Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Beställt dessa nu
https://www.inet.se/produkt/6607957/audio-technica-ath-ag1x-c...

Audio Technica ATH-AG1X

Kommentar?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lafa:

Vad är de billigaste hörlursförstärkare (ej RCA eller TRS) som driver 50 ohm hörlur?

Hörlursförstärkare inkl USB DAC 95kr
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4975012

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hörlursförstärkare inkl USB DAC 95kr
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4975012

Kul. En fyndjägare. Jag har inte USB-C. Bara USB 3.0. Kanske går att öka volymen på datorn via PulseEffects något (Linux). Prövar med det först. Och hur vet jag att det du länkar stödjer 50 ohm då - den går ju bara för 95 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hörlursförstärkare inkl USB DAC 95kr
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4975012

Värt o tänka på, det är EU versionen och den är inte lika kraftfull som NA versionen.

Permalänk
Medlem

Hörde jag någon nämna ZMF?

Skrivet av oatp1b1:

Det ligger ute ett par ZMF Verité på Hifitorget (inte min annons). Väldigt ovanligt att se dem till salu i Sverige. Tyvärr ett rätt saftigt pris.

Ja, man får betala rätt mycket för dem även på begagnatmarknaden, men det här är ungefär det pris de går för.

Skrivet av moondragon84:

Trevlig kille som har Ark Audio, har pratat med honom. Kul att nån i Sverige tar in ZMF.

Permalänk
Medlem

@Deepy: I de prisklasserna skulle jag hellre lägga till de extra tusenlapparna och få ett sprillans nytt ex istället. Så jag förstår att de inte blir sålda.

Permalänk

Fy fan alltså, 22 000 för luren. Lite för mycket för min del alltså. Jag har tittat på Aeolus som kostar ca 14 men även det är lite för mycket för att svälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Beställt dessa nu
https://www.inet.se/produkt/6607957/audio-technica-ath-ag1x-c...

Audio Technica ATH-AG1X

Kommentar?

Inte mycket trä på dem
Behöver du micen? Om inte, så brukar det vara mer prisvärt att köpa rena hörlurar istället.
Jag har aldrig provat audio technica själv, men av vad jag hört så är deras "headband" lite speciella: För vissa sitter lurarna helskönt och för vissa är de antingen obekväma eller så sitter lurarna för löst för att vara effektiva.
Låter de där ca 3000kr bra? Ingen aning

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Ja, jag håller med dig om det. Prismässigt skiljer det inte så mycket upp till ett par helt nya.

En anledning till att begagnatpriserna ligger så högt är väntetiden när man köper nya, om man inte har turen att återförsäljaren har lagerex. Leveranstiden på ett par nytillverkade kan vara två månader eller mer, därav kan priset på begagnade ex i gott skick ligga kvar på en hög nivå.

Sen blir varje tillverkat ex unikt med sin ådring och betsning, men du kan inte på förhand veta precis hur den färdiga luren kommer att se ut. Där blir det en fördel för begagnat, då du kan se bilder av dem.

När Ark Audio har lagerex av nån modell, så kan man mejla och be att få bilder på just det exemplaret. Det fick jag på en Aeolus Camphor Burl som han hade tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Det mesta av ljudet sitter i lurarna och inte i DAC/förstärkare, svårt att övertyga mig om annat. Har du trögdrivna lurar behöver de så klart förstärkning, det är en annan grej liksom. Så du får mer ljud för pengarna genom att lägga det på lurarna.

Ja, jag är ny på det här så har svårt att säga emot dig och ingen annan verkar ju uppenbarligen göra det heller.

Men det är intressant helt klart, tex HD600, HD650/HD6XX är löjligt populära men alla behöver förstärkning, även vissa Audio Technica lurar är väl mycket lättdrivna. Enligt vad du skriver får man bättre ljud genom att lägga mera pengar på lurarna, att man väljer ett par bättre lättdriva och helt enkelt skippar dac/amp.

Du nämner Hifiman Ananda men för lite mera budget kanske då kanske även Hifiman Sundara kan vara ett bra alternativ men att man skipper amp/dac. Även Sundara är väl mycket lättdrivna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inte mycket trä på dem
Behöver du micen? Om inte, så brukar det vara mer prisvärt att köpa rena hörlurar istället.
Jag har aldrig provat audio technica själv, men av vad jag hört så är deras "headband" lite speciella: För vissa sitter lurarna helskönt och för vissa är de antingen obekväma eller så sitter lurarna för löst för att vara effektiva.
Låter de där ca 3000kr bra? Ingen aning

köpte de som fyndvara för 2000 kr. och ja, jag vill ha micken

Permalänk
Medlem

Ändrar mig gällande andra inköp och lägger en budget på en hörlursförstärkare som kan driva olika impedanser. t.ex här 50 ohm.

Vad ska jag köpa då?

Har: 1000 kr.

Permalänk
Medlem

Jag behöver en portabel hörlursförstärkare för t.e.x Switch (så aux lineout)och möjligtvis något som läser av usb filer för musik . Pris spelar inte så stor roll men min budget ligger på 2000kr

Permalänk
Medlem

I det billigaste segmentet kring 1000-lappen, finns ProJect HeadBox II, som dock inte finns att köpa ny längre:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=92624

Vet också att HiFi Klubben har haft en av sitt egna märke Argon i samma prisklass.

Om du inte är beredd att beställa från eBay/China och kan löda ihop en själv - då går det att få en från några hundralappar och uppåt, från ChuMoy till LBC (som jag själv gjort - se länk nedan där jag har alias mikaelmark)!

https://www.head-fi.org/threads/the-lovely-cube-headphone-amp...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lafa:

Kul. En fyndjägare. Jag har inte USB-C. Bara USB 3.0. Kanske går att öka volymen på datorn via PulseEffects något (Linux). Prövar med det först. Och hur vet jag att det du länkar stödjer 50 ohm då - den går ju bara för 95 kr

USB C är en kontakt... skaffa en passande kabel eller adapter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lafa:

Ändrar mig gällande andra inköp och lägger en budget på en hörlursförstärkare som kan driva olika impedanser. t.ex här 50 ohm.

Vad ska jag köpa då?

Har: 1000 kr.

Du behöver ange hörlurarnas känslighet också, med enbart impedans kan vi inte räkna på detta.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Vilket anges i dB/mW.

Högre dB-värde innebär mer lättdrivna hörlurar (vilket innebär att det krävs mindre av förstärkaren för att nå en vill ljudvolym).

Brukar vanligtvis ligga kring 85 - 115 dB/mW för vanliga dynamiska lurar.

Permalänk
Medlem

Jaha! Ok!

Sensitivity: 100dB/mW
Impedance: 50 ohms

Audio Technica ATH-AG1X

En DAC/hörlursförstärkare på 500-1000 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Jaha! Ok!

Sensitivity: 100dB/mW
Impedance: 50 ohms

Audio Technica ATH-AG1X

En DAC/hörlursförstärkare på 500-1000 kr?

Problemet är kanske att i just den här tråden avråder en kraftig majoritet av alla från just renodlade gaming headsets men nu har du ändå hittat ett par gaming headsets och undrar vilken dac/amp som passar?

Vet du att du måste ha en dac/amp? Har du redan provat dem utan men blev inte nöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Problemet är kanske att i just den här tråden avråder en kraftig majoritet av alla från just renodlade gaming headsets men nu har du ändå hittat ett par gaming headsets och undrar vilken dac/amp som passar?

Vet du att du måste ha en dac/amp? Har du redan provat dem utan men blev inte nöjd?

De som desperat behöver en extern dac är ju iof datorspelare som sitter med integrerade realtekkretsar med massiva emi störningar som påföljd. De är bland de som tjänar absolut mest på nya dacs oavsett kvaliten på själva lurarna. Har någon asus xonar u7 som har utgång för analog mic också. helt okay billig realtek flykt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De som desperat behöver en extern dac är ju iof datorspelare som sitter med integrerade realtekkretsar med massiva emi störningar som påföljd. De är bland de som tjänar absolut mest på nya dacs oavsett kvaliten på själva lurarna. Har någon asus xonar u7 som har utgång för analog mic också. helt okay billig realtek flykt.

Ok, ja, jag blev själv lite förvillad över den här dialogen där @Lizardman hävdar att man "får mer ljud för pengarna genom att lägga det på lurarna" men jag kan ha missuppfattat honom. Han har säkert rätt men att man istället riskerar tex emi störningar om man kör via datorns integrerade kretsar. Men du menar att dessa emi störningar borde vara ännu mera störande för just datorspelande vs musiklyssnande?
#18613823

Permalänk

Nu befinner jag mig inte i högsta high-endsegmentet, jag har en bra bit kvar dit. Men jag har haft en del lurar mellan 3000-15000 och dac/amps som matchat detta. Har du felaktig förstärkning eller dålig dac märks självklart detta. Annars menar jag att det är nyanser du möjligtvis hör skillnad på från förstärkeriet, ex steril detaljfokus kontra varmt rör. Jag tyckte t ex att mina nuvarande högtalare lät lite väl murrigt med Nuprimes DAC-9 och blev mer enligt min smak med DAC-10 men är det placebo eller inte? Hur som menar jag att du får absolut det mesta av ljudkaraktären från lurarna och inte tvärt om. När jag hade Hifimans HE-6 som ska vara kinkiga tyckte jag de lät absolut lika bra med min gamla AMI DDH-1 jämfört med Benchmark och Chord Hugo som jag trodde skulle göra skillnad. HD800 var en annan femma. De lät rätt vasst med mycket utom bra rör. Men i slutändan är det ju dina egna öron som avgör.

Men ang. dac till gaminglurar, det är inte alla som fixar micen!!!

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Han har säkert rätt men att man istället riskerar tex emi störningar om man kör via datorns integrerade kretsar. Men du menar att dessa emi störningar borde vara ännu mera störande för just datorspelande vs musiklyssnande?

Nej Oqvist menar nog också just att olika emi-problem är en större risk om man har datorn som källa. Inte specifikt för datorspel vs musik

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ok, ja, jag blev själv lite förvillad över den här dialogen där @Lizardman hävdar att man "får mer ljud för pengarna genom att lägga det på lurarna" men jag kan ha missuppfattat honom. Han har säkert rätt men att man istället riskerar tex emi störningar om man kör via datorns integrerade kretsar. Men du menar att dessa emi störningar borde vara ännu mera störande för just datorspelande vs musiklyssnande?
#18613823

Inte meningen att förvilla. Det stör lika mycket oavsett om man är drabbad

Sen jag har problem med strömmen i lägenheten också. Har nog haft det hela tiden för jag har haft stora jordproblem med diverse buttonboxes med diverse elektronik. De första åren beskyllde jag dåligt jordade moderkort för detta för att dra ljudkablar som jord överallt mellan enheter hjälpte med det mesta...

Men sista året har jag fått hörbart brus i högerkanal. Först i sovrummet och sedan i vardagsrummet. Min rörförstärkare gick riktigt haywire trodde länge den hade pajat helt då tuberolling inte hjälpte. Men sen drog jag elkabel från hallen och då gick den använda igen.

Nu får man static i höger kanal och endast höger på alla mina transistorförstärkare också i vardagsrum och sovrum när inget spelas typ var tredje sekund även med mina transistorförstärkare så jag får testa dra dem från hallen också se hur länge de håller. Med rörförstärkaren var det också så att kabeln för högerkabeln var man tvungen att i stort blåsa på för att få exakt rätt läge där man fick ljud. Helt sinnessjuka fel. Men det är enbart den som gett olika nivåer på höger och vänster. blåste kabeln lite snett fick man 10 % volym istället för 100 %.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inte meningen att förvilla. Det stör lika mycket oavsett om man är drabbad

Sen jag har problem med strömmen i lägenheten också. Har nog haft det hela tiden för jag har haft stora jordproblem med diverse buttonboxes med diverse elektronik. De första åren beskyllde jag dåligt jordade moderkort för detta för att dra ljudkablar som jord överallt mellan enheter hjälpte med det mesta...

Men sista året har jag fått hörbart brus i högerkanal. Först i sovrummet och sedan i vardagsrummet. Min rörförstärkare gick riktigt haywire trodde länge den hade pajat helt då tuberolling inte hjälpte. Men sen drog jag elkabel från hallen och då gick den använda igen.

Nu får man static i höger kanal och endast höger på alla mina transistorförstärkare också i vardagsrum och sovrum när inget spelas typ var tredje sekund även med mina transistorförstärkare så jag får testa dra dem från hallen också se hur länge de håller. Med rörförstärkaren var det också så att kabeln för högerkabeln var man tvungen att i stort blåsa på för att få exakt rätt läge där man fick ljud. Helt sinnessjuka fel. Men det är enbart den som gett olika nivåer på höger och vänster. blåste kabeln lite snett fick man 10 % volym istället för 100 %.

Så slutsatsen är kanske ungefär:

Ja, i vissa fall kanske man kan klara sig utan DAC om man har lättdrivna lurar. Men det beror också på var/hur man kopplar in dem, i dator och/eller mobil samt om man råkar ut för emi störningar eller ej (vilket även kan bero på elen hemma), enklast är väl att prova. Sedan antar jag att vissa moderkort/datorer samt mobiler är bättre än andra beroende på kretsar som används. Sist men inte minst finns det väl ganska billiga DACs som kanske kan duga även om man får akta sig lite om man också ska koppla in mic (alla DACs stödjer inte mic).

Samt att man måste ha koll både på sensitivity (dB/mW) samt impedance (ohm) för att avgöra ungefär hur lätt eller tungdrivna lurarna är.

Jag försöker bara förstå...

Permalänk

Vad tror herrskapet om kombinationen iFi Audio Zen DAC och Beyerdynamics DT 990 Pro 250ohm?
Är relativt ny på hörslursområdet och kommer från ett vanligt generiskt gamingheadset så undrar om någon kan rekommendera eller har några tankar kring hörlurarna eller DACen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Vad tror herrskapet om kombinationen iFi Audio Zen DAC och Beyerdynamics DT 990 Pro 250ohm?
Är relativt ny på hörslursområdet och kommer från ett vanligt generiskt gamingheadset så undrar om någon kan rekommendera eller har några tankar kring hörlurarna eller DACen.

Du kommer i stort sett enbart hitta bra reviews på Zen Dac förutom den som är gjord av Amir på audiosciencereview, han sågar den. Dock gjorde han testen enbart med Zen Dac usb powered samt inte med den senaste firmware. Möjligt också att han har något emot iFi i allmänhet, jag tycker den reviewen han gjort är lite "skum". Han börjar med att skriva att den är ful och sedan bara öser han på. Blir också lite underligt när du nästan inte hittar någon annan negativ review förutom hans. Samt att det stör mig lite att han aldrig gjorde någon motsvarande test att köra den via strömadapter samt med senaste firmware.

Jag är nöjd med iFi Zen Dac men om jag skulle göra om min köprunda nu är det ändå inte heelt säkert att jag skulle köpa den (kanske, kanske inte). En fördel med iFi Zen Dac är att man kan köpa den från butik i Stockolm så det bör bli smidigt med eventuella garantiärenden och man slipper skicka den utomlands, priset är också ungefär samma som på nätet.

Det jag gillar med Zen Dac är att den kanske ligger liite åt det varmare hållet i ljudet, tycker den ger en skön ljudupplevelse med kanske något mindre risk för att du tröttar ut öronen under långa sessioner. Samtidigt vill man så klart inte att det ska vara för varmt (vilket kan vara personligt), dock möjligt det är en bra mix med just Beyerdynamics DT 990 Pro som väl har en relativt skap betonad treble (eller hur nu man säger det på hifi språk)? Googlar man på "Beyerdynamics DT 990 Pro treble" så förstår du vad jag menar. Å andra sidan spelar inte reviews så mycket roll, man måste ju lyssna själv? Vilket ibland kan vara svårt men förhoppningsvis har du möjlighet till det.

Nackdel med Zen Dac är väl att den inte är jätte strömstark och för att förbättra detta något kan du tex:

- Köpa strömadapter (vissa av iFi's egna strömadapter kostar dock en hel del, runt en tusing men antar att det går lika bra att använda en annan billigare om man inte köper rent skräp). Skulle man drabbats av någon form av brus via usb powered bör också en strömadapter avhjälpa detta.
- Beroende på lurar koppla via Zen Dac's balanced in men ingen aning om det går med just Beyerdynamics DT 990 Pro (om de stödjer det)

Problemet här ligger väl i att både strömadapter samt balanced kablar gör att hela totalpriset tar en skjuts uppåt och då kanske det plötsligt finns andra intressanta alternativ.

Man kan också köpa till Zen Can eller annan amp men då hoppar också totalpriset upp en del.

Jag gissar dock att Zen Dac klarar att driva Beyerdynamics DT 990 Pro som den är (utan strömadapter). Den klarar säkert av att driva men att någon annan amp kanske vore ännu bättre (men så är det väl å andra sidan alltid).

I övrigt är Zen Dac bra för tex Tidal Hifi abonnemang då den renderar MQA filer, det är väl också mycket ovanligt att i den prisklassen både ha balanced in och balanced out som Zen Dac har (men då bör man ställa sig frågan om man kommer nyttja det).

Bäst är kanske att ta en fräckis, köpa en Zen Dac och helt enkelt försöka lämna tillbaka den om du inte blir nöjd, du får väl läsa den finstilta innan du köper den. Dock har jag inget råd att ge angående lurar, jag är själv en newbie. I så fall skulle jag också börja med att testa Zen Dac som den är, barebone, utan strömadapter etc. Det är då som Zen Dac är riktigt prisvärd.

Tror att SMSL M500 kan vara en vass konkurrent om man envist vill ha en kombinerad dac/amp men dock dyrare och går nog inte att köpa i butik Sverige.
https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/smsl-m500-v2-b...

Långt inlägg, eller hur?

Permalänk
Skrivet av makatech:

Du kommer i stort sett enbart hitta bra reviews på Zen Dac förutom den som är gjord av Amir på audiosciencereview, han sågar den. Dock gjorde han testen enbart med Zen Dac usb powered samt inte med den senaste firmware. Möjligt också att han har något emot iFi i allmänhet, jag tycker den reviewen han gjort är lite "skum". Han börjar med att skriva att den är ful och sedan bara öser han på. Blir också lite underligt när du nästan inte hittar någon annan negativ review förutom hans. Samt att det stör mig lite att han aldrig gjorde någon motsvarande test att köra den via strömadapter samt med senaste firmware.

Jag är nöjd med iFi Zen Dac men om jag skulle göra om min köprunda nu är det ändå inte heelt säkert att jag skulle köpa den (kanske, kanske inte). En fördel med iFi Zen Dac är att man kan köpa den från butik i Stockolm så det bör bli smidigt med eventuella garantiärenden och man slipper skicka den utomlands, priset är också ungefär samma som på nätet.

Det jag gillar med Zen Dac är att den kanske ligger liite åt det varmare hållet i ljudet, tycker den ger en skön ljudupplevelse med kanske något mindre risk för att du tröttar ut öronen under långa sessioner. Samtidigt vill man så klart inte att det ska vara för varmt (vilket kan vara personligt), dock möjligt det är en bra mix med just Beyerdynamics DT 990 Pro som väl har en relativt skap betonad treble (eller hur nu man säger det på hifi språk)? Googlar man på "Beyerdynamics DT 990 Pro treble" så förstår du vad jag menar. Å andra sidan spelar inte reviews så mycket roll, man måste ju lyssna själv? Vilket ibland kan vara svårt men förhoppningsvis har du möjlighet till det.

Nackdel med Zen Dac är väl att den inte är jätte strömstark och för att förbättra detta något kan du tex:

- Köpa strömadapter (vissa av iFi's egna strömadapter kostar dock en hel del, runt en tusing men antar att det går lika bra att använda en annan billigare om man inte köper rent skräp). Skulle man drabbats av någon form av brus via usb powered bör också en strömadapter avhjälpa detta.
- Beroende på lurar koppla via Zen Dac's balanced in men ingen aning om det går med just Beyerdynamics DT 990 Pro (om de stödjer det)

Problemet här ligger väl i att både strömadapter samt balanced kablar gör att hela totalpriset tar en skjuts uppåt och då kanske det plötsligt finns andra intressanta alternativ.

Man kan också köpa till Zen Can eller annan amp men då hoppar också totalpriset upp en del.

Jag gissar dock att Zen Dac klarar att driva Beyerdynamics DT 990 Pro som den är (utan strömadapter). Den klarar säkert av att driva men att någon annan amp kanske vore ännu bättre (men så är det väl å andra sidan alltid).

I övrigt är Zen Dac bra för tex Tidal Hifi abonnemang då den renderar MQA filer, det är väl också mycket ovanligt att i den prisklassen både ha balanced in och balanced out som Zen Dac har (men då bör man ställa sig frågan om man kommer nyttja det).

Bäst är kanske att ta en fräckis, köpa en Zen Dac och helt enkelt försöka lämna tillbaka den om du inte blir nöjd, du får väl läsa den finstilta innan du köper den. Dock har jag inget råd att ge angående lurar, jag är själv en newbie. I så fall skulle jag också börja med att testa Zen Dac som den är, barebone, utan strömadapter etc. Det är då som Zen Dac är riktigt prisvärd.

Tror att SMSL M500 kan vara en vass konkurrent om man envist vill ha en kombinerad dac/amp men dock dyrare och går nog inte att köpa i butik Sverige.
https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/smsl-m500-v2-b...

Långt inlägg, eller hur?

Tackar ödmjukast för ditt välformulerade svar! Ser ju inte ut att vara en alltför stor missmatch då, får helt enkelt testa och se vad jag tycker om kombon. Skulle inte Zen Dac:en var tillräcklig så har jag ju nu ett bra alternativ. Tyckte när jag provlyssnade DT990 att de lät och satt helt okej, vi får se vad framtiden förtäljer...

Ett långt men väldigt informativt inlägg, stort tack återigen!

Permalänk
Medlem

Jag skulle undvika dt 990 den är alldeles för ljus bättre köpa hifiman 400i för en tusing mer i min mening

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Jag skulle undvika dt 990 den är alldeles för ljus bättre köpa hifiman 400i för en tusing mer i min mening

Den har även för mycket bas.
Mycket bekväma men man blir trött på ljudet snabbt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR