Permalänk
Avstängd

En fråga då jag bara är intresserad av Star Wars, finns alla filmerna att tillgå redan nu, då pratar vi både de gamla från 70-talet och de nya som kommit på senare år.
Inne på att ta en eller ett par månader i höst/vinter för att kunna se allihopa.
Någon som kan kolla?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

En fråga då jag bara är intresserad av Star Wars, finns alla filmerna att tillgå redan nu, då pratar vi både de gamla från 70-talet och de nya som kommit på senare år.
Inne på att ta en eller ett par månader i höst/vinter för att kunna se allihopa.
Någon som kan kolla?

ja samtliga finns.

Permalänk
Medlem

Jag testar denna sedan igår. Kikade på ett avsnitt av Clone Wars med sonen och Frost 2 med hela familjen. Ska kika på The Mandalorian på egen hand/med min fru om hon vill.

Om någon har en fråga om tjänsten så kan jag kolla upp det. Har dock ingen 4K TV och inte HDR, så kan inte ge svar på bildkvalitet kontra andra tjänster.

Permalänk
Medlem

På min TV funkar inte Dolby Atmos av nån anledning, funkar med Netflix men inte med D+
DV funkar perfekt dock.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neufar:

ja samtliga finns.

Tack för svar, blir en vända sen när vädret blir sämre och mörkret kommer och film passar bättre👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Duck Tales finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
Räddningspatrullen finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
För att hitta den måste du antingen bläddra eller söka på Chip´n Dale.

Darkwing Duck och Luftens Hjältar finns inte ännu.

Tack!

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Duck Tales finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
Räddningspatrullen finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
För att hitta den måste du antingen bläddra eller söka på Chip´n Dale.

Darkwing Duck och Luftens Hjältar finns inte ännu.

Duck Tales från 2017, tyvärr inte originalet, så ingen blir besviken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Fast här svarar du på något annat. Utbudet i filmbutikerna lokalt svara du på när jag skriver något annat och jag kan lova att de hade fler aktuella storfilmer än Netflix även om de inte hade 20 000 titlar så som Lovefilm.

Men hur relevant är jämförelsen med hyrfilm på postorder? Jag har knappt hört talas om någon som har använt det, trots att jag pluggade filmvetenskap med 85 andra filmentusiaster på den tiden när de (tydligen) hade det bästa utbudet. Sen har du förstås rätt i att alla butiker hade alla nya (well, nya för att finnas på hyrvideo) storfilmer, och att de idag ofta är exklusiva till en tjänst. Men å andra sidan är tjänsternas utbud av äldre filmer bra mycket bättre än jag sett i någon videobutik.

Citat:

Spelar ingen roll vilken SVOD-tjänst man tittar på alla har dåligt filmutbud, och flera har de senaste åren minskat utbudet.

Men att utbudet är dåligt är ju bara din åsikt. Jag tycker inte utbudet är dåligt i Netflix eller Hulu som är de tjänster jag har permanent. Disney+ är begränsat till sina filmer förstås men de har ju i princip alla Disneyfilmer, filmer som tidigare aldrig har funnits tillgängliga samtidigt utan bara sporadiskt när Disney bestämt sig för att börja distribuera dem i en kort period åt gången.

Citat:

TVOD-tjänsterna används knappt. Försöket med Film2Home/Headweb/Plejmo/Magine fick slå ihop och omsättningen för TVOD är t.o.m. mindre som andel av marknaden i Sverige än i USA. Just Plejmo kom ut och lovade att de skulle öka utbudet till 20 000 titlar, de landade på 5000 eller så innan avvecklingen.

Det är inte bara att företagen inte når allmänhetens förväntningarna inom TVOD, de når inte sina egna förväntningar och utfästelser.

Nja, de går hyfsat på många andra ställen, här har streaming slagit igenom stort och således är inte marknaden lika stor för TVOD.

Citat:

Itunes och Google Play Movies/Youtube Movies har börjat få riktigt bra utbud på köp/hyr, men det handlar inte om några 40-50 kr när vi talar om filmer som bara finns som köp.

Jo, att köpa en film kostar mer än att hyra.

Citat:

TVOD har inte på långa vägar ersatt videouthyrning och försäljning av fysisk media sett till tidigare omsättning från dessa.

Nej, men totalt sett lägger folk mer på video idag än de gjorde tidigare, slår man ihop vad folk la på hyrvideo och kabel TV och jämför med vad de idag lägger på kabel TV, streaming och övriga tjänster som TVOD så spenderar folk mer pengar och konsumerar mer innehåll än tidigare.

Citat:

Filmerna som plockas upp av SVOD-tjänster kommer dessutom inte till TVOD.

Det är inte min uppfattning. Kolla på justwatch eller liknande tjänst som listar vart man kan streama SVOD och vart man kan hyra respektive köpa TVOD för filmer och TV-serier. De nyaste och populäraste kan ofta bara köpas, men från flera leverantörer, aningen äldre filmer kan vanligtvis hyras och köpas från flera olika oavsett om de finns att streama via någon SVOD-tjänst. Det gäller dock USA, jag har inte hittat något liknande för det svenska utbudet men vad jag kan se är tendensen liknande, nya och populära filmer finns sällan att hyra men att köpa från åtminstone en tjänst, och när filmerna är lite äldre finns de att hyra också.

Citat:

Tvivlar på att någon är nöjd med filmutbudet på Netflix. Netflix har helt enkelt upptäckt att de kan visa serier och miniserier istället.

Fortfarande bara en åsikt. Samtidigt har ju serier tagit över mer, inte så mycket utbudsmässigt men kvalitetsmässigt. Varför tror du filmstjärnor gör miniserier och liknande istället för filmer liksom? För att filmbranschens kreativitet har stagnerat kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Duck Tales från 2017, tyvärr inte originalet, så ingen blir besviken.

Det här är ju egentligen helt obegripligt, hur kan en av deras mest populära serier inte finnas? Versionen från 2017 var det väl ingen som såg? =P

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Det här är ju egentligen helt obegripligt, hur kan en av deras mest populära serier inte finnas? Versionen från 2017 var det väl ingen som såg? =P

Det handlar om rättigheter. Tanken och ambitionen är ju att allt innehåll från Disney ska finnas i tjänsten, men de kan ha avtal som de tecknat tidigare som gör att vissa saker inte kan finnas i tjänsten i vissa regioner eller länder. sen kan man förstås tycka att de borde ha haft bättre framförhållning, de lär ha vetat att tjänsten varit på gång ganska länge. Samtidigt är det ju en hel del saker som exempelvis fanns på Netflix innan lanseringen som nu finns i Disney+, så de har nog ansträngt sig en del. Men hursomhelst så kommer de ju inte att licensiera ut något innehåll framåt så förr eller senare, när alla avtal har passerats, så kommer allt att finnas i tjänsten.

Permalänk

Att det inte va den hederliga Duck Tales från barndomen gjorde mig riktigt besviken. Och eftersom Darkwin Duck finns så kan det ju inte handla om någon censur, så då är frågan om SVT fortfarande sitter inne på några rättigheter från Disneydags tiden...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StuntmanMike:

Att det inte va den hederliga Duck Tales från barndomen gjorde mig riktigt besviken. Och eftersom Darkwin Duck finns så kan det ju inte handla om någon censur, så då är frågan om SVT fortfarande sitter inne på några rättigheter från Disneydags tiden...

Det handlar inte om censur, möjligtvis för några enstaka avsnitt (men tjänsten har ju en hel del som inte är barnanpassat redan), utan om rättigheter. Darkwing Duck finns inte heller och inte Luftens Hjältar, men de finns allihop i den amerikanska tjänsten. Men de lär komma hit så fort de har lyckats köpa tillbaka sina rättigheter.

Permalänk

@snajk: Hade missat att Darkwin Duck inte fanns. Det blev ju tex borttaget från Disneydags för att det var för våldsamt.

Permalänk

Någon som vet hur stort löpande tillskott det kommer att bli på Disney+. Det släppss ju inte 5st marvel eller 5 starwars /år vad är de nytt de kommer erbjuda, när folk har tittat igenom kollektionen?

Netflix kan köpa vilka filmer de vill medans disney är låsta till sitt eget material. Det läggs till 4-5 filmer per vecka på netflix ska bli intressant att se hur disney löser detta. Kanske det var därför de band upp massa folk med erbjudandet innan 14/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej, men totalt sett lägger folk mer på video idag än de gjorde tidigare, slår man ihop vad folk la på hyrvideo och kabel TV och jämför med vad de idag lägger på kabel TV, streaming och övriga tjänster som TVOD så spenderar folk mer pengar och konsumerar mer innehåll än tidigare.

Omsättningen har fortfarande halkat efter inflationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Någon som vet hur stort löpande tillskott det kommer att bli på Disney+.

Upcoming original programming (Wikipedia)

2020
WandaVision
Piff och Puff reboot
The Mandalorian S2
The Right Stuff
The Falcon and the Winter Soldier (eventuellt? troligen 2021)

Alla ni som frågar om D+ bibliotek. Använd justwatch.com/se. Ett alternativ är trakt.tv som har justwatch integrerat ("WATCH NOW" under varje poster).

Permalänk
Medlem

Hur är bilden i Mandalorian för er? Det mörka i bilden når aldrig ner till samma nivå som det i "black bars" vilket känns fel. Men det är helt svart när loggan visas och så, så jag antar att bilden ska kännas lite urtvättad bara?

Jag kollar i SDR via Android TV (shielden).

edit: ville bara tillägga att jag verkligen gillar dom två första avsnitten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Duck tales är ju rebooten från 2017 och inte den från 87 som jag vill ha.

Skrivet av Beamy:

Duck Tales från 2017, tyvärr inte originalet, så ingen blir besviken.

Mycket möjligt, har inte kolla på dom utan såg bara att den fans.
Kanske därför knattarna ser lite annorlunda ut.

Permalänk
Medlem

Gillar inte att man måste vänta extra länge innan man kan titta på nästa episod i serien. Tex clone wars måste man se en hel del av slut texten innan man får trycka sig vidare till nästa. Netflix är mycket bättre på det.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neufar:

ja samtliga finns.

Vilka utgåvor är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vilka utgåvor är det?

De som Lucas sabbat.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Baxtex:

Vilka utgåvor är det?

Jag tror inte un-specialized finns att tillgå utanför begagnade VHS-kretsar just nu faktiskt. För att inte bli tokig har jag förlikat mig med det, och om original-originaltrilogin nånsin kommer ut igen, så ser jag det som en tidig julklapp.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Duck tales är ju rebooten från 2017 och inte den från 87 som jag vill ha.

Instämmer på det, är ju de gamla serier och filmer folk skaffar Disney + för och inte det nya. Vill man se det nya så finns ju Disney Channel. xD
Bara läsa på Disney + på FB vad folk frågar och klagar om vart Darkwing Duck och Luftens Hjältar och andra gamla Disney serier är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Instämmer på det, är ju de gamla serier och filmer folk skaffar Disney + för och inte det nya. Vill man se det nya så finns ju Disney Channel. xD
Bara läsa på Disney + på FB vad folk frågar och klagar om vart Darkwing Duck och Luftens Hjältar och andra gamla Disney serier är.

Och allt övrigt med Kalle anka som man såg på tv som liten. Hade lätt betalt mer om det fanns en mer komplett katalog av detta. Saknas väldigt mycket nu.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Omsättningen har fortfarande halkat efter inflationen.

Det är inte vad jag har sett, men det kan förstås bero på vad man tittar på. Totalt spenderat för video, strömmad, bio, hyrfilm och köpfilm, har ju ökat under ganska lång tid även om 2020 förstås lär bli ett undantag. Tillväxten för konsumenters spenderande på media har gått sakta nedåt, men ligger fortfarande (well, förra året i alla fall) över 4% vilket är långt mer än inflationen, även om det ökade med typ 7% 2015-16, och det är ju som sagt tillväxten.

Permalänk
Medlem

Vet ni varför bara avsnitt 1-3 Säsong 1 finns ute för Mandalorian? Var på avsnitt 5 så tar dem bort allt.. vad händer..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Vet ni varför bara avsnitt 1-3 Säsong 1 finns ute för Mandalorian? Var på avsnitt 5 så tar dem bort allt.. vad händer..

Dom ska släppa ett avsnitt i veckan tills någon gång i oktober när s2 kommer. Dock står det ingenstans vilken dag avsnitten släpps... s1 har varit ute ETT år i Usa

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

Dom ska släppa ett avsnitt i veckan tills någon gång i oktober när s2 kommer. Dock står det ingenstans vilken dag avsnitten släpps... s1 har varit ute ETT år i Usa

Ah vafan då.. riktigt dålig stil. Hade precis sett till avsnitt 5 och skulle mysa ner mig i soffan efter jobbet men det sket sig! Klart USA ska ha allt före, standard att vi andra får saker 100 år senare 🙃

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Har kollat en del äldre grejer så som quack-pack, timon & pumbaa och räddningspatrullen. Det som stör mig som satan är att eftertexterna typ är 3min långa, helt tyst och vit text på svart bakgrund i en mindre evighet.

Verkar inte heller finnas nån ”fortsätt titta” funktion där det man sett listas utan man måste söka varenda jävla gång. Använder ingen app utan glor direkt i webbläsaren.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Det som stör mig som satan är att eftertexterna typ är 3min långa, helt tyst och vit text på svart bakgrund i en mindre evighet.

Håller med, löste det med "10sec" knappen framåt, får hoppas det blir bättre med funktioner.

Annars måste jag säga att bildmässigt är jag nöjd, inga pixlar på mörka delar eller micro stutter som jag har på Netflix.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°