Permalänk
Medlem

Nu släpper vi vädret helt tycker jag, när headsetet väl kommer är min plan att hålla mig inomhus ändå 😊.
Jag älskade astro bot till ps4, känner någon till ett liknande spel till PC?

Permalänk
Medlem

Jag kollade precis om den nya Reverben kommit till den svenska HP butiken, och nu har den gjort det.
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=1N0T5A...
Men priset måste väl vara fel? De kan väl omöjligt ta 12 tusen för den i Sverige? Det hade varit absurt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag kollade precis om den nya Reverben kommit till den svenska HP butiken, och nu har den gjort det.
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=1N0T5A...
Men priset måste väl vara fel? De kan väl omöjligt ta 12 tusen för den i Sverige? Det hade varit absurt.

Kan omöjligt stämma. Den sidan verkar ju inte klar direkt.

Hade kunnat vara priset för deras Omnicept version dock.

EDIT: Står på sidan att det är en företagsprodukt.

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant till nästa års blackfriday..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Kan omöjligt stämma. Den sidan verkar ju inte klar direkt.

Hade kunnat vara priset för deras Omnicept version dock.

EDIT: Står på sidan att det är en företagsprodukt.

Just ja, förra versionen fanns väl också i en företag och kommersiell version? Företagsheadsetet hade läder(imitation) på "huvudkudden" osv, och priset var väl lite högre om jag minns rätt...
Fast samtidigt har jag klart för mig att G2 inte skulle ha två olika versioner av hårdvaran den här gången!

Man kan ju hoppas det är ett placeholder pris som sänks framöver eller ett specifikt företagspris, men det gör ju i alla fall att man är rätt nöjd att man förbeställt den för ca 6000 istället

*edit*
Huvudsidan för kommersiella användare är nog här:
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Offer.aspx?p=hp-reverb...
Ingen prisuppgift där än.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag kollade precis om den nya Reverben kommit till den svenska HP butiken, och nu har den gjort det.
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=1N0T5A...
Men priset måste väl vara fel? De kan väl omöjligt ta 12 tusen för den i Sverige? Det hade varit absurt.

Står 7,349.00kr där nu, så de var nog bara nå placeholder pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakl1:

Står 7,349.00kr där nu, så de var nog bara nå placeholder pris

Det var lite rimligare

(men känns ändå OK att ha förbeställt den för ~6000kr!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har hamnat i ett litet dilemma. Jag har fått ett erbjudande om att köpa en vive pro begagnad med index kontrollers och en extra vanlig vive med deluxe audio strap för samma pengar som min förbokning. Vad hade ni gjort? Jag är väldigt villrådig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Jag har hamnat i ett litet dilemma. Jag har fått ett erbjudande om att köpa en vive pro begagnad med index kontrollers och en extra vanlig vive med deluxe audio strap för samma pengar som min förbokning. Vad hade ni gjort? Jag är väldigt villrådig...

Vive pro har tre stora fördelar. Den är spårad med Valve fyrar och har dess mjukvara, den har rikare färger och den går att göra trådlös med en adapter. Index kontrollerna är också en stor fördel.

En trådlös Vive Pro är nog en av de bästa paketen du kan ha.

Fördelarna med Reverben är dess upplösning. Och till mindre del installationsbördan och att du får garanti på en ny produkt.
Upplösningen ska inte underskattas. Om du ska spela fordonssimulatorer så rekommenderar jag Reverben.

Om jag hade varit du hade jag valt Vive Pro och köpt till en trådlös adapter. Det ska vara en helt fantastisk kombination.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Vive pro har tre stora fördelar. Den är spårad med Valve fyrar och har dess mjukvara, den har rikare färger och den går att göra trådlös med en adapter. Index kontrollerna är också en stor fördel.

En trådlös Vive Pro är nog en av de bästa paketen du kan ha.

Fördelarna med Reverben är dess upplösning. Och till mindre del installationsbördan och att du får garanti på en ny produkt.
Upplösningen ska inte underskattas. Om du ska spela fordonssimulatorer så rekommenderar jag Reverben.

Om jag hade varit du hade jag valt Vive Pro och köpt till en trådlös adapter. Det ska vara en helt fantastisk kombination.

Tack för bra svar! Jag kommer inte spela så mycket simulatorer utan kommer ha fokus på att försöka utveckla spel. Kommer såklart att spela igenom alyx och någonting annat också mellan varven, men upplösningen är kanske inte primärt det som är viktigast. Får fundera några varv till dock, det är ju något speciellt med att packa upp ny teknik..

Permalänk
Medlem

Hur vet du att Vive pro har bättre färger? Testat G2?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur vet du att Vive pro har bättre färger? Testat G2?

Nej. Klart jag inte gjort, de har inte släppts än. Jag baserar min rekommendation på andras bedömningar som jag litar på då OLED är snäppet vassare i allmänhet än LCD.

G2 ska ha bättre färger än min kära Reverb, men det ska fortfarande vara en bra bit kvar till OLED färger.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Har inte lusläst recensioner fast jag tycker min rift s har bättre färger än min cv1 och vive. Vive pro ska ju va betydligt bättre kalibrerad än vive förvisso. Reverb var helt okay nära rift S men fyllnaden med mindre screendoor påverkar ju också rätt så mycket då pixelstrukturen inte har någon färg

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Norm på Tested ang. G2 vs. Q2:

Citat:

caveat: my G2 experience is with the pre-production prototype.
- G2 resolution is still noticeably better, and feels more vibrant to me too.
- sweet spot on Quest2 much better than G2
- Q2 elite headstrap preferred over G2 headstrap, but G2 is less front-heavy

Permalänk
Inaktiv

Har man Benify kan man beställa från HP för 6599:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Har man Benify kan man beställa från HP för 6599:-

Tack bokad

Permalänk
Medlem

@Halldin: Värt att notera att linserna i G2 som recenserats inte är samma som kommer till konsumenter. De skickar med bättre linser än de som testats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Har man Benify kan man beställa från HP för 6599:-

Känns väldigt lockande att beställa.
Har nyss beställt Quest 2 men skulle gärna prova Reverb G2 men jag vet inte jag skulle klara av att spela med sladd kopplad till datorn.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

@anon138754:

Är de via datorn eller mobilen?

På mobilen funkar de inte för mig iaf ser ett pris men inget köpesalternativ..

EDIT: nej det fungerar inte via datorn heller, man kommer bara till massa andra produkter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Känns väldigt lockande att beställa.
Har nyss beställt Quest 2 men skulle gärna prova Reverb G2 men jag vet inte jag skulle klara av att spela med sladd kopplad till datorn.

Det är det och kontrollerna för mig, samt att det fortfarande verkar väldigt osäkert hur slutprodukten kommer se ut. Ska bli intressant att se när den väl släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är det och kontrollerna för mig, samt att det fortfarande verkar väldigt osäkert hur slutprodukten kommer se ut. Ska bli intressant att se när den väl släpps.

Oja. Jag har bråkat med trackingen tidigare till mitt tidigare WMR headset.
När det var rätt förutsättningar fungerade det utan problem men fel ljus, fel matta, fel omgivning så blev det problem.

Vid ett tillfälle fick jag möjlighet att ställa frågor till Sebastian (tror han heter så) när han var aktiv på discordsom, han har Youtube kanalen mrtv.
På han lät det som alla problem var borta men jag vet inte om det var språkbarriär mellan oss för det lät nästan som han var hp försäljare ibland

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

@Halldin: Värt att notera att linserna i G2 som recenserats inte är samma som kommer till konsumenter. De skickar med bättre linser än de som testats.

Fast "bättre" är ju alltid en definitionsfråga, innan de har blivit testade
De kanske bara är billigare att tillverka, vem vet?

Skrivet av DjBeowolf:

@fjollkraken:

Är de via datorn eller mobilen?

På mobilen funkar de inte för mig iaf ser ett pris men inget köpesalternativ..

EDIT: nej det fungerar inte via datorn heller, man kommer bara till massa andra produkter..

Men har du tillgång Benify? Det är ett rabattsystem som man normalt får tillgång till via tex sin arbetsivare som arbetsförmån, men man ska tydligen även själv som privatperson kunna betala nån engångsumma på nån hundring för att få tillgång till samma rabatter.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W: Ja jag har benify

Permalänk

blir lätt en G2 till min racing simulator och behålla min index till vanligt vr så frugan blir nöjd att hon får spela när hon känner för det, även om jag kör racing.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Inaktiv

@DjBeowolf:

Första sidan visar de bara vissa specialerbjudanden. Gå in i menyn, välj "tillbehör", sen "Ljud, Bild & Multimedia", så ligger den längre ner på sidan.

Permalänk
Medlem

[quote postid="18613517" userid="44731" name="Roger W"]
Fast "bättre" är ju alltid en definitionsfråga, innan de har blivit testade
De kanske bara är billigare att tillverka, vem vet?

Är sant såklart, men de har marknadsfört det som att de faktiskt ska prestera bättre och HP har hittils varit väldigt öppna i sin tillverkningsprocess i olika intervjuer. Förutom Omnicept då såklart.

Permalänk
Medlem

Mail från HP om min leverans:

"Bästa kund,

Tack för din beställning hos oss på HP Store,

Vi ber om ursäkt för fördröjningen, vår logistikavdelning har meddelat oss att din order väntas skickas ut den 15-11-2020

Denna försening har skett på grund utav materialbrist hos vår fabrik, därmed har leveranstiden till dig som kund flyttats. Datumet är preliminärt och kan komma att ändras på grund utav omständigheterna.

Vi ber om ursäkt för de eventuella besvär och besvikelser detta kan ha orsakat."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Mail från HP om min leverans:

"Bästa kund,

Tack för din beställning hos oss på HP Store,

Vi ber om ursäkt för fördröjningen, vår logistikavdelning har meddelat oss att din order väntas skickas ut den 15-11-2020

Denna försening har skett på grund utav materialbrist hos vår fabrik, därmed har leveranstiden till dig som kund flyttats. Datumet är preliminärt och kan komma att ändras på grund utav omständigheterna.

Vi ber om ursäkt för de eventuella besvär och besvikelser detta kan ha orsakat."

Superväntat. Mars lär det bli.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Från HP pressmeddelande:

"A few updates we have made to the product since we first announced Reverb G2:

We have updated the lenses to reduce the Fresnel ring reflections and improve clarity.
The menu button on the controllers is now domed so you can distinguish between the Windows and Menu buttons by touch.
In addition to the full size to mini display port adapter, a USB-C® to USB-A adapter will be included in every box.
Our Engineers found an opportunity to lower persistence without lowering brightness and this required higher power draw, so the HP Reverb G2 will require the adapter to be plugged into the wall."

Riktigt spännande och hoppas någon snart kan få göre en test på den färdiga varianten. Lite tråkigt med en extern strömförsörjning men bra att det bör öka stabiliteten då endast data skickas via usb.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB