PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

söker någon gogubbe som vill köra med oss Team Pyro

Nu är semestern över och det är dags för Team Pyro att bygga upp ett nytt lag. Pyro Stommen just nu är @exz1t och @GubbGo.
Vi söker 2st som är intresserad utav spela PUBG i tävlingsinriktat format. Tiderna är Tisdagar och Torsdagar från ca 18.
Man skall kunna dessa två dagar. Då båda har familj och förhållanden så kan vi inte pracca varje kväll, man har ju ett liv vilket vi också förstår, därav vi "bara" har 2 inplanerade kvällar. kan dock bli fler när tillfälle ges.
Med den tiden vi har så utnyttjar vi den så bra vi kan. Bli en del av ett skönt trevligt gäng.
Kunna panga och hantera vapnet, vi kräver inte att man skall vara en gud, för det är inte vi heller. Men kunna panga hyffsat.
En bra gruppdynamik/teamplay är A och O, det slår ofta 4 bra spelare som lirar för sig själva i ett lag.

Krav på:
18+ p.g.a PGC har 18års gräns.
Ha en bra mick, inte massa bakgrundsljud som stör i spelet.
Skön och go person som kan prata och lyssna.
Vara en lagspelare, gärna en fragger som har någon slags rutin/erfaraenhet av competetive.

VI satsar på att komma till minst 3e rundan av PCS3 kvalet.

DM om ni känner er sugna på att panga skarpt med 2 sköna typer.

Vi finnes på Discord
https://discord.gg/HhQccy

Ta kontakt med mig GubbGo
Eller Exz1t

Permalänk
Medlem

Detta spelet blir bara värre å värre, ranked är fullt av fuskare. Normal games mot kvällen= 50% bots

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det är rätt skönt att fuskarna håller till på ranked. Så länge man inte är dum nog att spela där utan fusk så är det ju en perfekt lekplats för dessa kräk. Men jag håller med om att det lätt blir lite trist med alla bottar. Det är oftast bara i slutstriden som man hittar lite riktigt folk att kriga med.
Egentligen kanske det hade varit bäst om de begränsade antalet kartor och spellägen lite för att inte sprida ut spelarna så mycket. De kunde köra en kampanj vare kväll, Erangel Fpp motorcycles only exempelvis. Sen dagen efter Vikendi 8-man squad eller nåt annat lite udda som drar in lite folk. Sen 100 dollar cash prices till den som dör först.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte får igång spelet sen senaste Windows-uppdateringen? Lirade några matcher igår kväll utan bekymmer. Stänger av och Windows kör sitt race. Ska spela lite igen idag tänker jag, men icke.

Provat att verifiera filerna, varpå Steam säger att 1 fil är korrupt och laddas ner. Det hjälper inte. Provar igen och samma sak.

Provat att installera om hela jäkla spelet på 28 GB. Hjälper inte, fortfarande en korrupt fil säger den.

Jag får alltså inte ens någon loading screen. Inget nytt fönster alls att växla till

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Senast det hände mig så var det brandväggen som stoppade. Jag vet inte varför men nåt resetades väl och stoppade spelet från att komma igen. Jag fick iofs ett felmeddelande.

Du kan ju alltid prova att avinstallera windows-uppdateringen. Det är sällan nåt matnyttigt i dom i vilket fall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

någon som spelar ikväll ?

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har precis byggt ny dator och får lite märklig prestandaanvändning. Vet inte om jag märkt någon förbättring än att min GPU drar 90% (och blir relativt het på 90 grader) i användning medans min CPU drar 20% i användning och håller sig runt 40-50 grader.

Trodde PUBG var mer CPU-krävande, eller är det mitt grafikkort som nu är flaskhalsen?
Spec. i signatur.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har precis byggt ny dator och får lite märklig prestandaanvändning. Vet inte om jag märkt någon förbättring än att min GPU drar 90% (och blir relativt het på 90 grader) i användning medans min CPU drar 20% i användning och håller sig runt 40-50 grader.

Trodde PUBG var mer CPU-krävande, eller är det mitt grafikkort som nu är flaskhalsen?
Spec. i signatur.

Beror väl på vilka inställningar du spelar med kanske? Men som referens så ligger mitt 1660ti i min bärbara på runt 70 grader och 80% workload med allt på medium

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har precis byggt ny dator och får lite märklig prestandaanvändning. Vet inte om jag märkt någon förbättring än att min GPU drar 90% (och blir relativt het på 90 grader) i användning medans min CPU drar 20% i användning och håller sig runt 40-50 grader.

Trodde PUBG var mer CPU-krävande, eller är det mitt grafikkort som nu är flaskhalsen?
Spec. i signatur.

Signaturer syns inte i mobilen...vad har du för nåt?

PUBG är CPU-krävande på så vis att det inte utnyttjar resurserna och att man får brute-forcea med hög klockfrekvens. CPU usage ligger väl normalt inte så högt dock, min 9700K kanske ligger på 30% utan att ha dubbelkollat. Mitt Radeon VII är helt klart flaskhalsen i 3440x1440 upplösning

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har precis byggt ny dator och får lite märklig prestandaanvändning. Vet inte om jag märkt någon förbättring än att min GPU drar 90% (och blir relativt het på 90 grader) i användning medans min CPU drar 20% i användning och håller sig runt 40-50 grader.

Trodde PUBG var mer CPU-krävande, eller är det mitt grafikkort som nu är flaskhalsen?
Spec. i signatur.

Mitt 2080ti ligger alltsom oftast i 90-100% i PUBG med min 8700k på 5ghz. Processorn ligger runt 70% över alla kärnor med hyperthreading avslaget, med det påslaget visar den ca 30-40% per tråd, vilket känns rimligt.

PUBG känns också som ett prestandalotteri på alla plan.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Mitt 2080ti ligger alltsom oftast i 90-100% i PUBG med min 8700k på 5ghz. Processorn ligger runt 70% över alla kärnor med hyperthreading avslaget, med det påslaget visar den ca 30-40% per tråd, vilket känns rimligt.

PUBG känns också som ett prestandalotteri på alla plan.

Det där med hyperthreading lät intressant. Var kan jag se om det är påslaget? Är det fördelaktigt att ha det avslaget i PUBG eller generellt för spel?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Signaturer syns inte i mobilen...vad har du för nåt?

PUBG är CPU-krävande på så vis att det inte utnyttjar resurserna och att man får brute-forcea med hög klockfrekvens. CPU usage ligger väl normalt inte så högt dock, min 9700K kanske ligger på 30% utan att ha dubbelkollat. Mitt Radeon VII är helt klart flaskhalsen i 3440x1440 upplösning

kör i9-10900k @ 5,1GHz med ett 1080 på 3440x1440 @ 100Hz
Kändes bara väldigt lågt användande av en ny CPU kontra grafikkortet som jobbar allt vad den har

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det där med hyperthreading lät intressant. Var kan jag se om det är påslaget? Är det fördelaktigt att ha det avslaget i PUBG eller generellt för spel?

Om du använder HWmonitor eller liknande och har 20st CPU-trådar synliga har du det påslaget. Det lär vara det per default, och stängs av manuellt i BIOS. Förr pratades det om att HT var sämre i spel, idag vet jag inte. Jag tror inte jag har märkt någon skillnad alls. Jag inbillar mig att 12 trådar (i mitt fall med 8700k) som jobbar i 35% är samma sak som att 6 trådar jobbar i 70%. Men det kan vara helt uppåt väggarna fel.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Om du använder HWmonitor eller liknande och har 20st CPU-trådar synliga har du det påslaget. Det lär vara det per default, och stängs av manuellt i BIOS. Förr pratades det om att HT var sämre i spel, idag vet jag inte. Jag tror inte jag har märkt någon skillnad alls. Jag inbillar mig att 12 trådar (i mitt fall med 8700k) som jobbar i 35% är samma sak som att 6 trådar jobbar i 70%. Men det kan vara helt uppåt väggarna fel.

Aha,jo jag ser ju 20st trådar och då kanske det är därför.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

kör i9-10900k @ 5,1GHz med ett 1080 på 3440x1440 @ 100Hz
Kändes bara väldigt lågt användande av en ny CPU kontra grafikkortet som jobbar allt vad den har

Ok ja då förstår jag. Ett 1080 i den upplösningen lär verkligen svettas. Och en 10900K kan inte utnyttja alla sina trådar i ett spel som PUBG, så om du kikar på varje kärna indivuellt lär du se att några av dem jobbar för fullt medan majoriteten har kafferast. 20% belastning är bara sett till kapaciteten i hela processorn

Vad får du för fps förresten med ett 1080? Och vad för grafikinställningar? Jag har petat ganska mycket för att få så trevlig grafik som möjligt men ändå 100+ fps (jag spelar inte comp så allt på lägsta är uteslutet, det ser ju ut som hundskit)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ok ja då förstår jag. Ett 1080 i den upplösningen lär verkligen svettas. Och en 10900K kan inte utnyttja alla sina trådar i ett spel som PUBG, så om du kikar på varje kärna indivuellt lär du se att några av dem jobbar för fullt medan majoriteten har kafferast. 20% belastning är bara sett till kapaciteten i hela processorn

Vad får du för fps förresten med ett 1080? Och vad för grafikinställningar? Jag har petat ganska mycket för att få så trevlig grafik som möjligt men ändå 100+ fps (jag spelar inte comp så allt på lägsta är uteslutet, det ser ju ut som hundskit)

Då verkar det som en vettig förklaring till det hela då. Jag får ~100fps med medium/high settings.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Några 30+ som lirar stadigt som kan behöva en fjärde gubbe? Kul att vinna, men dom roliga matcherna är vad som jag minns, även om det betyder döden. Roliga klipp, skratta åt varandra osv, ligger högt. Tjoa gärna till på DM. Har all tid i världen på kvällarna efter jobb (dagtidsjobb).

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Tolkar jag senaste patch notesen som att de kommer ta bort map selection? Så man måste hoppa ur alla lobbys man hamnar i för att man inte vill spela 3 av 5 banor? Hade vi inte så för nåt år sen och alla avskydde det redan då? Snacka om att suga ur den sista spelglädjen ur det här spelet... Fan vad sur jag blir på att det spelet som har det upplägget jag gillar bäst sköts av de mest idiotiska utvecklarna
https://www.pubg.com/en-us/2020/10/14/season-9-patch-notes/

Citat:

Regional Matchmaking Changes
...
EU
Random Map Selection
TPP: Solo, Squad, Squad Rank
FPP: Solo, Duo, Squad, Solo Rank, Squad Rank

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Tolkar jag senaste patch notesen som att de kommer ta bort map selection? Så man måste hoppa ur alla lobbys man hamnar i för att man inte vill spela 3 av 5 banor? Hade vi inte så för nåt år sen och alla avskydde det redan då? Snacka om att suga ur den sista spelglädjen ur det här spelet... Fan vad sur jag blir på att det spelet som har det upplägget jag gillar bäst sköts av de mest idiotiska utvecklarna
https://www.pubg.com/en-us/2020/10/14/season-9-patch-notes/

Stämmer bra. De älskar att sätta spikar i kistan de begravda med bots.

Borde ju ha två köer, big och small och sen varva mapsen i varje kö så det är kanske Erangel/Vikendi + Karakin/Sanhok i en vecka, sen skifta..

Men blueballs skiter i oss, de bryr sig bara om den asiatiska delen av spelet för det är där pengarna kommer in, med alla fruktansvärt fula skins med dinosaurier och skit.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Sen enbart TPP på nya mapen sa en kompis, stämmer det?! 😮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Sen enbart TPP på nya mapen sa en kompis, stämmer det?! 😮

Endast TPP Squad ja.

För de är helt efterblivna

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

-Endast TPP!?
-Bort med map selection!?

Vad pysslar de med?

Om de har för många köer får de väl ta bort någon karta i en månad för att cirkulera in den i nästa?
De kan inte tvinga folk att spela kartor de inte vill spela...
Om de enbart ska ha TPP på den nya kartan kommer jag se till att ändå spela FPP på den. Kommer bli en utmaning

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Om de enbart ska ha TPP på den nya kartan kommer jag se till att ändå spela FPP på den. Kommer bli en utmaning


TPP är en avart!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:


TPP är en avart!

Kan förstå att de vill ha kvar den för det är väl det enda asiaterna spelar...
Men om jag fick önska fritt, skulle PUBG vara FPP only

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som enbart kör TPP. 99% så kör jag TPP duo Erangel med en polare. Kollade nyss patchnotes å om ja förstår det rätt så har dom inte bara sabbat map selection utan även plockat bort tpp duo från EU?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klyrre:

Jag är en av dom som enbart kör TPP. 99% så kör jag TPP duo Erangel med en polare. Kollade nyss patchnotes å om ja förstår det rätt så har dom inte bara sabbat map selection utan även plockat bort tpp duo från EU?

De la in bots för att kunna fylla alla köer, sen tog de bort alla köer

GENIUES.

Däremot hade det varit bättre om de tog bort TPP i EU/NA och så fick ni 1 % lära er att spela spelet på riktigt Istället för sista cirklar av "vem kan gömma sig bakom trädet längst utan att behöva flytta sig".

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

De la in bots för att kunna fylla alla köer, sen tog de bort alla köer

GENIUES.

Däremot hade det varit bättre om de tog bort TPP i EU/NA och så fick ni 1 % lära er att spela spelet på riktigt Istället för sista cirklar av "vem kan gömma sig bakom trädet längst utan att behöva flytta sig".

Förstår att majoriteten av västländare kör fpp. Själv kommer ja från andra tpp-spel å la cs på hyllan under 1.6 så trots vpn-kineser med fusk har ja ändå roligare i tpp. Men som sagt, vet att jag är i minoritet.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klyrre:

Jag är en av dom som enbart kör TPP. 99% så kör jag TPP duo Erangel med en polare. Kollade nyss patchnotes å om ja förstår det rätt så har dom inte bara sabbat map selection utan även plockat bort tpp duo från EU?

Ja ser ut som duo TPP är borta. Och dessutom möjligheten att välja karta. Enbart random nu.

Men de har iaf lagt till FPP på nya kartan. Var ju bara TPP på test. Men det var ju ganska väntat.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett par dagar, men är senaste uppdateringen/nedgraderingen live redan? Eller är det fortfarande på bara testservern?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har inte spelat på ett par dagar, men är senaste uppdateringen/nedgraderingen live redan? Eller är det fortfarande på bara testservern?

Om man får tro tidigare post ser den ut att vara live. Ska testa när jag kommer hem ifrån jobb

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"