ni skall ändra på igentligen... kanske utveckla sortimentet ytterligare?

mer info om produkterna kanske med lite länkar till recensioner och användarforum på webbplatsen kanske inte skulle skada heller...

om det finns någon anledning att jag köper något någon annanstans så är det nog att jag har bättre pris eller betalningsvillkor där eller att produkten helt enkelt inte finns hos er.

Permalänk

Priserna är väl det enda som gör att jag (också) väljer andra leverantörer rätt ofta....

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk

Ja priserna om de sänks så kan ja börja köpa från dustin istället.

Visa signatur

Shuttle XPC . 3,2 Ghz . 1024 mb ram. 250 gb. Radeon X800 .

Permalänk
Hedersmedlem

Man måste dock förstå att priset inte är dustins främsta konkurensmedel.
Jag tycker inte man skall sänka priserna om det går ut över servicen, lågprisbutiker fins det redan gott om och är inget som internet behöver ytterligare ett ex av.

Nej, jag betalar då gärna lite mer om jag känner att jag får valuta för det som bra service och bemötande samt en känsla av att de anstränger sig lite extra

Permalänk

Kan bara instämma i Mentals kritik, jag handlar av Dustin för att jag vill ha bra och snabb service. Kommer ihåg en gång då min helt nya hd kraschat, Dustin skickade en ny utan att ha fått in den gamla, det är service det och det är något jag gärna betalar en slant extra för.

Förslag på vad ni kan göra bättre har jag svårt att finna, tycker ni är bra som ni är.

Permalänk
Medlem

Priserna är bra som de är. Gör inget som äventyrar er goda kundvård och kundservice. Har handlat av Dustin åtskilliga gånger och den enda gång jag varit tvungen att returnera en defekt vara så gick det både snabbt som smärtfritt! Precis som det ska vara. Jag tycker det är värt att betala lite extra för de "garantier" man får ifall något skulle gå snett. Tycker man prispress är viktigt kan man handla av andra aktörer.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Har bara positiva erfarenheter av er också.

Håller med Mental också, hellre betala lite mer och få bättre Service :).

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många gånger jag beställt på torsdagen och hämtat på posten under fredagen, men några gånger är det.
Så när det gäller leveranstider är ni optimala.

Ordinare fraktpriser från Dustin Home (49:-) går inte att klaga på.

Förfrågningar via mail går snabbt och smidigt.

När det gäller priser har de blivit mer konkurrenskraftiga på home-delen i jämförelse med komplett och db.

Jag vill ha bra service och snabba leveranser och är beredd att betala några kronor för denna kvalitén.

Kan inte komma på nåt jag inte tycker är bra eller vill ha ändrat i nuläget.
Jag får återkomme om jag kommer på något.

Ett önskemål vore att bredda produktutbudet på hemmaprodukter på Home.

Permalänk
Dustin
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Beställde en gång en skärm utav er, men fick inte den jag beställde utan en annan med
sämre specifikationer. Jag bad att få skicka tillbaka den och få den jag beställt,
men det gick inte för den hade tydligen utgått.
Jag bad då att få en skärm med likvärdig specifikation och få skicka tillbaka den jag
fått, men det var inget ni kunde erbjuda. Till slut erbjöd ni mig att få lägga mellanskillnaden
till någon annan skärm, och skicka den när ni fått in den felaktiga skärmen från mig, vilket
skulle innebära att jag blev utan skärm några dagar, vilket jag inte kunde vara.
Varför ni inte kunde låta mig få den nya skärmen först, och skicka tillbaka den gamla
sedan vet jag inte, det var ju trots allt ni som skickat mig fel skärm.

Tycker kanske att ni kunde skött detta lite smidigare. Har beställt lite smågrejer
från er efter det, då med goda resultat så som snabb leverans osv.

/Nisse

Hej!

Har man fått fel vara ska man givetvis få returnera den om vi gjort fel, då ska det inte spela nån roll om den utgått eller inte, så länge man anmäler felet inom rimlig tid. Om du har så maila mig gärna faktura/RMA-nummer på mikaelc@dustin.se så kanske jag kan se vad som gått snett i detta ärende.

När det gäller prisbilden så beror den till stor del på att vi tar våra produkter från svenska distributörer och det gör att vi på ffa komponentsidan inte kan hålla riktigt samma eller priser. Det är dock nåt vi ständigt jobbar på.

Citat:

err tycker ni har gjort något konstigt fel med denna laptopen
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010082008
ram till den kostar 3 000 Kr !!!! 512 sticka tror det går att få billigare för den visar endast det minnet på tilbehör för datorn

Nu kostar det 970,00...

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Jag håller också med Mental, betalar hellre lite mer och få bättre service.

Det jag saknar på Dustin är att ni inte har några Pentium M processorer och och socket-479 moderkort (ni har dock Asus CT-479 adapter vilket är bra).

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Dustin

Hej,

jag vet inte hur det ligger til hos andra ÅF men Pentium M-propparna går inte att få tag på via våra distributörer, åtminstone inte vad jag sett.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Har man fått fel vara ska man givetvis få returnera den om vi gjort fel, då ska det inte spela nån roll om den utgått eller inte, så länge man anmäler felet inom rimlig tid. Om du har så maila mig gärna faktura/RMA-nummer på mikaelc@dustin.se så kanske jag kan se vad som gått snett i detta ärende.

När det gäller prisbilden så beror den till stor del på att vi tar våra produkter från svenska distributörer och det gör att vi på ffa komponentsidan inte kan hålla riktigt samma eller priser. Det är dock nåt vi ständigt jobbar på.

Nu kostar det 970,00...

Mvh
Mikael Carinci

Jag fick till slut retunera den, trots att ni hävdade att den ni skickat var bättre, vilket inte var fallet.
Problemet var att ni inte ville ersätta mig med en likvärdig skärm. Jag fick skicka tillbaka den jag fick och
välja någon annan om jag la till mellanskillnaden, men inte utan att bli utan skärm några dagar, vilket
jag tyckte va lite dåligt.

Permalänk
Medlem

Re: Dustin AB / Dustin home AB: Vad kan vi göra bättre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej

på eran framsida står det:

"fraktfritt vid köp över 300kr tom juli månad (eventuell postförskottsavgift tillkommer)"

vad är då pf avgiften?

under kundservice står:

Citat:

Fraktkostnad
Frakt tillkommer på samtliga postförskottsorder med för närvarande 98 kr inklusive moms. För order lagda mot direktbetalning eller kontokortsköp debiteras frakt med 49 kr. För order omfattande fler än ett paket tillkommer fraktkostnad med för närvarande 49 kr inklusive moms per kolli. Leverans sker endast med postpaket. Inga ytterligare avgifter eller andra kostnader tillkommer.

betyder det att pfavgiften är 49kr?

Permalänk
Medlem

Köp in fler Antec SLK3000B !

Permalänk
Medlem

Re: Dustin AB / Dustin home AB: Vad kan vi göra bättre?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej,

jag läser detta forum löpande och det är glädjande att se att vi faktiskt får ganska bra kritik angående många saker.

Eftersom forumet håller generellt hög klass med till största delen konstruktiva och väl formulerade inlägg jag vilja be er om åsikter om hur vi skulle kunna förbättra oss i förhållande till våra kunder.

Positiv kritik är alltid bra och framför allt trevligt att läsa men det finns alltid områden där man kan bli bättre. Det jag är intresserad av i detta läge är kundservicefrågor och reklamationer, återköp etc. Ni som har erfarenhet av oss på den sidan, hur upplever ni att det har fungerat? Vad har inte fungerat? Vad skulle vi ha kunnat göra bättre? Vi strävar ständigt efter att förbättra servicen även efter köp, vissa saker (exempelvis tillverkarnas garantier, support på produkter etc) kan vi inte påverka annat än i liten utsträckning men det finns oftast utrymme för förbättring.

Jag förutsätter att inga anställda hos oss besvarar detta inlägg.

Mvh
Mikael Carinci
Kundservice
Dustin AB / Dustin home AB

Hej, kul att se er här.

Jag är väldigt nöjd med istortsett allt jag köpt från er och min enda egentliga källa till kritik är följande:

Jag skulle köpa ett till minne, ett grafikkort och en y-kabel till strömmen inne i lådan.

Beslutade att köpa minnet och grafikkortet från komplett då de hade de märken jag var ute efter men de hade inte y-kabeln hemma, det hade ni, så jag köpte kabeln från er.

Jag var helt tillfreds med att betala 154:- för detta. I det priset är 25:- för kabeln, resten är frakt.

När paketet kom så var det nästan lite skrattretande hur det var packat Strömkabeln och dess förslutande plastficka kunde ha fått plats i ett litet kuvert och gott kunnat skickats som ett vanligt brev. Alternativt ett vadderat kuvert för att på så sätt sparat ner lite på frakten.

Det som skulle kunnat behöve den stora kartongen som allt kom i var er katalog.

tog ett par bilder lite snabbt för att visa upp kartonen det skickades i och som storleksreferens lade jag min T610 på kartongen, tyvärr har jag ingen bra bild för att visa storleken på kabeln, men den är ungefär lika stor som telefonen. ( länk till produkten hos dustin: http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010003381 )

http://dimebag.se/bilder/DSCF0040.JPG
http://dimebag.se/bilder/DSCF0041.JPG

För att förtydliga lite så är detta inte direkt ett klagomål på erat fraktsystem, jag betalar gärna lite extra för den nivå av service som jag alltid får av er. Men just i detta fall (och andra fall liknande detta för andra kunder) kan ni spara in mycket på både er fraktkostnad och på kundens.

Annars ger jag er ett stort grattis och en ordentlig klapp i ryggen!

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o