Crysis Remastered finns ute nu – utan PC-mördande systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Fast det är det visst det. Bara det att dom kör FMOD innebär att dom använder minst 5 trådar.

Sen att det inte skalar särskilt bra över flera trådar är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Fast det är det visst det. Bara det att dom kör FMOD innebär att dom använder minst 5 trådar.

Sen att det inte skalar särskilt bra över flera trådar är en annan sak.

Om det inte skalar särskilt väl över flera trådar är det inte rätt gjort och behövde mer utvecklingstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Tack för denna, skulle precis köpa det för att avnjuta en fredagskväll. Du sparade mig en del tid.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag är kluven. Gillar Crysis (omän Warhead är bättre), men en del av tjusningen var ju att den var i framkant med läcker grafik som krävde rejäla prestandaresurser att veva runt när den kom (och under ganska lång tid). Ur den synvinkeln tycker jag att remastern borde leva upp till det, vilket den uppenbarligen inte gör.

Men nu blir det ingen brådska att bestämma sig hursomhelst för min del, eftersom det ännu inte släppts på någon plattform som jag köper ifrån.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Vänta ett köpa tills det kommer ut på DVD.

Går det att spela multiplayer?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Jag är kluven. Gillar Crysis (omän Warhead är bättre), men en del av tjusningen var ju att den var i framkant med läcker grafik som krävde rejäla prestandaresurser att veva runt när den kom (och under ganska lång tid). Ur den synvinkeln tycker jag att remastern borde leva upp till det, vilket den uppenbarligen inte gör.

Men nu blir det ingen brådska att bestämma sig hursomhelst för min del, eftersom det ännu inte släppts på någon plattform som jag köper ifrån.

Linus techs 4k test tar systemet ner på knäna även med 3080 som tidigare nämnts i tråden.
__
I övrigt så tycker jag att det är OK pris för ett gammalt spel, mer Serious Sam pris än fullpris.
För min del så kan det vänta med att det blir ännu billigare eftersom gameplay inte är intressant. AIn är lite väl dum.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Ett givet köp. Minns när jag hade ATi HD 3870 2007, Crysis fick det att gå på knäna.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns att köpa på PC.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hjälpsam

Det är ju långt ifrån fullpris, 209 kr, kan det vara värt för den som vill testa Crysis och få något snyggare och modernare.
Men nu blev det The Outer Worlds i stället, det är på rea.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1573790-vilket-betyg-g...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Orici:

Synd att det inte finns att köpa på PC.

Om det handlar om att du inte vill stödja Epic, släpps det nog på andra plattformar, t.ex Steam om några månader.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

“Remastered” att köra på en Nintendo Switch?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Så minimum är i princip vad man behövde för originalet😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

De har ett "can it run crysis?" läge i inställningarna, en liten tröst kanske? 3080 hade problem iallafall.

ca 07:30 in i videon
https://youtu.be/U7Xtmayoly8

Linus snackade om en DLSS patch och en benchmarking tool men ingenstans i det där jävla EGS går det att se om det är med eller inte. Så jäkla kass storefront, man vill ju veta vad man köper trots allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vänta ett köpa tills det kommer ut på DVD.

Går det att spela multiplayer?

Släpps spelen fortfarande på DVD? det kan inte vara lönsamt när de flesta laddar ner spelen idag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Sitter och funderar, har originalet men det var några år sen man spelade det men vad jag minns var ettan det bästa av alla tre Crysis, det känns som jag kommer vara 209kr fattigare innan helgen är slut

Precis köpt:

Crysis Remastered för 209kr - 95kr rabattkupong = 114kr
FarCry för 30kr

Försökte betala med PayPal men helt från ingenstans kräver PayPal att jag måste lägga till ett kortnummer trots att det finns pengar på kontot????

Men det gick bra att göra en betalning direkt från banken med bankid, inget krångel, inga kortnummer som kan hamna på drift. Jag kommer börja avveckla PayPal from nu eftersom det inte längre är användbart.

-EDIT-

FarCry (första) nedladdad, börjat ladda ner Crysis Remastered och sen har jag Metro Exodus sen tidigare. Kommer bli en fps orgie kombinerat med lite bastu och grillning vid sjön med sambon resten av helgen (tur att grannens tupp inte är morgonpigg)

-EDIT2-

Fick ett samtal, tog upp mobilen, mobilen var kokhet, gissar att den får kämpa på ganska bra som hotspot i 50-55Mbit kontinuerlig hastighet under några timmar

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Även om original Crysis var snyggt för sin tid så handlar ju prestandan mer om att spelet i sig var rätt dåligt optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Släpps spelen fortfarande på DVD? det kan inte vara lönsamt när de flesta laddar ner spelen idag

Vissa spel kommer på DVD

Exempelvis detta

Men många spel kommer bara med en kod i fodralet om vi tänker på pc konsoler släpper fortfarande de mesta på skivor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Släpps spelen fortfarande på DVD? det kan inte vara lönsamt när de flesta laddar ner spelen idag

Vet inte, bara bra spel släpps till DVD.

Visa spel samlar jag på och vill inte ha det som digital då jag inte kan ha det på mitt skrivbord (Datorbord), men skit spel kan jag köpa digital.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Precis köpt:

Crysis Remastered för 209kr - 95kr rabattkupong = 114kr
FarCry för 30kr

Försökte betala med PayPal men helt från ingenstans kräver PayPal att jag måste lägga till ett kortnummer trots att det finns pengar på kontot????

