Fick någon alls ett 3080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

själv klickade jag på det kort jag ville ha exakt 15.00 på komplett på sekunden+9 i lager .. sen tog de typ 30s att knappra visakort nummer o sen fick man beställningsbekräftelse kl 15.32 o leverans 1a Nov... förstår inte hur man skulle kunna gjort det fortare

Skulle väl vara om du har kortnumret och leveransuppgifter inlagt i chrome osv så det fylls i automatiskt då

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn:
Absolut. Vi vet ju inte direkt när Proshop får leverans, så vem vet VI kanske blir överraskade postivt med leveransdatum

Angående klocktiden.
Jag kollade Proshop, Netonet, Komplett server tid&datum genom curl kommando och alla visade exakt det klockslag som man får/har man kör automatiskt tid och datum inställt Windows /MacOS, så jag förstår inte riktigt heller hur folk har kunnat få fram produkterna att visas innan kl 15:00

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

@Sveklockarn:
Absolut. Vi vet ju inte direkt när Proshop får leverans, så vem vet VI kanske blir överraskade postivt med leveransdatum

En del handlare har lagt leveranstid i november nu, det tolkar jag dock som leveranstid för nya kunder, alltså ligger de kanske fem veckor efter. Räknar med att jag har mitt till 1/11 i alla fall.

Skrivet av Don Stroker:

Angående klocktiden.
Jag kollade Proshop, Netonet, Komplett server tid&datum genom curl kommando och alla visade exakt det klockslag som man får/har man kör automatiskt tid och datum inställt Windows /MacOS, så jag förstår inte riktigt heller hur folk har kunnat få fram produkterna att visas innan kl 15:00

Butikerna har ju ingen vettig anledning att släppa dem tidigare om säljstarten är satt till 15:00, med tanke på potentiella sanktioner, så tror fortfarande på klockhypotesen om att folk inte har tittat på rätt tid.

Permalänk

@Ph4st:

de har man ju haft men länsförsäkringar fick av nån anledning för sig m,an skulle ha mastercard istället för visa så jag fick nyss nytt

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av pappab:

Ngt som fått leverans från Webhallen? Tänker främst på TUF (ej OC), har en beställning som gjordes 15:07 men inget bekräftat lev. datum...

Har samma här. Ingen bekräftat lev datum.. hoppas vi får innan jul åtminstone.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

själv klickade jag på det kort jag ville ha exakt 15.00 på komplett på sekunden+9 i lager .. sen tog de typ 30s att knappra visakort nummer o sen fick man beställningsbekräftelse kl 15.32 o leverans 1a Nov... förstår inte hur man skulle kunna gjort det fortare

Liknande för mig. Uselt gjort av komplett att tjuvstarta sådär när man suttit och väntat.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

En del handlare har lagt leveranstid i november nu, det tolkar jag dock som leveranstid för nya kunder, alltså ligger de kanske fem veckor efter. Räknar med att jag har mitt till 1/11 i alla fall.
Butikerna har ju ingen vettig anledning att släppa dem tidigare om säljstarten är satt till 15:00, med tanke på potentiella sanktioner, så tror fortfarande på klockhypotesen om att folk inte har tittat på rätt tid.

Yes tror oxå på liknande upplägg

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag lyckades få tag på ett TUF OC på Elgiganten som bör komma till veckan. Men jag är lite osäker på hur man kan följa sin order i mer detalj när man handlar från Elgiganten? Enligt kundtjänst kommer mitt kort nu på torsdag.

Permalänk
Medlem

Mitt sitter i datorn efter att det kom i fredags. Så ja, vissa av oss har helt klart fått sitt kort.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Ni som beställt, betalade ni cash när ni beställde o ligger ute med pengarna så länge? Eller hur gjorde ni?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ni som beställt, betalade ni cash när ni beställde o ligger ute med pengarna så länge? Eller hur gjorde ni?

Nej, Faktura... ville inte ligga ute med pengar pga osäkerheten kring leveranstiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Nej, Faktura... ville inte ligga ute med pengar pga osäkerheten kring leveranstiden.

De förstår jag, segt o ligga ute med dom pengarna.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Jag tror att jag lyckades få tag på ett TUF OC på Elgiganten som bör komma till veckan. Men jag är lite osäker på hur man kan följa sin order i mer detalj när man handlar från Elgiganten? Enligt kundtjänst kommer mitt kort nu på torsdag.

När beställde du? Jag beställde några minuter efter de släppte korten och mitt är beräknat till 30e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedberg:

När beställde du? Jag beställde några minuter efter de släppte korten och mitt är beräknat till 30e.

Beställde nog ett kort vid 16 och ett vid 18 tiden

Permalänk
Medlem

Beställde på komplett 30 sek efter klockan slagit 15 men verkar inte få något före oktober. Vart ett Palit kort som dessutom inte verkar vara särskilt bra men kostar 1000 kronor mer än andra modeller. Skittråkig lansering (fast det var lite spännande när webhallens, kompletts och inets hemsidor gick på knäna samtidigt), nästan så jag hellre väntar in RDNA2 vid det här laget.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Fick mitt av Inet i fredags.

Permalänk
Medlem

Har någon hört nåt alls från Webhallen om leverans på TUF-korten? Har orderbekräftelse kl 15:05

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

En del handlare har lagt leveranstid i november nu, det tolkar jag dock som leveranstid för nya kunder, alltså ligger de kanske fem veckor efter. Räknar med att jag har mitt till 1/11 i alla fall.
Butikerna har ju ingen vettig anledning att släppa dem tidigare om säljstarten är satt till 15:00, med tanke på potentiella sanktioner, så tror fortfarande på klockhypotesen om att folk inte har tittat på rätt tid.

Så här sa Komplett på facebook:

"När det är hög belastning på webben så kan cachen mellan servrarna dra ut på tiden. Därför aktiveras produkterna lite i förväg för att säkerställa att de är live till 15:00 i alla system. Någon server kan vara lite tidigare än en annan och då kan vissa användare se produkterna som i lager/köpbara i förväg //Erik"

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ni som beställt, betalade ni cash när ni beställde o ligger ute med pengarna så länge? Eller hur gjorde ni?

Va, finns förskottsbetalning som alternativ ens?

Jag brukar bara välja kortbetalning, så tänker sällan på vad de andra alternativen är.

Permalänk
Medlem

@Kaine_Uro: Förskottsbetalning är just det du beskriver. Du betalar företaget innan du fått produkten i handen, sen om det bara är någon dag eller 1 vecka så är det fortfarande förskottsbetalning

Faktura i form av Klarna är oerhört smidigt, varför ligga ute med pengarna innan du ens fått varan liksom
Är man orolig för att man ska "glömma" bort att betala, så finns det smidigt att man kan betala direkt eller lägga en schemalagd betalning p å fakturans slutdatum, helt utan problem

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Bokat och senaste datumet jag sett är 1 nov.
Asus tuf oc har jag bokat. För min del spelar det mindre roll bara man får det under november. Priserna på nya nvidia kort brukar vara lägre vid release vad jag sett så bättre hoppa på tåget i tid innan prisjusteringarna börjar

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

själv klickade jag på det kort jag ville ha exakt 15.00 på komplett på sekunden+9 i lager .. sen tog de typ 30s att knappra visakort nummer o sen fick man beställningsbekräftelse kl 15.32 o leverans 1a Nov... förstår inte hur man skulle kunna gjort det fortare

Faktura.

Permalänk
Inaktiv

@Don Stroker: Eller helt sonika bara lägga sin egna pengar på ett sparkonto och sedan när man fått kortet kan man ta dessa pengar och betala fakturan? Låter enkelt och smidigt i mina öron

Permalänk
Administrativ avgift

@Klubba: Japp amazon hade ett zotac de hade preorder uppe så länge de hade kort inne , deras order sitter fast i tullen och skickas under dagen/morgondagen. Jag är confirmed att ha fått ett kort ur batchen, fick en trevlig support kille som till o med ringde lagret o dubbelkollade

@westrandy Enligt utsago från folk kunde de lägga in order 14:55 inte klockan 15:00 :/

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Skynda att köpa era kort så jag kan köpa begagnat här på siten till våren.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Inaktiv

@andra94: Skulle vara skysst att få ett 3080 Skulle vilja kunna maxa min skärm 1440p med 170Hz. Men nu när alla är slut i lagret överallt så är det som det är.

Vem vet, kanske kommer det ett 3070 med 16GB ram som det ryktas om.

Permalänk

Har ett från Webhallen men de står saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum
Gigabyte 3080 eagle oc. Segt o vänta. La ordern 15:17. Försökte på Inet men de buggade sen kom ja på Webhallen. Får se när jag får de

Permalänk

Fick ett MSI ventus OC. Är helt sjukt vad stort kortet är

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk

Fick idag uppdatering på inet att mitt kort var först leverans i morgon sedan nu ändrat till bokat. Så börjar komma in

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt 3080 tuf dagen efter från inet