Permalänk
Lego Master

Det var Håll Sverige Rent-dagen i lördags, och jag och familjen hade i gott gry beställt hem ett kit med påsar, säckar och handskar för att ge oss ut i byn och rensa upp lite. Normal skräpnivå generellt sett, några tomburkar, nåt glasspapper, servetter från macken...det vanliga.

MEN ALLA DESSA FÖRBANNADE JÄVLA FIMPAR!
Alltså rökare är för mig en förlorad del av mänskligheten. Jag har aldrig sett så mycket skit på en och samma plats som efter en hoper rökare som satt i ena busskuren och väntade. Där det dessutom är rökförbud.

"Men JAAAAG är ansvarsfull och fimpar bara på rätt plats, blablabla..." HÅLL KÄFTEN OCH SITT NER.

NEJ. Det får fan vara bra med det där nu. Rökförbud överallt där andra människor ens har en chans att vistas tillsammans med dig och ditt jävla rökmoln.

Nu ska jag sätta mig i parken på en bänk och morra åt folk som går förbi.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det var Håll Sverige Rent-dagen i lördags, och jag och familjen hade i gott gry beställt hem ett kit med påsar, säckar och handskar för att ge oss ut i byn och rensa upp lite. Normal skräpnivå generellt sett, några tomburkar, nåt glasspapper, servetter från macken...det vanliga.

MEN ALLA DESSA FÖRBANNADE JÄVLA FIMPAR!
Alltså rökare är för mig en förlorad del av mänskligheten. Jag har aldrig sett så mycket skit på en och samma plats som efter en hoper rökare som satt i ena busskuren och väntade. Där det dessutom är rökförbud.

"Men JAAAAG är ansvarsfull och fimpar bara på rätt plats, blablabla..." HÅLL KÄFTEN OCH SITT NER.

NEJ. Det får fan vara bra med det där nu. Rökförbud överallt där andra människor ens har en chans att vistas tillsammans med dig och ditt jävla rökmoln.

Nu ska jag sätta mig i parken på en bänk och morra åt folk som går förbi.

Håller med dig 100%

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Folk som går runt å lyssnar på musik direkt ur telefonen utan någon som helst lurar... Det är ju alltid skitmusik också till råga på allt.

14 års fängelse direkt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Eftersom rökning var på tapeten här ovan, folk som vapear. Vet inte om det finns något som i mina ögon får en att se ut som en jubelidiot vid första anblick.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det var Håll Sverige Rent-dagen i lördags, och jag och familjen hade i gott gry beställt hem ett kit med påsar, säckar och handskar för att ge oss ut i byn och rensa upp lite. Normal skräpnivå generellt sett, några tomburkar, nåt glasspapper, servetter från macken...det vanliga.

MEN ALLA DESSA FÖRBANNADE JÄVLA FIMPAR!
Alltså rökare är för mig en förlorad del av mänskligheten. Jag har aldrig sett så mycket skit på en och samma plats som efter en hoper rökare som satt i ena busskuren och väntade. Där det dessutom är rökförbud.

"Men JAAAAG är ansvarsfull och fimpar bara på rätt plats, blablabla..." HÅLL KÄFTEN OCH SITT NER.

NEJ. Det får fan vara bra med det där nu. Rökförbud överallt där andra människor ens har en chans att vistas tillsammans med dig och ditt jävla rökmoln.

Nu ska jag sätta mig i parken på en bänk och morra åt folk som går förbi.

Jag har alltid sagt att 18 års åldersgräns på rökning är korkat. Istället för ålder, sätt ett födelseår.
Alla födda före 2002 är över 18 och år och får fortsätta röka. Är du född efter 2002 är du för ung, och efter det är det olagligt att börja. Så småningom kommer ingen att röka längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Den här tråden är som gjord för mig. Medelålders gubbe som jag är numer som fattar mindre och mindre av omvärlden.

Kan börja med. Youtubare och Streamers överlag. Som sagt, jag vet att det är jag som har problem men nu följer min lilla rant........

