Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Hej,

Spelar inte särskilt ofta på Ps4, men har ialf en Ps4 pro. Den låter dock som ett jetplan vilket verkligen stör upplevelsen... Hur är slim i ljudnivå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av greb1989:

Hej,

Spelar inte särskilt ofta på Ps4, men har ialf en Ps4 pro. Den låter dock som ett jetplan vilket verkligen stör upplevelsen... Hur är slim i ljudnivå?

Slim är tyst enlig mig. Men har aldrig hört på en pro så kan inte gämföra.

Men innan du byter konsoll, så tästa att byta kylpastan på den du har! Många (alla nästan) som gort det säger att det är en enorm skilnad före och efter på ljudet.
Ta en "bättre" kylpasta så kanske du får en ännu mer skilnad

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vet ni några bra spel man kan använda ps move till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterSSS:

Vet ni några bra spel man kan använda ps move till?

Tänker du utan VR-headset alltså? Tror inte det finns mängder av sådana spel. Då får du nog titta tillbaka på ps3 istället.
Heavy rain har stöd på ps3 åtminstone, kanske fungerar på ps4 med?
Dreams
Octodad
Just dance
Crazy Strike Bowling Ex

Permalänk
Medlem

"Rocket League" är nu F2P på Playstation Store och går med andra ord att ladda ner utan kostnad!

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på Crash 4, och såg att det släpptes igår och skulle nu köpa det här på morgonen online.
749kr!. Vad i helv.... tänkte att jag råkat ut för någon bugg, men nä efter att ha på olika sätt sökt upp crash 4 så var priset detsamma varenda gång, 749kr.

Kollar på elgiganten vad en fysisk skiva skulle kosta, 599kr.

På elgiganten så ska alltså man betala för tryckning av skiva, och tillverkning av fodral, Dessa ska skickas över hela världen med frakt, in i en butik som dessutom ska ha lite prispåslag för att ta hand om kostnader såsom personal, fysisk lagring, och fraktkostnad hem till mig.

Medans väljer jag digitalt så skickas den enbat som en fil via nätverket till min hårddisk, och för det betalar man alltså 150kr mer?

Nä, tänk när PS6 kommer och det blir heldigitalt troligen, och vi får stå ut med dessa priser? Helt sjukt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Har varit sugen på Crash 4, och såg att det släpptes igår och skulle nu köpa det här på morgonen online.
749kr!. Vad i helv.... tänkte att jag råkat ut för någon bugg, men nä efter att ha på olika sätt sökt upp crash 4 så var priset detsamma varenda gång, 749kr.

Kollar på elgiganten vad en fysisk skiva skulle kosta, 599kr.

På elgiganten så ska alltså man betala för tryckning av skiva, och tillverkning av fodral, Dessa ska skickas över hela världen med frakt, in i en butik som dessutom ska ha lite prispåslag för att ta hand om kostnader såsom personal, fysisk lagring, och fraktkostnad hem till mig.

Medans väljer jag digitalt så skickas den enbat som en fil via nätverket till min hårddisk, och för det betalar man alltså 150kr mer?

Nä, tänk när PS6 kommer och det blir heldigitalt troligen, och vi får stå ut med dessa priser? Helt sjukt.

Japp! Varför tror du vi är många som slås för skivorna med näbbar och klor?

Håller med i ditt resonemang om trycka skiva, frakt och ÅF, hur kan det vara billigare?

Men det handlar ju om tillgång, efterfrågan, konkurrens.... dom har exklusivitet i sin digitala affär och uppenbarligen så finns det folk som anser att smidigheten i en digital download är värd 749:-.

Det ska bli ytterst intressant att se vad som händer med nya generationerna nu när det snackas om en höjning på 10-20 dollar på spelpriserna.

Jag kan definitivt tänka mig att gå all in på digitalt, men då vill jag ha lägre priser pga att jag varken kan låna ut eller sälja vidare spelen..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite sugen på att skaffa mig en PS4 Pro billigt nu när nästa generation kommer.
Hur ser det ut med uppdateringar osv. Lämnas 4:an åt sitt öde eller kommer det komma fortsatta uppdatering etc.
Får PS4 samma UI som PS5?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Playstation 4 kommer säkerligen uppdateras i ett par år efter ps5ans lansering. De har sålt över 100 miljoner enheter och kommer inte lämna alla dessa i sticket.
Det kommer inte få samma UI som ps5, antagligen pga skillnaden i kraft hos de båda och kanske att ps5 ska se annorlunda ut. Däremot fick ps4 en uppdatering nyligen pga ps5 släppet: https://blog.playstation.com/2020/10/14/ps4-system-software-u...
Det skulle inte förvåna mig om de släpper någon till före 19e november.

Permalänk
Testpilot

Oavsett om det kommer nya uppdateringar eller ej så finns det ju massor av bra spel. PS+ kan vara värt att skaffa så får man minst ett spel i månaden och lite rabatter på andra spel. Man kan samtidigt "köpa"/samla på sig PS5-spelen så har man dom i framtiden om man skaffar en sån och fortsätter prenumerera på PS+.

Jag hade en PS3:a vid release av 4:an och började samla både PS4- och Vita-spel som man fick varje månad trots att jag inte ägde nån av dom konsolerna. Köpte senare en 4:a och kom över en Vita billigt senare och hade då tidigare spel "på köpet" till dom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har problem med att ladda ner sparad data från mitt ps4 plus molnlagring. Jag har sparat mina framsteg på mitt rdr2 på molnlagringen sedan tidigare. Nu har jag installerat spelet på mitt ps4 (rdr2 som jag avinstallerat förut) och vill använda min sparade data från ps4 plus molnlagring. Efter att ha laddat ner datan och startat/ laddat mitt save så står det att filen är skadad.

Vad gör jag för fel?

Tacksam för era svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0b:

Hej,

Jag har problem med att ladda ner sparad data från mitt ps4 plus molnlagring. Jag har sparat mina framsteg på mitt rdr2 på molnlagringen sedan tidigare. Nu har jag installerat spelet på mitt ps4 (rdr2 som jag avinstallerat förut) och vill använda min sparade data från ps4 plus molnlagring. Efter att ha laddat ner datan och startat/ laddat mitt save så står det att filen är skadad.

Vad gör jag för fel?

Tacksam för era svar.

Tästa att ladda ner sparfilen först innan du installerar rdr2? Kan vara så att det kommit någon uppdatering som gör att spelet inte känner igen sparfilen om den inte blir uppdaterad med?
Och du kan okså tästa att bygga om databasen i safe mode, det kanske kan hjälpa med. I alla fall så skadar det inte något.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Köpt en behagande ps4 pro och försöker föra över allt från min vanliga ps4, kopplar dom med LAN kabel och när jag ska köra överför till det nya systemet säger pro att jag måste logga in på mitt PSN konto på den gamla konsolen, Fast jag är ju inloggade på mitt gamla? Har inte initierat pro men har fått kontot och mailen så pro är inloggad på förra ägarens konto! Ska jag logga in mig med mitt konto på pro? Ska jag radera ”initiera” pro och sen göra överföring?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JP30:

Köpt en behagande ps4 pro och försöker föra över allt från min vanliga ps4, kopplar dom med LAN kabel och när jag ska köra överför till det nya systemet säger pro att jag måste logga in på mitt PSN konto på den gamla konsolen, Fast jag är ju inloggade på mitt gamla? Har inte initierat pro men har fått kontot och mailen så pro är inloggad på förra ägarens konto! Ska jag logga in mig med mitt konto på pro? Ska jag radera ”initiera” pro och sen göra överföring?

Tack för hjälpen!

Tror du moste ha samma konto på båda. Eller inget på den det ska till.
Men är osäker, länge sedan jag jorde det skälv och det var på PS3 då.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tjenare
Har ett problem

Sonen kan inte spela längre min psn+ spel , alla har hänglås.

Går jag in under familjehantering så finns båda kidsen där.
Men när jag gå in på användare på denna enhet så finns inte han där utan bara ena ungen.
Och han kan lira mina PSN+ spel.

har loggat in och ur, samtliga konton, samma fel.
Det är precis som om han är försvunnen ur systemet ?

Så som sagt under "aktuella användare på denna enhet" så saknas ena sonen, dvs han som inte kan spela.
Men när jag växlar användare, så finns samtliga 3 profiler där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

PS+, lägga till de fria spelen, frågar jämt efter kredikort, WTF?

Tjena,

Sen jag skaffat mig PS+ och börjat lägga till de fria spelen till mitt bibliotek så stör jag mig på att den varje gång påstår att jag har varit inloggad på någon annan konsol sen senast och därför vill ha min kreditkortsinformation.

Vi har kört med mitt konto på en väns konsol och jag med hans på min när vi provade med att dela spel förut, men vi har tagit bort varandras konton på våra konsoler och ställt våra primära konsoler rätt igen. Trots det påstår PS4:an att jag varit inloggad på någon annan konsol varenda gång. Aningen irriterande...

Händer detta för andra också, eller? Någon som har någon idé om hur man blir av med detta irritationsmoment?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Extern lagringsenhet knasar

Katastrof! Problem med sonens externa lagringsenhet, den snurrar och PS4an kan se använt/ledigt utrymme på disken men kopplar inte upp.

Meddelande:
" Det uppstod ett fel i det utökade lagringsutrymmet - Om du vill använda den här enheten för utökad lagring måste du reparera den"

Det går alltså inte att reparera och jag misstänker att han koppla bort den felaktigt, finns det någon lösning eller är alla spel förlorade nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av webzoom:

Katastrof! Problem med sonens externa lagringsenhet, den snurrar och PS4an kan se använt/ledigt utrymme på disken men kopplar inte upp.

Meddelande:
" Det uppstod ett fel i det utökade lagringsutrymmet - Om du vill använda den här enheten för utökad lagring måste du reparera den"

Det går alltså inte att reparera och jag misstänker att han koppla bort den felaktigt, finns det någon lösning eller är alla spel förlorade nu?

Spelen kanske är förlorade på disken ja. Men de går ju alltid att ladda ner/instalera igen.

Sparfilerna är väll lite mer intressanta. De ligger på en egen plats i instälningarna (tror med de ligger på den interna disken, om de inte valts att läggas på den externa om det änns går) och går att säkerhetskopiera. Har han ps+ så kopieras de flästa automatiskt till molnet om ni inte stängt av det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Tjena,

Sen jag skaffat mig PS+ och börjat lägga till de fria spelen till mitt bibliotek så stör jag mig på att den varje gång påstår att jag har varit inloggad på någon annan konsol sen senast och därför vill ha min kreditkortsinformation.

Vi har kört med mitt konto på en väns konsol och jag med hans på min när vi provade med att dela spel förut, men vi har tagit bort varandras konton på våra konsoler och ställt våra primära konsoler rätt igen. Trots det påstår PS4:an att jag varit inloggad på någon annan konsol varenda gång. Aningen irriterande...

Händer detta för andra också, eller? Någon som har någon idé om hur man blir av med detta irritationsmoment?

Mitt gör det inte och jag har mitt premära hos systern. Å andra sidan så har jag häller inga kort/kredit uppgifter registrerade häller.

Tästa att ta bort de uppgifterna?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Mitt gör det inte och jag har mitt premära hos systern. Å andra sidan så har jag häller inga kort/kredit uppgifter registrerade häller.

Tästa att ta bort de uppgifterna?

Ska prova det.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Försöker länka grabbens psn konto till ett EA-konto då jag köpt Fifa 21 till han. Men får detta meddelande. Nån som vet om det går att komma runt detta ?

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Försöker länka grabbens psn konto till ett EA-konto då jag köpt Fifa 21 till han. Men får detta meddelande. Nån som vet om det går att komma runt detta ?

https://i.ibb.co/LCx1gpZ/ogiltigt.png

Kan det var så att det fins gränser i barkonton som inte tillåter? Om det är ett barnkonto han har?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Någon som bytt batteri i sin handkontroll och har en bra sida att vända sig till för köp av nytt batteri?

Alla jag hittar ligger antingen under 2000 mAh som jag har som minsta gräns eller så passar de inte.
Har CUH-ZCT2E och kan verkligen inte hitta ett bateri till denna modell.

Fattar inte hur Sony tänkte när de tryckte i ett 1000 mAh batteri....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Kan det var så att det fins gränser i barkonton som inte tillåter? Om det är ett barnkonto han har?

Jo så var det. Min rekommendation är att skapar ni konton till era barn så ljug om åldern...jädra ordnande det här och jag fick det inte bra. Så just nu spelar ena grabben Fifa 21 på pc med eget steamkonto och mitt origin. Och andra grabben Fifa 21 på PS4 med mitt psn konto och mitt origin konto...sicket meck...

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk

Koppla mus till ps4

Hej!

Sonen spelar Minecraft men endast tangentbordet går att koppla in, får inte till att musen fungerar, någon som kan veta varför och har tips på hur man kan få det att lira?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirrennr1:

Hej!

Sonen spelar Minecraft men endast tangentbordet går att koppla in, får inte till att musen fungerar, någon som kan veta varför och har tips på hur man kan få det att lira?!

Vilken mus har han?

Sonen har en trådlös Logitech som funkar bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Inaktiv

PS4 hackad igen, finns CFW som stödjer upp till firmware 7.55.

Funderar lite på att testa på min gamla PS4 som inte startats sedan 2019. Min PS4 Pro är troligen uppdaterad förbi 7.55.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PS4 hackad igen, finns CFW som stödjer upp till firmware 7.55.

https://www.youtube.com/watch?v=ImLvgLJhbYg

Funderar lite på att testa på min gamla PS4 som inte startats sedan 2019. Min PS4 Pro är troligen uppdaterad förbi 7.55.

Hmm.. min ps4 pro har inte varit inkopplad sen i somras. Kanske kan den komma till användning igen.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Konsolgrävare

Dessa spel är gratis att plocka hem just nu:

  • Subnautica

  • Enter the Gungeon

  • Abzû

  • The Witness

  • Rez Infinite

  • Astro Bot Rescue Mission

  • Moss

  • Thumper

  • Paper Beast

  • Ratchet & Clank

Claim: https://store.playstation.com/en-se/category/9779f12f-50c8-4c...

https://www.playstation.com/sv-se/play-at-home/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |