Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Hedersmedlem

@OttO36 Sensitivity-inställningarna försvann (sannolikt av misstag) i senaste patchen, tyvärr.
Är det inställningarna "aileron axis", "rudder axis" och "elevator axis" som du mappat?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Tjaba.. Har fått hem min logitech extreme 3d pro nu och försöker få de o funka i fs2020 .. Så fort jag har släppt spaken så slår han över på fullt skevroder vänster.. Kan ej se nåt under känslighet under controller... Enda som står i den rutan är done o inte nåt mer man kan göra..

Är de fel på joysticken eller vad kan va som bråkar

Kolla inställningarna, sök på ”aileron” och eventuellt ”rudder” och se hur det är konfigurerat.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Detta är i spelet och jag blir ej klok va som kan bråka..

https://www.youtube.com/watch?v=9UyPkMj1Ne0&feature=youtu.be

Håller spaken centrerat o släpper den bara

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

@OttO36 Sensitivity-inställningarna försvann (sannolikt av misstag) i senaste patchen, tyvärr.
Är det inställningarna "aileron axis", "rudder axis" och "elevator axis" som du mappat?

Skrivet av Mindfighter:

Kolla inställningarna, sök på ”aileron” och eventuellt ”rudder” och se hur det är konfigurerat.

Om man tittar på första klippet så är det ju redan trubbel innan han startat spelet, borde inte det indikera på problem med själva joysticken alternativt drivrutinerna?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk

@Thomas: Saken är att jag inte ens vet vad jag ska kalla det... Bilden flyter liksom aldrig mjukt. Alltid ett litet hackande liksom.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

@OttO36 Sensitivity-inställningarna försvann (sannolikt av misstag) i senaste patchen, tyvärr.
Är det inställningarna "aileron axis", "rudder axis" och "elevator axis" som du mappat?

Har du nån bra guide på hur man ställer in de på bra sätt med sån joystick..

Funkar att flyga med min xbox360 kontroller så länge , men har man beställt o fått hem joysticken så vill man ha den i spelet

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Om man tittar på första klippet så är det ju redan trubbel innan han startat spelet, borde inte det indikera på problem med själva joysticken alternativt drivrutinerna?

Antagligen någon i inställningen i spelet för ”aileron” (eller om joysticken har någon trim-inställning som är maxad) som gör att det tolkas som fullt utslag i centrerat läge.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

@Thomas: Saken är att jag inte ens vet vad jag ska kalla det... Bilden flyter liksom aldrig mjukt. Alltid ett litet hackande liksom.

Så har det i princip alltid varit i FS serien, minns det väl från FSX tiden, även med +200fps så hackade spelet lite då & då, om jag skall göra en väldigt okvalificerad gissning som inte gynnar någon så: garbage collection i FSX körs på main thread med X antal sekunders mellanrum & går inte ändra till BULK GC med bestämda intervaller så som i tex Minecraft, fast detta gäller bara terrängen, iaf för mig, i tex VC har jag aldrig upplevt några hack

Så, jag tar jättergärna emot lösningar om någon har för det är ganska störande med rejält med FPS samtidigt som skiten hackar

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

@OttO36: Du har ingen kontroll inkopplad? typ xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

@OttO36: Du har ingen kontroll inkopplad? typ xbox

Den kopplade jag ur innan jag koppla i joysticken.. Satt just o funderade om de hade vart nå som bråkade

Edit.. Löste sig idag då jag googlade lite på de o fick upp att kalibreringen skulle göras om , så nu fungerar den som den ska

Tack för svar och så

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JesperA:

Så har det i princip alltid varit i FS serien, minns det väl från FSX tiden, även med +200fps så hackade spelet lite då & då, om jag skall göra en väldigt okvalificerad gissning som inte gynnar någon så: garbage collection i FSX körs på main thread med X antal sekunders mellanrum & går inte ändra till BULK GC med bestämda intervaller så som i tex Minecraft, fast detta gäller bara terrängen, iaf för mig, i tex VC har jag aldrig upplevt några hack