Men det gick bra att göra en betalning direkt från banken med bankid, inget krångel, inga kortnummer som kan hamna på drift. Jag kommer börja avveckla PayPal from nu eftersom det inte längre är användbart.

-EDIT-

FarCry (första) nedladdad, börjat ladda ner Crysis Remastered och sen har jag Metro Exodus sen tidigare. Kommer bli en fps orgie kombinerat med lite bastu och grillning vid sjön med sambon resten av helgen (tur att grannens tupp inte är morgonpigg)

-EDIT2-

Fick ett samtal, tog upp mobilen, mobilen var kokhet, gissar att den får kämpa på ganska bra som hotspot i 50-55Mbit kontinuerlig hastighet under några timmar

Paypal funkade utan problem för mig iaf.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solifer68:

Paypal funkade utan problem för mig iaf.

Samma, köpte för 114kr.
__
Far Cry 1 är 30kr bara som sagt, går det att förhindra att spelet lägga in senaste patchen, den buggar ju till AIn rätt rejält eller?
Eller är det fixat?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Precis köpt:

Crysis Remastered för 209kr - 95kr rabattkupong = 114kr
FarCry för 30kr

Försökte betala med PayPal men helt från ingenstans kräver PayPal att jag måste lägga till ett kortnummer trots att det finns pengar på kontot????

Men det gick bra att göra en betalning direkt från banken med bankid, inget krångel, inga kortnummer som kan hamna på drift. Jag kommer börja avveckla PayPal from nu eftersom det inte längre är användbart.

-EDIT-

FarCry (första) nedladdad, börjat ladda ner Crysis Remastered och sen har jag Metro Exodus sen tidigare. Kommer bli en fps orgie kombinerat med lite bastu och grillning vid sjön med sambon resten av helgen (tur att grannens tupp inte är morgonpigg)

-EDIT2-

Fick ett samtal, tog upp mobilen, mobilen var kokhet, gissar att den får kämpa på ganska bra som hotspot i 50-55Mbit kontinuerlig hastighet under några timmar

Skrivet av Kaleid:

Samma, köpte för 114kr.
__
Far Cry 1 är 30kr bara som sagt, går det att förhindra att spelet lägga in senaste patchen, den buggar ju till AIn rätt rejält eller?
Eller är det fixat?

Är det något jag missat, eller har ni fått någon rabatt?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Är det något jag missat, eller har ni fått någon rabatt?

Rabatten är från tidigare köp när man köpte något för över 150kr så fick man 95kr till nästa köp förutsatt att spelet kostar minst 150kr.
Hade tydligen kvar en 95kr (det går inte spara till sig fler), och det gjorde att spelet plötsligt blev prisvärt.
Fick ingen 95kr till nästa köp denna gång utan den kanske kommer igen när de har större super sales igen.
__
Kort sammanfattning efter att ha spelat igenom halva första nivån:

Raytracing är för tungt för mitt 5700. Ser högsta temperaturerna i grafikkortet någonsin.
Texturerna är helt klart bättre.
Framför allt så gillar jag att det är otroligt mycket mindre pop ups till skillnad från 2007 versionen. Draw distance är mycket bättre.
AIn är fortfarande precis lika dum som förut, ser inga ändringar här alls
Man har lagt in Crysis 2 suit som default men det går att växla tillbaka till klassisk stil: Crysis 1.
Går inte längre spara vart man vill utan det är checkpoints som gäller.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Är det något jag missat, eller har ni fått någon rabatt?

Rabattkopongen på 95kr fick i alla fall jag i samband med att jag claimade GTA V gratis på Epic.

Så jag köpte nu också Crysis Remastered för 114kr.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd

Körde en refund för en gångs skull

Crysis Remastered is not based on the original PC 2007 version, has worse PC controls
https://www.dsogaming.com/articles/crysis-remastered-is-not-b...

Det ser generellt helt klart bättre ut, men det känns segt oavsett vilka inställningar jag gjorde.

Äger ändå originalet så finns ingen mening att ha bara för bättre generell grafik. Oavsett hur jag ställer in kontrollerna så blir det inte lika bra som i originalet heller.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Vissa effekter är borttagna och vissa texturer har lägre upplösning än originalet, ett exempel är direkt i början av spelet när man är i flygplanet där texturerna i interiören och nanosuit dräkterna är avsevärt lägre än originalet.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Är det något jag missat, eller har ni fått någon rabatt?

Ingen aning fick min första 95kr kupong från gratisspel, köpte Metro exodus för någon tia med kupongen ,fick en ny kupong och köpte Cryss remastered och sen FarCry (första)

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Ingen aning fick min första 95kr kupong från gratisspel, köpte Metro exodus för någon tia med kupongen ,fick en ny kupong och köpte Cryss remastered och sen FarCry (första)

Har du ett Epic conto kolla om du har en kupong

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Kan man hoppas att det släpps nån Mod som gör att spelet hackar och laggar oavsett hur kraftfull hårdvara man har för att få den riktiga Crysis-känslan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Släpps spelen fortfarande på DVD? det kan inte vara lönsamt när de flesta laddar ner spelen idag

Bara för att det är en "gammal" teknik bör ju väl inte göra den dålig?

annars finns det ju inget som förklarar varför "stenkakor" plötsligt igen är uppe på tapeten.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Bara för att det är en "gammal" teknik bör ju väl inte göra den dålig?

annars finns det ju inget som förklarar varför "stenkakor" plötsligt igen är uppe på tapeten.

Nej, men det faktum att få ens har en DVD spelare idag kan göra det.