SweGolfers - tråden om allt golfrelaterat

Permalänk
Medlem

Ska spela en tävling på Sand GC till helgen.
Någon här som har spelat där tidigare och har lite tips kring spelstrategi eller bara generella kommentarer om banan som kan vara intressant för någon som ska spela den för första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Ang. vinterträning
Jag skaffade en Skytrak launch monitor förra året som kan kopplas till telefon eller platta för en hyfsat mobil uppsättning.
Jag använder den både när jag slår mot nät på baksidan eller en inomhushall vilket jag annars tycker ger väldigt lite i träningsväg utan någon slags feedback.

Nu får jag både siffror och en visualisering av bollflykten, det går även att låsa upp lite utmaningar/tävlingar och kopling till simulator om man betalar för ett abonnemag. Den ger de flesta siffrorna som jag tycker är intressanta och ligger tillräckligt nära en Trackman utan att kosta som en bil.
Med det sagt så är den inte gratis men mitt tips är att skaffa en billig (gör lite research först) launch monitor för lite mer rolig/givande inomhusträning.

Många av anläggningarna med simulatorer har även ett driving range läge som brukar vara lite billigare, den är bra om du vill träna med riktiga siffror och visuell feedback för hela slaget och inte enbart innan den slår in i väggen som på en hall.
En kompis hade tränat in vad som såg ut som ett riktigt bra sving och tillslag under en vinter men när han kom ut på banan visade det sig vara en kronhook som tog nästa hela säsongen att räta ut.

@ASSSOR JS golf i Södertälje har driving range-läge med Trackman men det är inte en hall utan en lokal med ett par simulatorer.

Spännande! Just Skytrak skall ju vara bland de bättre. Köpte du den i USA, eller är det samma pris här? $1999?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Spännande! Just Skytrak skall ju vara bland de bättre. Köpte du den i USA, eller är det samma pris här? $1999?

Jag köpte den begagnad från ebay.co.uk för 13ksek och sedan metallskyddet från Dormy så det kändes överkomligt iaf.
Kollade att det var rätt hårdvaru rev. och fick även med kvitto så säljaren kändes seriös.
Hittills har den funkat alldeles utmärkt och då Skytrak står bredvid medans Trackman står bakom så var det möjligt att jämföra båda på samma slag.
Man får inte med sånt som är beroende av klubbuvudet t.ex. angle-of-attack, club path, face angle, etc. med Skytrak men däremot alla siffror relaterade till bollen vilket är en hel del och oftast kan du med hjälp av dessa klura ut vad som hände med klubban på vägen till bollen.
De siffor som den lämnar var tillräckligt nära för att jag skulle vara nöjd iaf.

Den går ju även att koppla mot de "riktiga" simulator programvarorna som finns så tanken var att kunna använda den om jag kommer till skott och bygger om garaget eller smäller upp ett attefallshus på tomten för en simulator också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Ska spela en tävling på Sand GC till helgen.
Någon här som har spelat där tidigare och har lite tips kring spelstrategi eller bara generella kommentarer om banan som kan vara intressant för någon som ska spela den för första gången?

Jag har spelat Sand vid ett par tillfällen och som den spelades då finns det bara en strategi för den banan och det är att vara RAK och undvika allt vad ruff heter.
Det var inte heller en bana som premierade chansningar eftersom marginalerna var alldeles för små.

Försöket dom gjort med att anlägga en links bana tycker jag även är misslyckat, den är enligt min mening ganska långt från att vara en links bana.

Kvaliteten på banan var däremot mycket bra, fina fairways och greener.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacAllan:

Jag har spelat Sand vid ett par tillfällen och som den spelades då finns det bara en strategi för den banan och det är att vara RAK och undvika allt vad ruff heter.
Det var inte heller en bana som premierade chansningar eftersom marginalerna var alldeles för små.

Försöket dom gjort med att anlägga en links bana tycker jag även är misslyckat, den är enligt min mening ganska långt från att vara en links bana.

Kvaliteten på banan var däremot mycket bra, fina fairways och greener.

Ruffen är numera ganska icke-existerande, svårigheten ligger snarare i att hitta rätt vinklar in mot greenerna. Jag själv tycker att det är en av de banor i sverige som erbjuder högst spelglädje och en klart intressant spelstrategi där det behöver tas tydliga beslut som påverkas av vind, flaggplacering och längd på slag.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Ruffen är numera ganska icke-existerande, svårigheten ligger snarare i att hitta rätt vinklar in mot greenerna. Jag själv tycker att det är en av de banor i sverige som erbjuder högst spelglädje och en klart intressant spelstrategi där det behöver tas tydliga beslut som påverkas av vind, flaggplacering och längd på slag.