Tittar mycket på gameplayklipp på tuben. Följt ett antal Youtubare. Några av dem har genom åren "slagit igenom" och så börjar det. De får nycklar från spelbolag. De "älskar" spelen ofc som de får lira innan det släpps bara för att sen aldrig återkomma till det annat än när det är dags för ett dlc till nämnda liret som de hade "älskat" att lira men att de av någon "outgrundlig" anledning inte gjort men "nu ska det bli rättning på det i och med nya dlc´t som jag fått exklusiv nyckel till innan detta dlc släpps. Tack (spelbolaget)". Bara för att ofc inte lita det mer till nÄsta dlc släpps.....

Blir de sen lite större. Ja då droppar hårdvaran in. Såg nyss en som fått ny gamingburk av "hårdvarutillverkare" och fått hjälp att specialbygga burken av diverse firmor och gud bevars, den gamla burken var ju hela två år gammal som även den var från hårdvarusponsor.

Och där sitter jag och gör så mentala noteringar att "det där kommer jag inte köpa" i tyst protest för mig själv. Vilket jag ju ofc ändå gör emellanåt ändå sen, spel alltså.

Blir så trött på att precis allt går ut på att kränga. Folk som har varit roliga att titta på som har fått "storknäpp". Sponsorssaker, spel, hårdvara. Även några som dragit in såpass att de visar saker de "unnar" sig själva. Nya bilar osv. Står dem fritt självklart men det är som om det de började med, "kul att lira" är bortblåst.

En del lägger inte upp klipp på länge. Sen kommer det skov där de ber om ursäkt men att nu är det skärpning som gäller och sen borta igen. Mestadel Twitchrare.

Som sagt. Gammelgubbsgnäll men *pyyyyyyyys*....

Tyvärr gäller ju detta även utanför gamingvärlden. Så fort en "youtuber" blir stor så går kanalen från att vara intressant till att bestå av en majoritet sponsrade inlägg. Visst förstår jag att de vill slå mynt av sin framgång och smida medans järnet är varmt, men det är väldigt få som lyckas hitta en bra balans där. Gäller ju inte minst matlagningsprofiler (jo, jag har en speciell i åtanke), där rekommendationerna liksom blir ganska ointressanta när man vet att personen har samarbeten med femtioelva företag, oavsett hur transparenta de försöker vara när de recenserar och rekommenderar.

Permalänk
Medlem

Att röka eller inte är ett val varje individ gör.
Har man bestämt sig för att röka så bör man bli nekad gratis sjukvård.
Att laga en människa som förvållar egna skador på samhällets bekostnad är ju korkad.
10 år senare kommer alla rökare dö och då slipper vi problemet.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Att röka eller inte är ett val varje individ gör.
Har man bestämt sig för att röka så bör man bli nekad gratis sjukvård.
Att laga en människa som förvållar egna skador på samhällets bekostnad är ju korkad.
10 år senare kommer alla rökare dö och då slipper vi problemet.

Rökning suger och jag tycker också att rökare ska nekas gratis vård!!

Men, jag ägnade mig tidigare åt motorsport och behövde akutsjukvård pga detta. Skulle jag nekats gratis sjukvård? Ingen tvingade mig att sätta mig i bilen som voltade? En hockey-spelare som blir tacklad och bryter ett ben? Ingen tvingade vederbörande att ställa sig på isen. Om jag bor i lägenheten ovanför en rökare av rang och får problem, ska rökaren betala då?

Var drar man gränsen för "självförvållande skador?

Nackdelen med fri sjukvård en demokrati är att du behöver vara med att betala för sånt som du inte nödvändigtvis varken gillar eller har ett behov av.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

...

Däremot är inte 70-talet känt för sin fantastiska mat

Precis, "Den bruna maten" var det första jag kom att tänka på.
http://denbrunamaten.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GLaDER:

Rökning suger och jag tycker också att rökare ska nekas gratis vård!!

Men, jag ägnade mig tidigare åt motorsport och behövde akutsjukvård pga detta. Skulle jag nekats gratis sjukvård? Ingen tvingade mig att sätta mig i bilen som voltade? En hockey-spelare som blir tacklad och bryter ett ben? Ingen tvingade vederbörande att ställa sig på isen. Om jag bor i lägenheten ovanför en rökare av rang och får problem, ska rökaren betala då?

Var drar man gränsen för "självförvållande skador?

Nackdelen med fri sjukvård en demokrati är att du behöver vara med att betala för sånt som du inte nödvändigtvis varken gillar eller har ett behov av.

Ja gränsdragningen är minst sagt komplicerad, om inte totalt omöjlig. Alla olyckor är ju självförvållade, eller orsakade av någon annan, så då ska förstås staten inte stå för vård. Ska samma gälla de som äter fel, diabetiker och tjockisar, veganer, men också förstås de som tränar för mycket och får problem? Folk som stressar för mycket? Dricker för mycket (då får vi nog sänka alkoholskatten)? Kvar är typ ärftliga sjukdomar, men de borde förstås föräldrarna stå för då de är deras fel, och riktiga åldringssjukdomar, kanske cancer om det inte är orsakat av rökning eller något annat "riskbeteende" som att steka köttet för hårt eller bo för nära en motorväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Rökning suger och jag tycker också att rökare ska nekas gratis vård!!

Men, jag ägnade mig tidigare åt motorsport och behövde akutsjukvård pga detta. Skulle jag nekats gratis sjukvård? Ingen tvingade mig att sätta mig i bilen som voltade? En hockey-spelare som blir tacklad och bryter ett ben? Ingen tvingade vederbörande att ställa sig på isen. Om jag bor i lägenheten ovanför en rökare av rang och får problem, ska rökaren betala då?

Var drar man gränsen för "självförvållande skador?

Nackdelen med fri sjukvård en demokrati är att du behöver vara med att betala för sånt som du inte nödvändigtvis varken gillar eller har ett behov av.

Det är en svår fråga helt klart och det finns nog inget riktigt bra svar. Skillnaden med rökare gentemot dina övriga exempel är ju att inom motorsport eller hockey är ju alla inblandade medvetna om att de tar en risk och ingen ”oskyldig” tar skada av det. I fallet hockeyspelare kan det ju faktiskt vara deras yrke de utövar och då ska ju sjukvård självklar gälla.

En rökare däremot skiter ju i allt och alla när dom blåser ut sin rök som andra kan få i sig. Om något så tycker jag missbrukare överlag ska betala högre skatt, hur detta ska regleras har jag dock ingen aning om haha.

Bonus: höj skatten på cigg med 9000% så kommer nog rökarna över sitt ”beroende” rätt kvickt.

För att bidra till tråden så irriterar jag mig på folk som inte har något sinne för att de är i vägen. Inne på Ica så slår det aldrig fel: Pensionärer eller småbarnsföräldrar blockerar alltid vägen.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja gränsdragningen är minst sagt komplicerad, om inte totalt omöjlig. Alla olyckor är ju självförvållade, eller orsakade av någon annan, så då ska förstås staten inte stå för vård. Ska samma gälla de som äter fel, diabetiker och tjockisar, veganer, men också förstås de som tränar för mycket och får problem? Folk som stressar för mycket? Dricker för mycket (då får vi nog sänka alkoholskatten)? Kvar är typ ärftliga sjukdomar, men de borde förstås föräldrarna stå för då de är deras fel, och riktiga åldringssjukdomar, kanske cancer om det inte är orsakat av rökning eller något annat "riskbeteende" som att steka köttet för hårt eller bo för nära en motorväg.

Jag är vegan, varför skulle vi klumpas ihop med diabetiker och tjockisar 😂

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinpinStudios:

Jag är vegan, varför skulle vi klumpas ihop med diabetiker och tjockisar 😂

Varför skulle ni inte? Veganer är överrepresenterade inom ett antal sjukdomar, precis som rökare är. En del klarar att äta rätt och får i sig allt de behöver, vanligtvis med hjälp av kosttillskott, men många gör uppenbarligen inte det.

Det är lätt att se fel hos andra och svårt att se fel hos sig själv. Tänk på det innan ni dömer folk på grund av deras val.

Skrivet av MinpinStudios:

Det är en svår fråga helt klart och det finns nog inget riktigt bra svar. Skillnaden med rökare gentemot dina övriga exempel är ju att inom motorsport eller hockey är ju alla inblandade medvetna om att de tar en risk och ingen ”oskyldig” tar skada av det.

På sikt så tar vi nog alla skada av att slösa en massa energi på att hålla isen fryst och sportbilarna rullande...

Citat:

I fallet hockeyspelare kan det ju faktiskt vara deras yrke de utövar och då ska ju sjukvård självklar gälla.

Här är ju ett faktiskt exempel där det inte borde gälla i mina ögon. Om jag blir skadad på jobbet så får mitt jobb (eller deras försäkringsbolag) stå för i alla fall en del av kostnaden oavsett om det handlar om att jag fick en sten på min fot eller om den psykosociala arbetsmiljön skapar utbrändhet eller ångest liksom. Men jag antar att hockeylagen har sina spelare försäkrade.

Citat:

En rökare däremot skiter ju i allt och alla när dom blåser ut sin rök som andra kan få i sig.

Rökare är rätt hunsade idag redan, man får inte röka på gatan utanför en butik eller restaurang exempelvis, eller på en innergård till ett bostadshus, eller på en busshållplats även om hållplatsen bara består av en skylt, eller knappt i ens egna lägenhet om man råkar bo i vissa hus. Så jag vet inte vart du hittar rökare som står och blåser röken i ansiktet på dig i så stor utsträckning att det skulle påverka din hälsa.

Citat:

Om något så tycker jag missbrukare överlag ska betala högre skatt, hur detta ska regleras har jag dock ingen aning om haha.

Vilka missbrukare? Spelmissbrukare? Träningsmissbrukare? De som missbrukar receptbelagda mediciner utskrivna av läkare? Jag antar att du menar "fula" missbrukare, rökare och alkisar som sitter på torget. Lycka till med det.

Citat:

Bonus: höj skatten på cigg med 9000% så kommer nog rökarna över sitt ”beroende” rätt kvickt.

Ja absolut, bara den också höjs på socker, alkohol, husdjur, dataspel, ja egentligen på allt som inte är helt sunt som typ havregryn och vissa frukter. Vilken rolig värld vi hade haft.

Permalänk
Medlem

Dagens gubbgnäll, lite jobbrelaterat.
Folk som gör slut på toapapperet utan att fixa nytt eller säga till berörd att det är slut, samma personer har även förmågan att göra slut på tvålen utan att säga nåt.

Bilrelaterat.
Folk som kör slut på bränsle i firmabilarna/bilarna hemma, när det är slut så tar de en annan tankad bil så kommer en själv och ska ta den så får man börja med att åka och tanka, samma sak med spolarvätskan som man upptäcker är slut när man fått ett lass med saltslask på vindrutan och givetvis i motsol. Eller de som stänger av bilen med torkarna igång så när man startar bilen med frusna rutor/fullt med snö så får man rädda torkarmotorn. Det brukar heller inte vara långt borta med trasiga torkarblad som gått sönder och det byts inte heller när någon märker de är trasiga. Sedan har vi de som inte orkar sopa av bilen från snö, vilket resulterar i pansaris över hela bilen som rinner ner, så när jag står och svär över att någon inte tankat så får jag heller inte upp tanklocket eller huven för att fylla på spolarvätskan, försökte få spolarvätska i reserv i bilen så man kan slå i en liter ifall det är slut efter vägen givetvis är de tömda när man behöver dem... Vintern är snart här.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Varför skulle ni inte? Veganer är överrepresenterade inom ett antal sjukdomar, precis som rökare är.

😂😂

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinpinStudios:

Du kanske tycker det är roligt, och jag skrev det förstås halvt på skoj för att provocera lite. Men det betyder inte att det inte är sant. Veganer har exempelvis fler sjukdagar än snittet och utgör nästan alla som får vissa bristsjukdomar, de har också en generellt minskad risk för cancer men en ökad risk för exempelvis mag- och tarmcancer, jämfört med snittet.

Min poäng är att det är omöjligt att leva helt sunt och ekologiskt om man ska leva alls liksom. Flera saker har ju uppmärksammats i media den senaste tiden, som att tygkassar inte ger någon miljövinst förrän efter många tusen användningar, men det finns ju massvis av andra fakta som går emot gängse uppfattningar. Visste du exempelvis att en större hund orsakar utsläpp i samma storleksordning som en mindre (fossildriven) bil? Eller att stadsbor lever mer miljövänligt än de som bor på landet?

Det bästa är väl helt enkelt att försöka leva som man lär, men att låta andra leva som de vill. Rökare betalar redan mycket i skatt för sin eventuella ohälsa, men de får ju inte lägre arbetsgivaravgifter för att de i snitt inte kommer att ta ut lika mycket pension liksom.

Permalänk
Medlem

Folk som av någon outgrundlig anledning inte spolar, eller som pissar på golvet framför toan. Varför!?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av snajk:

Ja absolut, bara den också höjs på socker, alkohol, husdjur, dataspel, ja egentligen på allt som inte är helt sunt som typ havregryn och vissa frukter. Vilken rolig värld vi hade haft.

Vilken av dessa grupper menar du skräpar ner lika mycket som rökare?
Att man inte får röka på många platser verkar inte hindra någon vad jag kan se. Det går inte en vecka utan att jag ser folk röka på busshållplatserna, både här i byn och vid jobbet.

Jag har inget emot att folk gör saker de tar skada av, have at it. Dör du på kuppen hade du väl förhoppningsvis roligt under tiden.
Men så fort ditt skojbeteende börjar få påföljder för hur andra kan leva sina liv runt dig, då får du fanimej ta och tänka till ett varv till.
Snusare har jag inte samma problem med; de orsakar inga rökmoln jag behöver undvika, och de är något bättre på att stoppa snusen i locket på dosan (även om vi hittade en hel del portionssnus på marken också i lördags).

Följdsjukdomar och välfärdssjukdomar är något vi kommer att få leva med framöver, kroppen är inte gjord för all skit vi stoppar i oss, oavsett vad det är. Men när ditt nuvarande beteende ger framförallt mina barn förhöjd risk för cancer, räkna med arga pappan i världsklass.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woaini:

Folk som av någon outgrundlig anledning inte spolar, eller som pissar på golvet framför toan. Varför!?

Det förkommer ofta att det är tjejer som gör att det kommer utanför, då dom inte sitter ner utan bara hukar sig.

Nu börja det även blir vanligt att tjejer sätter sina fötter på ringen och sen hukar sig. Detta börja blir ett stort problem i Göteborg så visa ställen väljer att sätta upp varningsskyltar för att tjejerna inte ska göra så.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Du kanske tycker det är roligt, och jag skrev det förstås halvt på skoj för att provocera lite. Men det betyder inte att det inte är sant. Veganer har exempelvis fler sjukdagar än snittet och utgör nästan alla som får vissa bristsjukdomar, de har också en generellt minskad risk för cancer men en ökad risk för exempelvis mag- och tarmcancer, jämfört med snittet.

Min poäng är att det är omöjligt att leva helt sunt och ekologiskt om man ska leva alls liksom. Flera saker har ju uppmärksammats i media den senaste tiden, som att tygkassar inte ger någon miljövinst förrän efter många tusen användningar, men det finns ju massvis av andra fakta som går emot gängse uppfattningar. Visste du exempelvis att en större hund orsakar utsläpp i samma storleksordning som en mindre (fossildriven) bil? Eller att stadsbor lever mer miljövänligt än de som bor på landet?

Det bästa är väl helt enkelt att försöka leva som man lär, men att låta andra leva som de vill. Rökare betalar redan mycket i skatt för sin eventuella ohälsa, men de får ju inte lägre arbetsgivaravgifter för att de i snitt inte kommer att ta ut lika mycket pension liksom.

Men om man drabbas av bristsjukdomar beror det ju inte direkt på att man är vegan, det är ju för att man inte har koll på vad man behöver stoppa i sig.

Klart ingen kan leva 100% utan risk men man kan ju försöka minimera den. Därför äter jag hälsosamt, motionerar och röker inte.

Rökning är ju enbart farligt, ingen nytta.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Folk som av någon outgrundlig anledning inte spolar, eller som pissar på golvet framför toan. Varför!?

För att det är manligt förstås (om vi pratar om herrtoaletter)!

Jag förstår inte varför så många envisas med att stå upp. Oavsett hur pricksäker man är så kommer man med jämna mellanrum att missa. Plus att det låter förjävligt.

Stå gör man i naturen och på redan smutsiga toaletter, annars sitter man!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

För att det är manligt förstås (om vi pratar om herrtoaletter)!

Jag förstår inte varför så många envisas med att stå upp. Oavsett hur pricksäker man är så kommer man med jämna mellanrum att missa. Plus att det låter förjävligt.

Stå gör man i naturen och på redan smutsiga toaletter, annars sitter man!

Kunde inte sagt det bättre själv 👍

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Folk som kör tyska bilar, dom är generellt sett sämre/farligare förare.

Trodde det var Ford förare som var de sämre/farliga.
Dom ska ju vara väldigt bra på att ta ner folk högt och lågt

Permalänk

Retar mig inte så mycket på folk egentligen numera. Insett att det bara kostar energi till ingen nytta. OM det ska vara något som ibland är irriterande är det när folk pratar HÖGT i telefonen på vagnen eller bussen. Än värre när de gör det med högtalarfunktionen på och allra värst när det är på annat språk (vilket det är 99% av fallen). Kan säkert härledas att jag brukar tjyvlyssna på andra när jag reser och det hindras ju av ovanstående.. Hehe.

Jag själv brukar faktiskt 'retas' lite med folk för att se hur de klarar att bara slappna av..

T.ex;
När ni handlar i mataffärn och lägger upp varorna på bandet, lägg 'avskiljaren' efter dig lite på sned, kanske 45 grader. Förvånas sen hur många som helt enkelt inte klarar av att hantera det utan bara MÅSTE vinkla den 'rätt oavsett trängsel och varumängd. Hahaha. Säger en del om hur folk är funtade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Du kanske tycker det är roligt, och jag skrev det förstås halvt på skoj för att provocera lite. Men det betyder inte att det inte är sant. Veganer har exempelvis fler sjukdagar än snittet och utgör nästan alla som får vissa bristsjukdomar, de har också en generellt minskad risk för cancer men en ökad risk för exempelvis mag- och tarmcancer, jämfört med snittet.

Hade varit fantastiskt om du hade en källa på detta.
Tack!

Permalänk
Medlem

På tal om varuband i matbutiker så stör jag mig på folk som staplar stora högar.

Här i sverige ska vi stå i kö och sedan lägger vi upp varorna med streckkoden mot avläsaren! Om man av någon anledning inte kan/hinner det så lägger man varorna i rad på bandet, ingen jävla hög som får världens soptippar att bli avundsjuka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

På tal om varuband i matbutiker så stör jag mig på folk som staplar stora högar.

Här i sverige ska vi stå i kö och sedan lägger vi upp varorna med streckkoden mot avläsaren! Om man av någon anledning inte kan/hinner det så lägger man varorna i rad på bandet, ingen jävla hög som får världens soptippar att bli avundsjuka.

Ja. Kassapersonalen har gnällt i åratal om detta.
Resultat: självskanningskassor och bittra arbetslösa tanter

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Savage_Gray:

Ja. Kassapersonalen har gnällt i åratal om detta.
Resultat: självskanningskassor och bittra arbetslösa tanter

<3 självscanning

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Folk som rastar sina hundar i skogen...plockar upp efter hunden i en påse...slänger påsen i skogen

O_o

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Det här är ju en suverän tråd. Det blir nog en del gnällande för mig framöver. Jag måste passa på att gnälla av mig på Trisslotter. Vad är meningen med att man hela tiden får 2, 5 eller 10 gånger vinsten när man inte har vunnit något? Är inte det som att riktigt gnugga in att man inte vunnit något och på så vis håna lottköparen som inte vunnit på sin lott?