Nvidia RTX 3090 Founders edition

Permalänk
Medlem

Nvidia RTX 3090 Founders edition

God kväll!

Idag lyckades jag kamma hem ett 3090 FE som jag nu i efterhand känner var lite smått dumt och omotiverat just för mig personligen. I grunden är det här en våt dröm och även om returknappen på Nvidias hemsida finns där så vill jag hellre se att någon här på forumet får tukta den som den bör tuktas än att den går tillbaka.

Spelkoder som ingår i vanliga fall ingår även här givetvis.

Än så länge har jag inget exakt datum för leverans men det bör vara inom dem kommande vardagarna.

Priset är 16800kr.

Avhämtning finns tillgängligt i Enköping, alternativt kan den skickas mot förskottsbetalning och fraktkostnad.

Må bäst !

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyw00lker:

Nej du är så jävla nöjd att du klicka hem det för att tjäna en skitsumma på Sweclockers. Kommer skriva varenda gång jag ser sådana här vidriga annonser.

Tycker det förtjänas att kritiseras.

Jag har betalat 16800kr och begär 16800kr, vart tjänar jag pengarna ? Jag uppmanar inte ens till budgivning. Första som vill ha den för begärt pris får den.

Permalänk
Medlem

@Miniwonka:

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt!

Jag läste bara snabbt och såg att det ploppa upp en del sådana här och blev bara trött på ännu en annons.

Permalänk
Medlem

@Miniwonka: Du kan sälja den för mer; den förgående annonsen på 3090 FE är uppe på 19000kr + frakt. Dem flesta på forumet har egentligen inte emot vidareförsäljning såvidare priserna inte är allt för mycket över originalpris. I det här fallet är 2200kr i vinst rimligt (Du tog den från en Scalper-Bot och den hade sålts för mkt mkt mer på Ebay). Men om du säljer den för inköpspris så är det väldigt väldigt fint av dig.

Allt gott!

Mvh/

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

God kväll!

Idag lyckades jag kamma hem ett 3090 FE som jag nu i efterhand känner var lite smått dumt och omotiverat just för mig personligen. I grunden är det här en våt dröm och även om returknappen på Nvidias hemsida finns där så vill jag hellre se att någon här på forumet får tukta den som den bör tuktas än att den går tillbaka.

Spelkoder som ingår i vanliga fall ingår även här givetvis.

Än så länge har jag inget exakt datum för leverans men det bör vara inom dem kommande vardagarna.

Priset är 16800kr.

Avhämtning finns tillgängligt i Enköping, alternativt kan den skickas mot förskottsbetalning och fraktkostnad.

Må bäst !

Läs hela annonsen här

Har du redan inte fått det sålt så skulle jag säker kunna hämta kortet för utsatt pris. Bor i Eskilstuna, jobbar i Södertälje.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@Miniwonka: Du kan sälja den för mer; den förgående annonsen på 3090 FE är uppe på 19000kr + frakt. Dem flesta på forumet har egentligen inte emot vidareförsäljning såvidare priserna inte är allt för mycket över originalpris. I det här fallet är 2200kr i vinst rimligt (Du tog den från en Scalper-Bot och den hade sålts för mkt mkt mer på Ebay). Men om du säljer den för inköpspris så är det väldigt väldigt fint av dig.

Allt gott!

Mvh/

Tack! Någon som förstår iaf, för övrigt mitt kort som ligger ute på annons. Jag kan skicka tillbaka kortet men förmodligen kommer någon annan få tag i det och faktiskt försöka maximera vinsten. Scalping kallar dom det också... 1 kort...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk

Har en bekant som gärna köper det av dig om du kan vänta tills onsdag med pengar pga refund på av beställt 3080?

Permalänk
Medlem

@Miniwonka:
Jag köper det gärna om det finns kvar, hämtar och önskar att originalkvitto finns.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Jag återkommer till er intressenter (turordning) så fort jag vet mer specifikt när jag får hem kortet och sedan om intresset kvarstår så donar vi det snabbt och smidigt ! Min förhoppning är att kunna posta det till sin nya ägare i samma veva som jag hämtar ut det, om det inte blir avhämtning dvs :).

Permalänk
Proffsmobbare

Jag ställer mig gärna i kö om föregående av någon anledning skulle hoppa av!

Permalänk
Medlem

bjuder 16800

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Avstängd

17000kr + shipping.

Permalänk

Hej! Jag är också intresserad och budar 17500.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag köper den gärna och kommer gärna hem till dig och hämtar den, ser att vissa bjudit över och frågar hur du står dig till det om du ser en fördel med att någon hämta än att du skicka?
Jag kräver dock kvitto då det kommer vara till företaget.

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

Jag återkommer till er intressenter (turordning) så fort jag vet mer specifikt när jag får hem kortet och sedan om intresset kvarstår så donar vi det snabbt och smidigt ! Min förhoppning är att kunna posta det till sin nya ägare i samma veva som jag hämtar ut det, om det inte blir avhämtning dvs :).

Hur ser status ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

God kväll!

Idag lyckades jag kamma hem ett 3090 FE som jag nu i efterhand känner var lite smått dumt och omotiverat just för mig personligen. I grunden är det här en våt dröm och även om returknappen på Nvidias hemsida finns där så vill jag hellre se att någon här på forumet får tukta den som den bör tuktas än att den går tillbaka.

Spelkoder som ingår i vanliga fall ingår även här givetvis.

Än så länge har jag inget exakt datum för leverans men det bör vara inom dem kommande vardagarna.

Priset är 16800kr.

Avhämtning finns tillgängligt i Enköping, alternativt kan den skickas mot förskottsbetalning och fraktkostnad.

Må bäst !

Läs hela annonsen här

Jamen, jag slår till med 19000sek inkl kvitto (kan hämta om om det underlättar)

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Skrivet av BNEA02:

Jamen, jag slår till med 19000sek inkl kvitto (kan hämta om om det underlättar)

Har inte hörts ett knyst i den här tråden på över 20 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Har inte hörts ett knyst i den här tråden på över 20 dagar.

Lite som med allt, gällande 3000 releasen

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det står för er men annonsen är avslutad och det står även om man kikar på annonsen. Dock syns det inte alls när man redan klickat sig in i tråden...lite halvt otydligt. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

Vet inte hur det står för er men annonsen är avslutad och det står även om man kikar på annonsen. Dock syns det inte alls när man redan klickat sig in i tråden...lite halvt otydligt. :/

Vad gick hon för, nu då?

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd