Fråga: Vilket t-bord och vilken mus rekomenderar du...

Permalänk

Sorry kollade inte sign. Men är det nån vidare skillnad mot en vanlig optisk mus säj MX500 eller vad den kan tänkas heta.

Permalänk
Medlem

Jag hade en mx700 innan och jag tycker denna är skönare. Känns lättare, tummen vilar skönt på en liten kant. Funkar mycket bra i de spel jag lirar. BF Vietnam UT osv. Har inga klagomål förutom att jag inte gilla setpoint. Vill kunna ändra mina knappar till vad som helst. Detta gick med mouseware och mx700.
Om det sen är märkbar skillnad mot en bra optisk mus låter jag vara osagt. Jag var nöjd med mx700 men tyckte det var dags att byta. Denna har absolut skönare grepp.

Permalänk
Medlem

Logitech UltraX och Mx510 är kanon tycker jag.Klart bästa tbord och mus jag använt.Som nästa mus ska jag testa Mx1000

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Vilken mus som helst med kula (optiska möss suger till FPS). Känner ingen skillnad mellan olika kulmöss - spelar lika bra med de dåliga vi hade i skolan som med den jag har hemma. Tangentbord spelar ingen roll.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Tangenbord+mus

Mitt set består utav

Tangentbord: Logitechs mulitmedia (minns inte exakt hela namnet), den är iaf någorlunda "låg", å skön att skriva på så som spela, enda som kan vara är att man oftast "bockar av" alla onödiga snabbtangenter som finns på med medföljande programvaran, för ska man bara använda det till t.e.x "spela", så kan det vara lite trist att den gör en massa roliga saker när man kommer åt någon "knapp", annars superbt tb.

Musen då? jo har en MS intellimouse 4.0 (utan medföljande programvara, 5.0 den förstörde mer än den tjänade mig, har dock hört att uppdateringen 5.2 ska fungera bättre)

musen är go, skön passform, var lite skeptisk i början då man hela tiden kört på logitechs mx serie (i synnerhet mx 500, men den blev "seg" när padsen nötts ut å mattan gjort sitt, hade då func 1030 till den). Musmattan till min MS intellimouse 4.0 är S&S steelpad, übergo spelmatta måste jag säga, nu återstår att se om den nöts likadant som func 1030 gjorde.
kan tillägga att musen+mattan köpte jag ihop i sk "bundle version" skrattar ännu åt namnet på kartongen "The Aimbot" :).

Antagligen har skaparen av tråden redan införskaffat det han skulle ha, men ville bara ge min syn på saken

/Ryll3

Visa signatur

Athlon 64 x2 4200+ 2.2 ghz 2048 ddr Corsair TwinX pc 3200,XFX 7800GT 256mb, Samsung Spinpoint 120 250 gb ncq 7200 rpm, Creative Soundblaster Audigy 2 Zs platinum, chassi: Antec Sonata, nätdel: Seasonic S12 430w.

Permalänk
Medlem

Tbord: Helt vanligt utan några konstiga knappar på toppen som gör det dubbelt så stort, eller "mjuka" tangenter med runda hörn.
Mus: MX500 och alla som är lika den. Dock inte trådlösa p g a jag har hört att de har sämre respons.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Håller med rhebb, Microsoft Intellimouse Explorer 4.0 kan jag rekommendera

Permalänk
Medlem

Intellimouse 3.0 / 4.0 eller MX500 - 1000-serien...

tangentbord... ta ett gammalt hedligt lr något nytt fast med "vanlig" design... inget av de trådlösa osv

Visa signatur

:][:

Permalänk
Medlem

ett M-soft natural multimedia keyboard och intellimouse 3.0 alternativt 4.0

den nya mjukvaran till till musen, intellipoint 5.2 är jag överlycklig över då man kan specifisera alla knapparna till olika program och spel igen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Logitech dinovo och byt musen till mx1000
skulle jag vilja ha iallafall.

själv kör jag på den dator jag använder mest mx700 och ett compaq tangenbord funkar bra

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Tangentbord: IBM Model-M
Pekdon: Logitech Cordless Trackman II Wheel

Fungerar utmärkt, är dock ingen som enbart spelar FPS. Står mig dock riktigt bra mot polarna även fast jag kör trackball. Klarar dock inte av att hantera andra tangentbord numera, IBMs buckling spring-teknologi äger alla andra fortfarande idag.

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk
Medlem

själv har jag gått ifrån en

Logitech mouseman wheel (den blåa)

till en

Logitech mx500

och nu har jag en

Logitech mx900

min musmatta nu, är en func surface 1030...innan dess var det en Black Icemat

tangentbordet jag använder är ett

Logitech dinovo.

Permalänk
Medlem

tgb: Keytronic! Inget trådlöst tjafs! Har kört dem i många år nu.

mus: Inget trådlöst tjafs! Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 /4.0. Sitter om gjutet i min hand! Gillar inte Logitech MX-serien alls. Oskön passform och ful design.

musmatta; en MKT viktig komponent!: fUNC 1030! Funkar klockrent med M.I Exp 3/4!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk

Inte behöver man väl en musmatta till en optisk mus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Inte behöver man väl en musmatta till en optisk mus?

Jag bytar då inte ut min func 1030 mot inget underlag.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Logitech UltraX Flat

SJUKT SKÖNT

Ni som har det... håller sig "känslan" i knapptryckningarna länge?

Permalänk
Medlem

t-bord? hummm... ETT HELT JÄ-LA VANLIGT KLASISKT (inga onödiga extra knappar som man bara stör sig på och aldrig använder)!!!!
mus....... Gör som du vill jag bryr mig inte.
mus matta.... ett inplastat A4 ark i valfri färg (ej mönstrat för helvete).

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1
Själv trivs jag fint med ett "Microsoft multimedia keyboard" och en MX500.

Håller med Microsoft multimedia keyboard är ett bra TB...

Men jag föredrar MS explorer 3.0.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Logitech Ultrax Flat keyboard också en Logitech MX 510, kan inte bli bättre

Permalänk

Känns som det spelar noll roll... Ett man är van med och tycker är skönt skriva på. Förstår inte den här äkliga hysterin om att köpa ny mus och tgb stup i kvarten för "heaton" eller nån annan världsmäster köpt nya grejer?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Köpte en MX 1000. Har blandade känslor, har jävla problem med att använda min vanliga spelstil, man får nämligen inte lyfta den från mattan alls, för då tar det en liten stund innan den fungerar igen när den väl landat, tillräckligt lång stund för att man ifall man kör med låg sens och måste lyfta musen snabbt och ofta för att vända sig om, inte vänder sig ett endaste dugg! Har dessutom problem med snabba rörelser då det är omöjligt att förutse var man hamnar, samtidigt som snabba rörelser oundvikligt lyfter musen lite från mattan, och en snabb rörelse kan alltså vara ett säkert sätt att INTE vända sig om snabbt.
MEN: formen är helt jävla mongonice, den sitter som handen i röven på goatse, man har nästan svårt att släppa den så bra grepp man har. Och när jag insett att man inte får lyfta den och istället lägger på ett rätt bra tryck på musen så att en alltid "håller sig på mattan" gör jag saker i Q3 jag inte kunnat göra förut. Railen sitter fint, man har en sorts milimeterprecision man inte har haft tidigare, visserligen använder man inte musen så mycket när man railar eftersom man inte litar på den, så det kan vara tangentbordsrailen som kommer till sin fulla rätt. Rockets och shotgun är insane, air rockets är lätt, shaft är sådär, måste lära mig musen lite mer.

Slutsatsen är att jag måste träna mycket mer med denna musen innan jag kan säga säkert om den är kass. När man kommer direkt från en optisk mus blir man sur för att man inte får lyfta musen, men om man kan lära sig att hantera det, och köpa en stor musmatta, kan den nog vara riktigt fin.

Är det förresten någon annan som märkt av att man får problem när man lyfter musen, och sedan sätter i den och rör den i samma rörelse?

Permalänk
Medlem

logitec Ultrax Flat och intellimouse 4.0 och en fet 40x30cm qpad xxxl musmatta.

Permalänk
Medlem

Logitech Internet Navigator Keyboard SE + Microsoft Optical Wheel Mouse + Nersänkt vridbar musmatta (Monteras på bordskanter).
Aaahhhh.......

Permalänk
Medlem

noname tgb och ie3.0

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

mmm sköna bilder.;)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Logitech Internet Keyboard Special Edition (black) + Logitech MX500+Black icemat= En perfekt kombination...:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2