No Man's Sky Origins uppdaterar spelets universum rejält

Permalänk
Melding Plague

No Man's Sky Origins uppdaterar spelets universum rejält

Med No Man's Sky Origins uppgraderar Hello Games allt från miljötyper till varelser, byggnader och vädertyper i spelets universum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra uppdatering, världarna med flora och fauna blev markant mer varierade. UI är bättre. Märkte dock en del prestandatapp, vilket sannolikt beror på att de skruvat upp grafiken för PC med höga inställningar. Menyn för grafikinställingar är mer överskådlig nu, så är enkelt justera.

Nedan är en skärmdump från en jordlik värld men med väldigt höga bergsplatåer (man ser inte det helt klart i bilden, men det väldig terrängnivåskillnad.

Permalänk
Medlem

Kanske är dags att skaffa spelet snart då. Varken ägt eller spelat det innan, har inte änns kollat några videos. Känns som att det kan ha vart ett rätt bra val, spelet kanske till och med känns mustigt och fylligt för mej nu då jag inte vet någonting alls om de!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Fulci: Snyggt! Har du det satt till Ultra-inställningarna på PC då?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Fulci: Snyggt! Har du det satt till Ultra-inställningarna på PC då?

Det är en mix mellan ultra och lägre, då mitt 1080 Ti kämpar med det i 4K. De som är nerdragna är de tunga sakerna som shadows och volymetric t.ex.

Permalänk

Lade säkert 10 h på det när det kom och fann det lite kul, men repetetivt. och jag såg aldrig något slut på det heller, kändes som ett evighetsspel typ. Någon som vet om det finns en storyline, eller är det en infinity gaminig experience?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Hedersmedlem

Ja jag gav mig på det här spelet i våras för första gången.
Finns ju VRstöd så jag började där. Och det är en ganska bra VRtitel ändå. Alltså gameplayet funkar rätt så fint.
Men!
Guuuud vad mycket snyggare spelet var redan då på en platt skärm. Så jag gick över helt enkelt för att det blev så mycket mindre grynigt på avstånd (VRheadset:Odyssey+)

Och nu ser det ut att bli ännu snyggare. Kul!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Lade säkert 10 h på det när det kom och fann det lite kul, men repetetivt. och jag såg aldrig något slut på det heller, kändes som ett evighetsspel typ. Någon som vet om det finns en storyline, eller är det en infinity gaminig experience?

Det finns någon form av story som jag förstått det men den är tunn och mest är det som alla andra open world, du gör dina egna äventyr

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Trevligt, men 34 meg patch?

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Jag undrar också hur gameplay har utvecklats med tiden. Har aldrig spelat spelet, men baserat på de recensioner jag tagit till mig genom alla dessa uppdateringar är att grundmekaniken till slut faller tillbaka på "mining & grinding" när man väl har utforskat "färdigt".

Så då är funderingen nu på om dom faktiskt utvecklar gameplay eller om dom bara gör världarna mer och mer varierande för att utöka livslängden tills dess att det bara blir mining & grinding kvar? Jag har liksom inte tid i mitt liv för att spela spel vars game loop går ut på att jag ska grinda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja jag gav mig på det här spelet i våras för första gången.
Finns ju VRstöd så jag började där. Och det är en ganska bra VRtitel ändå. Alltså gameplayet funkar rätt så fint.
Men!
Guuuud vad mycket snyggare spelet var redan då på en platt skärm. Så jag gick över helt enkelt för att det blev så mycket mindre grynigt på avstånd (VRheadset:Odyssey+)

Och nu ser det ut att bli ännu snyggare. Kul!

Faktist en av de bästa spel jag testade i VR(HTC Vive pro). Både vandra runt planeter, exploration och flyga i rymden. Och det var ett tag sen innan alla de fina "eyecandy" uppdateringar. Rekomenderas starkt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Ska prova det igen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DEADushka:

Faktist en av de bästa spel jag testade i VR(HTC Vive pro). Både vandra runt planeter, exploration och flyga i rymden. Och det var ett tag sen innan alla de fina "eyecandy" uppdateringar. Rekomenderas starkt!

Du beskrev det nog bättre än mig där ja. Jag håller med. Bra VRtitel

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hjälpsam

Köpt det på rea, men har aldrig blivit av att spela.
Snyggt gjort av utvecklaren att inte överge spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fulci:

Bra uppdatering, världarna med flora och fauna blev markant mer varierade. UI är bättre. Märkte dock en del prestandatapp, vilket sannolikt beror på att de skruvat upp grafiken för PC med höga inställningar. Menyn för grafikinställingar är mer överskådlig nu, så är enkelt justera.

Nedan är en skärmdump från en jordlik värld men med väldigt höga bergsplatåer (man ser inte det helt klart i bilden, men det väldig terrängnivåskillnad.

https://i.imgur.com/ZiH2hIN.jpg

Det där ser rätt bra ut faktiskt! Blev rätt besviken när spelet först släpptes och alla planeter såg lika livlösa ut. Tror inte jag hittade en som hade någon form av växtlighet på sig. Är nog dags att prova spelet igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det där ser rätt bra ut faktiskt! Blev rätt besviken när spelet först släpptes och alla planeter såg lika livlösa ut. Tror inte jag hittade en som hade någon form av växtlighet på sig. Är nog dags att prova spelet igen!

Det är fortfarande samma grundspel sen början, fast det mesta är förbättrat och det har fått mycket nytt innehåll också. Gillade man iden men inte utförandet då är det värt testa igen. Se till att köra uppdraget för multiplayer basen Nexus också, så kan du se andra spelare (det är en hub).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Du beskrev det nog bättre än mig där ja. Jag håller med. Bra VRtitel

Jag har dock hört även folk med 2080Ti klaga på prestandan i VR, så jag tänker vänta in mitt 3080 innan jag spelar NMS.

Permalänk
Medlem

Testade det förra året men min förra gpu orkade inte driva det, sedan mitt 3080 kom har jag spelat ett gäng timmar och det känns riktigt kul hittills. Är i mitt tredje system nu och det känns som det finns hur mycket som helst att göra.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Körde kanske 5 timmar kampanj för nåt år sedan. Kan man börja om utan någon kampanj och story och bara köra på fritt?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Darkie:

Trevligt, men 34 meg patch?

Njae, ska vara några gig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Njae, ska vara några gig

Fick en stor patch igår och 34 idag, kanske är något liknande som hänt @Darkie

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Fick en stor patch igår och 34 idag, kanske är något liknande som hänt @Darkie

ja så var det nu när jag tänker efter

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara något att prova på nu efter ett antal iterationer av förbättringar

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Gud vad kul! Jag som precis tänkte börja lira igen ändå!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Fick spelet någonsin någon vettig multiplayer? Köpte det när det var nytt, blev besviken och returnerade det snabbt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har velat köpa det sedan jag såg någon "road to redemption" video på youtube som visade hur jävla mycket jobb dom la på att fixa spelet och hur bra det blev till slut, nu är det tydligen -50% på Steam också så passade på iom detta, ser fram emot att kötta (farma olika digitala material) en hel del i helgen.

Permalänk

Kul att dom uppdaterar det fortfarande, och dessutom gratis vilket är generöst men i slutändan så är det tyvärr ett meningslöst spel. Åtminstone för mig som behöver en story för att känna mig motiverad att spela.

Permalänk
Medlem

Det är ju lite synd att spelet var hypat och inte speciellt bra när det släpptes.

Det var ju en cool idé men efter all negativ kritik vågade jag inte köpa.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv

Heter den Origins för att detta är vad spelet skulle varit från början?

Permalänk
Medlem

Värt att nämna för er som kanske är sugen på att testa spelet är att det finns på xbox game pass, vilket kostar $1 första månaden, därefter $10/månad och dom har rätt många bra spel som ingår faktiskt.
Självklart fungerar det både på xbox och pc.

Jag spelade spelet för några månader sedan via just xbox game pass och kom nog upp i lite över 100h spelat utan att ha spelat klart storyn eller fått tag på de bästa skeppen etc. Enda anledningen egentligen till att jag inte spelade det lite till då var att dom jag spelade med lessnade, men det var skoj!
Man kan spela typ allt i multiplayer om man vill, bygga baser tillsammans etc. Väl värt $1 för att testa, väl värt $10 också om man redan förbrukat sin rabatterade månad.

Blir nog att jag hoppar in och kollar de nya uppdateringarna snart!

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2