Sökes: Liten mobiltelefon samt liten digitalkamera

Permalänk

Sökes: Liten mobiltelefon samt liten digitalkamera

Hej.

Jag söker en så liten mobiltelefon som möjligt. Jag har hittat Panasonic G51 men skulle helst se att den hade MMS och blåtand. Jag har idag en T610 som jag använder som kalender tillsammans med datorn via blåtand. Skulle vilja fortsätta med det fast med en mindre telefon.

Jag har redan en helt ok digitalkamera som dock är lite för stor för att få plats i fickan så nu söker jag en enklare digitalkamera. Kraven är att den ska ha blixt, LCD samt minst 1Mpixel. Så liten som möjligt gärna.

mvh Alex Robsahm

Visa signatur

Shuttle SN45GV3, AMD XP 3.2GHz, 1Gb DDR 400MHz, 9800Pro 256Mb

Permalänk
Medlem

inte funderat på att lägga ut en annons? eller du vill ha nya grejer?

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk

Hmm, oavsett om han vill köpa nytt eller begagnat så är den här tråden säkert till för att man ska ge honom tips på modeller.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Jepp. Om det inte framgick så är jag lost när det gäller dessa ämnen.

mvh Alex Robsahm

Visa signatur

Shuttle SN45GV3, AMD XP 3.2GHz, 1Gb DDR 400MHz, 9800Pro 256Mb

Permalänk
Medlem

Har du kollat på Samsung D500? Bra lur, liten som sjutton och med riktigt bra kamera för att vara telefonkamera.....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Avstängd

Timppa, tänkte också föreslå den. Riktigt bra, och väldigt liten mobil! Snygg också föresten.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung D500 som jag är jättenöjd med, kolla närmare på den

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

när jag såg den här tråden först tänkte jag d500 digital kamera är jag inte så insatt i tyvärr .. lycka till emd sökandet

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk

Tack för svaren. D500 verkar intressant men den kostade några kronor och när jag räknade på det så är den faktiskt större i volym än min T610. Kamera i mobilen bryr jag mig inte om då jag vill ha en liten mobil och en liten kamera istället. Har D500 kalender som man kan arbeta på genom datorn? Ingen som har några idéer när det gäller kameror? Har kollat på Fujifilms F440. Någon som vet en "sämre" kamera i samma storlek men billigare?

mvh Alex Robsahm

Visa signatur

Shuttle SN45GV3, AMD XP 3.2GHz, 1Gb DDR 400MHz, 9800Pro 256Mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Jag har en Samsung D500 som jag är jättenöjd med, kolla närmare på den

Den är inte speciellt liten

Permalänk
Medlem

Digitalkamera: Canon IXUS 30 (eller IXUS 40 om man tycker det är värt 1000kr för att få 4Mpix istället för 3).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Den är inte speciellt liten

Inte liten? Om man jämför med Z600 och min förra Nokia 3300 så är den mindre och smidigare

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

µ mini digital är bra liten eller vad den nu heter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Inte liten? Om man jämför med Z600 och min förra Nokia 3300 så är den mindre och smidigare

Ja eller så är den mindre än den?

Den är stor om man jämför med t, ex Panasonic G51 som han nämner

Permalänk
Medlem

Jag har en Motorola RAZR V3 som jag är grymt nöjd med. Den har allt man behöver och är hur tunn som helst. Älskar den.

http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/276865/details

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk

Taget med min Samsung D500 på 1280x1024 i läget 'superfin'. Överaskande bra bild tycker jag själv

Permalänk

Jag tror jag ger upp mitt sökande efter en ny mobiltelefon. De blir inte så mycket mindre än min t610 så att det ska motivera mig att lägga ut en massa pengar.

Vidare så är det en digitalkamera jag söker inte en mobil med bra kamera, ska ta bilder på krogen så blixt är ett måste. De modeller som folk har tipsat om är bra, för bra. Finns det någonstans de säljer äldre modeller som är små men ligger runt 1 megapixel?

Visa signatur

Shuttle SN45GV3, AMD XP 3.2GHz, 1Gb DDR 400MHz, 9800Pro 256Mb

Permalänk

kamera: Casio Exilim 100 card, Kyocera finecam SL400R

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Varför måste den ha 1Mpix?
Är det priset du vill banta?

Permalänk

Nej den kan ha 0.3 Jag söker en så liten kamera som möjligt för att ta små bilder på krogen som jag kan lägga upp på nätet. Jepp det är priset som jag vill banta då jag redan har en bra kamera.

Visa signatur

Shuttle SN45GV3, AMD XP 3.2GHz, 1Gb DDR 400MHz, 9800Pro 256Mb

Permalänk

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/167635/...

borde inte det vara något utav intresse? funderar själv lite på den då jag inte hittar några negativa saker med kameran.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Konica Minolta X31 då?
Visserligen inte lika liten som IXUS 30, men mer eller mindre halva priset nästan.
Eller sätt en övre gräns.
Bättre att lägga några kronor extra och få en kamera som ger bilder som iaf är användningsbara för att titta på skärmen.

Permalänk
Medlem

http://www.spyshop.se/

Där kan man hitta små kameror som ser ut som allt möjligt också

Permalänk

Monstergudens verkar intressant. Är den någon som kan hitta något riktigt dåligt med den? Den är inte så otroligt liten men billig som få

Visa signatur

Shuttle SN45GV3, AMD XP 3.2GHz, 1Gb DDR 400MHz, 9800Pro 256Mb

Permalänk
Medlem

Ett litet tips när det gäller en partykamera. Jag har själv en Casio S3 och den har fixfocus. När jag köpte kameran så tänkte jag inte så mycket över detta men nu så märker jag hur otroligt praktiskt det är iom att man aldrig behöver vänta på att kameran skall fokusera. Det spelar ingen roll om det är hel kolsvart i rummet. Det är bara att trycka av. Med min gamla partykamera (Kyocera S5) så blev alltid majoriteten av partybilderna suddiga eftersom kameran aldrig kunde fokusera rätt i mörkret.

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk

Funderar på denna:
http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/278329/...

Om ni kan hitta något direkt dåligt med den så hojta gärna till

Visa signatur

Shuttle SN45GV3, AMD XP 3.2GHz, 1Gb DDR 400MHz, 9800Pro 256Mb