Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av skFriberg:

Beställde en skärm i torsdags på förmiddagen som jag hoppades på skulle komma under fredagen men kom till posten idag.
När jag skulle hämta paketet kom hon med en skrivare - det har alltså skickats en skrivare istället för skärm till mig.
Behöver skicka bilder i ett mail och vänta på kundtjänst. Har redan försökt handla så lite som möjligt på Komplett av olika anledningar och om jag ska behöva vänta på att dom ska ta emot skrivaren innan ny skärm skickas är det nog tyvärr spiken i kistan.

Dessutom över 1h telefonkö vid 15:30 utan "Tryck 1 så ringer vi upp"-möjlighet. Besviken

Uppdatering:
Ringde kundtjänst vid 09:00 i onsdags. Killen var mycket trevlig och fixade så en ny skärm skickades direkt och fick returfraktsedel för skrivaren.
Idag, fredag, undrade jag varför jag inte fått några sändningsuppgifter än. Ringer återigen kundtjänst där hon säger att det blivit något fel som hon då fixade och skärmen ska, enligt henne, skickas idag.

Riktigt tråkigt att det alltid krånglar när jag handlar på Komplett. Borde hållt mig till Webhallen och Inet som vanligt, tyvärr. Kommer ha väntat 12 dagar när jag fått skärmen på tisdag - om den ens kommer.

Permalänk
Inaktiv

@merdique: Kanske får göra det...

Permalänk
Medlem

Hej komplett! jag har bett om att få en retursedel på posten men inget har kommit och kundtjänst svarar ej på mejl..returnummer 702099680

Permalänk
Medlem

Beställde Super Mario 3D All Stars den 6/9, men inte fått leveransbesked. Många som beställt senare från Webhallen har fått skickat sitt ex. Är inte Komplett och Webhallen samma lager?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hej Komplett! Gissa om jag var glad som fick tag i ett MSI 3080-kort från er idag. Fick orderbekräftelse på mejlen och allt. Nu när jag klickar på länken för att gå till ordern får jag 404-meddelande. Känns inte 100.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av anon315148:

Försökt avsluta mitt konto hos Komplett i vad som känns som en evighet nu. De kräver att man fyller i blankett och skicka in till personuppgifter@komplett.se vilket jag gjorde den 29 juli, de har fortfarande inte tagit bort mitt konto eller ens svarat. Aldrig varit med om något liknande. Alla återförsäljare som jag har begärt att få mitt konto och personuppgifter borttagna ifrån har agerat utan att ens kräva en blankett. Förstår inte problemet.

Så ska det inte vara. Fick du något automatsvar med ett ärendenummer av oss?
Kan du skicka ditt kundnummer & mail som PM så ska vi följa upp det.

Skrivet av skFriberg:

Uppdatering:
Ringde kundtjänst vid 09:00 i onsdags. Killen var mycket trevlig och fixade så en ny skärm skickades direkt och fick returfraktsedel för skrivaren.
Idag, fredag, undrade jag varför jag inte fått några sändningsuppgifter än. Ringer återigen kundtjänst där hon säger att det blivit något fel som hon då fixade och skärmen ska, enligt henne, skickas idag.

Riktigt tråkigt att det alltid krånglar när jag handlar på Komplett. Borde hållt mig till Webhallen och Inet som vanligt, tyvärr. Kommer ha väntat 12 dagar när jag fått skärmen på tisdag - om den ens kommer.

Vad tråkigt att det struade till sig. Har du fått din skärm nu?

Skrivet av Hondaxl:

Hej komplett! jag har bett om att få en retursedel på posten men inget har kommit och kundtjänst svarar ej på mejl..returnummer 702099680

Då har något blivit fel. Jag tar det vidare, en retursedel kommer ASAP!

Skrivet av martinot:

Beställde Super Mario 3D All Stars den 6/9, men inte fått leveransbesked. Många som beställt senare från Webhallen har fått skickat sitt ex. Är inte Komplett och Webhallen samma lager?

Webhallen & Komplett har samma ägare men vi delar inte lager.

Skrivet av wounds:

Hej Komplett! Gissa om jag var glad som fick tag i ett MSI 3080-kort från er idag. Fick orderbekräftelse på mejlen och allt. Nu när jag klickar på länken för att gå till ordern får jag 404-meddelande. Känns inte 100.

Vår site & övriga system har varit lite skakiga i dag med tanke på anstormningen som blev i och med att Oculus Quest 2 och pris samt lanseeringsdatum för PS5 avtäcktes i går kväll, och så RTX 3080 i dag. Har du fått en orderbekräftelse & ett ordernummer så kan du vara lugn Laddar ordersidan för dig nu?

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Asus har kampanjpris på TUF 3080 fram tills mitten av oktober. Om man beställde en igår men det är oklart när ni får in ny leverans, kommer ni då höja priset för dom som har lagt order på kampanj priset ifall det dröjer till november?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Så ska det inte vara. Fick du något automatsvar med ett ärendenummer av oss?
Kan du skicka ditt kundnummer & mail som PM så ska vi följa upp det.

Tror det blev något fel men fick svar igår. Det löser sig nog nu.

Permalänk
Komplett.se

@Valetudo_swe: Nej. Priset som var vid beställning är det som gäller. Vi höjer inte i efterhand.

@anon315148: Skönt att det löste sig.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Komplett
Jag fick ett mail idag om att jag behåller min plats i kön på det 3080 jag köpte. Jag har dock en bekräftelse på att kortet jag köpte fanns i lager, och beställningen visar fortfarande "Reserverad (I lager)".

Jag gjorde efteråt en beställning på ett annat 3080kort som inte fanns i lager. Mailet hänvisar dock inte till vilken order det gällde. Det första 3080 kortet jag lyckades få tag på ligger fortfarande som "Behandlas" - vad gäller? Vad händer?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3800x | MEM: G.Skill Trident Z 3600Mhz CL15 | GK: MSI RTX 2070 Gaming Z | Screen: DELL 1440p 144Hz (Gsync) | Storage: Corsair M.2 3300mb/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Så ska det inte vara. Fick du något automatsvar med ett ärendenummer av oss?
Kan du skicka ditt kundnummer & mail som PM så ska vi följa upp det.

Vad tråkigt att det struade till sig. Har du fått din skärm nu?

Då har något blivit fel. Jag tar det vidare, en retursedel kommer ASAP!

Webhallen & Komplett har samma ägare men vi delar inte lager.

Vår site & övriga system har varit lite skakiga i dag med tanke på anstormningen som blev i och med att Oculus Quest 2 och pris samt lanseeringsdatum för PS5 avtäcktes i går kväll, och så RTX 3080 i dag. Har du fått en orderbekräftelse & ett ordernummer så kan du vara lugn Laddar ordersidan för dig nu?

//Erik

Avbeställde då kortet helt plötsligt inte fanns i lager och jag fick besked om leverans tidigast 30/9 trots 45 st i lager vid orderläggning.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

@Komplett Detta är inte en "När kommer mitt kort" fråga utan jag undrar mer varför det verkar finnas iaf två olika leveranstider för samma produkt.

Gäller 116849 / ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING

1) På min order så står det: "Beställd, förväntas i lager 1 november 2020, 1 st."
2) På produktsidan så står det: "Beställningsvara. Beställs vid order. Leveranstid 1-2 veckor."

Hur kan en som redan bokat för ett par dagar sedan få estimatet 6veckor medans folk som beställer idag får 1-2 veckor? Bör inte dessa siffror överensstämma bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

2) På produktsidan så står det: "Beställningsvara. Beställs vid order. Leveranstid 1-2 veckor."

Verkar som att det är standard för beställningsvaror.
https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Verkar som att det är standard för beställningsvaror.
https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/

Vill ha svar på samma fråga.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3800x | MEM: G.Skill Trident Z 3600Mhz CL15 | GK: MSI RTX 2070 Gaming Z | Screen: DELL 1440p 144Hz (Gsync) | Storage: Corsair M.2 3300mb/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Verkar som att det är standard för beställningsvaror.
https://www.komplett.se/kundservice/frakt-och-leverans/

Ah så den siffran betyder mao väldigt lite. Känns som att komplett kunde göra bättre där. Om man vet att inga produkter kommer komma in på 6 veckor. Varför inte skriva det? Jag gillar komplett, men detta är inte så kundvänligt.

Permalänk
Medlem

I lager eller ej?

Sitter i samma sits som ni andra "i-lager-beställare" av 3080.

La en order direkt vid släppet vid 15 på ett Asus 3080 TUF, 15:03 drogs pengarna från mitt kort och vid det tillfället var lagersaldot 50+.
Det som är lite olustigt är att ordern står som beställt 15:21 hos komplett.

La minuten efter en till order till brorsan på ett likadant kort, betalning skedde 15:04 och efter det låg lagersaldot på ~20 kort. Denna order står nu som beställd 15:48. WTf.

Är det någon på IT som glömt köra NTP på servrarna eller reggas allt för hand hos komplett?

Stora frågan är om det faktiskt finns några kort i lager eller om jag nu behöver vänta till oktober/november/december för att få korten.
Har man sålt korten på att dom ska finnas i lager så ska dom finnas i lager. Allt annat är vilseledande.

Permalänk
Inaktiv

@blueq: Om du inte varit med så har alla ÅF haft stora problem med sina sidor under lanseringen att dom inte uppdaterades i tid osv.
Knappast vilseledande, men enklast är väll att ringa Komplett och kolla om ditt kort var i lager när du köpte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

@blueq: Om du inte varit med så har alla ÅF haft stora problem med sina sidor under lanseringen att dom inte uppdaterades i tid osv.
Knappast vilseledande, men enklast är väll att ringa Komplett och kolla om ditt kort var i lager när du köpte det.

Att trycket var hårt det köper jag. Att sajten skulle kunna bli lite seg det köper jag (vilket den inte var).
Men att lagersaldot går bonkers köper jag inte. Att räkna av ett heltal vid varje genomförd order är den mest basala operationen en CPU kan göra

Kan väl vara att produktsidorna cache:ats lite hårt av deras Nginx och därmed visat felaktigt lagersaldo.

Kontaktat det har jag försökt men tröttnade efter en timme. Jag ger dem en vecka till att få ordning på situationen sen vill jag nog inte agera bank längre

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av miller01:

@Komplett
Jag fick ett mail idag om att jag behåller min plats i kön på det 3080 jag köpte. Jag har dock en bekräftelse på att kortet jag köpte fanns i lager, och beställningen visar fortfarande "Reserverad (I lager)".

Jag gjorde efteråt en beställning på ett annat 3080kort som inte fanns i lager. Mailet hänvisar dock inte till vilken order det gällde. Det första 3080 kortet jag lyckades få tag på ligger fortfarande som "Behandlas" - vad gäller? Vad händer?

Mailet är generiskt och gick ut till alla som förbokat ett 3080-kort. Ta kontakt med vår kundservice så kan de ge dig status för dina ordrar. Men har du en order som nu behandlas så är den på gång att skickas nu efter helgen.

Skrivet av wounds:

Avbeställde då kortet helt plötsligt inte fanns i lager och jag fick besked om leverans tidigast 30/9 trots 45 st i lager vid orderläggning.

Vi upplever att det var en del fördröjning på hur snabbt lagersaldot uppdaterades på webben. Trycket med köpsugna kunder var enormt och vi processade enormt många ordrar per sekund. Så på tiden du gick från produktsida till att avsluta köpet och därmed bli tilldelad ett ordernummer och köplats. Så hann korten ta slut då det var väldigt många som var i exakt samma process som du men som du.

Skrivet av adzer:

@Komplett Detta är inte en "När kommer mitt kort" fråga utan jag undrar mer varför det verkar finnas iaf två olika leveranstider för samma produkt.

Gäller 116849 / ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING

1) På min order så står det: "Beställd, förväntas i lager 1 november 2020, 1 st."
2) På produktsidan så står det: "Beställningsvara. Beställs vid order. Leveranstid 1-2 veckor."

Hur kan en som redan bokat för ett par dagar sedan få estimatet 6veckor medans folk som beställer idag får 1-2 veckor? Bör inte dessa siffror överensstämma bättre?

Datumet du ser på din ordersida är det mest exakta datum vi har att visa för just din beställning. Att det står 1-2 veckor på kortet för kunder som beställer nu är felaktigt och beklagligt. Vårt system har den angivelsen som standard. Tack för att du påpekade detta. Det kommer att vara korrigerat under dagen. ping @miller01

Skrivet av adzer:

Ah så den siffran betyder mao väldigt lite. Känns som att komplett kunde göra bättre där. Om man vet att inga produkter kommer komma in på 6 veckor. Varför inte skriva det? Jag gillar komplett, men detta är inte så kundvänligt.

Allt i våra system är dessvärre inte automatiserat och kräver lite handpåläggning. Runt just 3080-korten så är det just nu lite oklara leveranstider så det kan variera en tid framöver lite tills vi fått uppdaterad info från våra leverantörer.

Skrivet av blueq:

Sitter i samma sits som ni andra "i-lager-beställare" av 3080.

La en order direkt vid släppet vid 15 på ett Asus 3080 TUF, 15:03 drogs pengarna från mitt kort och vid det tillfället var lagersaldot 50+.
Det som är lite olustigt är att ordern står som beställt 15:21 hos komplett.

La minuten efter en till order till brorsan på ett likadant kort, betalning skedde 15:04 och efter det låg lagersaldot på ~20 kort. Denna order står nu som beställd 15:48. WTf.

Är det någon på IT som glömt köra NTP på servrarna eller reggas allt för hand hos komplett?

Stora frågan är om det faktiskt finns några kort i lager eller om jag nu behöver vänta till oktober/november/december för att få korten.
Har man sålt korten på att dom ska finnas i lager så ska dom finnas i lager. Allt annat är vilseledande.

Vi är ledsna att våra system inte hängde med under det enorma tryck som uppstod när tusentals köpsugna entusiaster hängde på låset och ville köpa ett 3080-kort.
Här följer en kort och grovt förenklad förklaring till hur systemen funkar och varför det ser ut som att kort fanns i lager samt att ordertid & tid för bekräftad order skiljer sig.
När en order läggs så genererar vår mest responsiva del av systemen (webben) ett ordernummer, dessa skapas i sekvens beroende på exakt vilken tid beställningen slutfördes.
Alla ordernummer skickas från web vidare in i vårt affärssystem som bland annat hanterar lagersaldon, köplatser m.m.
Här behandlas alla ordrar och produkter reserveras, lagersaldon justeras och ordrar bekräftas m.m. Detta steg tar lite längre tid.
Affärssystemet skickar sedan tillbaka data om nya lagersaldon, orderstatus m.m. till webben där det presenteras för användaren.

När det kommer in hundratals eller tusentals ordrar på kort tid så är webben snabb på att generera sekventiella ordernummer så att alla garanterat behandlas i turordning. Men då affärssystemet släpar med att behandla alla dessa beställningar så kan det uppstå ett visst lagg i hur snabbt lagersaldot uppdateras på webben och även ett lagg i tidpunkterna mellan orderläggning och för när ordern bekräftades av affärssystemet.

Det bästa datum vi har att erbjuda ser du om du loggar in och kollar på just din order. De datum som visas på produktsidorna är den data vi har att ge för de kunder som väljer att boka ett kort i dag.

Hoppas det ger svar på din fråga.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Att det står 1-2 veckor på kortet för kunder som beställer nu är felaktigt och beklagligt. Vårt system har den angivelsen som standard. Tack för att du påpekade detta. Det kommer att vara korrigerat under dagen. ping @miller01

Nu går det ju dock inte ens att förboka kortet hos er. Det är knappast en förbättring. Hade tänkt göra det senare ikväll men det är inte längre möjligt. "Meddela mig" är ett ganska ointressant alternativ eftersom man då kommer få betala betydligt mer för samma kort när det väl finns i lager.

EDIT: Ser att det är så på båda varianterna nu.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Komplett.se

@blunden: nej precis. Efter den enorma efterfrågan på korten och den skakiga tillgången i hela marknaden, så har vi valt att inta ta emot fler förbokningar just nu. Väljer du "Meddela mig" så får du ett mail när vi öppnar upp för förbokningar igen.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@blunden: nej precis. Efter den enorma efterfrågan på korten och den skakiga tillgången i hela marknaden, så har vi valt att inta ta emot fler förbokningar just nu. Väljer du "Meddela mig" så får du ett mail när vi öppnar upp för förbokningar igen.

//Erik

Men då kommer priset sannolikt ha stigit från 7990 kr till 9090 kr precis som hos andra butiker då jag misstänker att ni inte kommer öppna för förbokningar igen innan 16 oktober. För det priset är jag inte längre intresserad.

Förövrigt står det att man blir meddelad först när produkten finns i lager, vilket väl lär bli någon gång under 2021.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Men då kommer priset sannolikt ha stigit från 7990 kr till 9090 kr precis som hos andra butiker då jag misstänker att ni inte kommer öppna för förbokningar igen innan 16 oktober. För det priset är jag inte längre intresserad.

Förövrigt står det att man blir meddelad först när produkten finns i lager, vilket väl lär bli någon gång under 2021.

Priset har redan troligtvis stigit då det verkade bara gälla första batchen. Detta gäller princip alla återförsäljare. Sen kan jag tycka det är inte riktigt läge att skylla på Komplett att dom är dåliga osv för samma problem har nog alla återförsäljare oxå råkat ut för. Sen trycket gör att det inte finns någon annan möjlighet än att vänta på att produktionen ska rampa upp, vilket alla tillverkare inte riktigt att räknat med såhär pass hårt tryck.

Ville man ha en något bättre chans att få tag i kort så fort som möjligt skulle man helt enkelt hängt på låset så att säga i Torsdags kl 15:00. Gjorde man inte det får man helt enkelt stå längre bak i kön

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Priset har redan troligtvis stigit då det verkade bara gälla första batchen. Detta gäller princip alla återförsäljare. Sen kan jag tycka det är inte riktigt läge att skylla på Komplett att dom är dåliga osv för samma problem har nog alla återförsäljare oxå råkat ut för. Sen trycket gör att det inte finns någon annan möjlighet än att vänta på att produktionen ska rampa upp, vilket alla tillverkare inte riktigt att räknat med såhär pass hårt tryck.

Ville man ha en något bättre chans att få tag i kort så fort som möjligt skulle man helt enkelt hängt på låset så att säga i Torsdags kl 15:00. Gjorde man inte det får man helt enkelt stå längre bak i kön

Snarare 14.55 då många grafikkort redan var slutsålda 15.00

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Priset har redan troligtvis stigit då det verkade bara gälla första batchen. Detta gäller princip alla återförsäljare. Sen kan jag tycka det är inte riktigt läge att skylla på Komplett att dom är dåliga osv för samma problem har nog alla återförsäljare oxå råkat ut för. Sen trycket gör att det inte finns någon annan möjlighet än att vänta på att produktionen ska rampa upp, vilket alla tillverkare inte riktigt att räknat med såhär pass hårt tryck.

Ville man ha en något bättre chans att få tag i kort så fort som möjligt skulle man helt enkelt hängt på låset så att säga i Torsdags kl 15:00. Gjorde man inte det får man helt enkelt stå längre bak i kön

Nej, åtminstone andra återförsäljare (EDIT: ser att även Komplett sagt samma sak längre upp i tråden) har explicit sagt att beställningar som gjorts vid det lägre priset gäller oavsett senare prisförändringar (vissa är dock snälla och sänker priset om det skulle gå ner innan leverans, vilket de naturligtvis egentligen inte behöver). Minns inte om Komplett specifikt sagt det men normalt gäller att så fort du fått en beställningsbekräftelse så har du ingått ett avtal med butiken att de ska leverera produkten till det överenskomna priset. I detta fall har de troligen också redan tagit betalt eller åtminstone reserverat pengarna så. Så verkar det vara för beställningar på Webhallen i alla fall.

Notera även att kampanjen från ASUS inte någonstans sägs gälla enbart ett begränsat antal kort (till skillnad från vissa av de andra tillverkarnas priser) utan gäller fram till ett visst datum. Det där om första batchen för just TUF-korten behöver du nog backa upp med lite fakta då all publik information säger annorlunda.

Det är naturligtvis upp till att Komplett att sluta ta emot ordrar om de vill. Nu lät det som att det var mest för att de inte ville få sura kunder som inte förstod att leveranstiden potentiellt är väldigt lång. Det var enbart det jag klagade på då jag gärna själv ville köpa från dem.

Det verkar förövrigt bara vara Webhallen och Komplett som slutat ta ordrar för dessa kort. Fick dock in min order på Webhallen innan dess, men ville köpa från Komplett.

Kö- eller leveranstiden har jag inte klagat på. Tvärt om gör det mig inget om varan levereras i November eller senare. Jag var nog lite otydlig där i slutet på förra inlägget inser jag nu. Jag menade att beskrivningen av funktionen från Kompletts representant ovan inte matchade beskrivning man ser på hemsidan. En produkt som denna kommer sannolikt inte ha statusen "i lager" på ett bra tag men det är inte omöjligt att Komplett ändå skulle öppna upp möjligt att beställa ändå när de vet mer om hur den framtida tillgången ser ut. Detta verkar det inte som att man blir meddelad om ifall man ska tro det som står på hemsidan.

Framför allt ville jag dock veta om den ändringen bara var för att det inte skulle stå "Beställningsvara. 1-2 veckors leveranstid" som det eventuellt verkade, eller om det fanns en annan orsak. Det visade sig vara det sistnämnda tyvärr. Kan förstå den anledningen, även om jag av rent egoistiska skäl inte håller med. Det är dock inget som långsiktigt kommer färga min bild av Komplett generellt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Komplett.se

@blunden: Vi kan i dagsläget inte svara på om man kommer kunna förboka kortet till introduktionspris men jag hade inte räknat med det. Se det som en glad överraskning om det blir möjligt

Vi håller just nu på att se över hur vi ska arbeta med "meddela mig"-funktionen och om vi ska införa en möjlighet att få meddelande vid förbokningar och/eller positivt lagersaldo.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@blunden: Vi kan i dagsläget inte svara på om man kommer kunna förboka kortet till introduktionspris men jag hade inte räknat med det. Se det som en glad överraskning om det blir möjligt

Vi håller just nu på att se över hur vi ska arbeta med "meddela mig"-funktionen och om vi ska införa en möjlighet att få meddelande vid förbokningar och/eller positivt lagersaldo.

//Erik

Ok, tack för uppdateringen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Öppet köp hos komplett är det 60 dagar även om man har brutit förpackningen och använt produkten?
Upptäckte nu nämligen att dels spottar den ut fel i loggfilerna i Windows som indikerar på problem med mitt 2070 kort på två olika ställen.
Detta upptäcktes då WHEA error genererades i loggfilen efter micro frysning som sa att felkällan va okänd och då började jag leta efter fel och hittade två fel som ledde till NVIDIA kortet. Har provat installerat om Windows + drivarna.

Detta är inte så roligt, så tänkte om man kan retunera den på öppet köp och skriva att det är defekt? Självklart köper jag ett nytt av Komplett direkt nu verkar inte just det där kortet finnas längre pga. tillverkaren inte tillverkar det längre så tänkte köra på ett 2080 Super. Och således köpa det direkt.

Jaja, jag vet att 3080 finns men leveransen är för lång och jag vill spela nu.

Edit:
Skrev såhär på returen av min defekta vara, har pratat med palit och dom medger att det indikerar på att det är fel på mitt grafikkort. Konstigt nog verkar det som att bilden blev rosa idag men när jag gick ur ett spel blev det bra igen. Verkar som att kortet fick problem igår.

Skrev följande till komplett i returen:

Citat:

Bilden blinkar till flertal gånger då och då. felmeddelande som finns på länken längst ner är från min dator som visar på att det är fel på grafikkortet (GPU) varit i kontakt med Palit och dom säger att kortet är defekt. Har även fått att bilden blev rosa som kom idag.

Det tjuter något extremt med under last.

Jag vill inte få ett ersättningskort (ni säljer det inte längre iofs & Palit sa att dom inte tillverkar dessa längre eller har dom på lager) utom jag vill ha tillbaka pengar.
Ska beställa ett nytt kort från er imorgon då jag inte hinner vänta på fall om ni skulle ev. få tag på något ersättningskort.

Om ni skulle misstro mig vill jag att ni ändrar denna retur pga. defekt till retur på Öppet köp då jag fortfarande är inom mina 60 dagar.

Bild på några av problemen
https://imgur.com/a/dcQZyh6#quNWVFU

Ha en trevlig dag.

Det borde ju inte vara några problem för dom att ge tillbaka mina pengar bara så köper jag ett nytt av dom blir iofs 2080 Super pga. det är knappt någon prisskillnad längre. Med tanke på att Palit inte tillverkar dom längre och Komplett säljer dom inte längre så bör det inte vara några som helst problem kan jag tycka?

@Komplett

Permalänk
Komplett.se

@anon300311: Ta kontakt med vår kundservice så ska vi se hur vi kan hjälpa dig med just din retur/ångerköp. //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram