Omröstning för Gamers

Permalänk
Medlem

pc + xbox, främst då vissa av titlarna har "cross purchase" alltså, köper du det till xbox så får du det till datorn också.
Även så hade jag redan xbox kontrollers sedan innan och gillar windows implementation av vissa xbox funktioner, så som "remote play".
Xbox och pc är väldigt plug&play, lite som apple-miljön i mitt tycke.

Har jag spelat Forza på mitt xbox och startar datorn så får jag mitt sparade synkat.

Anledningen att jag köpte en konsoll var för att minska tiden jag spelar på dator/tangentbord.
Sen i efterhand har det även blivit en mediabox.

Ångrar köpet lite smått ibland, så jag nog borde gjort en 'konsoll-pc' istället.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Tidigare så spelade jag mer eller mindre uteslutet på PC, men ju äldre jag har blivit har jag blivit allt mer förtjust i konsolspelande. Har fortfarande en speldator och lär inte heller enbart gå över till konsol men när man som jag mer eller mindre endast sitter vid en dator på dagarna så är det rätt så skönt att glida ner i soffan med en kontroll i handen.

Permalänk

har ägt en del konsoller genom åren mestadels nintendo men även en ps2

körde mest konsoll för känslan att ha polare i soffan och spela något ihop typ mario party, mario kart osv.

ps2 enheten va väl enligt mig lite meh spel men nötte en del gta3 / Vice city på den men annars tyckte jag inte de va mycket att ha.

hade nintendo enheter fram till wii men sen tycker jag även nintendo gått utför med undantaget 3ds då som jag inhandlade en begagnad för att köra lite gamla godingar men i övrigt tycker jag de missar helt.

Xbox 360/one och ps3/ps4 spelutbudet tycker jag är bedrövligt inte en titel hittills som tilltalat mig...

Så PC is the shit om ja inte typ rotar fram n64 eller nes eller något med nåra polare i soffan men de har bägge samlat damm de senaste iaf 5-6 åren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows