Hjälp med Geforce experience

Permalänk
Medlem

Hjälp med Geforce experience

Köpte ny dator i går. I väntan på de nya 2080korten lånade jag ett gammalt av en kompis ett GTX950M-2GD3/DP_VGA (står det på kortet)
Lyckas inte installera några drivrutiner under Win 10 home.
Har laddat hem Geforce experience och där finns den nya drivern. Trycker snabbinstallera och datorn börjar installera. Efter en stund står det att fyra olika saker är installerade och att jag ska starta om datorn. Efter att ha gjort detta finns fortfarande ingen friver installerad och i Experience finns fortfarande den nya drivern tillgänglig för installation.

Kommer inte åt inställningarna i Experience heller så nått verkar vara konstigt där.

Har testat på min bärbara med GTX960M och win 10 och där fungerar allt ok.
Är kortet för gammalt eller paj eller vad kan vara fel? Testat att stänga av antivirus och brandvägg.
Nån med ideer?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Taipan:

Köpte ny dator i går. I väntan på de nya 2080korten lånade jag ett gammalt av en kompis ett GTX950M-2GD3/DP_VGA (står det på kortet)
Lyckas inte installera några drivrutiner under Win 10 home.
Har laddat hem Geforce experience och där finns den nya drivern. Trycker snabbinstallera och datorn börjar installera. Efter en stund står det att fyra olika saker är installerade och att jag ska starta om datorn. Efter att ha gjort detta finns fortfarande ingen friver installerad och i Experience finns fortfarande den nya drivern tillgänglig för installation.

Kommer inte åt inställningarna i Experience heller så nått verkar vara konstigt där.

Har testat på min bärbara med GTX960M och win 10 och där fungerar allt ok.
Är kortet för gammalt eller paj eller vad kan vara fel? Testat att stänga av antivirus och brandvägg.
Nån med ideer?

Lite intressant läsning, kanske?!

https://pcpartpicker.com/forums/topic/282953-gtx-950m-on-a-de...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Men ska man nöja sig med att det inte går för nån annan?
Antar det bara är att vänta en månad till 30serien börjar dyka upp i butikerna då

Permalänk
Medlem

Fast tänkte på en sak. Jag väljer ju att installera drivrutiner i experience, allt går som det ska och när jag startat om datorn och öppnar Experience igen är ju samma drivrutin där att installera. Det verkar ju som om det är nått fel på själva installationen? Eller blir det så om det inte kan hitta grafikkortet som det ska?