Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

Ahh, en helt ny platta "Medium Rarities" släpptes i fredags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerryE:

Ett efterlängtat livstecken från Killer Be Killed:
https://www.youtube.com/watch?v=_PZOVkU6gAc

Skön låt, ett av bakgrundsriffen andas lite Gojira.

Gillar när jag hittar nya grupper att lyssna på, tack.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

VARG - Fara Til Ránar
Pagan/melodic death från Tyskland

Permalänk
Rekordmedlem

Italiensk plåt >

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mycket tyskt nu från Napalm, denna med speciella sångaren Askeroth

Nachtblut - Meine Grausamkeit Kennt Keine Grenzen

Permalänk
Medlem

Jag ser inte Karyn Crisis (ej att förväxla med "can it run Crysis") omnämnd i tråden, så här är ett par smakprov.

Karyn Crisis' Gospel of the Witches - The Alchemist

Crisis - Waking the dead

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Det var en väldigt mörk ton på To kill Achilles.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ok, sista Death låten... denna från 1987, föregångare så det sjunger om det.

Death - Evil Dead

Permalänk
Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks

Kul att LIK håller liv i det klassiska svenska death metal soundet, någon sorts mix mellan Entombed och Dismember med den urklassiska Boss HM-2 pedalen även om de har sitt egna sound. LIK lyfter om möjligt fram Boss HM-2 soundet ännu mera än vad Entombed och Dismember gjorde.

Boss HM-2 pedalen "The Swedish Chainsaw" syns 1:12 in i LIK videon.

Hmm, den här Dismember låten är för jäkla skön, riktigt bra.

Dismember - "Dreaming In Red"

Permalänk
Medlem

Några godbitar:

Fanns en fullversion av spelningen i Tuska 2010, men kan inte hitta den längre. (Gillar man Devin Townsend så missa inte "Strapping Young Lad - Love?")

Får lite Peter Steele-vibbar av Woods of Ypres-sångaren (tyvärr är inte någon av dem med oss längre):

Sen lite instrumentell skönhet bara

EDIT: Sjukt hur mycket bra musik det finns; Parkway Drive - Deadweight dök precis upp i lurarna, det introt är <3. För övrigt, någon mer än jag som mer eller mindre bara nyttjar sin "gamla Starred-lista" på Spotify? Typ min enda playlist, dumpar in nån låt då och då när man kommer över något man gillar.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ett gäng belgare har nyligen släppt nytt. Påminner mycket om klassisk 90-tals dödsmetall.
https://youtu.be/cabB97xNGOA

Sen har vi ju Anaal Nathrakh som är sig lika.
https://youtu.be/KeZmnXrLs9w

Permalänk
Medlem

Vspolokh Rysk bm

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Accuser - Phantom Graves
Typ thrash metal.

Permalänk
Medlem

Bara älskar denna mix. (Redemption är min fav dock) Häftigt gitarrljud. Vansinnigt duktig på gura. Beklagar om den har postats förr. Tore Fagerheim heter han bakom detta.

https://www.youtube.com/watch?v=Hl_zsAKD9Ns&t=3477s

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Harboured
En vod från live from home stream med hela 86 views på Youtube. Stenhård post-metal eller vad man nu ska kalla det. Vet bara att jag verkligen gillade skiten.

Permalänk
Rekordmedlem

Videon man gör innan man ska skaffa ny utrustning och byta stil ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Bara älskar denna mix. (Redemption är min fav dock) Häftigt gitarrljud. Vansinnigt duktig på gura. Beklagar om den har postats förr. Tore Fagerheim heter han bakom detta.

https://www.youtube.com/watch?v=Hl_zsAKD9Ns&t=3477s

Tack, Tore Fagerheim verkar ha en hel massa talang, finns på Spotify & Tidal också, riktigt skön instrumentell metal.

Plattan "The Uprising" verkar innehålla en del av låtarna från din Youtube länk.

Permalänk
Medlem

Vår svenska death metal legendar LG Petrov (Entombed) har tyvärr drabbats av cancer.
https://www.gofundme.com/f/support-petrov

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är riktat direkt mot metal, det ingår en del skrik. Men det är två goa kollegor till mig inblandade. Måste vara något något med hjullastarmaskinister..

Riktigt jävla duktiga.

Denna senaste finns endast på spotify nu så drar en länk dit annars finns deras tidigare låtar här: Trying Within Spotify Copypaste: spotify:album:7CmjTJPp6fYTHWu2OgL2eb

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag har lyssnat en hel del på det brasilianska bandet Torture Squad den senaste månaden. De har en skön kombination av rytm och intensitet jag verkligen går igång på. Ett av mina favoritband från ungdomens glada dagar var Sepultura, också brasilianare, så de vet tydligen hur en metal-slipsten ska dras där borta 🤘

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet Return of Evil är groovy aldrig hört låten tidigare och troligen den bästa kvinnliga growlern någonsin, h-vete vilken prestation. Riffandet som börjar ca 3:00 min är också såååå skönt.

En gammal goding... Acid Witch med "The Black Witch"

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@makatech: Acid Witch är sköna! Gillar överlag den sortens metal med groovig rytm. På tal om det, ytterligare ett brasilianskt band som har en del sköna låtar är Nervosa. Basisten/sångerskan och trummisen har lämnat och startat nytt band som jag inte tror har släppt något nytt material än, men jag ska definitivt hålla koll på gänget.

Typ hela "Never forget, never repeat" och specifikt gunget vid 1:26 in i "Into moshpit" är groovigt godis

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Nu när LG Petrov kämpar mot cancer så kör vi lite Entombed, älskar den här låten.

Entombed - In the Flesh

Permalänk
Rekordmedlem

Så dagsfärskt att metalen knappt slutat flyta, de släpper ju en ny skiva idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av makatech:

Nu när LG Petrov kämpar mot cancer så kör vi lite Entombed, älskar den här låten.

Entombed - In the Flesh
https://www.youtube.com/watch?v=FouPXLQazMI

Fast det här är ju bästa Entombed-låten!

(F.ö. hoppas jag att allt går väl för LG.)

Permalänk

Tråden behöver f.ö. en rejäl injektion av riktig metal. Varsågoda!

Permalänk