Permalänk
Medlem

Asus PC-DL & nätagg.

Satan!!! Skulle precis skaffa mig ett Asus PC-DL moderkort med dubbla Xeon proc. Men icke, nu kör dom ju inte vanliga ATX kontakter där inte, mitt Antec truepower 430w fungerar inte. Vad ska man då köpa för något nätagg?

Känns surt att behöva sälja mitt antec

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Asus PC-DL & nätagg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
Satan!!! Skulle precis skaffa mig ett Asus PC-DL moderkort med dubbla Xeon proc. Men icke, nu kör dom ju inte vanliga ATX kontakter där inte, mitt Antec truepower 430w fungerar inte. Vad ska man då köpa för något nätagg?

Det ska funka med ett vanligt nätagg (varför heter det inte kraftagg?), kolla manualen (finns att ladda ner) och tråden på 2cpu.com.

http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=40755

Och jag vill ha en utförlig rapport om det kortet sen. Ok?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Hjälpsam

Jag kör min PC-DL Deluxe på en HEC 460 DR-A Funkar fint och låter int mycket.

Kul val med PC-DL älskar den datorn. Kika på http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=40755 för lite snack, tipps och trix på att klocka den lite (ca 750FSB och 3.8GHz i ledningen och det med luftkylning!)

Cheers

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

VAD DU än gör! köp inte hiper om du ska ha ett tyst agg! Det är någe sjukt va deras nätdelar låtar! fläkten blåser något in i h*lvette och luften är alltid varm som kommer ur.. så de går inte o byta fläkten!

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Jag kör min PC-DL Deluxe på en HEC 460 DR-A Funkar fint och låter int mycket.

Kul val med PC-DL älskar den datorn. Kika på http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=40755 för lite snack, tipps och trix på att klocka den lite (ca 750FSB och 3.8GHz i ledningen och det med luftkylning!)

Cheers

Såg dig i 2cpu-tråden. Hur gick det med rev.nummret på ditt MB?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk

Ska precis till att införskaffa ett PC-DL själv och har beställt ett Tagan 480W till det (verkar stabilt och tyst enligt folk på 2cpu.com).

Jag smyger in en liten fråga om revisions på PC-DL:arna då denna tråd verkat samla flera SMP-killar ... Är alla revisions klockbara om man använder 1004 beta BIOS:en och inte använder S-ATA kontrollern ?

Har förstått att revision 1.05 funkar även med S-ATA ?

Måste det till några pin- eller volt-moddar ?

Har läst den superlånga tråden på 2cpu.com men den har mest handlat om mysko Volt moddar på senaste tiden

Ursäkta trådkapningen .. säg till så tar jag bort om det stör

Visa signatur

MacBook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjolletts
Ska precis till att införskaffa ett PC-DL själv och har beställt ett Tagan 480W till det (verkar stabilt och tyst enligt folk på 2cpu.com).

Jag smyger in en liten fråga om revisions på PC-DL:arna då denna tråd verkat samla flera SMP-killar ... Är alla revisions klockbara om man använder 1004 beta BIOS:en och inte använder S-ATA kontrollern ?

Har förstått att revision 1.05 funkar även med S-ATA ?

Måste det till några pin- eller volt-moddar ?

Har läst den superlånga tråden på 2cpu.com men den har mest handlat om mysko Volt moddar på senaste tiden

Ursäkta trådkapningen .. säg till så tar jag bort om det stör

Det verkar så. Nu har jag precis läst 60 sidor så jag har allt i en enda röra, tror Fluf har bättre koll på det. Voltmodden på slutet är för att ge högre spänning till minnet, pin-modden vill jag minnas var för att lura moderkortet att det var en annan processor med annan bussfrekvens eller nåt sånt.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av patjo:

Såg dig i 2cpu-tråden. Hur gick det med rev.nummret på ditt MB?

Ursäkta sent svar, såg inte din fråga förrän nu.

I kort, jag kommer faktiskt inte ihåg hur det gick med revisionsnumret, det var ju trots allt 15 år sedan.

MVH Olof

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI