Xbox All Access får svenska priser – spelkonsol och Game Pass i ett paket

Permalänk
Melding Plague

Xbox All Access får svenska priser – spelkonsol och Game Pass i ett paket

Svenska kunder som prenumererar på Xbox All Access får intressant nog Xbox Series X och Series S till lägre kostnad än butikspris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle kosta mer än 370kr/månad för ett XSX

Permalänk
Medlem

Blir att skaffa en X då

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Första gången en avbetalningsmodell faktiskt känns prisvärd

Permalänk
Medlem

Tycker det borde vara något billigare. Man låser ju sig till deras månadssystem men får inte så mycket ut av det. Mycket bättre att köpa den direkt och lägga till månadssystemet efteråt så kan man avsluta det ifall man märker att man ändå bara spelar 2-3 spel. Med det sagt, X-Box all access är ju grymt så vet man med att man vill spela många olika spel så är det ju prisvärt. Även med bara ett fåtal nyare spel är det ju det.

Permalänk
Medlem

Avbetalningskonsol öh...?

Visst all kan inte ha samma tyck och smak men. En konsol för mig det är något man skaffar för att du ska äga den och känna att den är din och inte ska stå för nån betalning till något företag som tillverkar den.

Traditionellavbetalning visst.

Denna nyheten fick jag upp att det Börjar likna mobila operatörers hållet som T.ex Hallon, Telenor och etc....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Missförstår jag det här? Sparar man 55kr?

Permalänk
Snusfri

Det är samma modell som typ alla mobiloperatörer använder sig av.

Detta kommer att öka försäljningen av Xbox markant imho och jag skulle inte alls bli förvånad om Microsoft säljer 5-10st Xbox mot en såld PS5.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag skulle inte alls bli förvånad om Microsoft säljer 5-10st Xbox mot en såld PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

Missförstår jag det här? Sparar man 55kr?

Ja, men det är ju helt sjuuuukt prisvärt!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Querth: besparingen på Xbox Total Access är större i USA än det blir på svenska marknaden med Elgiganten. Ett väldigt vettigt alternativ för den som inte kan eller vill betala hela summan direkt skulle jag säga, men synd att det är begränsat till en enda ÅF.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är samma modell som typ alla mobiloperatörer använder sig av.

Detta kommer att öka försäljningen av Xbox markant imho och jag skulle inte alls bli förvånad om Microsoft säljer 5-10st Xbox mot en såld PS5.

Och vad hade hindrat Sony från att anamma samma finansieringsmodell om den skulle vara så framgångsrik?

Permalänk
Medlem

Och då får vi alla spel att välja mellan?
Eller bara utvalda?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@kotz: alla Xbox Game Pass-spel och de externa spel som blir en del av tjänsten. Det finns i dagsläget över 100 spel, och det kommer ju bara bli fler nu med uppköpet av Bethesda.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ruskigt aggressiv prissättning . Och med tanke på hårdvaran i de nya konsolerna så får pc än hårdare konkurrens.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@kotz: alla Xbox Game Pass-spel och de externa spel som blir en del av tjänsten. Det finns i dagsläget över 100 spel, och det kommer ju bara bli fler nu med uppköpet av Bethesda.

Vet att i USA hade dom via Blockbusters tror jag det var. En prenumeration där du kunde hyra ett spel åt gången eller ha två filmer åt gången Blue ray etc. Då skickade du bara tillbaka grejorna gratis och fick nytt efter två dagar. För 8 dollar/månad tror jag det var. Länge sedan nu. 10 år sedan jag bodde där.. Men ändå.

Super nice!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Ja, men det är ju helt sjuuuukt prisvärt!

Vet inte om du är ironisk men att spara 55kr är helt sjukt! Skulle man göra en avbetalning någon annanstans hade man behövt betala för uppläggningsavgift + ränta. Att man överhuvud taget sparar pengar är helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Hur hanteras månader av Gamepass Ultimate man redan har? Jag har till typ slutet av 2022.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Jag får att det blir dyrare med Xbox All Access än att köpa Series S och Game Pass separat.

3495 + 135*24 = 6735
284*24 = 6816

Så man lurar sig själv att betala 81 kr mer över 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Hur hanteras månader av Gamepass Ultimate man redan har? Jag har till typ slutet av 2022.

saxat från Xbox.com

"If you're already an Xbox Game Pass Ultimate member, wait until your existing membership has a prepaid balance that is less than 12 months before redeeming the 24-month Ultimate membership through Xbox All Access"

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Ingår EA Play i Xbox All Access som det gör i USA?

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Det ryktas dock om att Xbox ska sänka sitt pris med $50 inför förhandsbokningen, så då blir det här inte så bra val för de som kan casha konsolen ändå.

Men samtidigt så finns det barn-familjer som har en ok ekonomi, men kanske inte kan undanvara 5000kr sådär bara, men kanske kan fixa ihop några hundralappar varje månad för att köpa den på avbetalning och då är det ju en lysande ide rent teoretiskt i allafall.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Ingår EA Play i Xbox All Access som det gör i USA?

Ja det verkar så.
"Du får med över 100 otroliga spel och ett EA Play-medlemskap, och du betalar bara det månatliga beloppet med Xbox All Access." taget från elgiganten hemsida

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Särskillt prisvärt är det väl inte? Det känns ju billigare att köpa en lös konsol och ha möjlighet att avsluta sitt abonnemang om man finner det ovärt för en mindre totalkostnad.

Det känns rent spontant av korkat att binda upp sig...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

Det ryktas dock om att Xbox ska sänka sitt pris med $50 inför förhandsbokningen, så då blir det här inte så bra val för de som kan casha konsolen ändå.

Men samtidigt så finns det barn-familjer som har en ok ekonomi, men kanske inte kan undanvara 5000kr sådär bara, men kanske kan fixa ihop några hundralappar varje månad för att köpa den på avbetalning och då är det ju en lysande ide rent teoretiskt i allafall.

Exakt för föräldrar och för ungdomar som får studiebidrag så är det en galant lösning som minimerar up front kostnader utan att knulla en på extra avgifter eller ränta som många andra lång betalnings tjänster gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Särskillt prisvärt är det väl inte? Det känns ju billigare att köpa en lös konsol och ha möjlighet att avsluta sitt abonnemang om man finner det ovärt för en mindre totalkostnad.

Det känns rent spontant av korkat att binda upp sig...

Jag har exempelvis redan ett rullande gamepass ultimate och inga planer på att säga upp, så jag funderar på att köra all acces. Men inte bestämt mig än för om det är värt har redan en one s som egentligen duger till det jag kör vid tvn. Det med series s blir det inte pga jag vill ha skivspelaren.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sett till dagens priser är ju det man sparar minimalt för en XsX.
MEN! Game pass är ju idag sjukt billigt med tanke på vad man får och med tanke på MS all köp av studios där de kommer spotta ut titlar så är ju dagens pris ohållbart.

Jag tror inte att Game Pass endast kommer att kosta 135kr/mån om 2 år så genom all access skyddar du dig mot prishöjning.

Jag kommer hoppa på all access fast jag inte har några problem att betala konsolen kontant

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Inaktiv

Det största bekymret är att man måste in i en Elgigant-butik om man vill åt erbjudandet.

Gillar ändå upplägget, gör det möjligt för folk som inte kan spara ihop pengarna möjlighet att spela vilket får anses vara bra. Om jag skulle köpa en Xbox Series X så hade jag gjort det genom att betala för konsolen direkt. 6000kr är inget min privatekonomi påverkas av.

Intressant att se hur väl försöket lyckas. Microsofts intresse för att fokusera på tjänster i alla former innebär att detta är ett logiskt nästa steg. Game Pass för spel, All Access för rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Vet att i USA hade dom via Blockbusters tror jag det var. En prenumeration där du kunde hyra ett spel åt gången eller ha två filmer åt gången Blue ray etc. Då skickade du bara tillbaka grejorna gratis och fick nytt efter två dagar. För 8 dollar/månad tror jag det var. Länge sedan nu. 10 år sedan jag bodde där.. Men ändå.

Super nice!!

Netflix körde också så I början.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goedendag:

Ingår EA Play i Xbox All Access som det gör i USA?

Jag kanske har fel men jag har för mig att också EA Play kommer ingå i Game Pass framöver.