Permalänk

Ni som använt tjänsten hur tycker ni bildkvalitén är på tjänsten, är Marvel filmerna i 4K exempelvis ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Ni som använt tjänsten hur tycker ni bildkvalitén är på tjänsten, är Marvel filmerna i 4K exempelvis ?

Det är väldgit bra kvalite. Tycker 4K känns bra mycket vassare än netflix 4K.
Men netflix kanske fortfarande fular sig och har strypt kvaliten?
endgame är i 4k i alla fall. inte kollat resten.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av The man swe 90:

Ni som använt tjänsten hur tycker ni bildkvalitén är på tjänsten, är Marvel filmerna i 4K exempelvis ?

Riktigt bra, faktiskt.
Kollade häromdagen på Ett småkryps liv som enligt listningen var i 4K. Nån typ av uppskalning uppenbarligen (kan inte tänka mig att man renderade den i 4K på den tiden), men riktigt fin kvalitet.

Tekniskt är det en schysst plattform. Sen kan man ju alltid ifrågasätta vissa andra beslut man har tagit.. ^^

Det du ska undvika, i min erfarenhet, är att köra Disney+ i webbläsaren. Jag tror inte jag får ut mer än 720p i Chrome. Använd nån app, antingen i mobilen, nån Android-box eller TVn, så får du bästa möjliga upplevelse.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinpinStudios:

Har kollat en del äldre grejer så som quack-pack, timon & pumbaa och räddningspatrullen. Det som stör mig som satan är att eftertexterna typ är 3min långa, helt tyst och vit text på svart bakgrund i en mindre evighet.

Verkar inte heller finnas nån ”fortsätt titta” funktion där det man sett listas utan man måste söka varenda jävla gång. Använder ingen app utan glor direkt i webbläsaren.

Inget jag har märkt av i alla fall, men jag kollar med en app på teven (Samsung) så det kanske är lite annan plattform. Däremot uppskattar jag verkligen möjligheten att i detalj styra hur undertexter ska se ut. Jag har dragit upp transparensen högt och minskat storleken så man ser knappt att texten är där om man inte tittar på den.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Riktigt bra, faktiskt.
Kollade häromdagen på Ett småkryps liv som enligt listningen var i 4K. Nån typ av uppskalning uppenbarligen (kan inte tänka mig att man renderade den i 4K på den tiden), men riktigt fin kvalitet.

Tekniskt är det en schysst plattform. Sen kan man ju alltid ifrågasätta vissa andra beslut man har tagit.. ^^

Det du ska undvika, i min erfarenhet, är att köra Disney+ i webbläsaren. Jag tror inte jag får ut mer än 720p i Chrome. Använd nån app, antingen i mobilen, nån Android-box eller TVn, så får du bästa möjliga upplevelse.

Tack till er båda för bra info Swec forumet kan man lita på, borde fungera bra med våran Apple 4K TV då

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med buffrande? Har 0 problem med netflix men disney+ buffrar ibland var 10e minut i typ 30 sekunder (använder samsung och disney+ appen på tvn)

Permalänk

inga problem i chrome iaf

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Avstängd

@Viochee: Inga sådana problem för mig med Samsung TV app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Någon som har problem med buffrande? Har 0 problem med netflix men disney+ buffrar ibland var 10e minut i typ 30 sekunder (använder samsung och disney+ appen på tvn)

Och inte heller på min Samsung-telefon eller på chromecasten

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Jag är överlag nöjd med Disney+, även om en del saker fattas på den Svenska versionen (darkwing duck och ducktales från 87 t.ex.) men jag har VPN som fungerar att se på den Amerikanska versionen av D+, så det är inte ett så stort problem.
Det som stör mig mer är att flera serier verkar ha avsnitt som fattas eller är i fel ordning, exempelvis Ducktales (1987) där avsnitt 37-41 egentligen är de 5 första avsnitten, och att serien är upplagd som 3 säsonger när det egentligen är 4 säsonger. Tror inte att några avsnitt fattas åtminstone.

Här finns en lista över serier som har avsnitt i fel ordning eller där det fattas avsnitt (det är möjligt att listan inte är komplett, och det kan finnas fler saker som är fel/fattas i Svenska versionen, vet ej): https://www.reddit.com/r/DisneyPlus/comments/gq8wax/tv_shows_...

För de som har problem med buffrande, jag har inga problem med det varken via app på tvn (Samsung) eller via Chrome, med eller utan VPN igång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Jag har inte problem med buffring, men på min LG OLED55C9 har appen ibland inte gått igång, blir bara blå, sedan händer inget. Får stänga av tvn och på igen. Går att byta till andra appar, men disney+ fungerar inte utan en omstart.

Sedan tycker jag att undertexten är så liten på TVn, någon här i tråden sa att de kunde ändra storleken, men hittar ingen sådan på min tv. Kanske har olika funktioner beroende på vilket Tv-OS man har.

Överlag är jag riktigt nöjd med Disney+ än så länge. Har knappt kollat på Netflix alls sista veckorna

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kör man D+ i webbläsaren kör den bara 1080p och 2.0? Tycker mig se skillnad i bilden när jag kör pc jämfört med smart-tv. Kör jag genom tv:n har jag dock bara ljud ur tv:n å jag vill inte dra en ny kabel bara för detta...

Finns ingen app till Windows vilket jag tycker är ordentligt märkligt...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Lego Master

En sak som är lite konstig är att föredragen textning och dubbning inte verkar vara knuten till profil, utan global på kontot:
Ungarna kollar på tex. Star Wars Rebels på svenska, och när jag sen växlar över till min profil för att kolla på typ Clone Wars (som jag sist kollade på med engelskt tal) så är det också på svenska.

Lite störigt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

största klagomålet ifrån min sida är själva spolningen. Känns lite stel och föråldrad, åtminstone på Lg Oled.

Hade varit skönt att bara kunna trycka pil-uppåt och sedan spola sömnlöst med höger/vänster-pil.

Istället lär man klicka på "spolknappen" och se bildrutorna hoppa typ 10sekunder åt gången. Känns väldigt osmidigt.

Det med textningen och ljudet är också skumt ibland, har använt tjänsten för lite för att se ett mönster, men känns som det hoppar mellan olika språk ibland.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

största klagomålet ifrån min sida är själva spolningen. Känns lite stel och föråldrad, åtminstone på Lg Oled.

Hade varit skönt att bara kunna trycka pil-uppåt och sedan spola sömnlöst med höger/vänster-pil.

Istället lär man klicka på "spolknappen" och se bildrutorna hoppa typ 10sekunder åt gången. Känns väldigt osmidigt.

Det med textningen och ljudet är också skumt ibland, har använt tjänsten för lite för att se ett mönster, men känns som det hoppar mellan olika språk ibland.

Det här beror på din tvs gränssnitt och inte disney-tjänsten. Jag använder tex. apple-tv och där kan jag välja genom att scrolla med swipe eller spola fram/tillbaka ~30sek.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

största klagomålet ifrån min sida är själva spolningen. Känns lite stel och föråldrad, åtminstone på Lg Oled.

Hade varit skönt att bara kunna trycka pil-uppåt och sedan spola sömnlöst med höger/vänster-pil.

Istället lär man klicka på "spolknappen" och se bildrutorna hoppa typ 10sekunder åt gången. Känns väldigt osmidigt.

Det med textningen och ljudet är också skumt ibland, har använt tjänsten för lite för att se ett mönster, men känns som det hoppar mellan olika språk ibland.

Det håller jag med om, netflix tycker jag fungerar riktigt bra på LGs tv. Med lite mer funktioner (förutom kategorier)

Skrivet av griid:

Det här beror på din tvs gränssnitt och inte disney-tjänsten. Jag använder tex. apple-tv och där kan jag välja genom att scrolla med swipe eller spola fram/tillbaka ~30sek.

Ja, det finns verkligen ingenting att ställa in på LG-appen. Bara kvalité, inget annat. Man får väl hoppas på att appen på nya Cromecast med Android TV som kommer snart. Så man kan ställa in saker och ting.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag tror inte un-specialized finns att tillgå utanför begagnade VHS-kretsar just nu faktiskt. För att inte bli tokig har jag förlikat mig med det, och om original-originaltrilogin nånsin kommer ut igen, så ser jag det som en tidig julklapp.