Detta kan jag hålla med om och det var väl en del av det jag menade med rak och att chansningar inte premierades.

Spelglädje tycker jag väl inte och det beror mycket på att bantypen inte passar mitt spel och att man inte premieras så mycket vid chansningar.

Dock är det trevligt att dom gjort sig av med ruffen, det var mångt och mycket den som förstörde spelupplevelsen eftersom man straffades för hårt om man bara kom i närheten av den.
Har inge problem med ruff som ger en ett svårt slag men man skall inte behöva trampa på bollen för att hitta den och den skall inte vara mellan knä och midjehöjd.

Permalänk
Medlem

Ny firmware ute för shotscope v3. Nu ska man direkt få en idé om hur långt senaste slaget var. Kan förhoppningsvis hjälpa till leta bollar om inte annat!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vill bara berätta att jag är åh-så-taggad! Företagsevenemang på Vasatorp Tournament Course imorgon! Lycka till mig!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Vill bara berätta att jag är åh-så-taggad! Företagsevenemang på Vasatorp Tournament Course imorgon! Lycka till mig!

You go, girlfriend! *snap*

Permalänk
Medlem

Uppdaterar tråden med att konstatera att det fortfarande är rejält tryck på klubben vilket kanske inte så förvånande då dagarna är kortare. Går man ut vid 16- tiden är det på håret att man hinner nio hål innan det blir för mörkt.
Blir kanske sista rundan för säsongen på torsdag, blir ett varv på Täby GK. I helgen drog jag ihop 39 poäng så jag har förhoppning om en skaplig score.

Permalänk
Medlem

Kommer sammanfatta säsongen på söndag om vädret håller i sig med att prova på Värnamo GK.
Är överlag nöjd med vart jag är. Började spela i maj 2019 och avslutade förra årets säsong på 29,8 i HCP.
Nu har jag 15,8 i HCP efter en intensiv säsong. Störst problem är med puttern i handen. Har otroligt mycket yips på green, ska försöka jobba bort detta under vintern och övervinna det mentala.
Jag och min kompis satt med några öl förra helgen och räknade om mina 8 bästa rundor där vi tog bort tre puttar och fick då fram att mitt HCP istället hade varit 12,8. Man kan såklart inte eliminera alla treputtar, men flera per rond är inte acceptabelt och något som behöver åtgärdas. Visade sig att jag hade nästan lika många GIR som honom när vi kollade igenom min Gamebook statistik och han har 9,4 i HCP så tee 2 green sitter där det ska.

Blir pappa i februari så när nästa års säsong sammanfattas så är jag glad om jag ligger kvar på 15,8

Någon mer som vill sammanfatta sin säsong? Alltid kul att läsa tycker jag

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Någon mer som vill sammanfatta sin säsong? Alltid kul att läsa tycker jag

Inser att man fortfarande kan spela golf, bor ändå ganska långt söderut. (Kungälv)
Får ta tag i mer höstgolf har jag bestämt! Utöver detta så är detta året jag verkligen blivit golfsugen. Verkligen jättekul, minsta ungen är 4 så börjar få lite mer möjlighet att ta några timmar fritt nu.
Har verkligen blivit motiverad att försöka göra något bra av svingen, försöka ta bort felaktigheter, aldrig fokuserat på sådant förr. Nu om nånsin är det dags att försöka göra det ordentligt. #aldrigförsent

Lär nog bli någon vända eller två i Innesvingen i Rollsbo (Kungälv) för simulatorgolf till vintern med!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Bokat in en runda på söndag! Kanske inte sista för säsongen, men det lutar åt lite vila och blicka i backspegeln snart.

Min korta sammanfattning är grönt kort i april, spelade dock lite p&p förra året. Nånstans i mitten av året "lossnade" det lite när bollträffen blev mer frekvent och .. Tja, jag kan ju visa mina 20 rundor jag hunnit göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardocc:

Bokat in en runda på söndag! Kanske inte sista för säsongen, men det lutar åt lite vila och blicka i backspegeln snart.

Min korta sammanfattning är grönt kort i april, spelade dock lite p&p förra året. Nånstans i mitten av året "lossnade" det lite när bollträffen blev mer frekvent och .. Tja, jag kan ju visa mina 20 rundor jag hunnit göra.

https://i.ibb.co/8c3nXN7/20rundor.jpg

Gott! Ruggigt nära att spräcka 100!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt fin eftermiddag hemma på PGA idag, golfen var väl inte så mycket att hurra för men fick med mig en eagle och kom in på 77 slag. Får ses som godkänt när man är nybliven pappa sen 6 veckor tillbaka och golfen inte direkt är högsta prio för tillfället.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Körde 18 hål idag, 36 poäng blev det trots att jag hade fler borttappade bollar än normalt. Är ju tvärt omöjligt att hitta den ibland när den rullar in i ett område med massor av nedfallna löv även om man vet exakt var den borde vara.
Har en runda till inbokad, söndag den 25e, som jag känner att den nog får vara säsongens sista.
En sammanfattning av säsongen kan vara att jag förbättrat det mesta i mitt spel. Det märks mest i det att missarna inte alls är lika allvarliga som tidigare, nästan alltid är bollen ändå spelbar i ett inte alltför illa läge.

Permalänk
Inaktiv

Shoppat lite vintage klubbor på eBay.

Macgregor - Lady Macgregor (3-PW).

Macgregor - Ben Crenshaw (3-SW)

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi klassiker, kommer ihåg mitt första golf set MacGregor MT, inte dom lättaste att lära sig spela golf med men det gick

Permalänk
Medlem

De där klubborna ser inte direkt lättspelade ut...
Min relation med MacGregor är den driver jag skaffade för 15-ish år sedan. Slog rejält långt och spikrakt med den, den blev dock pensionerad till förmån för en Cobra F8 för några år sedan. Nu har den fått gå vidare till en kompis som tog upp golfandet i somras.

Permalänk
Medlem

Här kommer en fråga jag nog kan googla mig fram till, men det är helt enkelt trevligare att ställa den här.

Lirar med ett par nedärvda wedgar (min ålder på 37 till trots) och tänkte att det är dags att titta på att skaffa 'rätt grejjor'.
Har en 57graders cleveland och en 60graders Ben Hogan, ganska till åren, och klurar på om det är dags att byta. (har en gap med settet som jag tror ligger på 50 grader)

Hur funkar detta med bounce etc etc? Det är en röra för någon som bara tittat på loften och nypt till. Vad ska jag leta efter? Är det mest efter smak & tycke, eller finns det ett 'rätt' val beroende på hur aggressiv man är i swing?

Tack för input!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Här kommer en fråga jag nog kan googla mig fram till, men det är helt enkelt trevligare att ställa den här.

Lirar med ett par nedärvda wedgar (min ålder på 37 till trots) och tänkte att det är dags att titta på att skaffa 'rätt grejjor'.
Har en 57graders cleveland och en 60graders Ben Hogan, ganska till åren, och klurar på om det är dags att byta. (har en gap med settet som jag tror ligger på 50 grader)

Hur funkar detta med bounce etc etc? Det är en röra för någon som bara tittat på loften och nypt till. Vad ska jag leta efter? Är det mest efter smak & tycke, eller finns det ett 'rätt' val beroende på hur aggressiv man är i swing?

Tack för input!

Ett tips är att kika på Titleist verktyg för att välja Vokey wedgar, det går att applicera på andra märken också naturligtvis men ger en idé om vad du ska leta efter iaf.

https://www.vokey.com/tools/wedge-selector-tool.aspx

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Här kommer en fråga jag nog kan googla mig fram till, men det är helt enkelt trevligare att ställa den här.

Lirar med ett par nedärvda wedgar (min ålder på 37 till trots) och tänkte att det är dags att titta på att skaffa 'rätt grejjor'.
Har en 57graders cleveland och en 60graders Ben Hogan, ganska till åren, och klurar på om det är dags att byta. (har en gap med settet som jag tror ligger på 50 grader)

Hur funkar detta med bounce etc etc? Det är en röra för någon som bara tittat på loften och nypt till. Vad ska jag leta efter? Är det mest efter smak & tycke, eller finns det ett 'rätt' val beroende på hur aggressiv man är i swing?

Tack för input!

Förmodar att du vet vad bounce är för något?
Iaf så är det främst en känsla om vilken bounce som passar bäst, men det kan vara allt från liten skillnad till stor skillnad mellan olika bounce beroende på typ av swing och underlag.
En annan sak som också spelar roll (nästan mer än bounce för min del) är vilken grind (slipning) klubban har, olika märken har olika grinds och även till antalet.
Sist men inte minst så har olika tillverkare olika sving vikt på sina wedgar, även där kan man märka skillnad.
Så skall man vara noga så bör man prova ut även wedgar på samma sätt som man provar vanliga järnklubbor.
en annan sak man skall vara uppmärksam på är att man kanske inte slår en 52 graders wedge samma distans om man provar olika märken pga de sakerna jag nämnt ovan, därför kan det vara bra att prova just det märket man är ute efter så man får rätt gaping mellan wedgarna.

Skrivet av Salcin74:

Ett tips är att kika på Titleist verktyg för att välja Vokey wedgar, det går att applicera på andra märken också naturligtvis men ger en idé om vad du ska leta efter iaf.

https://www.vokey.com/tools/wedge-selector-tool.aspx

Personligen ger jag inte mycket för den typen av verktyg, gjorde testen och jag hade inte köpt någon av dom som rekommenderades för min del, resultatet blev närmst gällande grind men helt fel gällande bounce.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Här kommer en fråga jag nog kan googla mig fram till, men det är helt enkelt trevligare att ställa den här.

Lirar med ett par nedärvda wedgar (min ålder på 37 till trots) och tänkte att det är dags att titta på att skaffa 'rätt grejjor'.
Har en 57graders cleveland och en 60graders Ben Hogan, ganska till åren, och klurar på om det är dags att byta. (har en gap med settet som jag tror ligger på 50 grader)

Hur funkar detta med bounce etc etc? Det är en röra för någon som bara tittat på loften och nypt till. Vad ska jag leta efter? Är det mest efter smak & tycke, eller finns det ett 'rätt' val beroende på hur aggressiv man är i swing?

Tack för input!

Jag måste ju bara tipsa om "custom fitting" istället för att bara köpa nåt...
När jag köpte mina wedgar provade jag ett gäng olika dessutom i deras rätta miljö, alltså i bunkern, runt green, 40 meter från och 80 meter ifrån, hade dessutom en golfpro med mig som förklarade vad varför å hur funkar det, exempelvis bounce osv.
Nu är jag kanske liiiiiiiiiiiiiite nördigare än dom flesta då jag tränar på A6 Golfcenter och gärna använder dom till allt.
Vill du inte gå riktigt så "bananas" kan jag ändå tipsa om Dr. Flood på A6 Golfcenter som tipsar lite via deras youtube kanal, här är ett test på vad du kan förvänta dig om du byter dina gamla wedgar mot nya: https://www.youtube.com/watch?v=xRVkFv1-DhA
Lycka till och ha så kul med dina nya klubbor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Förmodar att du vet vad bounce är för något?
Iaf så är det främst en känsla om vilken bounce som passar bäst, men det kan vara allt från liten skillnad till stor skillnad mellan olika bounce beroende på typ av swing och underlag.
En annan sak som också spelar roll (nästan mer än bounce för min del) är vilken grind (slipning) klubban har, olika märken har olika grinds och även till antalet.
Sist men inte minst så har olika tillverkare olika sving vikt på sina wedgar, även där kan man märka skillnad.
Så skall man vara noga så bör man prova ut även wedgar på samma sätt som man provar vanliga järnklubbor.
en annan sak man skall vara uppmärksam på är att man kanske inte slår en 52 graders wedge samma distans om man provar olika märken pga de sakerna jag nämnt ovan, därför kan det vara bra att prova just det märket man är ute efter så man får rätt gaping mellan wedgarna.
Personligen ger jag inte mycket för den typen av verktyg, gjorde testen och jag hade inte köpt någon av dom som rekommenderades för min del, resultatet blev närmst gällande grind men helt fel gällande bounce.

Om jag har förstått det rätt så bestäms bouncen till största delen av hur mjuka fairways/bunkrar samt AoA så du kanske egentligen spelar med fel bounce för den typ av banor du spelar?

Skämt åsido så tänkte jag mest att det ger en riktlinje för någon som inte alls vet var man ska börja, vet själv hur förvirrande det kan vara när man står och stirrar på alla dessa valmöjligheter.
Är man en duktig wedgespelare så har man naturligtvis bättre koll på vad man är ute efter och såna här guider kan bli lite väl trubbiga.
Rent generellt verkar det även som att de flesta spelar med för lite bounce, många tillverkare och tränare har börjat förorda mer bounce för att öka marginalerna, lite som det var med "loft it up" kampanjen då de upptäckte att många spelade med alldeles för lågt loft för optimal bollflykt med drivern.

Mina wedgar är näst intill helt slut så jag har tänkt att göra en riktig utprovning den här gången för jag är fortfarande efter 20 år som golfare lätt förvirrad när det gäller wedgar.
Här är en video från en Vokey wedge utprovning som ger en massa info runt de olika värdena och vad de innebär i praktiken samt visar hur en utprovning skulle kunna gå till även om den är lite "pratig".
https://www.youtube.com/watch?v=lXDNa81NJUc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Om jag har förstått det rätt så bestäms bouncen till största delen av hur mjuka fairways/bunkrar samt AoA så du kanske egentligen spelar med fel bounce för den typ av banor du spelar?

