Vad tror du Playstation 5 kommer kosta?

Permalänk
Medlem

Först skulle det tillverkas färre för att alla förlorar jobbet och inte kan köpa någon. Och nu ska det tillverkas fler för att alla är hemma och konsumerar mer underhållning hemma. Hmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Först skulle det tillverkas färre för att alla förlorar jobbet och inte kan köpa någon. Och nu ska det tillverkas fler för att alla är hemma och konsumerar mer underhållning hemma. Hmm...

Jag läste också att yielden är bättre än väntat, vilket kan påverka priset och tillverkningsförmågen.

Ska bli spännande att se priset, borde ju dyka upp snart kan man ju tycka.
Ett problem som finns just nu är att det nog finns lite folk som dubbelbokar en konsol med och en utan skivläsare, eftersom att man inte vet priset än.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Jag läste också att yielden är bättre än väntat, vilket kan påverka priset och tillverkningsförmågen.

Ska bli spännande att se priset, borde ju dyka upp snart kan man ju tycka.
Ett problem som finns just nu är att det nog finns lite folk som dubbelbokar en konsol med och en utan skivläsare, eftersom att man inte vet priset än.

Som jag då. Har bokat både en digital och en standard på 2 olika återförsäljare. Jag avser att avboka de andra beställningarna så fort jag vet priset och vilken variant jag vill ha. Men vill helst stå i kö tidigt så jag inte blir utan konsol vid jul.

Permalänk
Medlem

Jag passar på att återuppliva denna tråd nu när Sony har släppt priserna för PS5 för att kunna jämföra vad Sweclockers trodde konsolen skulle kosta i juni.

De flesta verkar ha förväntat sig dyrare pris än vad det blev, endast 6% gissade rätt pris. Själv så trodde jag att konsolerna skulle bli dyrare, både PS5 och Xbox. Min gissning när jag svarade på pollen var $499 och $549.

Permalänk
Medlem

Alltså vilka ockerpriser här i Sverige komplett kör ps5 på 6500kr och netonnet 6000kr trodde på typ 5500kr max för den vanliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Alltså vilka ockerpriser här i Sverige komplett kör ps5 på 6500kr och netonnet 6000kr trodde på typ 5500kr max för den vanliga

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

matigt pris med tanke på spelen a 800 kr, lär bli runt 10 lax om man vill ha extra kontroll o ngr spel..jösses.

Inte ngn allemans maskin precis.

Permalänk

7995kr

Hej hopp, min gissning på 7995kr tror jag inte står sig för den med läsare. Sverige har ju en förmåga att hitta extra skatter på elektronik vs miljö vs lagringsminne you name it.
Men 5995:- kan man ju alltid hoppas. Att översätta priser direkt från € och $ stämmer sällan med historien på prylar som skall säljas i Sverige.
Vad jag förstår så har Sony inte släppt officiella priset i Sverige allt är bara "ungefär priser"

Permalänk
Medlem

Endast 6% gissade rätt, faktum är att fler (8%) landade på fel planet (>$699 för DE). Överlag gissade 93% för högt pris.

Slutsats: Gissa konsolpriser är inte Swecarnas grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Endast 6% gissade rätt, faktum är att fler (8%) landade på fel planet (>$699 för DE). Överlag gissade 93% för högt pris.

Slutsats: Gissa konsolpriser är inte Swecarnas grej.

Det borde ju betyda att majoriteten av de som röstade tycker att PS5 är prisvärd, dvs att hårdvaran i den är värd mer än $399/$499.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Alltså vilka ockerpriser här i Sverige komplett kör ps5 på 6500kr och netonnet 6000kr trodde på typ 5500kr max för den vanliga

Ska ju bli intressant och se om vi får ett svenskt riktpris som är över Microsofts för Series X som borde kosta samma (som hamnade på 5695 SEK).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ska ju bli intressant och se om vi får ett svenskt riktpris som är över Microsofts för Series X som borde kosta samma (som hamnade på 5695 SEK).

Är det officiella svenska priset ännu inte satt?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Är det officiella svenska priset ännu inte satt?

5990:- för vanliga PS5 är bekräftat av alla stora elektronikförsäljare så det kan nog inte bli mer officiellt än så

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

5990:- för vanliga PS5 är bekräftat av alla stora elektronikförsäljare så det kan nog inte bli mer officiellt än så

Misstänkte det, konstigt att PS5an är dyrare än Xbox trots samma dollarpris. Men är la kemikalieskatten som spökar

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

5990:- för vanliga PS5 är bekräftat av alla stora elektronikförsäljare så det kan nog inte bli mer officiellt än så

Jo om Sony (eller är det fortfarande Nordisk film?) går ut med ett officielt riktpris. Eller har butikerna sagt att riktpriset är 5990kr?

Skrivet av lord_tito:

Misstänkte det, konstigt att PS5an är dyrare än Xbox trots samma dollarpris. Men är la kemikalieskatten som spökar

Mja Nordisk film la på 500kr på priset med Ps3 och då fanns ingen extra skatt, bara girighet.

Men jag vet inte vad priset borde vara exakt nu (har inte koll på kemikalieskatten och copyswede) så jag vet inte om det är Series X som är för billig eller Ps5 som är för dyr, kanske både och?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jo om Sony (eller är det fortfarande Nordisk film?) går ut med ett officielt riktpris. Eller har butikerna sagt att riktpriset är 5990kr?

Mja Nordisk film la på 500kr på priset med Ps3 och då fanns ingen extra skatt, bara girighet.

Men jag vet inte vad priset borde vara exakt nu (har inte koll på kemikalieskatten och copyswede) så jag vet inte om det är Series X som är för billig eller Ps5 som är för dyr, kanske både och?

Ja just det ja! Nu när du säger det så minns jag den diskussionen. Svårt att säga vad som är hönan eller ägget i detta fallet dock

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av obbeluff:

Nu kan man faktiskt ansluta en kontroller till PC också.
Och idag känns det svårare att hitta ett spel som inte har stöd än spel som har stöd.
Jag kör med en PS4 kontroller till en drös spel.

Nu är det inte så att jag försöker sälja in dig på PC marknaden, men jag menar bara att du är inte tvungen att spela med tangentbord och pekdon.

Tack för tipset, spelar dock fortfarande på Konsol.
https://www.minhembio.com/billeohamn

Mvh Christian