Permalänk
Medlem

Jag la min förhandsbokning hos @Komplett igårkväll. Är det ett bra val? Tror ni man hinner få den inom rimlig tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Då vår vi hoppas att de är lika hårda som Elgiganten har varit idag, att de som fick igenom ordern är garanterad en vid release..

De stängde ner möjligheten att fortsätta förboka av en anledning.

Anledning att elgiganten sålde slut på 6 minuter var att de gick ut att förbokningarna skulle starta kl 10.00 dagen innan.

Netonnet börja ta emot förbeställningar på förmiddagen utan notis. Många upptäckte det förmodligen när de kom hem från arbetet.

Permalänk
Komplett.se

@Fatmajk: Lägger man en order nu hamnar man ganska långt bak i kön, men så är nog fallet hos alla återförsäljare. Tillgången på PS5 är begränsad vid release, som det alltid är med nya produkter. Men vi gör allt vi kan för att få tag i så många konsoler som möjligt och vi behandlar alla beställningar i turordning. //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Då vår vi hoppas att de är lika hårda som Elgiganten har varit idag, att de som fick igenom ordern är garanterad en vid release..

Det skulle jag ha svårt att tro. Min gissning är att beställningarna kommer betas av enligt turordning och de som inte får ett exemplar vid första batchen vid release får vänta till nästa batch kommer in osv tills hela beställningslistan har betats av. Speciellt då jag gissar att inte alla butiker i detta skede har fått någon uppgift på över hur många ex de kommer få vid release.

Permalänk
Medlem

De som lägger order nu hos Komplett kommer få sina konsoler i Januari 2021 tidigast. Alla andra återförsäljare har stängt möjligheten att förbeställa.

Media markt, Elgiganten och Netonnet är de säkraste korten som stängde ner först. Alla de tre återförsäljarna öppnade för förbeställningar först igår 17/9. Det kan tilläggas att beroende på köplats kan vissa få sin konsol i andra leveransen i December.

Webhallen är fullbokat betydligt tidigare än de vill erkänna. Inga av de som la en förbeställning igår kommer få en på release dagen. De kommer få vänta tills Q1 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

De som lägger order nu hos Komplett kommer få sina konsoler i Januari 2021 tidigast. Alla andra återförsäljare har stängt möjligheten att förbeställa.

Media markt, Elgiganten och Netonnet är de säkraste korten som stängde ner först. Alla de tre återförsäljarna öppnade för förbeställningar först igår 17/9. Det kan tilläggas att beroende på köplats kan vissa få sin konsol i andra leveransen i December.

Webhallen är fullbokat betydligt tidigare än de vill erkänna. Inga av de som la en förbeställning igår kommer få en på release dagen. De kommer få vänta tills Q1 2021.

Var kommer din information ifrån?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

@Komplett är det enda företaget som inte gått ut med att deras kapacitet är uppnåd. Riktigt fult gjort enligt mig

Permalänk
Medlem

Inte mycket folk som bokat på inet? Kanske var dumt då de troligt får in rätt få enheter i jämförelse med de större affärerna?
La min beställning i maj

Permalänk
Inaktiv

@ebackman:

Jag bokade på inet i mitten av juli. Hoppas det var "tidigt" nog.

Permalänk
Medlem

Lyckades även jag förhandsboka ett exemplar tillsammans med Pulse 3D headsetet hos Elgiganten, fick mitt bekräftelsemejl kl 10.02.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@Fatmajk: Lägger man en order nu hamnar man ganska långt bak i kön, men så är nog fallet hos alla återförsäljare. Tillgången på PS5 är begränsad vid release, som det alltid är med nya produkter. Men vi gör allt vi kan för att få tag i så många konsoler som möjligt och vi behandlar alla beställningar i turordning. //Erik

Tack för svaret! Hoppas ni får in så många som möjligt snabbt Trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Inte ett ord om AC:Valhalla så Xbox har en tids exklusivitet?

Köper du Valhalla till PS4 så får du en free upgrade till PS5-version när konsolen släpps. Så jag gissar på att spelet går att köpa så fort konsolen släpps.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Beställde från inet i Maj fick ett mail därifrån i veckan i det stod det.

Hej bäste kund,

Tack för din beställning av Playstation 5.
Vi hoppas och tror att du är lika taggad som vi är för att se framtiden för spel och konsoler!

Vi har redan nu fått ett par vanliga frågor sedan Sonys sändning under gårdagen så vi vill passa på att ge dig den information vi har i dagsläget.