Skämt åsido så tänkte jag mest att det ger en riktlinje för någon som inte alls vet var man ska börja, vet själv hur förvirrande det kan vara när man står och stirrar på alla dessa valmöjligheter.
Är man en duktig wedgespelare så har man naturligtvis bättre koll på vad man är ute efter och såna här guider kan bli lite väl trubbiga.
Rent generellt verkar det även som att de flesta spelar med för lite bounce, många tillverkare och tränare har börjat förorda mer bounce för att öka marginalerna, lite som det var med "loft it up" kampanjen då de upptäckte att många spelade med alldeles för lågt loft för optimal bollflykt med drivern.

Mina wedgar är näst intill helt slut så jag har tänkt att göra en riktig utprovning den här gången för jag är fortfarande efter 20 år som golfare lätt förvirrad när det gäller wedgar.
Här är en video från en Vokey wedge utprovning som ger en massa info runt de olika värdena och vad de innebär i praktiken samt visar hur en utprovning skulle kunna gå till även om den är lite "pratig".
https://www.youtube.com/watch?v=lXDNa81NJUc

Jag har absolut fel bounce om man tittar på min hemmabanas markförutsättningar, men det är ju inte bara det som räknas , har väl även lärt mig en del av +35 års spelande och testande av olika klubbor.
Det som har störst påverkan i valet av bounce (och grind) är din sving, sen beroende på vilken typ av sving man har påverka underlaget mer eller mindre.

För lite bounce eller fel grind kan säkert stämma när det gäller många, personligen tycker jag det är viktigare för egen del att få rätt grind eftersom det är den som i huvudsak bestämmer vad som sker med klubban när den träffar marken.
Med fel grind så blir det oftast aldrig bra oavsett vilken bounce du har, men med rätt grind så kan det bli bättre och sämre med olika bounce.
Sen felet många gör är att dom väljer samma bounce och grind på alla wedgarna, det är ganska sällan det blir rätt över hela linjen då.

Kör själv med 3 wedgar (50, 56 och 60) och den enda som jag kan få som jag vill är 60, på dom andra 2 får jag välja antingen rätt bounce eller rätt grind och då väljer jag rätt grind.

Permalänk
Medlem

Gott snack, tack för inputen!
Jag kommer ta mig förbi min lokala Innesvingen-butik för att testa lite, men jag kan ärligt säga att jag bara ville läsa lite golf-snack idag.
Nu har jag lite mer kött på benen iaf.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Nån som följer Masters något då? Har kollat på golf nån gång per sekel innan jag började spela, men nu är det mycket mer intressant att följa proffsen och amatöranalysera deras spel från soffan med en kall öl

Permalänk
Medlem

Kollade ett par timmar igår, mest intressant att Bryson inte alls fick till det efter att gjort en trippel efter att bollen försvunnit i ruffen.
Det kanske är ren inbillning men det känns som ovanligt många riktigt usla slag av spelare över hela fältet. Å andra sidan skönt att se att även spelare på den nivån kan få till riktiga skitslag ibland.
Håller lite extra på Fleetwood, gillar hans stil och tycker att det är dags att han vinner en tävling på touren och då är ju Masters inte fel. Kul också att Anser ligger i delad topp, har inte hört hans namn alls i försnacket och han har heller aldrig vunnit på touren.
Willett får man också hålla lite extra koll på, eftersom hans mor är svensk, när Stenson ser ut att missa cutten.

Permalänk
Hedersmedlem

Filmade och klippte ihop lite material från dagens uppvärmning plus ett par slag från banan för ett annat projekt, tar gärna emot feedback!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Kollade ett par timmar igår, mest intressant att Bryson inte alls fick till det efter att gjort en trippel efter att bollen försvunnit i ruffen.
Det kanske är ren inbillning men det känns som ovanligt många riktigt usla slag av spelare över hela fältet. Å andra sidan skönt att se att även spelare på den nivån kan få till riktiga skitslag ibland.
Håller lite extra på Fleetwood, gillar hans stil och tycker att det är dags att han vinner en tävling på touren och då är ju Masters inte fel. Kul också att Anser ligger i delad topp, har inte hört hans namn alls i försnacket och han har heller aldrig vunnit på touren.
Willett får man också hålla lite extra koll på, eftersom hans mor är svensk, när Stenson ser ut att missa cutten.

Gjorde en grupp i masters-appen och följer några spelare. Samtidigt rullar c-more med Michelson, Fowler och Tiger på paddan. På tal om stil så är Im bland favoriterna, hans överdrivet lugna backswing första gången jag såg den.. trodde det var i slowmotion!