Så, jag tar jättergärna emot lösningar om någon har för det är ganska störande med rejält med FPS samtidigt som skiten hackar

Jag har aldrig haft problem med att bilden hackar oavsett framrate, varit nere på 30 som sämst men bilden flyter ändå bra och nu har jag upp till 70 efter senaste uppdateringen och de flyter på som de alltid gjort.
Tror skärmen kan göra mycket om man har typ 60hz skärm. jag kör med 144hz och 35 tum och jag märker direkt om de hackar i ett spel.

Permalänk
Medlem

FS9 och FS 2020 gick att få att flyta men var svårare att maxa än FS 2020. Skulle säga omöjligt maxa vid release.

Ju högre upplösning ju mer hackar det i panoreringar dock. Mitt 2080 ti orkar inte med mer än 2560x1080p om man vill ha i sanning bra bildflyt även i snabba panoreringar på höga inställningar. 1440p tror jag många skulle tro att det flyter i ett blindtest. Även 4K kan va till synes spelbart men där borde panoreringshacken va så grova de inte går att missa.

Detta är inget unikt för FS 2020 90 % av liren hackar i 4K med 2080ti även när man snittar iaf nära 60 fps.

Har inte testat efter patchen men jag låg ofta runt 25-35 i städer. 45 i snitt och 60 fps i lättdrivna områden. Inte någon jätteskillnad i fps mellan upplösningarna. Skillnaden i bildflyt var mycket större.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

lyckas inte

@CloX:
Någon som vet varför man inte kan se de olika livery som är med i spelet utan bara default livery????

kan ej hitta vad det beror på och jag har installerat om tre gånger

tacksam för hjälp

Johan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johdag:

@CloX:
Någon som vet varför man inte kan se de olika livery som är med i spelet utan bara default livery????

kan ej hitta vad det beror på och jag har installerat om tre gånger

tacksam för hjälp

Johan

Testa att utöka din rolling cache, när jag utökade min kunde den läsa in ytterligare liverys jag lagt till som Add On.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

@vargeEEEEn: vart hittar man den? är det under inställningar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johdag:

@vargeEEEEn: vart hittar man den? är det under inställningar?

Här finns en beskrivning för var du hittar det: https://guides.gamepressure.com/microsoft-flight-simulator/gu...

Verkar inte egentligen ha något att göra med liverys men de lästes in när jag ökade cachen av någon anledning.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

FS9 och FS 2020 gick att få att flyta men var svårare att maxa än FS 2020. Skulle säga omöjligt maxa vid release.

Ju högre upplösning ju mer hackar det i panoreringar dock. Mitt 2080 ti orkar inte med mer än 2560x1080p om man vill ha i sanning bra bildflyt även i snabba panoreringar på höga inställningar. 1440p tror jag många skulle tro att det flyter i ett blindtest. Även 4K kan va till synes spelbart men där borde panoreringshacken va så grova de inte går att missa.

Detta är inget unikt för FS 2020 90 % av liren hackar i 4K med 2080ti även när man snittar iaf nära 60 fps.

Har inte testat efter patchen men jag låg ofta runt 25-35 i städer. 45 i snitt och 60 fps i lättdrivna områden. Inte någon jätteskillnad i fps mellan upplösningarna. Skillnaden i bildflyt var mycket större.

Jag har bara ett 1080 dock oc överklockat och jag kör 2560-1080p och de flyter på bra.

De man måste köra på är HIGH och sedan dra ner allt på marken till Medium, alltså hus, träd, buskar och vatten.

Jag har mellan 60-70 fps konstant.
Kör jag allt på HIGH utan att ändra nått så droppar jag minst 10 fps om jag flyger högt, närma marken tappar jag ännu mera.
Sedan har jag stängt av all live trafik så jag är helt ensam i luften.

Sedan kan nog internet uppkopplingen göra en hel om den är långsam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag har aldrig haft problem med att bilden hackar oavsett framrate, varit nere på 30 som sämst men bilden flyter ändå bra och nu har jag upp till 70 efter senaste uppdateringen och de flyter på som de alltid gjort.
Tror skärmen kan göra mycket om man har typ 60hz skärm. jag kör med 144hz och 35 tum och jag märker direkt om de hackar i ett spel.

Tror du missat vad du skall kolla efter, problemet jag beskrev har varken med skärm HZ eller framerate. En standard FS cfg har en tendens att belasta 1 CPU kärna till 100% innan den sprider ut belastningen & då får schedulern klämma in sig på 100% kärnan vilket tar CPU, så behöver tex terrängen 100% av en kärna & så helt plötsligt behöver den göra något annat jobb som kräver 20% (tex FS batch/cell rendering) så kommer man se småhack med jämna mellanrum oavsett framerate, samma med motorn dom använder, deras batch/cell rendering görs med X sekunders mellanrum; detta ser jag i varenda MFS film på YouTube; superbra flyt i 2-4s sen ett 10ms "hack"/"pauser" sen tillbaka till 2-4s superflyt osv osv. Tweakade cfg:s förbättrar dessa "pauserna", men ja, det har blivit bättre på senare tiden nu när man inte behöver strula med affinity mask eller bufferpool tweaks längre men tyvärr, problemet är inte helt borta

Så oavsett hur bra dator man har, oavsett hur låga quality settings man kör med för att öka prestanda, oavsett refresh rate osv osv så går det inte få bort motorns begränsningar, ja, det går minimera så många personer inte märker det men har man sett det en gång så ser man alltid det, även en cell bestående av 0 autogen eller fordon kommer ändå behöva batch laddas (samtidigt oladdas andra & GC sker)

Text:

(4:00 & framåt) om man kollar till vänster på terrängen så är det så som jag beskriver, 2s flyt, sen 10ms "paus" när den batch/cell laddar, med en motor som batch/cell laddar (det går ju lixom inte har hela planeten laddat i RAM ) kommer man aldrig ifrån dessa minihack (närmsta man kan komma är att dom knappt syns/upplevs)

Samma i följande video vid landningen, kolla terrängen, flyt, sen hack, flyt, hack, jämför med PFD:n som inte körs på samma thread som terrängen & därmed flyter på 100ggr bättre

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Lite nybörjarfrågor!

Hej, eftersom många här i denna tråd inte verkar vara blåbär som jag själv tänkte jag ställa ett par nybörjarfrågor.

- När det gäller IFR och man väljer inställningarna i spelets egen "reseplanerare" innan start verkar allt rulla på så att säga. Behövs inga speciella frekvensinställningar för navigationen, eller är den förinställda frekvensen på någon av kanalerna generellt gällande på något sätt (eftersom dessa verkar ligga fast och allt verkar funka så att säga)

- När det gäller ILS-landningar kan man även ställa in dessa i spelets reseplanerare. Dock verkar det som att frekvenser behövs i detta fall, samt aktiveras manuellt i spelets navigationsradio. Jag har genomfört sådana landningar med frekvenser hittade på externa sajter, fast det verkar lite ologiskt att behöva tredjepartssajter för detta när nu spelet själv verkar känna till frekvenserna. Är det eventuellt så att man inte behöver hämta den informationen från tredjepartssajter?

- Sedan verkar det för mig även lite konstigt att om jag väljer en inflygning och landning med ILS, varför visas inga altitudes för dessa waypoints in mot flygplatsen? Väljer man en rutt borde väl dessa också finnas i rutten så att man får en lämplig landning? Jag vet att det för många flygplatser går att hitta sådan information återigen på tredjepartssajter (fast det verkar vara enklast på amerikanska flygplatser av någon anledning), fast höjderna borde väl som sagt visas redan i navigationsdatan om ILS-landning väljs i spelets reseplanerare?

- På Garmin-modell 1000, om man nu inte väljer att använda sig av reseplaneraren kommer flightplan att vara tom. Då verkar det vara meningen att man ska kunna lägga till ny information själv, fast av någon anledning lyckas jag inte få upp något "tangentbord" för att mata in egna tecken så att säga. Det går att få upp markör däremot, fast det hjälper ju inte om jag inte hittar tangentbord...?

Ja... det var väl allt för nu, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är bugg eller inte men mitt flygplan vill svänga åt vänster hela tiden när jag är på marken. När flygplanet är i luften så funkar det utan problem. Jag flyger Daher TBM 930. Någon annan som upplever samma sak?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag vet inte om det är bugg eller inte men mitt flygplan vill svänga åt vänster hela tiden när jag är på marken. När flygplanet är i luften så funkar det utan problem. Jag flyger Daher TBM 930. Någon annan som upplever samma sak?

Förmodligen åt det hållet som proppelern roterar, du måste kontra med höger roder.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dannesthlm:

- När det gäller ILS-landningar kan man även ställa in dessa i spelets reseplanerare. Dock verkar det som att frekvenser behövs i detta fall, samt aktiveras manuellt i spelets navigationsradio. Jag har genomfört sådana landningar med frekvenser hittade på externa sajter, fast det verkar lite ologiskt att behöva tredjepartssajter för detta när nu spelet själv verkar känna till frekvenserna. Är det eventuellt så att man inte behöver hämta den informationen från tredjepartssajter?

Vad jag vet måste du på något sätt få tag på frekvenserna. Det finns dock sätt som är typ "i spelet". Dels på kartan innan du startar en flight (men inte efter att du startat den!), dels i vissa plans flygdatorer, inkl G1000!

https://www.youtube.com/watch?v=_jQzWCBkf1U
https://www.youtube.com/watch?v=2om_vExLZ9w

Skrivet av dannesthlm:

- Sedan verkar det för mig även lite konstigt att om jag väljer en inflygning och landning med ILS, varför visas inga altitudes för dessa waypoints in mot flygplatsen? Väljer man en rutt borde väl dessa också finnas i rutten så att man får en lämplig landning? Jag vet att det för många flygplatser går att hitta sådan information återigen på tredjepartssajter (fast det verkar vara enklast på amerikanska flygplatser av någon anledning), fast höjderna borde väl som sagt visas redan i navigationsdatan om ILS-landning väljs i spelets reseplanerare?

Vilket/vilka plan? Detta lär variera mellan plan. T ex 747 och A320 har absolut sånt IRL, och vad jag vet har även G1000 det IRL. Däremot så är spelet i allmänhet bristande på VNAV, dvs Vertical NAVigation just nu, så det kommer sannolikt bättras med tiden.

Skrivet av dannesthlm:

- På Garmin-modell 1000, om man nu inte väljer att använda sig av reseplaneraren kommer flightplan att vara tom. Då verkar det vara meningen att man ska kunna lägga till ny information själv, fast av någon anledning lyckas jag inte få upp något "tangentbord" för att mata in egna tecken så att säga. Det går att få upp markör däremot, fast det hjälper ju inte om jag inte hittar tangentbord...?

Den har inget tangentbord IRL, och inte i spelet heller! Man matar in text bokstav för bokstav med rattarna till höger. Den stora för att välja markörens position och den lilla för att välja bokstav på den platsen där markören blinkar. (Tryck på knappen i mitten om markören inte syns alls.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Förmodligen åt det hållet som proppelern roterar, du måste kontra med höger roder.

Jo jag gör det men det är inte lätt med en Xbox kontroller. Speciellt inte när jag är i hög hastighet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cooling23:

Jo jag gör det men det är inte lätt med en Xbox kontroller. Speciellt inte när jag är i hög hastighet.

Mycket riktigt; detta är med på known issues-listan.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Sökte för att se ifall någon redan nämnt detta, men hittade inget, så jag vill tipsa om https://www.reddit.com/r/FS2020Creation/ , som är en samlingsplats för folk som lägger till förbättrade 3D-modeller till spelet.

Det finns en världskarta här som visar var tilläggen ligger geografiskt – t ex finns det folk som modellerat Turning Torso och Uddevallabron:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=17p1P-r3HPSclkr8EXtb...

I subredditen finns även tips på hur man importerar modeller från Google Earth. Jag hoppas att det läggs upp fler svenska modeller så att man kan få kända byggnader i t ex Stockholm och Göteborg att se ut som de ska!

Permalänk
Medlem

@Thomas:

Vad jag vet måste du på något sätt få tag på frekvenserna. Det finns dock sätt som är typ "i spelet". Dels på kartan innan du startar en flight (men inte efter att du startat den!), dels i vissa plans flygdatorer, inkl G1000!

Jag tycker jag lyckades hitta inflygningen på navigatorn i Cessna Citation CJ4 enbart med inställningar i dess navigationsutrustning. Tycker däremot alltid att jag behövt ställa in frekvenser manuellt på G1000, men det kanske bara är något jag fått för mig...

Vilket/vilka plan? Detta lär variera mellan plan. T ex 747 och A320 har absolut sånt IRL, och vad jag vet har även G1000 det IRL. Däremot så är spelet i allmänhet bristande på VNAV, dvs Vertical NAVigation just nu, så det kommer sannolikt bättras med tiden.

Ja, förmodligen är det orsaken till detta.

Den har inget tangentbord IRL, och inte i spelet heller! Man matar in text bokstav för bokstav med rattarna till höger. Den stora för att välja markörens position och den lilla för att välja bokstav på den platsen där markören blinkar. (Tryck på knappen i mitten om markören inte syns alls.)

Tack för upplysningen, ska prova detta.

...för övrigt borde det på Sweclockers forum gå att klicka på citera-knappen och därifrån kunna svara på alla citat, nu funkar det ju så att enbart det sista citatet dyker upp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dannesthlm:

Jag tycker jag lyckades hitta inflygningen på navigatorn i Cessna Citation CJ4 enbart med inställningar i dess navigationsutrustning. Tycker däremot alltid att jag behövt ställa in frekvenser manuellt på G1000, men det kanske bara är något jag fått för mig...

Kollade du videolänkarna?
Man får göra det halv-manuellt. Att bara ställa in flight plan och trycka approach räcker inte, men man behöver inte heller sitta med en webbläsare.

Skrivet av dannesthlm:

...för övrigt borde det på Sweclockers forum gå att klicka på citera-knappen och därifrån kunna svara på alla citat, nu funkar det ju så att enbart det sista citatet dyker upp.

Man får mecka lite själv! Kopiera [quote postid=...] från början och klistra in det varje gång du vill dela upp citatet, och avsluta förstås med [/quote] sen. Man kan ha hur många såna som helst.
Är det separata inlägg däremot så finns ju "citera flera"-knapparna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Kollade du videolänkarna?
Man får göra det halv-manuellt. Att bara ställa in flight plan och trycka approach räcker inte, men man behöver inte heller sitta med en webbläsare.

Man får mecka lite själv! Kopiera [quote postid=...] från början och klistra in det varje gång du vill dela upp citatet, och avsluta förstås med [/quote] sen. Man kan ha hur många såna som helst.
Är det separata inlägg däremot så finns ju "citera flera"-knapparna.

Jag har inte haft tid att kolla dom än, men jag ska göra det. Tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

”Fulhack”, men ser hyfsat ut:

Permalänk
Medlem

Tja.. En fundering jag har haft ett tag nu ,, flyger jag tex från Vasa mot Sthlm så går jag via Vasa , Tammerfors flygledartorn för att sen hamna på Malmö..
Är Malmö typ för utrikesflyg eller??

Är lika om jag flyger från tex Umeå neråt Sverige..

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |