Bästa bilspelet för att bara åka runt och titta.

Permalänk
Medlem

Bästa bilspelet för att bara åka runt och titta.

Hej,

Som rubriken.

Jag vill bara åka runt i lagom hastighet och njuta av landskapet.

Jag har spelat the Crew och tycker det är jättevackert men det är lite till åren och borde finnas ännu bättre spel än så.

Jag är inte ute efter ett racing spel utan ett open world där jag inte behöver göra uppdrag och har tidspress.

Låter det konstigt? Jag är 40+ så att försöka vinna och döda andra har jag tröttnat på lite.

Någon som har tips?

Edit:
Jag kör på en PC med windows 10, 3900X och 1080Ti samt Logitechs ratt och pedaler.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

använder du handkontroll eller ett ratt?
PC eller konsol?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

Forza Horizon 4, hands down bästa open world bilspelet!

Permalänk

Har du kollat på Forza Horizon 4?

Permalänk
Viking

Forza Horizon 4?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

GTA 6 eller Spyhunter till c64

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

I fall du har assetto corsa på PC kan jag rekommendera dessa 2 "open road" banor.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Forza Horizon 4, hands down bästa open world bilspelet!

Skrivet av pickadulverman:

Har du kollat på Forza Horizon 4?

Skrivet av Donnerstal:

Forza Horizon 4?

Oj, det verkar vara koncencus i vad jag ska kolla upp. Tackar för tipset.

Skrivet av Datanisse:

GTA 6 eller Spyhunter till c64

Spyhunter var en favorit när jag var ung och spelade på min original c64 brödburk kopplad till en rördriven CRT tv från -73...

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd

Varför inte köra lite lastbil på ETS2?
Kanske inte det snyggaste spelet men du kan åka runt hur du vill. Vill du ta ett uppdrag så gör du det.
Passar oss lite äldre bra😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Skulle ju rekommendera Euro Truck Simulator alltså. Perfekt om du har ratt redan också!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Forza horizon 3 finns bara att köpa fram till söndag, sedan avlistas det.
Men för drygt 100:- är det nog värt ombytet med lite Australiensiska miljöer.
(ms / xbox funkar på pc)

Permalänk
Medlem

Man kan jönsa runt ganska länge i Free roam i BeamNG.drive om man vill
(inte superstora kartor, men räcker ett tag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Forza horizon 4, kanske 3an ochså för den delen. Finns nog inget bättre spel för det ändamålet då miljöerna är detaljerade, varierande och vackra.

Edit: lättdrivet ochså i 4k.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det utannonserades för ca 2mån att ett nytt Test Drive Unlimited kommer komma!
Det heter Test Drive Unlimited Solar Crown.
Vet inte om det spelet kommer passa in på din "villha" beskrivning. Men då alla de tidigare titlarna gör det, så kommer säkert detta också

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Forza horizon 3 finns bara att köpa fram till söndag, sedan avlistas det.
Men för drygt 100:- är det nog värt ombytet med lite Australiensiska miljöer.
(ms / xbox funkar på pc)

Skrivet av saigon:

Forza horizon 4, kanske 3an ochså för den delen. Finns nog inget bättre spel för det ändamålet då miljöerna är detaljerade, varierande och vackra.

Edit: lättdrivet ochså i 4k.

Kollade lite gameplay på forza men både 3 och 4 är i länder med vänstertrafik (kan man vänta sig annat av pyttemjuk) så det är inte riktigt vad jag vill ha. Men de var snygga. absolut.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Om du gillar lastbilar och frakta material, så är snowrunner väldigt trevligt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Moddat Assetto Corsa definitivt, även euro truck simulator eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Kollade lite gameplay på forza men både 3 och 4 är i länder med vänstertrafik (kan man vänta sig annat av pyttemjuk) så det är inte riktigt vad jag vill ha. Men de var snygga. absolut.

Det hindrar inte mig från att köra på rätt sida vägen i dom spelen.

Rekommenderar dom starkt! Jag och en kompis brukar starta dom och bara åka runt och glida i olika klassiska bilar och bara snacka med varandra om allt och inget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

Det finns en del men många är gamla, Testdrive unlimited eller Fuel exempelvis. Forza Horizon serien är bra och väldigt snygg. Burnout Paradise är inte riktigt lika snyggt men öppet i alla fall. Annars kan man ju göra det i spel som inte är specifikt för bilåkning, typ GTA 5 eller Just Cause 3 (fyran med men det är inte lika snyggt tyvärr).

Permalänk
Medlem

Du skrev aldrig om det var the crew 1 eller 2 du kört? Annars är ju 2an trevlig i det att du även kan flyga och köra båt, utöver bilarna.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Midtown Madness 2

Det har några år på nacken men man kan köra buss o grejer runt i Chicago.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Skrivet av pacc:

Forza horizon 3 finns bara att köpa fram till söndag, sedan avlistas det.
Men för drygt 100:- är det nog värt ombytet med lite Australiensiska miljöer.
(ms / xbox funkar på pc)

Måste bara fråga lite snabbt... avlistas? Vad innebär det? Jag gissar att det helt enkelt försvinner från Microsoft Store och att det då inte går att köpa längre såklart.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Oj, det verkar vara koncencus i vad jag ska kolla upp. Tackar för tipset.

Spyhunter var en favorit när jag var ung och spelade på min original c64 brödburk kopplad till en rördriven CRT tv från -73...

Ah, vilka minnen

Den riktiga versionen är väl med i Blues Brothers om jag inte minns fel, väl värt att se för den som gillar biljakter

Permalänk
Medlem

Som andra nämnt så Forza Horizon 4, om du inte provat innan så kan du testa gamepass för 10kr eller så tror ja för första månaden och prova spelet igenom det.
Kan säga upp det efter den månaden.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Moddat Assetto Corsa definitivt, även euro truck simulator eller liknande.

Något tips var man börjar?
Köper man spelet på steam t.ex? Kostar moddarna något?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

@glemmy: Köp spelet på steam, de flesta modsen är gratis men dom riktigt ambitiösa som LA Canyons har gratisversioner och betalversioner med fler vägar upplåsta. Det finns många community servrar där man kan cruisa med andra. Om man är sugen på att köra vägar i bergen i Japan rekommenderar jag Kame Trick på youtube, han har många bra tutorials och rekommendationer till nybörjare på sin kanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Måste bara fråga lite snabbt... avlistas? Vad innebär det? Jag gissar att det helt enkelt försvinner från Microsoft Store och att det då inte går att köpa längre såklart.

Korrekt. De som äger spelet kommer att fortsätta ha tillgång till det, men ingen kan köpa det. Orsaken till avlistningen är att licenser går ut.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Korrekt. De som äger spelet kommer att fortsätta ha tillgång till det, men ingen kan köpa det. Orsaken till avlistningen är att licenser går ut.

Japp, ok! Så det var så alltså. Då vet jag!

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

GTA V.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Need For Speed Most Wanted (från 2005). Inte rätt svar idag, men oj vad trevligt det var (och fortfarande är) att harva runt i det.

Håller också med på Euro Truck Simulator 2. Det spelet är ren terapi för att det är så avslappnat.