Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Är tillbaka i Anarchy Online, att det ens lever fortfarande är en gåta.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Har inget grafikkort just nu, så jag tittar när andra lirar på yt :/. Tänkte testa hell let loose när jag fått tag på ett kort från 3000 serien.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk

HZD

@sINsen: Planetens flotteste spill: Horizon Zero Dawn det spiller jeg nå! Bruker alt på ultra i innstillingene og med Samsung G7 Odyssey.curved 1000r 32" 2560x1440 240 Hz kan ikke bli bedre en det.Vel min storfavoritt er jo Shadow Of The Tomb Raider veldig bra grafikk der også.Hehe...nice ladies Lara Croft og Aloy, required ladies cost so it tastes. Grafikkortet har myye å gjøre selv for Rtx 2080 ti lightning z kan se at Vram kommer opp i 11.126 gb i HZD og systemminne 15.256 gb av 32gb! Jeg må vel tenke på nytt grafikkort med mer Vram 24 gb kan bli bra da.

Permalänk
Medlem

Köpte Death Stranding i fredags, fick in ca 3 timmar innan sambon började gnälla. Sedan dess har familjen tagit upp all min tid och jag längtar till att få spela igen....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har precis spelat klart Assassins creed Black Flag och Syndicate. Nu är det HZD. Tycker bättre om det än Asscreed spelen. Man måste dock hoarda och loota allt man ser då det är sparsamt med ammo och healing.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Lego Master

Återfall till Minecraft de senaste veckorna, men nu sen Gorgon-DLCn är på gång blev jag sugen på att klara main story i The Outer Worlds. Borde också spela igenom FNIX Rising-DLCn till GenZ.

HZD fick sig en paus, i väntan på bättre FPS med RTX 3080 senare i höst.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Microsoft Flight Simulator
Farming Simulator 19
American Truck Simulator
NewCity
Cities Skylines
Snowrunner

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Crusader kings 3 blev det ett par timmar i helgen.

Permalänk
Medlem

Brukar bli någon timme "ET Legacy" då och då.
Bara för att någon nämnde att de gjort en modernisering av originalspelet "Return to Castle Wolfentstein - Enemy Territorys" här på Sweclockers, ett spel som jag spenderade alldeles för mycket tid på när det begav sig...

Permalänk
Medlem

Blir en herrans massa Sea Of Thieves!

Permalänk
Medlem

Jag är inne i en spelsvacka och fastnar inte riktigt för något. (Börjar jag bli vuxen?)

Köpte Death Stranding men tyckte det var rätt segt och storyn kändes konstig. Lade av efter 3 timmar ca.
Köpte Doom Eternal men tyckte det var för plottrigt jämfört med Doom 2016. För många abilities, pickups liknar något som var designat för Mario, och det börjar bli alldeles för RPG med ett skills-tree.
Har provat Witcher 3 tre gånger, kom som längst 4 timmar in. Jag är dock beredd att ge det ett nytt ordentligt försök när grafik-updaten kommer!

Jag körde stenhårt Mutan Year Zero när det var give-away på Epic, köpte även DLCn. Kul med alla svenska
referenser!
Och så köpte jag en Switch Lite i somras. Försvann in i Links Awakening i en vecka och kände mig tom när det var slut
Jag har även Breath Of the Wild, men jag har svårt att fastna när det blir allt för öppet.

Battlefield 5 är väl det jag lirar mest just nu. Det går snabbt att komma in och lira lite casual och man kan Alt+F4 när som helst. Varvar in lite Battlefield 1 också.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av crash:

Crusader kings 3 blev det ett par timmar i helgen.

Jag är så sugen, och samtidigt så rädd.
Aldrig spelat nåt spel i den stilen, varken Total War, Europa Universalis, Civilization eller nånting. Men just CK3 såg så sjukt nice ut när jag tittade på allt MATN har släppt senaste dagarna. Det känns bara som en väldigt hög tröskel att ta sig över om man inte är van vid den typen av spel?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Jag kör för tillfället Half-Life 2. Spelade aldrig spelen i serien när de kom, men blev sugen nu i och med Half-Life: Alyx. Har därför spelat Black Mesa, snart klar med HL2 och sen blir det episode 1 & 2, och till slut Alyx. Kul att spela dessa klassiker till slut, även om det kanske hade varit ännu roligare när de var nya och banbrytande.

Det har blivit lite Breath of the Wild också, bara för att jag fick feeling.

Permalänk

Har kört en del Horizon Zero Dawn (pc) men gillar det inget vidare förutom storyn.
Tråkiga vapen (pilar och pinne) som leder till tråkig combat så jag springer mest förbi allt jag ser och kör huvuduppdrag bara.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag är så sugen, och samtidigt så rädd.
Aldrig spelat nåt spel i den stilen, varken Total War, Europa Universalis, Civilization eller nånting. Men just CK3 såg så sjukt nice ut när jag tittade på allt MATN har släppt senaste dagarna. Det känns bara som en väldigt hög tröskel att ta sig över om man inte är van vid den typen av spel?

CK3, finns även på Game Pass, som första månaden bara kostar 10 kr, så då man testa en månad och se om spelet passar en. Finns även en massa andra spel förstås.

Permalänk
Medlem

Crusader Kings 3 . Helt okej men svårt spel

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Minthon:

CK3, finns även på Game Pass, som första månaden bara kostar 10 kr, så då man testa en månad och se om spelet passar en. Finns även en massa andra spel förstås.

Det var som tusan, hade inte ens kollat Game Pass. Check på det, och nedladdning igång!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Jag hade lite att vänja mig med ck3, alla menyer var omgjorda jämnfört mot ck2 så det tog ett tag att hitta allt. Men gillar 3:an spelet känns mer polerat än 2:an och lättare att sätta sig in i.

Permalänk
Medlem

Dangerous Waters. 14 år gammalt spel, men det finns inget senare spel som är i närheten av det inom genren.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har fastnat totalt i Witcher 3, definitivt ett utav de bästa spel jag någonsin lirat. Storyn och världen är grym! Förstår inte hur jag kan ha missat detta spel så länge. Har kört typ 80 h de senaste 14 dagarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Är tillbaka i Anarchy Online, att det ens lever fortfarande är en gåta.

Kan säga det samma om Dark Age of Camelot

Permalänk
Medlem

just nu är det mest rally-spel för mig.
dirt rally 1 & 2.
spelade mycket sea of thieves men är så burned på det spelet.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Har fastnat totalt i Witcher 3, definitivt ett utav de bästa spel jag någonsin lirat. Storyn och världen är grym! Förstår inte hur jag kan ha missat detta spel så länge. Har kört typ 80 h de senaste 14 dagarna...

Helt klart ett av de bästa spelen jag spelat igenom.
Det kommer bli intressant att testa det igen med ray-tracing (när uppdateringen släpps) om jag får tummen ur att köpa ett RTX 3080.

För tillfället spelar jag Horizon Zero Dawn.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

CK3 - ny på CK - överväldigande men grymt kul
COD Warzone - fortfarande riktigt roligt
Squad - extremt kul att köra som tank crew med några polare

Witcher 3, Sekiro och A way out m.fl. på kö men kommer ju aldrig dit..

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Denna veckan har jag faktiskt lyckats spela en hel del..Jag har gett GTA 5 en chans igen, spelade några timmar när det släpptes på ps3 men slutförde aldrig det. Nu har jag börjat igen på One X och har oerhört roligt! Vilket jävla spel det där är ändå. Utöver det så har jag även gjort de vanliga "jobbet" på WOW samt spelat en hel del FIFA 20.

Permalänk
Medlem

WoW, spelat det dagligen i 15 år, beroende, fastnade när jag såg den första trailern 2003 var såld direkt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ingenting just nu, funderar på att börja med wow igen

Permalänk

I helgen blev det lite Metro Exodus med RTX/DLSS påslaget och sen en stund FarCry (ettan) sen en runda Crysis Remastered.

FarCry gick med +500 fps på högsta grafikinställningarna så jag har satt max fps i rtss till 150fps, har en 144Hz skärm i bärbara så jag tror 150fps är ganska ok.

Men Crysis Remastered med grafikinställningen "can it run crysis" gick lite segt typ 30-40 fps så jag drog ner till "high"

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ovanligt mycket pokémon GO de senaste veckorna, är roligare än vad jag minns att det var.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Tony Hawk's Pro Skater 1+2 Remastered på Xbox. Suveränt, 9/10 i betyg från mig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440