Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem att ladda ner filen från den länk som angavs i nyheten?
Nerladdningen stannar helt efter en liten stund.

EDIT: Laddade ner den från annat håll.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Det skrevs med tidigare trådar i åtanke.

Spelar ingen roll vilken åtanken var. Uttalandet var lika kontraproduktivt och tråkigt ändå. Med eller utan irrelevant åtanke.

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk

Har också lagt in SP2, det är märkbart långsammare vid uppstart av datorn, det tar minst 10 sekunder extra att komma in i windows. Ser inga större fördelar med SP2, brandvägg kan jag fixa själv med bättre program, detsamma gäller virus och popupblockare. Tycker även systemet känns långsammare när man kommit in i Win, det tar längre tid att ladda program, antar att SP2 är mycket mer ram krävande, har själv 768mb och allt känns mycket segare. Fast man bör nog installera SP2 direkt när man har installerat WIN, jag kommer nog ta bort det från min burk, sen lägger jag in det igen då jag gör en ominstallation av Win.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Re: Firewire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linus_A
Microsoft verkar ska döda Firewire 800 (IEEE 1394b) marknaden.
Hastigheten stryps till ca 100kb/s.
Kan vara bra att veta om någon kör FW 800.

http://forum.cubase.net/forum/Forum27/HTML/000042.html
http://www.theinquirer.net/?article=17794

100Mbps annars ;).
Men visst är det jävligt dålig stil. Finns ju rätt mycket DV-kamror och sånt ute som använder sig av firewire.

Permalänk
Medlem

håller med PowerSupply!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Firewire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
100Mbps annars ;).
Men visst är det jävligt dålig stil. Finns ju rätt mycket DV-kamror och sånt ute som använder sig av firewire.

det är en liten miss från deras sida, installerar du gamla drivrutiner efter sp2 så funkar det finfint igen.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

har hört att SP2 har ett verktyg i sig som kollar upp allt man gör på datorn, kontrollerar cd-nycklar å kollar om man tittar på filmer å så. detta skickas ju givetsvis till microsoft som i sin tur skickar det till Anti Pirat Byrån... nåns om vet om det stämmer?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....