GOUT finns på DVD, ingick i DVD-box sets ett tag (osäker om den säljs längre dock). Kvaliten är inget att hurra över dock (t ex icke anamorfisk), är nog bäst att vända sig till fanedits.

Skrivet av MinpinStudios:

Kör man D+ i webbläsaren kör den bara 1080p och 2.0? Tycker mig se skillnad i bilden när jag kör pc jämfört med smart-tv. Kör jag genom tv:n har jag dock bara ljud ur tv:n å jag vill inte dra en ny kabel bara för detta...

Finns ingen app till Windows vilket jag tycker är ordentligt märkligt...

Nu vet jag inte hur det är med D+, men andra tjänster t ex netflix så får man ju ut det mesta så länge man har en webläsare med HEVC och aktuellt DRM stöd, t ex Edge.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av sKRUVARN:

GOUT finns på DVD, ingick i DVD-box sets ett tag (osäker om den säljs längre dock). Kvaliten är inget att hurra över dock (t ex icke anamorfisk), är nog bäst att vända sig till fanedits.

Nu vet jag inte hur det är med D+, men andra tjänster t ex netflix så får man ju ut det mesta så länge man har en webläsare med HEVC och aktuellt DRM stöd, t ex Edge.

Jag var tvungen att googla GOUT. Fattade vad du menade, men aldrig hört den specifika akronymen.
Vad gäller webbläsarna så är nog (nya!) Edge att föredra, ja...jag vill minnas att det inte är första gången Chrome får stryka på foten vad gäller mediastöd?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Sedan tycker jag att undertexten är så liten på TVn, någon här i tråden sa att de kunde ändra storleken, men hittar ingen sådan på min tv. Kanske har olika funktioner beroende på vilket Tv-OS man har.

Nu gjorde jag detta genom Edge, men funktionen finns där även på appen.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Tack! Ibland är man så blind. Visserligen får man välja mellan 100% och 200%, men man kan ta bort bakgrunden och ändra lite så blir det bra ändå.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

En sak som är lite konstig är att föredragen textning och dubbning inte verkar vara knuten till profil, utan global på kontot:
Ungarna kollar på tex. Star Wars Rebels på svenska, och när jag sen växlar över till min profil för att kolla på typ Clone Wars (som jag sist kollade på med engelskt tal) så är det också på svenska.

Lite störigt.

Men nej! Jag som tänkte skapa en barnprofil bara för att lösa det problemet. :/

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Squallie:

Men nej! Jag som tänkte skapa en barnprofil bara för att lösa det problemet. :/

Alltså det är ju fortfarande möjligt att det är handhavandefel, men det känns knas.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vet någon vart man hittar den otecknade Lady och lufsen från 2019?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Vet någon vart man hittar den otecknade Lady och lufsen från 2019?

Det är bekräftat att den ska komma till Disney+ i år. Tills dess hittar i alla fall inte jag något lagligt sätt att streama den.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Det är bekräftat att den ska komma till Disney+ i år. Tills dess hittar i alla fall inte jag något lagligt sätt att streama den.

Okej, bara vänta då. Tack! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Vet någon vart man hittar den otecknade Lady och lufsen från 2019?

Funkar inte? https://www.disneyplus.com/sv-se/movies/lady-and-the-tramp/34...

Den finns i andra länder i.a.f.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nej funkar tyvärr inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Nej funkar tyvärr inte.

Då finns det inget helt okej sätt att se den på

Ditt konto funkar med VPN, men du följer ju inte avtalsvillkoren då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Då finns det inget helt okej sätt att se den på

Ditt konto funkar med VPN, men du följer ju inte avtalsvillkoren då.

Jag kan vänta, men tack för hjälpen. 👍

Permalänk
Medlem

Provade köra trådat till tvn istället för WiFi, har fungerat än så länge utan buffrande, det konstiga är att Netflix/svt play, youtube etc funkar utan problem med WiFi