Snabbfråga: Fractal Design Define S / C / Mini C

Permalänk
Medlem

Snabbfråga: Fractal Design Define S / C / Mini C

Vilket av följande chassin skulle ni välja för nedanstående rigg:

Vad jag kan se så saknar S PSU-skydd, men har möjlighet till sidofläkt. Antar att Mini C kommer bli varmare/låta mer eftersom den är mindre?

Men samtliga bör fungera bra för följande setup:

Permalänk
Medlem

@SimonUH: Define S för att det är billigast och man slipper en PSU kåpa.
Samtliga fungerar, men är nog ganska svettiga men tysta.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

@SimonUH: Define S för att det är billigast och man slipper en PSU kåpa.
Samtliga fungerar, men är nog ganska svettiga men tysta.

Tack! Då kör jag på det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit ett så litet chassi så möjligt i dagsläget. dvs Mini C eller C, kanske till och med ett meshify C (Jag har inte kollat kompatibilitet med det du listade).
Jag sitter på ett define S hemma men jag tycker att det är onödigt stort. Skulle du dessutom köra mATX så kommer du ha jättemycket plats över. Det enda att hålla utkik på grafikkortet inte är för långt.

Permalänk
Medlem

Define C och mini C får inte plats med det grafikkortet och en fläkt framför. Utan fläkt går det, men så skulle inte jag vilja köra ett 350w grafikkort.
Tar du ett kortare kort som tex Asus tuf så får du in en fläkt framför.

Personligen så hade jag tagit ett Meshify S2 så att komponenterna får lite luft.

Permalänk

Har du kollat något på Define 7 Compact? Jag beställde ett sådant igår. Verkar väldigt trevligt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker redan 900 kr är rätt saftigt för ett chassi, för min typ av rigg.

Så det lutar fortfarande mot S. Billigast och bäst med plats. Lite tråkigt att den blir så stor, men det lär man inte tänka på längden.

Permalänk
Medlem