Tangentbord/Mus fungerar ej som det skall

Permalänk

Tangentbord/Mus fungerar ej som det skall

Hej,

Det hela började för ca 2h sedan.
Pillade med en trasig ctrl-tangent, hade ej tagit ut tangentbordet när detta gjordes så klickade såklart på lite knappar under tiden, trodde dock inte att det va några problem.

Väl när jag va klar så märker jag att knappt några tangenter fungerar längre...
De enda som reagerar är TAB, backspace, space och nån mer. S reagerar som ”spara” och man får upp utforskaren.

Verkade inte hitta några lösningar, så gjorde en återställning på datorn. Detta fungerade i ca 1h tills jag startade om datorn för att jag gjort en massa uppdateringar, och vips så va det tillbaka på ruta 1 igen. Inget hade förändrats...

Nu har jag prövat ta bort och ladda ner alla drivrutiner igen, prövat ett annat tangentbord med samma resultat och inget verkar fungera.
Har även prövat pek-tangentbordet som beter sig på exakt samma sätt, (vilket verkar extremt konstigt, då är det inget hårdvaruproblem).

Är det en inställning som jag missat?
Jag har aldrig varit med om något liknande...

Tack på förhand
//Ian

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det låter som att windowsknappen är intryckt hela tiden, alternativt ctrl. Testa det här:

Klicka start > settings > Ease of access (Eller ditt motsvarande på svenska)

I vänsta menyn, gå ner till "Keyboard/Tangentbord":

Stäng av allt där, och klicka ur att du vill använda genvägarna.

Spamma sen windowsknappen lite, samt ctrl-knappen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Det låter som att windowsknappen är intryckt hela tiden, alternativt ctrl. Testa det här:

Klicka start > settings > Ease of access (Eller ditt motsvarande på svenska)
https://i.imgur.com/RdZOg1U.png

I vänsta menyn, gå ner till "Keyboard/Tangentbord":
https://i.imgur.com/4QUPvBk.png

Stäng av allt där, och klicka ur att du vill använda genvägarna.

Spamma sen windowsknappen lite, samt ctrl-knappen.

Det löste problemet!!
Laddade ner keytweak och ”disableade” tangenten i fråga

Stort tack för din hjälp