Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Inaktiv

Kort i korgen är inte samma som att kortet är paxat verkar det som. Ju snabbare igenom desto bättre. Fick aldrig upp någon köpknapp på datorn, men istället flera på mobilen men otroligt osmidigt att köpa via den. Samt krångel vid captchan. Och när det väl gick att aktivera den... "inget kort".

Permalänk

Edit: mailet låg i spamkorgen, kolla där ni som väntar.

Fick iväg en beställning och pengarna är dragna men har inte fått något mail... Antar att deras system jobbar för högvarv.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Jag fick ett mail med titeln "NVIDIA - Vi behandlar din beställning".
Så det är nog som det skall hoppas jag.

Fan, jag blir nojig när jag inte fått mailbekräftelsen. Tänk om Nvidia bara tar pengarna och drar.

Permalänk
Medlem

Av nån anledning hamnade min bekräftelse i spam-foldern i gmail. Vart lite orolig där ett tag

Permalänk
Medlem

Inget bekräftelsemejl ens i spamfoldern än så länge. Pengarna är dragna i alla fall. Det här är för mycket spänning för mig på morgonen.

Edit söker jag efter ordern på webbsidan så får jag fram ordernr samt Orderstatus: Väntar

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixard:

Av nån anledning hamnade min bekräftelse i spam-foldern i gmail. Vart lite orolig där ett tag

Ah, där var mailet! Hittade även mail från någon Julia med pussmun i rubriken och det verkar finnas folk som vill ge mig en massa pengar. Det här blev en bra morgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixard:

Av nån anledning hamnade min bekräftelse i spam-foldern i gmail. Vart lite orolig där ett tag

Är det mailet som heter "NVIDIA - Vi behandlar din beställning" eller en riktig orderbekräftelse? Har nämligen bara fått Behandlar din beställning

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Är det mailet som heter "NVIDIA - Vi behandlar din beställning" eller en riktig orderbekräftelse? Har nämligen bara fått Behandlar din beställning

Det borde vara det? Har för mig att jag läste i deras köpevillkor att de drar endast pengar när det är bekräftat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Är det mailet som heter "NVIDIA - Vi behandlar din beställning" eller en riktig orderbekräftelse? Har nämligen bara fått Behandlar din beställning

Det är väl en så riktig orderbekräftelse man kan få? "Beställning mottagen" och betalning har skett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Det borde vara det? Har för mig att jag läste i deras köpevillkor att de drar endast pengar när det är bekräftat?

Vore ju märkligt annars med tanke på att det måste ses som ett genomfört köp när pengarna har dragits.

Permalänk
Medlem

Fick iväg en beställning jag också i tid. Vaknade sömndrucken och lite yr men tänkte att jag skulle försöka. Gick vägen verkar det som. Fick också bekräftelsemail till spamfoldern i gmail. Lycka till alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidgit:

Det borde vara det? Har för mig att jag läste i deras köpevillkor att de drar endast pengar när det är bekräftat?

Står så här i mitt mail:

"Hej Mathias!

Vi har tagit emot din beställning. Bearbetningen kommer att slutföras redan inom 1–2 arbetsdagar. Om din betalning verifieras och ordern har godkänts, kommer vi att meddela dig om datumet för leverans via e-post."

Har inte fått nått mail med datum för leverans än. Ska dessutom komma med ett lösenord eftersom jag loggade ut som gäst så måste jag ha ett autogenererat lösen för att kolla min orderstatus. Aja, bara vänta och se.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Har fått båda mailen, orderbekräftelse samt nu en betalningsbekräftelse. Söker man på hemsidan visas detta.

Pengarna är dragna men känner mig ändå lite skeptisk då vissa skrev i tråden att det ej fanns i lager när jag beställde. Återstår att se!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

suck enda gången på månader man inte går upp kl7 och den dagen fanns det kort kl 7
grattis till er som lyckades

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Har fått båda mailen, orderbekräftelse samt nu en betalningsbekräftelse. Söker man på hemsidan visas detta.

Tror det är samma mail som alla som fick igenom en beställning fått.

Permalänk
Medlem

Har inte ens fått första mejlet. KUL att behöva oroa sig för det nu då. Nåja. Ordern finns kvar på kundtjänstsidan och pengarna är dragna.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Tydligen så har det funnits i lager tidigare idag också i andra regioner. Så det finns möjlighet att det kommer fler i lager senare under dagen (t.ex. när 3090 släpps samt håll ögonen öppna runt 12:30 isch).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrB123:

suck enda gången på månader man inte går upp kl7 och den dagen fanns det kort kl 7
grattis till er som lyckades

Ja samma här - kollat varje dag kl 06 framåt och idag bestämde jag mig för att gå en längre promenad med hunden och just då får de restock. *suck*

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Fick bekräftelse, min låg också i spam mappen.

Permalänk
Medlem

Någon mer som väntar på 3090 FE? Fick ett mail nyss där det tydligt står 15:00 men vågar man lita på det? Meddela mig knappen försvann ju precis så känns ju som att köp knappen skulle kunna komma upp när som helst 🤔

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Nu fick jag betalningsbekräftelse också "Betalning har genomförts för beställningsnummer####".

Permalänk
Medlem

Nu halka man på mållinjen igen F*N också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Jag lade min beställning på det kortet från dessa , samt har jag varit i kontakt med kundtjänst dagligen om leveranstiderna förändras och om dem fått någon info om förändring av ASUS om detta.

Fyfan de måste älska dig på kundtjänst nu

Permalänk
Medlem

Det är det mailet som jag saknar, hoppas det dyker upp strax.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Jag har bara följt orderstatusen på webbsidan. Började med "Mottagen", sedan "Väntar" och nu står det "BEARBETNING".

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ibland får man vara glad för morgonpigga barn Såg de som tipsade här och kollade in på Nvidia strax innan kl 7, osannolikt nog fanns den där köpknappen plötsligt, strulade rätt bra och kom aldrig till kassan så kändes utdömt. Fått två mail och pengarna är dragna. Tack till er som tipsade här!

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Bdohv96uGLw&ab_channel=Optimu...

För er som vill veta om er nätdel klarar av 3080.
Jag har ett EVGA 650w och känner mig lugn nu

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

https://www.youtube.com/watch?v=Bdohv96uGLw&ab_channel=Optimu...

För er som vill veta om er nätdel klarar av 3080.
Jag har ett EVGA 650w och känner mig lugn nu

Tänk bara på att i den videon berör man egentligen bara spel belastning och inte full load på både cpu & gpu samtidigt, det är nästan alltid bättre & kika på hur många ampere ditt agg kan lämna på 12v och hur många rails/12v sektioner det har. Det finns exempelvis 650W agg som kan lämna 650W till en ensam 12v anslutning oavsett vilken av dom (tills man når fysisk limit på kontakt/kabel) och det finns 650W agg som inte kan lämna mer än 200W av dess 650W till pci-e anslutningarna. Det kan med andra ord vara bra & kika på hur agget är gjort och inte bara kika på effekten det är specat till, det sista säger nämligen ingenting om huruvida det kan driva en törstig gpu egentligen.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Någon som fick ett av Webhallens elva kort som kom in igår? TUF OC.

Måste ha fått igenom beställning inom första minuten för att få ett av dem: Min beställning gick igenom kl 15:05 och är på runt plats 80 i kön.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Oj då. Då får man glömma att få sitt i år.

Hur fick du veta köplats? Fick svar från deras kundtjänst om att personen inte hade tillgång till kösystemet.

Känner en som har tillgång till deras Google Analytics och där kan man få en uppfattning om hur man ligger till baserat på ordernummer.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE