Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag fick i veckan reda på att jag kommer bli varslad på mitt arbete. Insåg precis att jag aldrig kommer få ett så bra jobb igen. Arbetstider, arbetskamrater, lön och gångavstånd till jobbet. Tragiskt!

Varsel är inte alltid lika med uppsagd, så med lite tur så drar de tillbaka varslet.

Permalänk
Medlem

Älgflugor suger...

Permalänk
Skrivet av ehsnils:

Älgflugor suger...

Mm, blod har jag förstått...
Plötsligt känner man hur nånting helt ljudlöst landar på halsen och kryper ner under tröjan.. VAFAA...
Halvt omöjliga att döda och mycket tystare än en fluga. Direkt den ser en så flyger den och sätter sig nånstans på en, på huvet, innanför tröjan etc. Tog ett bra tag innan jag lyckades mosa en enda som hade kommit in i huset.
Vanlig flugsmälla funkar inte alls. Slog med full kraft utan att den verkade minsta skadad. Tillslut efter ett riktigt hårt slag som ekade i hela huset så verkade den lite snurrig och jag lyckades ta en bit papper och trycka den mot väggen. Vilken mardröm det skulle vara att ha fler stycken i huset!

Permalänk
Medlem

Story raderad på användares begäran. // MOD

Permalänk
Mattecoach

@fm_buli:

Fy fan, plötsligt blev ens egna problem väldigt små i jämförelse.

Vill inte säga till dig att vara stark, det är nog inte vad som behövs just nu. Ta hand om dig och gör det du mår bra av.

Permalänk

kul, fyra månader sedan började jag få kraftig huvudvärk, efter en månad konstant huvudvärk börjar synen bli påverkad också.
bestämde mig för att kolla upp det. (ja, jag skulle gjort det tidigare!)

när jag väl kommer in till akuten så tar dom mitt blodtyck, visade sig väl att det var "lite" högt 245/148 närmare bestämt.
sjuksjöterskan kunde knappt tro sina ögon,hon springer iväg för att hämta en doktor, han går igenom lite enklare tester och inser att jag måste läggas in.

tretti minuter senare sitter jag i ett hav av olika tester/maskiner
ekg
ultraljud 2ggr
skicktröntgen 2ggr
biopsi 2ggr
samt närmre 40 provrör

visade sig att jag har gått med inflamerade njure/njurar i "många år"

mina njurar är kassa(där av blodtrycket) har tydligen bara 14% av min totala kapacitet kvar.

var inlagd totalt sju dagar.

nu sitter jag här och undrar vad gick fel?
vad gjorde jag fel?
ingen kan säga vad det är som har skapat detta problem.

29 år och kass som en åttiåring.

äter 6 olika medeciner för att försöka hålla ner trycket

inom fem år kommer jag behöva börja med dialys i väntan på transplantation.
kul...

förlåt för min jättedåligt skivna text, men kände bara att jag beövde skriva av mig lite.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:
Skrivet av track_666:

Usch, nu känns min cancer jag fick i våras lindrig

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

När det gäller sjukdomar så har jag haft en bihåla som strulat i mer än två år. Två gånger på ÖNH och de säger att de inte hittar något. GRMBL.

Och nu har jag börjat få nedsatt känsel i fingrar och tår. Har haft ont i nacken ett bra tag, kanske är det helt enkelt så att jag sovit för mycket på ena sidan så att nacken tagit stryk.

Det jag misstänker att det är - likvorläckage - säger de att det har jag inte. Så vad lider jag av då?

Sjukvården verkar vara ett mörker.

Känns i alla fall litet bättre när jag är ute och går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag fick i veckan reda på att jag kommer bli varslad på mitt arbete. Insåg precis att jag aldrig kommer få ett så bra jobb igen. Arbetstider, arbetskamrater, lön och gångavstånd till jobbet. Tragiskt!

Jag vet precis hur det känns, fick samma besked själv för några veckor sedan. Har du någon utbildning eller började du jobba direkt efter gymnasiet?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jag vet precis hur det känns, fick samma besked själv för några veckor sedan. Har du någon utbildning eller började du jobba direkt efter gymnasiet?

Var du på Ortviken? Jag har undersköterske utbildning som tur är sen gymnasiet. Men jobba på pappersbruk är fan helt underbart.

Förra varslet var runt 2012 tror jag och då fick dom som varit här 25 år sparken. Så mina 3 år känns sådär. 😬

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

När jag träffar nya personer så försöker jag bete mig trevligt rent allmänt. Har också en utgångspunkt att de gör samma tillbaka. När de inte gör det är det lite svårt att ställa om. Är för godtrogen kanske? Vet att vissa reagerar mer positivt om man förolämpar dem när de gör så, men det är svårt när det ligger präglat i ens beteende att bete sig trevligt. Kanske någon slags konflikträdsla eller typiskt "svenskt" beteende som ligger bakom.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Var du på Ortviken? Jag har undersköterske utbildning som tur är sen gymnasiet. Men jobba på pappersbruk är fan helt underbart.

Förra varslet var runt 2012 tror jag och då fick dom som varit här 25 år sparken. Så mina 3 år känns sådär. 😬

Yes, Ortviken. Mestadels underbart, men ibland ett jävla helvete också Själv har jag ca 4.5 år på bruket. Alla är ju varslade nu och maskinerna kommer inte att köras längre. En del kommer nog få vara kvar till den nya CTMP-linjen men det är mycket spekuleringar kring hur dom gör. Gissningsvis så får alla över 60-61 gå i pension tidigare, det är ganska många, runt 10% gissar jag på. Sen är det väldigt många mellan 55-60 som är för unga för att gå i pension men som har jobbat på bruket sen dom gick ur skolan typ. Dessa människor ligger ju bäst till enligt LAS och går företaget enligt det så är det dessa människor som blir kvar för att starta upp det nya. Det nya startar först om typ två år så då har dom hunnit bli ännu äldre, sjukare, och närmare pensionen. Det går inte att starta upp en ny produktionslinje med enbart dessa människor, det måste in yngre människor också. Det finns ganska många 45-55 åringar men under det är vi ganska få. Finns några mellan 35-45 och några 20-30 åringar också. Kollar man i driften så är vi bara fyra personer under 30 på hela bruket som jobbar i våtänden på maskinerna. Normalt så börjar man i efterbehandlingen och jobbar sig sedan successivt upp mot torken/bestrykare och sedan våtänden. Jag tror (och hoppas) att vi fyra räknas som bra kandidater för det nya. Vore drömmen att få vara med och starta upp en ny massalinje. Tänk er, bara nya prylar, inga grejer som är äldre än mig själv och som hålls ihop av silvertejp och najtråd. Gott om resurser och vilja att jobba framåt och satsa.

Men men, vi får se hur det blir.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Story raderad på användares begäran. // MOD

Fy fan. Tror vi alla har haft en mer eller mindre dålig period på sista tiden, men detta är bland det värsta jag hört. Kan sätta mig in i din situation på sätt och vis.

Min vår i snabb gestalt: Sambon som jag var tillsammans med i 6 år dumpade mig för att hon ville ha sex med andra. Jag flyttade ut och hoppade får soffa till soffa. Fick kicken. Mormor fick stroke (hon mår bättre). Jag fick covid-19 (mår bra nu). Jag flyttade från stan och började på ny kula.

Det som har hjälp mig är johannesört (receptfri SSRI), Stoicism (Meditations av Marcus Aurelius), skriva dagbok och meditation. Själv, har jag som du, alltid varit en klippa hela livet. Men kände att jag tappade fotfästet i vår. Kom ihåg att allt blir bättre till slut. Kämpa. Fast det är jävligt tufft. Jag tror på dig. Och låt dig själv må dåligt ibland. Gråt, ingen skam i det.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit och besiktat bilen i går har jag fattat det tunga beslutet att skrota den Den har varit en trogen vän i mitt liv i 17 år. De 340 € jag la på nya stötdämpare bak för en månad sen var helt bortkastade. Frågan är när och varifrån jag ska köpa en ny bil. Hade tänkt hämta en bil från Sverige men nu stängs ju gränsen dit igen. Får väl vara utan egen bil i vinter och använda mammas och hoppas att gränsen till Sverige är öppen nästa år,

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Efter att ha varit och besiktat bilen i går har jag fattat det tunga beslutet att skrota den Den har varit en trogen vän i mitt liv i 17 år. De 340 € jag la på nya stötdämpare bak för en månad sen var helt bortkastade. Frågan är när och varifrån jag ska köpa en ny bil. Hade tänkt hämta en bil från Sverige men nu stängs ju gränsen dit igen. Får väl vara utan egen bil i vinter och använda mammas och hoppas att gränsen till Sverige är öppen nästa år,

Går väl plocka bort dämparna om man vill det?
Men varför kravet att hämta en bil i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Går väl plocka bort dämparna om man vill det?
Men varför kravet att hämta en bil i Sverige

Visst går det att ta bort dämparna men det är jobbigt och så blir det svårt att köra bilen till skroten. Frågan är också om det är så lätt att hitta köpare till stötdämpare till en 28 år gammal bruksbil. Sen ingick det även arbetskostnader i kostanden för bytet av stötdämpare. Anledningen till att jag siktat på att importera en bil från Sverige är att det skulle bli totalt ett par tusen € billigare än att köpa här i Finland då jag siktar på en runt 10 år gammal Toyota Avensis kombi.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Vet inte om du missuppfattade det jag skrev men det var inte exempel på att inte få "prata av sig" utan snarare brist på respons från psykologen. Citerar mig själv för att förtydliga.

Jag förstår, jag menade inte "prata av sig" utan att få en respons för det är inte något jag själv uppskattat utan det är precis att få en mer eller mindre genomtänkt och engagerad respons jag brukar vilja ha.
Men jag uttryckte mig lite tunnt så jag förstår om du tolkade det så.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

vet inte om jag har något att komma med egentligen, när man läser era inlägg. nåja.

jag är numera 19 år, kommer från en lugn barnfamilj och lyckades bra i skolan osv. jag har alltid varit ganska ensam då jag är blyg och tillbakadragen. men nu har det börjat spåra.

mitt ex gjorde slut när jag var i indien på apl i 5 veckor, detta skedde alltså 12 oktober förra året över sms... och kan inte släppa det, fortfarande. när jag kom hem ville jag prata med henne om det, men hon kunde inte se mig i ögonen. blev blockad. väntade på henne utanför hennes arbete tills hon slutade. hon såg mig, gick ifrån, jag stod kvar vid hennes bil. hennes far ringde mig och hotade mig. allt jag ville var att prata. blev helt chockad

när jag kom hem därifrån började jag dricka varje helg, ibland både fredag och lördag. innan jag åkte iväg hade jag bara druckit en halv flaska vin (någonsin). det har verkligen börjat gått utför. det här är absolut inte alls likt mig.

har aldrig viljat ge upp hoppet om henne, och allt jag gör är att tänka på henne. har gjort detta i 1 år nu och det känns så dumt. jag skriver fortfarande till henne, och har nu på senaste fått lite kontakt med henne. tog med henne till några fester, sov hos henne osv. trotts att hon har kille. jag kan inte sluta tänka på detta.. varför sov vi om hon har kille? betyder jag fortfarande något? jag vet inte, och nu är jag visst blockad igen. varför kan jag inte släppa henne? hur i helvete lyckas alla andra? har mått så otroligt dåligt alldeles för länge. motivationen för att göra andra saker finns inte längre

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

@fm_buli:

Hade jag varit dig.
Anmält socialtjänsten och kvinnan. Även om lagen inte gör något just då. Kanske annat dyker upp. Civilrätt eller vad fan som helst. Någon myndighet tar kanske sitt ansvar då socialtjänsten inte kan. Högre chef kanske har egen erfarenhet av liknande fall. Eller vill hjälpa dig?

Anlita en spanare på mannen. Pedofilen kanske är kriminell. Pedofilen tappar garden och gör något dumt. Spanaren får in information om detta.

Pedofilen kanske hotar dig eller liknande. Ha alltid telefonen redo och spela in.

Gör allt. Tryck på.

Du kan också gå till media.

Eller fråga polisen. Finns säkert en gammal räv som kan hjälpa dig utanför arbetstid

Och som avslut. Det svaret du fick av din fru...... Det är inte ett friskt svar. Något som inte stämmer.
Vad tror du en riktig mamma hade sagt om pedofiler??

