Nominera årets medlemmar inför SweClockers Live 2020

Permalänk
Melding Plague

Nominera årets medlemmar inför SweClockers Live 2020

Under årets SweClockers Live den 11 november ska vi kora årets mest inflytelserika medlemmar, nominera dina kandidater nu!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Testpilot

Årets moderator: @NordhNet
Mest kunniga medlem: @Yoshman

Återkommer med resten när jag klurat klart

EDIT:
Årets mest hjälpsamma medlem @Laxpudding
Årets testpilot: @Deriveh
Årets medlem: @Yoshman
(Geez, @Laxpudding @Yoshman @vzano och @NordhNet har alla levererat för mig - Även @Kent har varit på hugget, så denna blev tuff!)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Årets Testpilot: @Björn Endre

Hur fan skriver man namnet när det är mellanslag?

Fixat tagg /Vzano, Mod
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Ejziponken:

Årets Testpilot: @Björn Endre

Hur fan skriver man namnet när det är mellanslag?

Fixat, man får sätta hela namnet inom citationstecken

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Yoshman
Mest kunniga medlem: @Yoshman

Han daskar ned fakta till vänster och höger, folk har poänglösa subjektiva argumentationer om prestanda och Yoshman kommer in och daskar ned sitt stora objektiva paket med information på bordet. Folk lär sig en hel del av hans kunskap, förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Fixat, man får sätta hela namnet inom citationstecken

Tackar!

Årets moderator: @Vzano

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Jag pingar in en nominering på användarnivå, @Fluf
Det står ju tillochmed på hans användarkonto att han är hjälpsam.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Den som jag anser är mest teknisk är en gammal medlem som är avstängd, ni äldre medlemmar vet nog vem jag syftar på.
Men om man enbart ser på området datorteknik och då framförallt inom kretsdesign och liknande så vet jag ingen väldigt aktiv som är bättre än @Yoshman.
Det finns säkert superduktiga personer inom området som jobbar på Intel, AMD, ARM, Apple etc, men är de ej aktiva med att dela med sin kunskap så blir det ej att man noterar dem.

Inom mjukvara är så är det för lite diskussioner kring sånt och det är för utbrett. vi har även olika område som programmering. Vi har haft en massa duktiga personer som jag ej längre ser.

Permalänk
Medlem

Årets moderator: @NordhNet
Årets medlem: @Yoshman
Mest kunniga medlem: @Yoshman

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Laxpudding
Årets mest hjälpsamma medlem @Laxpudding
Hans kunskap och hjälp i skärm- och TV-relaterade trådar är fantastisk.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Mest hjälpsamma medlem: @tyvar1
Mest kunniga medlem: @Yoshman

Permalänk
Medlem

Årets medlem – Oooh, den här är SÅ svår... Får nog ändå säga @laxpudding

Mest hjälpsamma medlem – @laxpudding - Finns alltid nära tillhands när allt bildrelaterat ska diskuteras!

Mest kunniga medlem – @yoshman - Herregud! Är där något du inte har koll på?

Årets Testpilot – (Kanske bias att nominera när man själv är testpilot, bortse i så fall) @dinoman - Jäkligt bra tester helt enkelt, men svårt att välja får jag nog säga.

Årets moderator – @vzano - Du flög in likt en raket som moderator, ja jäklar! Grymt jobbat!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Årets medlem – vem är din favorit helt enkelt.
@Yoshman
Mest hjälpsamma medlem – vem kommer till undsättning när andra medlemmar behöver hjälp.
@Yoshman
Mest kunniga medlem – vem briljerar med sin tekniska kunskap.
@Yoshman

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hjälpsam

@emilakered alla kategorier då han är nu är "bara" medlem och är världens bästa Emil Han har gjort mer för denna community än någon annan medlem anser jag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Årets medlem – vem är din favorit helt enkelt.
@Yoshman
Mest hjälpsamma medlem – vem kommer till undsättning när andra medlemmar behöver hjälp.
@Yoshman
Mest kunniga medlem – vem briljerar med sin tekniska kunskap.
@Yoshman

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

@emilakered då han är nu är "bara" medlem och är världens bästa Emil

+1 Emil for president!

Årets medlem: @emilakered, bara för att!
Mest kunniga medlem: @yoshman, ingen slår honom på fingrarna!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Mest kunniga medlem – @Yoshman

Permalänk
Medlem

Mest hjälpsamma medlem
@Laxpudding
Mest kunniga medlem
@Yoshman
Årets moderator
Kunde inte bestämma mig mellan @Nordhnet och @Vzano så körde rng och det hamnade på @Nordhnet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Årets medlem
@Yoshman - en av höjdpunkterna på Sweclockers är varje gång man klickar på Yoshmans profil och läser hans senaste kommentarer.

Årets testpilot
@Björn Endre - pumpar ut intressanta tester

Mest kunniga medlem
@Yoshman - jag lär mig mer av hans inlägg än någon annans inom mordern datorteknik och hårdvara.

För övriga kategorier har jag inte tillräckligt bra koll för att nominera nån.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Årets medlem
@medbor
Alltid där och utmanar men på ett väldigt trevligt sätt!

Mest kunnig:
@yoshman
Japp.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Årets medlem – @tellus82
Hans kunskap och tålamod att på ett pedagogiskt sätt förklara överklockning har varit ovärderlig för mig som nyfiken nybörjare.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White, Ryzen 3700X, ASUS Rog Crosshair Hero VII, 18GB DDR4 3200MHZ CL14, 500GB NVMe +500gb SSD +1tb HDD, Gigabyte RTX 3080 Vision OC, Alienware 3423dw, Ducky One 2 Tuxedo TKL MX Brown, Logitech G303 Shroud Edition.

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @emilakered, som nån sorts life achievement award
Mest kunniga medlem: @yoshman

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @emilakered

Årets mest kunniga medlem: @Yoshman (så klart )
Ofantligt kunnig inom teknik. Har alltid väldigt intressanta och lärorika inlägg.

Mest hjälpsamma medlem: @perost
Väldigt hjälpsam i SweC's programmeringsforumdel.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Viking

Den mest kunniga medlemmen är solklart @Yoshman

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Årets medlem: @Söderbäck - en person som kan gå in i de mest ilskna debatterna med ett lugn och saklighet som förhindrar situationen från att eskalera.

Mest kunniga medlem: @Yoshman - vad finns att säga som inte redan blivit sagt?

Årets faderator: @Vzano - modererar med en saklig ton som är lätt att ta till sig.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Inaktiv

Årets medlem: @mrqaffe
Vem annars?

Mest hjälpsamma medlem: @tellus82
Imponerade mycket när Zen 2 lanserades och diskussioner kring plattformen i övrigt.

Mest kunniga medlem: @laxpudding
Extremt insatt i skärmar, självklar till nomineringen!

Årets Testpilot: Mutor mottages gärna!

Årets moderator: Mutor mottages gärna!

Hedersomnämnande: @loevet och @Söderbäck

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Årets medlem: @Yoshman
Bidrar inte bara med enorma mängder kunskap utan driver också intressanta och engagerande diskussioner i forumet som får andra medlemmar att tända till på det han orerar om.

Årets moderator: @Vzano

Kommer in i modsällskapet med rasande intensitet och insatser, ett imponerande inträde i en grupp av också superduktiga moderatorer.

Mest kunniga medlem: @Yoshman
Ja det är svårt att kasta ner Yoshman från den här tronen, han är ett uppslagsverk av djup kunskap.

Mest hjälpsam: @medbor

Bidrar inte bara med info och hjälp i forumtrådar utan även hjälpsam och konstruktiv återkoppling på redaktionellt innehåll. Plus, duktig på att lyfta fram innehåll han uppskattar (vilket lustigt nog uppskattas).

Årets testpilot: @Deriveh

Alltid intressanta testpiloter där intresset lyser igenom, precis det här innehållet jag vill se hos testpiloter.

Hedersomnämnande till @tyvar1 för otroligt positiv attityd i forumet och mästerlig grävförmåga gällande spelkonsoler, @Söderbäck för ständig närvaro och tålamod i trådar som ... kräver tålamod kan jag diplomatiskt uttrycka det och @perost som också bidrar med både hjälpsamma svar och givande diskussioner.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Hedersmedlem

Årets medlem:

@Sveklockarn med motiveringen: "Smålands snyggaste Magnum Pi-mustasch, Nvidia-troll och helt enkelt en jävligt mysig hel-ylle-Daniel"

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Årets medlem:

@Sveklockarn med motiveringen: "Smålands snyggaste Magnum Pi-mustasch, Nvidia-troll och helt enkelt en jävligt mysig hel-ylle-Daniel"

https://img.cinemablend.com/filter:scale/quill/c/f/6/c/9/8/cf6c98564e754874e94bdaa955d393f93b6bd08e.jpg

Vet inte om jag ska skriva "XD" eller "<3", men antar att det blir båda, din gamle sjöbuse.

Permalänk
Medlem

Årets medlem & mest hjälpsamma medlem: @tellus82
Enligt mig totalt överlägsen inom hela AMD Ryzen spektrat, resten kommer en bra bit efter... Eftersom AMD har haft en sådan explosiv utveckling senaste åren så har kunskapen från tellus82 varit och är oerhört värdefull. Han har kanske har slappnat av lite i år dock inför kommande produktreleaser från AMD, lugnet före stormen?

Mest kunniga medlem/spåkula: @Yoshman

Det är roande när tellus82 & Yoshman hamnar i klinch, får hoppas det inträffar lite oftare.

Angående Yoshman är det ju alltid intressant att läsa hans inlägg om hur det blir i framtiden skulle nog kunnat blivit en vass aktieanalytiker. Ibland har jag dock lite svårt kanske att omsätta denna ökade insikt i praktiken.

Hedersomnämnanden:
@the squonk & @Ozzed för allt Ryzen relaterat men det är tufft att konkurrera mot tellus82

Alla i "Tråden för hörlursgalningar!" som sista tiden hjälpt mig att förstå lite mer om ljudnörderi och svarat på mina ca 1000 newbie frågor.

@loevet för tipset om Torture Squad i metalltråden