Priset för den svenska marknaden är ännu helt obekräftat men kommer att uppdateras och visas på vår hemsida närmare lanseringen.
De referenspriser vi fått av Sony än så länge är i Dollar och Euro valuta, de tar heller inte hänsyn till de skatter och avgifter som tillkommer särskilt för den svenska marknaden och ger därför inte en rättvis bild på det slutgiltiga priset.

Vi kommer få in ett begränsat antal konsoler till lansering, vi har däremot inte möjlighet att se över om just din beställning kommer att få tilldelning redan i den första leveransen eller ej.

Har du några som helst frågor eller funderingar får du gärna höra av dig.

Vänligen
Inet Kundservice

Permalänk
Medlem

Är det någon idé för oss som inte förbokat att hänga på låset på valfri ellada tror ni?

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Angående spelen som kommer få gratis upgrade till PS5 versionen, typ AC Vikings och Cyberpunk. Finns det då någon anledning att inte köpa PS4 verran och sen uppgradera? Man spar ju ett par hundra per spel, men tänker om det finns några nackdelar jag inte tänker på. Förutom att man inte kan sälja PS5 verran vidare då den så klart kommer vara digital.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av bardbard:

Är det någon idé för oss som inte förbokat att hänga på låset på valfri ellada tror ni?

Hade jag ej haft förbokning så hade jag gjort det ja!

Permalänk
Medlem

Och där la jag min förhandsbokning!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Angående spelen som kommer få gratis upgrade till PS5 versionen, typ AC Vikings och Cyberpunk. Finns det då någon anledning att inte köpa PS4 verran och sen uppgradera? Man spar ju ett par hundra per spel, men tänker om det finns några nackdelar jag inte tänker på. Förutom att man inte kan sälja PS5 verran vidare då den så klart kommer vara digital.

Vissa utvecklare har sagt att de inte kommer att höja priserna för PS5-spel. Exempel på detta är bland annat Ubisoft. Med detta sagt så rent prismässigt kvittar det om du köper de som PS4-spel och uppgraderar de eller om du köper spelet direkt till PS5 - priset kommer att vara detsamma.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Inte mycket folk som bokat på inet? Kanske var dumt då de troligt får in rätt få enheter i jämförelse med de större affärerna?
La min beställning i maj

Och jag min hos Komplett i Juni. Så bara hoppas

Permalänk

La min hos Inet i 4e januari.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk

Quick question for you guys , i was one one of those guys who got up at 10:00 and ordered from Elgiganten and got the order confirmation email, will I get my ps on release date? or it will come after because of how crap post nord are Thanks

Permalänk
Lyxfällan 🎮

PS5 blir en hyfsat bastant pjäs Vi har ju kunnat se att den blir stor i andra bilder, men här liggandes på sidan med undersidan mot kameran gör storleken än mer påtaglig.

Att kalla PS3:ans lanseringsmodell tjock ter sig inte riktigt rättvist i jämförelse.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Designen kräver nästan att hon står upp, liggandes blir man bara påmind om en strandad val.

Hoppas verkligen att tjockleken ger en påtaglig impact på fläktvolymen. Men Cerny sa att vi skulle bli nöjda, så jag litar på det.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Fredag: Mmm, Sony har kritiserats en hel del för ljudnivån med PS4/Pro, tror att de använder en rätt rejäl fläkt i PS5 så att den inte ska behöva rotera lika snabbt som fläkten i PS4 och PS4 Pro. Förhoppningsvis blir den både effektiv och tystgående.

Sett till det vi sett av de båda konsolerna ser Xbox Series X onekligen ut att ha en mer utrymmeseffektiv kylarlösning. Med tanke på hur kompakt och tystgående Xbox One X är gissar jag att Microsoft kommer lyckas bra även denna gång.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Lagt beställning på 4 ställen så faan om jag inte skulle få en!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Fredag: Mmm, Sony har kritiserats en hel del för ljudnivån med PS4/Pro, tror att de använder en rätt rejäl fläkt i PS5 så att den inte ska behöva rotera lika snabbt som fläkten i PS4 och PS4 Pro. Förhoppningsvis blir den både effektiv och tystgående.

Sett till det vi sett av de båda konsolerna ser Xbox Series X onekligen ut att ha en mer utrymmeseffektiv kylarlösning. Med tanke på hur kompakt och tystgående Xbox One X är gissar jag att Microsoft kommer lyckas bra även denna gång.

Ja jag väntade med GoW just för att folk sa att den titeln gärna petade in maxläget på PS4-fläkten(om man inte servat den). Nu får man det spelet gratis med Plus till PS5, så det blir en bra titel att testa med. Om Sony misslyckas att hålla ljudet under kontroll med så mycket större volym än Xbox blir jag lite besviken faktiskt, men rimligtvis borde rymligheten vara en fördel.

Ska bli spännande att se hur de presterar på den punkten faktiskt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@Fatmajk: Lägger man en order nu hamnar man ganska långt bak i kön, men så är nog fallet hos alla återförsäljare. Tillgången på PS5 är begränsad vid release, som det alltid är med nya produkter. Men vi gör allt vi kan för att få tag i så många konsoler som möjligt och vi behandlar alla beställningar i turordning. //Erik

Kan du kommentera vad ”långt bak i kön” betyder? Varför är det sånt hysch från alla ÅF kring hur många som står i kö?
Snackar vi 500, 5000 eller 50000 bokningar?

Ett annat problem är ju att kösiffrorna knappast kan ses som tillförlitliga, jag har bokat på 4 ställen, men har bara avsikt att köp 1 konsol. Mao får man räkna med en hög överbokning.

Skrivet av Simpa96:

De som lägger order nu hos Komplett kommer få sina konsoler i Januari 2021 tidigast. Alla andra återförsäljare har stängt möjligheten att förbeställa.

Media markt, Elgiganten och Netonnet är de säkraste korten som stängde ner först. Alla de tre återförsäljarna öppnade för förbeställningar först igår 17/9. Det kan tilläggas att beroende på köplats kan vissa få sin konsol i andra leveransen i December.

Webhallen är fullbokat betydligt tidigare än de vill erkänna. Inga av de som la en förbeställning igår kommer få en på release dagen. De kommer få vänta tills Q1 2021.

Även jag undrar källa på detta. Låter som mycket intressant data om den kommer från ÅF/Sony.

Permalänk
Inaktiv

Nvidia har redan visat hur man inte ska göra en produktlansering, förhoppningsvis klarar Microsoft och Sony detta betydligt bättre. Syftar på RTX 3080 clusterfucket till lansering, ifall någon här skulle ha missat.

Skrivet av loevet:

PS5 blir en hyfsat bastant pjäs Vi har ju kunnat se att den blir stor i andra bilder, men här liggandes på sidan med undersidan mot kameran gör storleken än mer påtaglig.

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/6GPg8AMbCKqATWHa_isI3Pe9aVw=/0x0:1051x634/1820x1213/filters:focal(442x233:610x401):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/67434974/qhtyfG0.0.png

Att kalla PS3:ans lanseringsmodell tjock ter sig inte riktigt rättvist i jämförelse.

https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/21895363/M5rGQy2.png

Stor värre. Omöjligt att placera vid min TV om jag nu skulle få för mig att köpa den. Kanske gömma den bakom TVn, den borde inte sticka upp ovanför. Såvida den där tumstocken inte mäter i mm utan cm då hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlindEagle:

Quick question for you guys , i was one one of those guys who got up at 10:00 and ordered from Elgiganten and got the order confirmation email, will I get my ps on release date? or it will come after because of how crap post nord are Thanks

No clue, I couldn't even choose postnord as delivery option, had to settle for Bring, a much worse option imo. Luckily the releasedate is on a Wednesday so even if we don't get it on the 18th we have two more days before the weekend comes and slows things down

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

Att kalla PS3:ans lanseringsmodell tjock ter sig inte riktigt rättvist i jämförelse.

Hmm... Jag skulle då drista mig att säga tvärt om faktiskt.

Ur-PS3 (som jag svär var inspirerad i formgivningen av konventcentret i Santa Monica där E3 brukar/de arrangeras! lol) var ju fet nästan hela vägen från botten till toppen, den översta femtedelen ungefär var ju lite nättare. PS5 verkar vara som mest bastant just i foten, för att sedan organiskt smalna av upptill, och då särskilt i bakkanten av någon anledning. Kanske för att den ska upplevas nättare om man ser den framifrån från en lätt sned vinkel, som om man sitter i en soffa med konsollen ståendes brevid TVn... *spekulation*

Exempelvis Apple iMac har samma typ av kurvatur för att "gömma" den "verkliga tjockleken", den ser snortunn ut om man ser den från rätt vinklar.

Annars, om folk ska ta fulbilder av ny hårdvara och lägga upp på nätet, varför begriper de inte att fixa BRA LJUS i bilden så man får lite kontraster i svärtan? *morr!*