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

vet inte om jag har något att komma med egentligen, när man läser era inlägg. nåja.

jag är numera 19 år, kommer från en lugn barnfamilj och lyckades bra i skolan osv. jag har alltid varit ganska ensam då jag är blyg och tillbakadragen. men nu har det börjat spåra.

mitt ex gjorde slut när jag var i indien på apl i 5 veckor, detta skedde alltså 12 oktober förra året över sms... och kan inte släppa det, fortfarande. när jag kom hem ville jag prata med henne om det, men hon kunde inte se mig i ögonen. blev blockad. väntade på henne utanför hennes arbete tills hon slutade. hon såg mig, gick ifrån, jag stod kvar vid hennes bil. hennes far ringde mig och hotade mig. allt jag ville var att prata. blev helt chockad

när jag kom hem därifrån började jag dricka varje helg, ibland både fredag och lördag. innan jag åkte iväg hade jag bara druckit en halv flaska vin (någonsin). det har verkligen börjat gått utför. det här är absolut inte alls likt mig.

har aldrig viljat ge upp hoppet om henne, och allt jag gör är att tänka på henne. har gjort detta i 1 år nu och det känns så dumt. jag skriver fortfarande till henne, och har nu på senaste fått lite kontakt med henne. tog med henne till några fester, sov hos henne osv. trotts att hon har kille. jag kan inte sluta tänka på detta.. varför sov vi om hon har kille? betyder jag fortfarande något? jag vet inte, och nu är jag visst blockad igen. varför kan jag inte släppa henne? hur i helvete lyckas alla andra? har mått så otroligt dåligt alldeles för länge. motivationen för att göra andra saker finns inte längre

Låter inte särskilt hälsosamt. Släpp henne. Du är 19 bast, hon är typ din första flamma. Låt bli att söka kontakt. Du kommer bara må sämre av det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Kontot avslutas

Uff...

Farsan ligger inne på ett av landets större sjukhus för en större hjärtoperation imorgon bitti. Egentligen skulle den skett imorse, men det blev uppskjutet pga akutfall som kom in och kirurgen ville inte operera på farsan på eftermiddagen när han skulle vara trött sa han. Och gubben är över 80 nu och detta blir tredje hjärtoperationen i hans liv, båda är riskfaktorer som sänker överlevnadschansen. Han kan inte låta bli heller då han har hjärtsvikt och klaffar som läcker som såll. Så det måste göras typ, och ju fortare desto bättre.

Så här har jag snackat med honom på telefon nu ikväll inför operationen för andra gången (pga korona kan jag inte åka och hälsa på honom), kanske för sista gången någonsin, och det finns så mycket man borde ha sagt och frågat honom om, och risken finns att jag aldrig får se honom eller höra hans röst igen.

Bäst att det faktiskt sker imorgon, dock. Nu kommer koronahelvetet tillbaks till sjukhusen, akademiska stänger sina operationssalar hörde jag idag. Tur han inte ligger där iallafall! Fan att folk inte kan distansera ordentligt och fatta att deras agerande påverkar ANDRA människor runtikring dem när det går en smittsam sjukdom runt i samhället! Bor i ett område med mycket studenter och faen har det varit mycket fester med massor av folk eller...! Suck och stön!

Urgh.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Skrivet av LennyV:

Uff...

Farsan ligger inne på ett av landets större sjukhus för en större hjärtoperation imorgon bitti. Egentligen skulle den skett imorse, men det blev uppskjutet pga akutfall som kom in och kirurgen ville inte operera på farsan på eftermiddagen när han skulle vara trött sa han. Och gubben är över 80 nu och detta blir tredje hjärtoperationen i hans liv, båda är riskfaktorer som sänker överlevnadschansen. Han kan inte låta bli heller då han har hjärtsvikt och klaffar som läcker som såll. Så det måste göras typ, och ju fortare desto bättre.

Så här har jag snackat med honom på telefon nu ikväll inför operationen för andra gången (pga korona kan jag inte åka och hälsa på honom), kanske för sista gången någonsin, och det finns så mycket man borde ha sagt och frågat honom om, och risken finns att jag aldrig får se honom eller höra hans röst igen.

Bäst att det faktiskt sker imorgon, dock. Nu kommer koronahelvetet tillbaks till sjukhusen, akademiska stänger sina operationssalar hörde jag idag. Tur han inte ligger där iallafall! Fan att folk inte kan distansera ordentligt och fatta att deras agerande påverkar ANDRA människor runtikring dem när det går en smittsam sjukdom runt i samhället! Bor i ett område med mycket studenter och faen har det varit mycket fester med massor av folk eller...! Suck och stön!

Urgh.

Hoppas att allting går bra med operationen och att du och din far får massor med tid att diskutera i framtiden.

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Flexiblus:

Hoppas att allting går bra med operationen och att du och din far får massor med tid att diskutera i framtiden.

Tack tack... Han ligger på uppvaket nu, klarade första pärsen. Nu blir det flera månader av rehabilitering vilket inte var kul när han gick igenom detta sist heller, och vintern som han hatar är i antågande. Men han är en seg gubbe, så bara operationen blev lyckad så fixar han det nog.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har raderat ett sidospår som inte gav någonting alls!
Tack för att ni rapporterar till oss.

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem

Svärmor hade fått en äldre Acer dator som hon ville ge till min svåger, och bad mig därför att installera om den. Jag är en snäll svärson så jag sade ja.

Med facit i hand skulle jag bara ha startat upp datorn med Win 8.1 och raderat gamla användaren och skapat en ny, men jag är ordentligt och ville göra en fräsch Win 10.
Men gud vad datorn bråkade! Och när jag väl fick rätt på installationen ska Win 10 vid uppstart ha:

Microsoft konto? Nej tack lokalt konto. GÅR INTE! (rycker LAN-sladden)
Vill du ha fler tangentbord?
Touch skärm?
Hitta-min-dator ifall du glömmer vart du ställde din stationära dator????
Anpassad reklam?
Anpassad sökning?
Vill du dela med dig av uppgifter?

Nåväl, det blev en dator av det till slut. En AMD A10, 8GB RAM och 2TB hårddisk, jag piffade i en 128GB SSD jag hade och bytte kylpasta. Ska la funka att surfa pörr på den iaf.

Permalänk
Medlem

Fy fan

Skrivet av fm_buli:

Story raderad på användares begäran. // MOD

Det finns folk som har gett upp för mindre! Du är en stark person och klarar detta! Tänk o kämpa för dina barn men förstår att de är jävligt tungt. Jag hade nog regerarat andelunda och klantat till det rejällt med ex fruns nya man och gjort något man hade ångrat efteråt.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Minns när man LANade på 90-talet? Man högerklickar på en hårddisk och delar ut den, BAM - DONE!

Jag försöker dela en mapp mellan två dator med Win 10, men det går fan inte. MS har till och med tagit bort Hemgrupp. Tröttnar till slut och lägger 20 gig på en minnepinne och flyttar mellan datorerna.....

Permalänk
Medlem

Efter snart ett års arbetslöshet hade jag nu den sista planerade intervjun i en snart tre månader lång intervjuprocess.
Fram tills idag har jag känt hopp, men efter dagens intervju känns det som om att jag sabbade allt...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixner:

Efter snart ett års arbetslöshet hade jag nu den sista planerade intervjun i en snart tre månader lång intervjuprocess.
Fram tills idag har jag känt hopp, men efter dagens intervju känns det som om att jag sabbade allt...

Gick faktiskt inte så illa som jag trott utan blev erbjuden positionen fr.om 1:a december.
Däremot dog BÄGGE backupdiskarna där jag bland annat har massvis med foton på barnen..

Så decemberlönen får gå till Ibas antar jag...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Exets pappa gick bort i fredags. Vi hade varit tillsammans i 13 år (men separerade för 3 år sen) och har 2 barn ihop.
Barnen är just nu hos mig och det är så sjukt jobbigt att se dom ledsna och gråta emellanåt.
Jag har varit med om död förut. men dom är bara 10 och 6 så det är första gången det drabbar dom "på riktigt". Och det ska tilläggas att båda barnen är väldigt mormor/morfar/farmor kära.

När dottern som är 10 ligger i sängen innan sovdags och gråter så förstörs mitt hjärta. Jag vill gråta tillsammans med henne, då jag tycker så oerhört synd om henne, men tänker samtidigt att någon i det här måste vara stark.
Vad är egentligen rätt? Jag vet inte vad jag ska göra. Jag försöker bara krama om dom och prata med dom.

Fy fan vad jobbigt det är när barn blir drabbade.
Längtar verkligen tills det har gått en tid och vi kan börja sakna och minnas istället för att sörja.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F