Cyberpunk 2077 får förvånansvärt snälla systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Aldrig hört talas om spelet, bara kollat trailern. Dra åt fanders, så töntigt spel.

Haha! Kul svar!
Min första tanke blir, Det är ett datorspel. Finns det verkligen en hierarki av "töntighet - coolhet" inom den kategorin? Är inte alla datorspel, på grund av att de just är det, datorspel, egentligen rätt töntiga? Eller finns det en typ av datorspel som är allmänt coola? "Som brudarna gillar mer"?

Jag längtar till Cyberpunk! Ytterligare ett töntigt spel jag kan lägga till i min töntiga samling av andra spel!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

hmm verkar som att jag klarar mig på mitt 1070 ett bra tag till då... blir väl en ps5 istf ett rtx 3000-kort då, detta var det enda spel som hade kunnat få mig att uppgradera då jag inte är mkt för flygsimulatorer...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Läs artikeln så slipper du killgissa...

"Gemensamt för båda nivåer är relativt lättsmälta krav och upplösningen 1080p, där detaljnivå Low respektive High avses"

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Läste man artikeln innan du gjorde så stod det tydligt att det inte stod vilken upplösning, detaljsnivä och fps som gällde. Nu har de tydligen uppdaterat artikeln. Dumt att vara nedlåtande i onödan.

Nu stod det kanske inte där första gången jag läste, men det borde stått där andra gången jag skummade igenom, och då missade jag det Och jag hade ju inte direkt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

hmm verkar som att jag klarar mig på mitt 1070 ett bra tag till då... blir väl en ps5 istf ett rtx 3000-kort då, detta var det enda spel som hade kunnat få mig att uppgradera då jag inte är mkt för flygsimulatorer...

Borde krävas mer för att köras på högre upplösningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Borde krävas mer för att köras på högre upplösningar!

tycker 1080p ser rätt bra ut på 1440p alternativt att man drar ner på skuggor lite så klarar man sig, detta är väl inget online spel heller så man behöver ju knappast 100 fps

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

tycker 1080p ser rätt bra ut på 1440p alternativt att man drar ner på skuggor lite så klarar man sig, detta är väl inget online spel heller så man behöver ju knappast 100 fps

behöver / vill ha

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Visst såg det lite stelt ut? Inte riktigt samma flytt i NPC:ernas rörelser? Sen var det en snutt där en kvinnlig karaktär går genom scenen och hennes korta jeansshorts ser ut att "klippa" in och ut i texterna.
Förvånade mig att dom valde att ta med detta och visa upp.

Haha det ser ut som att hon har kört ett jävligt hårt gympass två dagar tidigare.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Tror inte på det här, ser för bra ut för att vara sant. Nej jag är inte negativ, jag bara tänker på de screenshots och dylikt man sett från spelet och det ser inte ut som ett lätt och fluffigt spel att köra.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Foliehatt: lång utvecklingstid, locka maximalt antal köpare...

Permalänk
Medlem

Brukar man inkludera optional content (4k textures) i systemkraven (speciellt då lagringen)?

Exempel som Resonance of Fate Hd "Lagring: 16 GB ledigt utrymme", med gratis DLC "Lagring: 67 GB ledigt utrymme". (rubrik på reddit om "The 86GB 4K Texture pack")

Att lägga "HIGH RESOLUTION TEXTURE PACK" som separata nedladdningar är också ett ganska billigt sätt att infria löftet om free DLC.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Man får tänka att spelet har varit i utveckling i sju år (har jag för mig) så jag tror inte man ska förvänta sig nextgen (tänk ue5 demot) av detta vad gäller grafiken. Kanske att ray tracing kan addera en del lull? Har för mig att spelet även kommer med DLSS 2.0 implementerat som förhoppningsvis innebär att RTX20- serien (2080 och uppåt) kan köra i 4K@60 med RTX ON. Det enda jag stör mig på i detta spelet är att det är Fist person utom i mellansekvenser. Vill ha ett system som i Deus Ex där man får se sig själv när man smyger etc.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

@lossah: Håll dig till ms-röj då ...

För att jag tycker spelet är ett macho-spel (mitt ordval töntigt) här? Bra svar.

Skrivet av Yatagarasu:

Varför ens bemöda att kommentera i kommentatorfältet på en artikel om ett spel, om du inte har något intresse av titeln i fråga, eller spel generellt att döma av dina inlägg här?

Ah, sorry. Trodde tbh att det var ett forum jag var inne och att jag får ha en åsikt om spelet, i fråga...

Skrivet av dlq84:

Det märks att du inte kan något om spelet alltså.

"men grafiken ser ut som GTA 5"
Va, har vi sett samma spel? Jag tror du får kolla på hur GTA 5 ser ut igen, för du verkar ha glömt.

När sa jag att grafiken ser ut som GTA? "Det märks att du inte kan något om spelet". Okej, så vad är det jag har missat?

Skrivet av Aja82:

Haha! Kul svar!
Min första tanke blir, Det är ett datorspel. Finns det verkligen en hierarki av "töntighet - coolhet" inom den kategorin? Är inte alla datorspel, på grund av att de just är det, datorspel, egentligen rätt töntiga? Eller finns det en typ av datorspel som är allmänt coola? "Som brudarna gillar mer"?

Jag längtar till Cyberpunk! Ytterligare ett töntigt spel jag kan lägga till i min töntiga samling av andra spel!

Det jag syftar på när jag sa töntigt är att det verkar jävligt macho, och såna spel är sjukt töntiga enligt mig. Bidrar liksom bara till dålig framförallt kvinnosyn. Igen, jag har bara kollat trailern så dömer bara därifrån.

Verkar vara svårt för folk att diskutera lite moget. Spydiga kommentarer överallt. Sorgligt att det ska behöva vara så.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av Jud1th:

Det enda jag stör mig på i detta spelet är att det är Fist person utom i mellansekvenser. Vill ha ett system som i Deus Ex där man får se sig själv när man smyger etc.

Håller med, hade vart oerhört mycket mer intresserad om det vart i 3e person. Jag vill spela stora episka äventyr tillbakalutad med en handkontroll, inte hunchbackad över ett skrivbord.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av magkliarn:

Håller med, hade vart oerhört mycket mer intresserad om det vart i 3e person. Jag vill spela stora episka äventyr tillbakalutad med en handkontroll, inte hunchbackad över ett skrivbord.

1a person är mycket mer inlevelsefullt, men kräver att spelet designas rätt så att man kan lyssna på vart fienden är och t.ex. kan kolla runt hörn utan att direkt upptäckas.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Patienten:

Brukar man inkludera optional content (4k textures) i systemkraven (speciellt då lagringen)?

Exempel som Resonance of Fate Hd "Lagring: 16 GB ledigt utrymme", med gratis DLC "Lagring: 67 GB ledigt utrymme". (rubrik på reddit om "The 86GB 4K Texture pack")

Att lägga "HIGH RESOLUTION TEXTURE PACK" som separata nedladdningar är också ett ganska billigt sätt att infria löftet om free DLC.

Bra för de som inte har användning för det, slipper ladda ned så mycket och sparar diskutrymme.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Verkar vara svårt för folk att diskutera lite moget. Spydiga kommentarer överallt. Sorgligt att det ska behöva vara så.

Det är inte nödvändigtvis felaktig kritik du uttalar men jag tycker nog du bjöd in till det med tonen i ditt första inlägg.

Permalänk
Medlem

Med tanke på de låga kraven misstänker jag att spelet inte kommer se ut som trailerna som kom först :/

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Med tanke på de låga kraven misstänker jag att spelet inte kommer se ut som trailerna som kom först :/

jag blev också förvånad att spelet kräver ett grafikkort även som minimum som kom ut 2013 eller nåt.. lite skumt är det... hade tippat inte ens 1060 gtx hade funkat som minst....

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen inte att det här spelet ser speciellt ut? Inte så som man tappar hakan över varje grafiskt hopp mellan battlefield spelen, undantaget BF1 och BFV.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag tror det här har att göra med att de behöver släppa spelet till de gamla konsolerna vilket leder till att man behövt bygga om och lägga en lägre tekniskt grund.

Permalänk
Medlem

PVP skulle väl komma några år senare... men har det Co-op vid släpp? nån som vet?

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

PVP skulle väl komma några år senare... men har det Co-op vid släpp? nån som vet?

Har inte hört något om CO-OP och det är inget man tagit upp i night city wires så skulle inte räkna med det. CDPR har väl aldrig sysslat med MP i någon form i tidigare spel(Förutom Gwent-spelt då...)?

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är inte nödvändigtvis felaktig kritik du uttalar men jag tycker nog du bjöd in till det med tonen i ditt första inlägg.

För att jag skrev att jag tycker spelet är töntigt, bjöd jag in till spydiga kommentarer. Jag vet inte men jag kanske hade räknat med mer "På vilket sätt tycker du att det är töntigt?" om det är så att man inte förstår/inte håller med.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jag blev också förvånad att spelet kräver ett grafikkort även som minimum som kom ut 2013 eller nåt.. lite skumt är det... hade tippat inte ens 1060 gtx hade funkat som minst....

Tacka Xbox1/PS4 för det.
(därför Xbox Series S blir bekymmersamt)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hoppas att SSD är minimumkrav nästa år på samtliga spel. Det är dags att ta nästa kliv inom gaming!

Hoppas inte jag helt ärligt.
Rekommenderat sure fine, men som minimumkrav nej.
Jag spelar inte bara ett spel i taget utan hoppar mellan flera olika spel ifrån olika game stores och har därav flera mekaniska diskar(en för varje game store) med utrymme att få plats med alla spel jag äger om jag så skulle önska. Inte alls sugen på att behöva byta ut allt det till SSD, speciellt när priset /GB på större SSD diskar med en någorlunda vettig garanti och TBW är svinhögt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hoppas att SSD är minimumkrav nästa år på samtliga spel. Det är dags att ta nästa kliv inom gaming!

Ja Ja Ja, varför inte dra till med minst 64c och 1 TB minne också när du ändå håller på?
Ja varför inte minst ett datacenter för att kunna spela ett vanligt sketet lir?
Köper ditt resonemang totalt... eller kanske INTE!!!!

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Även om Witcher 3 än idag flyter på som sirap oavsett hur bra dator man har så verkar det inte som man bytt grafikmotor och då Witcher 3 inte fått uppdateringar på år och dagar så kan man anta att de fortsatt optimera den, så prestanda borde vara någorlunda bra optimerat.

Antagligen hade det varit bättre att använda nuvarande Witcher 3 spelare som beta-testater för nya grafiken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

R9 Fury ska det vara ett "inside joke", AMD sålde kanske 10 kort av den generationen, lol

Hallå, vi finns visst! Inte så nöjd med burken just nu, men var bra på sin tid!

Edit: Kan tillägga att jag håller med om att jag inte sett många Fury direkt. Jag blev väldigt förvånad att mitt grafikkort stod med som rekommenderad! Även min CPU var med, fast som minimum. Behöver verkligen uppgradera snart..

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Annorlunda ljussättning mindre rök. Svårt att jämföra faktiskt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

För att jag skrev att jag tycker spelet är töntigt, bjöd jag in till spydiga kommentarer. Jag vet inte men jag kanske hade räknat med mer "På vilket sätt tycker du att det är töntigt?" om det är så att man inte förstår/inte håller med.

Du använde en nedlåtande ton för att kommunicera din åsikt vilket lätt gör att andra också kommer in med negativa attityder. Jag bryr mig inte om uttalandet, men på samma sätt som du förväntat dig alternativen du skriver så kanske andra förväntar sig att man skriver mer att "det där tilltalade mig inte alls" framför mer nedlåtande beskrivningar. Poängen är att om man har åsikter på hur andra ska uttrycka sig bör man nog också utöva lite självreflektion.