Cyberpunk 2077 får förvånansvärt snälla systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Har ett sådant ett av mina bättre gpu köp någonsin!

Presterade 29% bättre än ett radeon 290 i 1080p men kostade dubbelt så mycket 2år senare.
Så jag satt kvar på mitt 290.

Skrivet av McMillan:

Ramlösa är bara avis,
(kanske betalade för mycket till skinnpajen)
Troll är inget att bry sig om

Lol, Ångrar fortfarande att jag inte gav pengarna till skinnpajen istället, Gtx 970 presterade betydligt bättre I BF4.
Brukar kolla igenom Steams lista och det var många år sedan jag hittade furry-serien i den listan, var inte många AMD sålde av den serien.
Så ett extremt konstigt val av kort som referens.

Skrivet av marukusu:

Hallå, vi finns visst! Inte så nöjd med burken just nu, men var bra på sin tid!

Edit: Kan tillägga att jag håller med om att jag inte sett många Fury direkt. Jag blev väldigt förvånad att mitt grafikkort stod med som rekommenderad! Även min CPU var med, fast som minimum. Behöver verkligen uppgradera snart..

Kändes aldrig som AMD ville sälja några heller, gissar att de var dyra att tillverka.
Vet att jag letade efter nån bra deal, men korten sjönk aldrig i pris och fasades ut efter ett par månader kändes det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Tror inte på det här, ser för bra ut för att vara sant. Nej jag är inte negativ, jag bara tänker på de screenshots och dylikt man sett från spelet och det ser inte ut som ett lätt och fluffigt spel att köra.

Jag får lite Watch dogs vibbar av det här..
Jag förstår inte hypen kring spelet, vad är det detta spel har som ingen annan?
Ska bli skoj att se hur detta utvecklar sig, om man hoppar på tåget eller ej.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag får lite Watch dogs vibbar av det här..
Jag förstår inte hypen kring spelet, vad är det detta spel har som ingen annan?
Ska bli skoj att se hur detta utvecklar sig, om man hoppar på tåget eller ej.

Jag tror att den största delen av hypen kring CP2077 inte är spelet i sig, utan att det är för att studion som gjort Witcher 3 ligger bakom. Hade det varit EA eller Ubisoft som dragit i spakarna kanske spelet hade varit en mild gäspning. Men CD Projekt Red funkar inte som övriga spelgiganter. Witcher 3 var och är fortfarande ett av de bästa spel som släppts.
Nu har dom lovat Witcher 3 upphöjt till, ja mycket mer av allt. Jag har förbokat sen i början på 2019. Och hoppas att jag kommer spela detta lika mycket som Witcher 3. Det enda jag ororar mig för är att jag inte kommer få tiden till att räcka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag får lite Watch dogs vibbar av det här..
Jag förstår inte hypen kring spelet, vad är det detta spel har som ingen annan?
Ska bli skoj att se hur detta utvecklar sig, om man hoppar på tåget eller ej.

Som ovan så är folk mer hypade över att det är CDPRs nästa spel snarare än att det är just CP2077. Lite som med Rockstar, folk blir hypade över deras spel oavsett vad det är eftersom de satt en hög standard tidigare.

Folk förväntar sig att spelet ska vara ännu bättre än Witcher 3. Det som var bra med det var ju worldbuilding, lore, story, quest desig och RPG-elements där resten var mer mediokert(speciellt combat men det verkar som om CP2077 kan vara bra på den fronten). Där tror jag CPDR kan leverera utan problem utifrån vad jag sett av CP2077 i alla fall.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av McMillan:

Ja Ja Ja, varför inte dra till med minst 64c och 1 TB minne också när du ändå håller på?
Ja varför inte minst ett datacenter för att kunna spela ett vanligt sketet lir?
Köper ditt resonemang totalt... eller kanske INTE!!!!

Skillnaden är att 64c och 1tb ram dels inte är ett realistiskt krav på användarna men framförallt så skulle det inte finnas någon nytta med det. Att ha en tillräckligt stor ssd är nästan redan standard idag samt att det faktiskt skulle göra skillnad i många spel.

Ser du min poäng?

Nu kanske du hade vaknat på fel sida eller haft en allmänt dålig dag, det har vi alla emellanåt så jag lägger inte någon större värdering i det, men... Ett tips till framtiden är att om du inte vill bli sedd som en hormonell fjortonåring så bör du fundera en extra gång på hur du formulerar dig. Det finns fall då man kan komma undan med en allmänt taskig attityd men då ska man åtminstone komma med motargument.

Permalänk

Ja det är nog med nöd och näppe min burk klarar de rekommenderade inställningarna.
Tur man har G-sync på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Du använde en nedlåtande ton för att kommunicera din åsikt vilket lätt gör att andra också kommer in med negativa attityder. Jag bryr mig inte om uttalandet, men på samma sätt som du förväntat dig alternativen du skriver så kanske andra förväntar sig att man skriver mer att "det där tilltalade mig inte alls" framför mer nedlåtande beskrivningar. Poängen är att om man har åsikter på hur andra ska uttrycka sig bör man nog också utöva lite självreflektion.

Ok, där har vi olika åsikter.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Presterade 29% bättre än ett radeon 290 i 1080p men kostade dubbelt så mycket 2år senare.
Så jag satt kvar på mitt 290.

Lol, Ångrar fortfarande att jag inte gav pengarna till skinnpajen istället, Gtx 970 presterade betydligt bättre I BF4.
Brukar kolla igenom Steams lista och det var många år sedan jag hittade furry-serien i den listan, var inte många AMD sålde av den serien.
Så ett extremt konstigt val av kort som referens.

Kändes aldrig som AMD ville sälja några heller, gissar att de var dyra att tillverka.
Vet att jag letade efter nån bra deal, men korten sjönk aldrig i pris och fasades ut efter ett par månader kändes det som.

Mitt prestera mellan 1060 och 1070 samt bättre en RX480, det var där ngn stans efter polaris release jag köpte. Men var billigare en 1060 eller samma pris, fin uppgrade från tidigare 650TI Boost

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Kan ju vara bra optimerat. Se bara på Doom 2016 och Eternal.

Doom spelen är sjukt bra optimerade.

Permalänk
Skrivet av marukusu:

Hallå, vi finns visst! Inte så nöjd med burken just nu, men var bra på sin tid!

Edit: Kan tillägga att jag håller med om att jag inte sett många Fury direkt. Jag blev väldigt förvånad att mitt grafikkort stod med som rekommenderad! Även min CPU var med, fast som minimum. Behöver verkligen uppgradera snart..

Jag sitter också med ett R9 fury.
Blev glatt överraskad av att det stod som rekommenderat krav.
Blir nog uppgradering snart ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Skillnaden är att 64c och 1tb ram dels inte är ett realistiskt krav på användarna men framförallt så skulle det inte finnas någon nytta med det. Att ha en tillräckligt stor ssd är nästan redan standard idag samt att det faktiskt skulle göra skillnad i många spel.

Ser du min poäng?

Nu kanske du hade vaknat på fel sida eller haft en allmänt dålig dag, det har vi alla emellanåt så jag lägger inte någon större värdering i det, men... Ett tips till framtiden är att om du inte vill bli sedd som en hormonell fjortonåring så bör du fundera en extra gång på hur du formulerar dig. Det finns fall då man kan komma undan med en allmänt taskig attityd men då ska man åtminstone komma med motargument.

"Ser du min poäng?"

NOPE!
"hormonell fjortonåring"
SER DU MIN POÄNG?

Visa signatur

Atari Mega 2