Cyberpunk 2077 får förvånansvärt snälla systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Vad sjutton är detta, är det bara jag som tycker det senaste demot ser sämre ut än andra videoklipp vi har sett hittills?? Mindre detaljerat och urvattnade färger typ.

Visst såg det lite stelt ut? Inte riktigt samma flytt i NPC:ernas rörelser? Sen var det en snutt där en kvinnlig karaktär går genom scenen och hennes korta jeansshorts ser ut att "klippa" in och ut i texterna.
Förvånade mig att dom valde att ta med detta och visa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Visst såg det lite stelt ut? Inte riktigt samma flytt i NPC:ernas rörelser? Sen var det en snutt där en kvinnlig karaktär går genom scenen och hennes korta jeansshorts ser ut att "klippa" in och ut i texterna.
Förvånade mig att dom valde att ta med detta och visa upp.

Ja stelt är en bra beskrivning. Texturerna på en och en annan karaktär tyckte jag även såg rätt lågupplösta ut. Det med texturerna kan ju vara inbillning till viss del, på grund av annan ljussättning mm. Men kan inte minnas att jag reagerat så på tidigare klipp.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Wohoo mitt gamle 1060 lever än
Blir att köpa en ps5 och köra tunga spel på den sen vänta två generationer till med GPU, då jävlans kommer det bli skillnad i lillburken! Hoppas att det finns någon VRhjälm då med upplösning från helvete så det blir klarsyn i speln äntligen, är tungdrivet vr som jag väntar med att uppgradera datorn för, istället för att uppgradera nu och hoppas att den överlever nästa vr generation.

Permalänk
Medlem

nice, kommer bli kul o se alla moddar som kommer komma om de nu tillåter det som med The Witcher.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu skriver dem inte vilken upplösning eller FPS de har lagt kraven mot. Min gissning är Medium/high, 1080p och 30 FPS så vill du ha mer än så så bör du nog räkna med mer tungdrivet.

Jag räknar med att jag kommer få det svårt med burken i sign att få 60+ fps i 1440p på någorlunda settings..

Haha kan slå vad om att du inte kommer att ha några problem alls med att driva det i 1440p 60 fps på minst high!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

nog inga problem attt kötta 1440p/60fps med 1080/2080+

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om spelet, bara kollat trailern. Dra åt fanders, så töntigt spel.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

@lossah: Håll dig till ms-röj då ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Aldrig hört talas om spelet, bara kollat trailern. Dra åt fanders, så töntigt spel.

Då kan du ju knappast ha något spelintresse! Att inte ha hört talas om det mest hypade spelet på ett decennium (sedan Battlefield 3 2011) måste jag säga vara mycket märkligt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitefame:

Typ dubbla Witcher 3 (med expansioner), visst att det är bättre texturer samt modeller, men kommer nog vara minst lika långt.

Spelets kampanj kommer vara kortare än Witcher 3 huvudkampanj, men det kommer finns smockfullt med content.

Permalänk
Medlem

Där ser man. Jag som var ganska säker på att de skulle biffa upp grafiken i sista minuten med tanke på nya grejer som de var ganska långt före.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att detta är väldigt konstigt. FFXV släpptes till PC för 3 år sen och det är mindre eller mer lika med Cyberpunk 2077 som kommer snart.

Permalänk
Medlem

Rekommenderade specs kanske är för vad, medium? Lär krävas ganska mycket mer för att lira det på ultra.
Är väl bättre att optimera spel så att så många som möjligt kan spela dom, men att det går att höja inställningarna så att alla blir nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

3090 kortet lär ju inte behöva arbeta speciellt mycket med den CPU:n är jag kanske rädd för :/

Njea, alltså alltid när man recenserar cpu:er så kör man låga upplösningar för att pressa cpu:n. Det kan se väldigt konstigt ut när en CPU (typ 10900K kan pressa ur sig 300 fps i ett spel och en annan, äldre processor, spottar ur sig 180 fps. Enorm skillnad! Men sedan IRL när du sitter framför din 1440p eller, ännu hellre, 4K-skärm och drar på lite ögongodis i spelet och får 150 fps med ett RTX 3090 så spelar cpu:n mindre roll för den, äldre processor, klarar att leverera vad som behövs för 150 fps. Visst, detta skiljer lite från spel till spel - och det finns undantag.

Hardware Canucks gjorde precis en video om hur RTX 3080 skalar med sämre processorer - och man blir förvånad.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Optimera/ producera man spelet under flera år, ska man inte vara förvånad att det ska flyta på. Men det kanske bara är jag som inte är förvånad?

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Rekommenderade specs kanske är för vad, medium? Lär krävas ganska mycket mer för att lira det på ultra.
Är väl bättre att optimera spel så att så många som möjligt kan spela dom, men att det går att höja inställningarna så att alla blir nöjda.

Läs artikeln så slipper du killgissa...

"Gemensamt för båda nivåer är relativt lättsmälta krav och upplösningen 1080p, där detaljnivå Low respektive High avses"

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Då kan du ju knappast ha något spelintresse! Att inte ha hört talas om det mest hypade spelet på ett decennium (sedan Battlefield 3 2011) måste jag säga vara mycket märkligt!

Det har jag inte, framförallt inte den här sortens macho deluxe-spel. Trailern får mig att börja garva tbh.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Naah, Left4Dead2 håller fortfarande... och kan spelas på en potatis i princip
Spelvärde för mig är inte fotografisk kvalitet på skärmen, utan just SPELVÄRDE...

Gammalt crap som funkade på Atari 800 och senare XL med titlar som de flesta inte ens hört talas om är fortfarande för mig det bästa/mest underhållande jag lirat, och det på en dator som hade mindre kapacitet än dagens armbandsklockor.

Gammalt junk som Projrect I.G.I 1 och 2 samt Soldier of Fortune är mumma för mig, och hela Half-Life serien om vi pratar om PC-spel.
Har inte hittat något som passar mig på "nya"releaser =(

Enda som kräver lite burk för mig är redigering, så blir nog en uppgradering från min R7 1700x till minst 12c Zen3, troligen 16c.
Ha det gott gott folk...

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av lossah:

Det har jag inte, framförallt inte den här sortens macho deluxe-spel. Trailern får mig att börja garva tbh.

Varför ens bemöda att kommentera i kommentatorfältet på en artikel om ett spel, om du inte har något intresse av titeln i fråga, eller spel generellt att döma av dina inlägg här?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Slå på RTX så svettas nog även de bästa grafikkorten

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

R9 Fury ska det vara ett "inside joke", AMD sålde kanske 10 kort av den generationen, lol

Har ett sådant ett av mina bättre gpu köp någonsin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Har ett sådant ett av mina bättre gpu köp någonsin!

Ramlösa är bara avis,
(kanske betalade för mycket till skinnpajen)
Troll är inget att bry sig om

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Läs artikeln så slipper du killgissa...

"Gemensamt för båda nivåer är relativt lättsmälta krav och upplösningen 1080p, där detaljnivå Low respektive High avses"

Läste man artikeln innan du gjorde så stod det tydligt att det inte stod vilken upplösning, detaljsnivä och fps som gällde. Nu har de tydligen uppdaterat artikeln. Dumt att vara nedlåtande i onödan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tråkigt när de måste anpassa sig efter konsoller. Spelet ser extremt stort ut som GTA5 etc men grafiken ser ut som GTA 5 som kom för 2013. Men det är roligt ifall fler kan spela med sämre pc-budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tråkigt när de måste anpassa sig efter konsoller. Spelet ser extremt stort ut som GTA5 etc men grafiken ser ut som GTA 5 som kom för 2013. Men det är roligt ifall fler kan spela med sämre pc-budget

PC versionen kommer säkert vara mycket skalbar. Har man hårdvaran kommer det säkert att finnas tillräckligt med ögongodis att aktivera.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Aldrig hört talas om spelet, bara kollat trailern. Dra åt fanders, så töntigt spel.

Det märks att du inte kan något om spelet alltså.

"men grafiken ser ut som GTA 5"
Va, har vi sett samma spel? Jag tror du får kolla på hur GTA 5 ser ut igen, för du verkar ha glömt.

Permalänk
Medlem

Det var väldigt blygsamma krav. Men det hade ju varit bra om de listat grafiska inställningar och framerate man kan förvänta sig med den hårdvaran.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem

Rekommenderade har blivit mindre "DET HÄR BEHÖVER DU FÖR ATT MAAAAXA ALLA INSTÄLLNINGAAAAR!!" till att ha blivit "Det här behöver du för att kunna spela I 1080p medium inställningar"

Det är ett smart val för då kommer flera köpa spelet för jag tror att många kollar rekommenderade för att se om dom ska köpa spelet eller inte. Sen kan resten som har high-end datorer kan gå högre med inställningarna.

Permalänk
Medlem

kan nog se rätt bra ut

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Har något annat spel rekommenderat SSD som krav?

Detta är riktigt bra! mer sånt!
De får sluta designa spel kring HDD tycker jag. De flesta har SSD nu

World of Warcraft la tillfälligt in SSD som minimikrav för nästa expansion som kommer om några veckor. Men efter att communityn verkar fått en hissyfit så tog de bort det. Tekniskt sett går WoW att spela med en HDD, men det är ett spel med många loadingscreens som kommer göra upplevelsen duktigt mycket sämre än med en SSD.