Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

Nu blir det detox på WZ. Apsega Gulag är tillbaka och redan träffat flera exploiters på vägghacket, trist.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Märkligt dött i den här tråden. Ingen som lirar WZ längre?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av Reefer:

Märkligt dött i den här tråden. Ingen som lirar WZ längre?

Det är grymt många som lirar COD Warzone! Aktiva servrar varje dag. Och utav de personerna som har utgett sina nick i denna tråd, som jag har addat, är inne i stort sett varje dag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Det är grymt många som lirar COD Warzone! Aktiva servrar varje dag. Och utav de personerna som har utgett sina nick i denna tråd, som jag har addat, är inne i stort sett varje dag...

Så bra då, och allt är till belåtenhet? Ingen som har samma problem som jag i WZ? Synpunkter på att Gulag är tillbaka...etc?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av Reefer:

Så bra då, och allt är till belåtenhet? Ingen som har samma problem som jag i WZ? Synpunkter på att Gulag är tillbaka...etc?

Gulag tillbaka? Det har väl alltid funnits där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Gulag tillbaka? Det har väl alltid funnits där?

Nej, buy back ersatte det när säsong 5 kom tills nu för snart en vecka sedan då seg-Gulag är tillbaka så att alla fuskare kan känna sig säkra istället för att vara tvingade att samla cash och röra på sig på banan.
Resultatet är att det återigen är många campare och ibland tror man nästan att man är ensam i Verdansk när man rör sig omkring. Var samma sak när säsong 4 kom, buy back fanns ett tag sen kom Gulag tillbaka, har inte tagit reda på varför infinity ward kör ett sånt konstigt upplägg.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Nej, buy back ersatte det när säsong 5 kom tills nu för snart en vecka sedan då seg-Gulag är tillbaka så att alla fuskare kan känna sig säkra istället för att vara tvingade att samla cash och röra på sig på banan.
Resultatet är att det återigen är många campare och ibland tror man nästan att man är ensam i Verdansk när man rör sig omkring. Var samma sak när säsong 4 kom, buy back fanns ett tag sen kom Gulag tillbaka, har inte tagit reda på varför infinity ward kör ett sånt konstigt upplägg.

Fattar inte vad du snackar om, Gulag har funnits hela tiden? Har funnits Solo med cash-buyback men annars så har det funnits där sedan start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Fattar inte vad du snackar om, Gulag har funnits hela tiden? Har funnits Solo med cash-buyback men annars så har det funnits där sedan start.

Det är Solo jag pratar om, är det verkligen så svårt att förstå? Är alla bakfulla idag eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Det är Solo jag pratar om, är det verkligen så svårt att förstå? Är alla bakfulla idag eller vad är det frågan om?

För solo har det väl varierat lite, men Gulag har ändå vart standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

För solo har det väl varierat lite, men Gulag har ändå vart standard.

Just det, det har varierat lite, precis det jag skrev. Sak samma, alla verkar tycka att det är ok att behöva möta wall hackers i Gulag istället för att röra sig på banan och samla lite cash för buy back.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

@Reefer: Du har aldrig vunnit ett game i solo va?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Reefer:

Just det, det har varierat lite, precis det jag skrev. Sak samma, alla verkar tycka att det är ok att behöva möta wall hackers i Gulag istället för att röra sig på banan och samla lite cash för buy back.

Tagga ner lite, det är ingen som ens sagt att man inte håller med dig.
Du gör nog alldeles rätt som tar en paus från spelet om du blir så arg bara genom att prata om det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

@Reefer: Du har aldrig vunnit ett game i solo va?

Jag har ett liv och är därför bara en casual gamer men jo, det har jag faktiskt. Brukar dock för det mesta landa bland de fem bästa, fullt nöjd med det.

Klokt redigerat /mod
Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Jag spelar sällan solo av den enkla anledningen av att det är en blandning av Böda camping och Åmål. Duos är knappt bättre. Trios eller quads är det som gäller för mig och där har gulag alltid existerat.

Otroligt sällan jag mött fuskare i gulagen. Oftast står de på ngnt hustak och spammar sniper rätt inhuvudet på folk 6-700 meter bort med vlk sikte.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

Jag spelar sällan solo av den enkla anledningen av att det är en blandning av Böda camping och Åmål. Duos är knappt bättre. Trios eller quads är det som gäller för mig och där har gulag alltid existerat.

Otroligt sällan jag mött fuskare i gulagen. Oftast står de på ngnt hustak och spammar sniper rätt inhuvudet på folk 6-700 meter bort med vlk sikte.

600-700 meter är väl inom acceptabel toleransnivå men över det avståndet är det misstänkt skulle jag säga.

Tror att cheaters är lite vanligare i Solo men har du "otroligt sällan" träffat fuskare i trio eller quads så har du och ditt team kanske inte letat så noga?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

600-700 meter är väl inom acceptabel toleransnivå men över det avståndet är det misstänkt skulle jag säga.

Tror att cheaters är lite vanligare i Solo men har du "otroligt sällan" träffat fuskare i trio eller quads så har du och ditt team kanske inte letat så noga?

Du ser inte spelarens huvud på 600m med vlk sikte, vad pratar du om?

Tja... med 135 wins och 2+KD så har jag nog ganska stor koll på fuskare när jag ser någon. Jag hamnar i de mest tryhard lobbies med dom jag kör med, dvs där även alla fuskare hamnar

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Hallå!

Vad kör ni med för grafikinställningar i warzone?
Kör med en 3570k i 4.0ghz, 1070ti och 16gb ram i 1440p men får ut runt 65-70fps max. Låter det rimligt?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Hallå!

Vad kör ni med för grafikinställningar i warzone?
Kör med en 3570k i 4.0ghz, 1070ti och 16gb ram i 1440p men får ut runt 65-70fps max. Låter det rimligt?

Svårt att veta, beror på inställningar med. Mitt 5700 å ryzen 2600 i 4ghz klarar 100 fps i snitt, kör lite blandade high o low inställningar

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Hallå!

Vad kör ni med för grafikinställningar i warzone?
Kör med en 3570k i 4.0ghz, 1070ti och 16gb ram i 1440p men får ut runt 65-70fps max. Låter det rimligt?

Spelar med allt maxat i 1440p. Får ut runt 100 FPS med Ryzen 3600, 2080 Super, 16GB ram. Är dock inte långt ifrån att maxa V'ram. 😋

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

Tänkte börja spela Warzone (PC) men stöter på patrull i Battlenet. För att kunna spela måste jag lägga till mobilnummer men när jag gör det så får jag inget SMS. Har haft kontakt med supporten som inte verkar kunna lösa det. Landskoden är rätt och mobilnumret med.

Någon som haft samma problem och löst det? Är det min operatör som har nån spärr mot suspekta utomlands-SMS? Har Vimla..

Permalänk
Medlem

Tänkte skulle testa warzone igen, står att måste 224gig ledigt, är det verkligen så stort?! 😯
Går det inte bara ladda ner warzone?har bara adsl 50mbs, tar ju en jävla stund 😂

Permalänk
Medlem

Jag behöver allas hjälp här inne som har erfarenhet gällande spelet i säg?

- har ni "Ms/ping" problem när ni väl kommer in i en match?
- för mig så ballar det ur alldeles och jag har fortfarande inte fått nått svar på problemet.
- Jag får ca 80-999ms i väldigt många "inför" en match ibland kan det gå bra ,sedan av nån anledning så mitt i matchen kan jag väldens "Ping" problem.

Är det så för alla andra eller har jag bara otur? - läst en del som har haft lite hög ping men väldigt,väldigt få som har haft som mig?.

Jag har försökt att kolla varför det bli så men har inte hittat nån vidare orsak..

Jag sitter på en Fiberlina på 100/100 5ms om man kollar på bredband eller speedtest ,jag har aktiverat upnp eller vad det heter i routern så spel ska inte strypas eller bli nått fel.

Ibörjan när Warzone var helt nytt så fick jag nästan bara bra serverar nån enstaka dålig, visserligen så är warzone inte det enda "problemet" utan har på PUBG också att jag får hög ping mitt från ingen stans och enbart jag.

En polare hade inga problem fast vi bor i samma stad ,men med två olika internetleverantörer.

Permalänk
Medlem

@Inteno:

Japp det låter rimligt får ungefär samma sak med I5-4670K & 1660Ti 6GB ,i 1440p på medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte skulle testa warzone igen, står att måste 224gig ledigt, är det verkligen så stort?! 😯
Går det inte bara ladda ner warzone?har bara adsl 50mbs, tar ju en jävla stund 😂

Det är inkluderat MW 2019, enbart WZ tar "bara" 113 GB på PC. Nedladdningen säger dock 125 men Activision skryter med sin kompressionsteknik som gör att det blir lite mindre än så på disken.

Och jo, självfallet går det att enbart ladda ner WZ:

https://www.callofduty.com/sv/warzone/download

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Det är inkluderat MW 2019, enbart WZ tar "bara" 113 GB på PC. Nedladdningen säger dock 125 men Activision skryter med sin kompressionsteknik som gör att det blir lite mindre än så på disken.

Och jo, självfallet går det att enbart ladda ner WZ:

https://www.callofduty.com/sv/warzone/download

Får inga alternativ att bara ladda ner Warzone i battlenetklienten. Har köpt MW iofs... men skulle vilja bara ha WZ på pcn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Får inga alternativ att bara ladda ner Warzone i battlenetklienten. Har köpt MW iofs... men skulle vilja bara ha WZ på pcn...

Aha, har du köpt MW så får du hela paketet, tyvärr. Jag kör bara WZ och kan därför tanka enbart den.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av Reefer:

Aha, har du köpt MW så får du hela paketet, tyvärr. Jag kör bara WZ och kan därför tanka enbart den.

Det stämmer. Har du köpt spelet så kommer den tanka ner spelet + wz.

Visste själv inte om detta vilket gjorde att en ominstallation av spelet tog ganska lång tid.

Permalänk

Vad är er ping i warzone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androklas:

Vad är er ping i warzone?

Brukar ligga på mellan 50-60 ms vilket jag tycker är vansinnigt högt och det är inget annat MMO-spel som jag lirar där servrarna är så sega som WZ.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Behöver ett tips angående COD!
Dotter fyller snart år och vill ha COD , ska jag inhandla COD:MW eller det som släpps snart.
Vilket hade ni köpt?
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition