Xbox All Access får svenska priser – spelkonsol och Game Pass i ett paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Ingår EA Play i Xbox All Access som det gör i USA?

Alla med Game Pass kommer få gratis EA Play. All Access är bara en avbetalningsplan som ger dig en konsol + Game Pass Ultimate för 284, respektive 370 kr/mån. All Access med Series S är en förlustaffär, men med Series X så sparar du 55 kr med All Access.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av korvOlle:

Jag kanske har fel men jag har för mig att också EA Play kommer ingå i Game Pass framöver.

Du har rätt, det kommer att ingå.
Kunde de bara få med Ubisoft också...

Permalänk
Medlem

Väldigt bra upplägg för t ex barnfamiljer eller annat folk som inte kan/vill lägga ut tusentals kronor direkt.

Permalänk
Medlem

Verkar ju strålande detta.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Man sparar mest pengar av att inte köpa om man får vara lite cynisk

Permalänk

@Swedman18: Jo, det går inte att spara samtidigt som man spenderar..

Permalänk
Medlem

Sen efter 24 månaders avbetalning äger man fortfarande inte ett enda spel. Hyra spel känns menlöst.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Sen efter 24 månaders avbetalning äger man fortfarande inte ett enda spel. Hyra spel känns menlöst.

Så kanske vissa ser det . Jag tycker det är grymt, likaså Spotify och Netflix fast jag inte äger en enda låt/serie/film den dagen jag slutar betala

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Datanisse:

Sen efter 24 månaders avbetalning äger man fortfarande inte ett enda spel. Hyra spel känns menlöst.

Frågan är ju hur ofta folk verkligen spelar om sina spel, ens ett fåtal. De flesta spelen behöver nog folk inte äga utan räcker att "hyra" via tjänst. Tänker på exempelvis Netflix och liknande film och serietjänster.

För mig personligen föredrar jag GOG för spel jag verkligen vill äga och kunna rå över och Game Pass för allt annat. Eller någon annan tjänst, om någon skulle få fram något bättre förstås.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av korvOlle:

Jag kanske har fel men jag har för mig att också EA Play kommer ingå i Game Pass framöver.

Skrivet av Gender Bender:

Alla med Game Pass kommer få gratis EA Play. All Access är bara en avbetalningsplan som ger dig en konsol + Game Pass Ultimate för 284, respektive 370 kr/mån. All Access med Series S är en förlustaffär, men med Series X så sparar du 55 kr med All Access.

Skrivet av anon5930:

Du har rätt, det kommer att ingå.
Kunde de bara få med Ubisoft också...

Xbox Ultimate Pass (149kr from Oktober?) krävs för att EA Play ska ingå på Xbox-konsollerna, medan Xbox Game Pass PC (45kr idag, men ökar till 89-99kr i Oktober) får det inbakat direkt där.

Självklart kan man betala för Ultimate även på PC sidan med, då ingår allt för sitt Xbox också samt möjligheten att låsa upp "quests" varje månad som kan subventionera delar eller hela summan för Passet den månaden också. Men bryr man sig inte om quests eller att få Game Pass till sin Xbox, då räcker vanliga basnivån (Xbox Game Pass PC) på PC sidan för att få EA Play!

EDIT:
Det enda som jag inte finner riktigt klart med upplägget är om vi snackar basnivån av EA Play eller om det är fulla EA Play Pro som ger tillgång till dom senaste spelen också. Men jag gissar att det är vanliga basnivån som ger en 10h "trial" på nyaste spelen och full access till lite äldre titlar, samt 10% rabatten vid köp - O andra sidan så kan jag vänta 3-6 månader på att få spela senaste Need for Speed med om det är vanliga EA Play vaultet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Så kanske vissa ser det . Jag tycker det är grymt, likaså Spotify och Netflix fast jag inte äger en enda låt/serie/film den dagen jag slutar betala

Så varför ska jag köpa konsolen då? Borde inte den kunna hyras också?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Sen efter 24 månaders avbetalning äger man fortfarande inte ett enda spel. Hyra spel känns menlöst.

Nope, men du betalar samtidigt endast 130 kr i månaden för tillgång till Microsoft's first party titlar som nu inkluderar framtida spel från Zenimax. Det inkluderar EA play, som förvisso är långt lika bra som GamePass, men det är ändå något.

Inget stoppar dig från att köpa fler spel från övriga utgivare.

Skrivet av Datanisse:

Så varför ska jag köpa konsolen då? Borde inte den kunna hyras också?

Du blir ägare av konsolen efter 24 månader...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Så varför ska jag köpa konsolen då? Borde inte den kunna hyras också?

Varför då? I game pass Ultimate så kan jag även spel på PC samt streama till min mobil, ska MS hyra ut dator och mobil då med?
Är som att Spotify ska hyra ut en stereo till mig eller Netflix hyra ut en tv till mig..

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Sen efter 24 månaders avbetalning äger man fortfarande inte ett enda spel. Hyra spel känns menlöst.

Tänker du samma sak med film och TV-serier? Jag är tacksam att slippa äga en massa saker jag inte någonsin kommer använda igen. Ytterst få spel förtjänar att ägas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D3str0yer:

Väldigt bra upplägg för t ex barnfamiljer eller annat folk som inte kan/vill lägga ut tusentals kronor direkt.

Är det verkligen bra tycker du? Lägg till att samma familj har fyra telefoner som de inte heller hade pengar till att köpa men kunde då ta en månadsavbetalning på endast 449kr/mån per telefon. Sen har de Spotify, Netflix, viaplay och Viaplay golf så är de uppe i dryga 4000kr/mån bara för att de inte hade 6000kr sparade. Det är nästan vad mitt lån på 4 milj för mitt hus kostar i månaden.

Hela denna hysterin med olika tjänster man ska betala för varje månad är en perfekt väg till kronofogden för många som inte förstår det här med månadskostnader. Har man inte råd så måste man inte heller ha allt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Rödskägg d ä: 3 495 kr är Elgigantens egna prissättning för Series S, vår uträkning är gjord för vad det skulle kosta jämfört med en konsument som köper en Series S till riktpriset 3 595 kr plus 135 kr/månad för Xbox Game Pass Ultimate.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag är så tudelad till dessa tjänster. Å ena sidan får man direkt tillgång till ett stort bibliotek av spel. Å andra sidan är det många intressanta spel som saknas. Och efter några år sitter man där med en konsol utan spel. Men visst, finns ju inget som hindrar en från att njuta av alla spel som man får via prenumerationen och finns det några riktiga godbitar som man vill behålla så går ju dessa att köpa löst senare, ofta till betydligt lägre pris än vid släppet. Jag kollade upp topp-10-listan på Metacritic för Xbox One-spel (bland annat Witcher 3, RDR2, Forza Horizon 4 etc) och att köpa alla dessa spel nya idag skulle kosta mindre än 2000 kronor totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det verkligen bra tycker du? Lägg till att samma familj har fyra telefoner som de inte heller hade pengar till att köpa men kunde då ta en månadsavbetalning på endast 449kr/mån per telefon. Sen har de Spotify, Netflix, viaplay och Viaplay golf så är de uppe i dryga 4000kr/mån bara för att de inte hade 6000kr sparade. Det är nästan vad mitt lån på 4 milj för mitt hus kostar i månaden.

Hela denna hysterin med olika tjänster man ska betala för varje månad är en perfekt väg till kronofogden för många som inte förstår det här med månadskostnader. Har man inte råd så måste man inte heller ha allt.

Det handlar om prioriteringar, personligen så tror jag att barnen har mer glädje av ett Xbox Sereis X/S än att äga dom allra nyaste mobilerna. Då är en avbetalningsplan på ett Xbox one S/X väldigt attraktivt för dessa typer av kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaimaoAmon:

Exakt för föräldrar och för ungdomar som får studiebidrag så är det en galant lösning som minimerar up front kostnader utan att knulla en på extra avgifter eller ränta som många andra lång betalnings tjänster gör.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har exempelvis redan ett rullande gamepass ultimate och inga planer på att säga upp, så jag funderar på att köra all acces. Men inte bestämt mig än för om det är värt har redan en one s som egentligen duger till det jag kör vid tvn. Det med series s blir det inte pga jag vill ha skivspelaren.

Jag föreslår att du säljer din xbox one s till ungarna ovan med ditt konto some 'home' på konsollen så blir alla nöjda. Kan man inte hosta upp 5000 på onödiga nöjen så finns nog möjligheten om något år också...
Under den tiden lär alka försenade spel droppa in på gamepass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Varför då? I game pass Ultimate så kan jag även spel på PC samt streama till min mobil, ska MS hyra ut dator och mobil då med?
Är som att Spotify ska hyra ut en stereo till mig eller Netflix hyra ut en tv till mig..

Ja eller att teleoperatörer skulle börja sälja telefoner på avbetalning, eller att bilförsäljare skulle hålla på med leasing. Helt absurt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D3str0yer:

Det handlar om prioriteringar, personligen så tror jag att barnen har mer glädje av ett Xbox Sereis X/S än att äga dom allra nyaste mobilerna. Då är en avbetalningsplan på ett Xbox one S/X väldigt attraktivt för dessa typer av kunder.

Sant men problemet är att många i detta land har lite svårt att förstå det här med pengar in och pengar ut varje månad och genom dessa abonnemang av olika slag så är det små pengar men slår man ihop dessa så blir det snabbt mycket pengar som ska ut varje månad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

Missförstår jag det här? Sparar man 55kr?

Du sparar nog mer med tanke på att vanliga avbetalningar är det ju ränta på så det borde blivit dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Jag föreslår att du säljer din xbox one s till ungarna ovan med ditt konto some 'home' på konsollen så blir alla nöjda. Kan man inte hosta upp 5000 på onödiga nöjen så finns nog möjligheten om något år också...
Under den tiden lär alka försenade spel droppa in på gamepass.

Är kostnaden samma så har jag hellre kvar pengarna i sparande. Och varför skulle jag sälja min gamla med mitt konto? Det vill jag ju självklart fortsätta använda om jag köper en ny xbox.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yatagarasu:

Xbox Ultimate Pass (149kr from Oktober?) krävs för att EA Play ska ingå på Xbox-konsollerna, medan Xbox Game Pass PC (45kr idag, men ökar till 89-99kr i Oktober) får det inbakat direkt där.

Självklart kan man betala för Ultimate även på PC sidan med, då ingår allt för sitt Xbox också samt möjligheten att låsa upp "quests" varje månad som kan subventionera delar eller hela summan för Passet den månaden också. Men bryr man sig inte om quests eller att få Game Pass till sin Xbox, då räcker vanliga basnivån (Xbox Game Pass PC) på PC sidan för att få EA Play!

EDIT:
Det enda som jag inte finner riktigt klart med upplägget är om vi snackar basnivån av EA Play eller om det är fulla EA Play Pro som ger tillgång till dom senaste spelen också. Men jag gissar att det är vanliga basnivån som ger en 10h "trial" på nyaste spelen och full access till lite äldre titlar, samt 10% rabatten vid köp - O andra sidan så kan jag vänta 3-6 månader på att få spela senaste Need for Speed med om det är vanliga EA Play vaultet.

Intressant! Trodde EA Play bara ingick i Ultimate. Men är det bara trial-varianten så vettefan. I och med att tjänsten inte ökat i pris så känns det ändå som att det måste vara den billigare EA tjänsten som ingår. Men lär väl visa sig snart nog förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

Även om jag ogillar avbetalning så tror det blir poppis. Om man jämför med Sonys 80euro/spel så känns det väldigt prisvärt.

Permalänk
Skrivet av loevet:

@Querth: besparingen på Xbox Total Access är större i USA än det blir på svenska marknaden med Elgiganten. Ett väldigt vettigt alternativ för den som inte kan eller vill betala hela summan direkt skulle jag säga, men synd att det är begränsat till en enda ÅF.

Ja det är något bättre på X $19 och på S sparar man $59 I staterna.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att det är ett rätt trevligt alternativ. Sålänge det inte är dyrare med avbetalning så tycker jag inte att det är så dumt. Det borde dock kunna pressa priset lite mer. För det man behöver tänkta på i kalkylen är att man binder sig till gamepass på 24 månader medan man kan avsluta gamepass när som helst ifall man köper konsolen kontant. För är det så att efter några månader som sådant att barnen bara lirar tex minecraft så kan det ju löna sig att köpa minecraft och säga upp gamepass.

Permalänk
Medlem

Brukar väl alltid komma erbjudande på gamepass innan jul. Jag har köpt års förbrukning för bra mycket billigare peng. De kanske bli ändring på de framöver såklart.

Permalänk
Medlem

Man är helt klart sugen på en XSX men eftersom man redan bokat en PS5 så får man väl hålla sig i alla fall ett år.

Permalänk
Moderator
Testpilot

All Access tror jag kan vara en nyckel till framgång denna generationen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt