Geforce RTX 3080 sålde slut inom första halvtimmen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Märkligt resonemang men hur tänker du att lagen skall se ut? "Som privatperson får du aldrig sälja en vara förrän du använt den i minst 14 dagar?".

Eller kanske "Som privatperson får du aldrig göra vinst på en försäljning. Eftersom vinst är fult så måste all vinst beskattas till 100%"?

Är det ok att man höjer priset på en öl till 600kr och en liter sprit till 3000kr? För det finns idioter som kommer att köpa det ändå. Är du en av de?

Permalänk
Medlem

@eribu: Vänta och se, han sa "du kan ha plats 2 eller plats 700, det är omöjligt att säga för mig".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tyvärr har nog ProShop inget eget lager, eller åtminstone ett extremt begränsat lager. Det är en klassiker att det tar ett par dagar innan de skickar någonting, hur mycket ”lagervara” det än är. Jag fick igenom min order 15:02 enligt korrekt klocka. Det var enda sidan som fungerade. Inet bara laddade, Webhallen visade HTTP 503, Netonnet hade inte lagt upp några 3080 vid 14:45 så där försökte jag inte ens.
Jo, jag sitter inte i sjön med mitt 2080 heller. Jag bör åtminstone ha hamnat någonstans i början av kön, även om jag kanske inte får mitt kort inom tidsramarna som ProShop angav när jag genomförde köpet.

Trots att lagrena var små är jag så himla glad att jag satsade hårt på proshop från början. Tack vare att jag från början bestämt mig att satsa på den och att sidan funkade fick jag igenom min gaming x trio beställning 15:02 och den är redan på väg till mig. anländer på måndag. De andra beställningar jag lade runt 15:07-15:08 på komplett och webhallen verkar inte skickas på många veckor. Komplett verkar ha ett skumt kösystem då min order är registrerad vid 16 trots att jag beställde strax efter 15.

Permalänk
Medlem

@Björn Endre: Samma sak för mig, grymt frustrerande att klicka på beställa knappen och få tekniskt fel och se lagerstatusen minska för varje minut som går. Bokade också hos Webhallen istället för att kunna hämta i butik. Så en förlust för Inet.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Kylaren som krävs är för dyr för att kortet skall kunna säljas för MSRP utan förlust så detta är en planerad låg produktion för att driva upp priserna så inte AIB-tillverkarna börjar gnälla. Det ryktas även att AIB-tillverkarna får $50 rabatt på kretsarna de första månaderna.

Allt detta bara för att officiellt kunna säga att det är ett kort med $699 MSRP. Jag misstänker att det är få kort som ligger under $800. I Sverige tror jag inte de ligger under 9000:- inom någon månad.

Precis.

1. Nvidia vill inte sälja FE kort för det är kass marginal, därför har man knappt tillverkat några.
2. Partnertillverkarna vill inte heller att Nvidia säljer FE kort
3. P.g.a. begränsad tillgång på kretsar kan partnertillverkarna knappt fått fram några kort heller.

Det är ju inte så att Nvidia inte visste om detta innan lanseringen. Kan garantera att den patetiska ursäkten var färdigskriven en bra stund innan lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Sitter och hoppas att 2/11 på Inets sida för 3080 TUF är ljug och påhitt, ligger nog extremt långt bak i kön med då jag gav upp på FE vid runt 19 och beställde detta istället.

Verkar vara place-holder datum som tur var, nästan alla kort har samma datum. Jag skrev och frågade om status men de säger att de har mycket data att gå igenom och kommer att uppdatera datum allt eftersom nya inleveransbesked kommer in. Här blir det helt enkelt Kinder-överraskning Plötsligt dimper mailet ner, dock vet man ju inte ALLS när det blir eftersom de inte säger vilken köplats man har vilket är lite trist.

Skrivet av Oneone:

Kommer säkert bli samma för 3090 nästa vecka, gäller att vara snabb

Kostar 100% mer än 3080 men är teoretiskt sett enbart 20% snabbare? Är du säker?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En reseller/scalper grupp gjorde en speciell bot för att köpa Nvidia kort till gruppens medlemmar. Kostar $75 i månaden att vara medlem och de lever på att köpa in och sälja vidare dyrare.
https://uk.pcmag.com/graphic-cards/128682/how-a-bot-bought-do...

Gruppen i fråga
https://twitter.com/BounceAlerts

En medlem som sålde vidare ett RTX 3080 kort för över $3000
https://twitter.com/Gsnkss/status/1306641867677863939

Permalänk
Medlem

fy fan för Nvidia.
Om det inte vore för att jag fick en g-sync monitor förut hade jag mycket hellre kört på team red

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Trots att lagrena var små är jag så himla glad att jag satsade hårt på proshop från början. Tack vare att jag från början bestämt mig att satsa på den och att sidan funkade fick jag igenom min gaming x trio beställning 15:02 och den är redan på väg till mig. anländer på måndag. De andra beställningar jag lade runt 15:07-15:08 på komplett och webhallen verkar inte skickas på många veckor. Komplett verkar ha ett skumt kösystem då min order är registrerad vid 16 trots att jag beställde strax efter 15.

Kollade precis på mina beställningar, står ”Restorder - väntar på produkt(er).”, är dock inte förvånad med tanke på att det var ett billigt OC-kort från marknadens kanske mest välrenommerade tillverkare. Jag hade kanske lyckats vara någon minut tidigare om jag inte ödslat tid på de andra ÅF vars sidor dök direkt kl. 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Verkar vara place-holder datum som tur var, nästan alla kort har samma datum. Jag skrev och frågade om status men de säger att de har mycket data att gå igenom och kommer att uppdatera datum allt eftersom nya inleveransbesked kommer in. Här blir det helt enkelt Kinder-överraskning Plötsligt dimper mailet ner, dock vet man ju inte ALLS när det blir eftersom de inte säger vilken köplats man har vilket är lite trist.

Kostar 100% mer än 3080 men är teoretiskt sett enbart 20% snabbare? Är du säker?

haha, väntat nu i 5 år med mitt 1080 TI så nu blir de fan de värsta som går att köpa

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Appropå funderingen om man får det lägre lanseringspriset trots att man inte hinner få första leveranserna. Ställde frågan till Komplett.

11:11:31 - Du
Hej!

11:11:36 - Du
Har beställt ett ASUS 3080 TUF, nu står förväntas i lager 7e Oktober. Hur fungerar det med prissättningen. Kommer jag vara garanterad det pris som var när jag beställde kortet?

11:12:58 - Kundservice
Ja precis det kommer vara det priset för er order som varit när ni lade beställning

11:13:34 - Du
Ok vad bra, hört nämligen att priserna kommer gå upp på korterna efter den sista september, så vill vara säker på att jag får dagens pris. Men då stämmer detta alltså?

11:17:46 - Kundservice
Ja det pris som är på er order kommer inte stiga

Med andra ord låter det som att om ni har lagt beställning nu så kommer priset inte ändras oavsett när ni får kortet.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk

Läskigt mycket FOMO och köphets kring de här grafikkorten.

De största förlorarna är väl ändå alla som paniksålde sina Turing-kort till underpris när det visar sig att de nya korten egentligen inte är så billiga som man trodde.

Permalänk
Medlem

@Fulci: Snarare tvärt om. tror inte det blir samma rush då 3090 kostar runt 14.000kr.
Värre för 3070 som hamnar runt 6000 kr

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

En reseller/scalper grupp gjorde en speciell bot för att köpa Nvidia kort till gruppens medlemmar. Kostar $75 i månaden att vara medlem och de lever på att köpa in och sälja vidare dyrare.
https://uk.pcmag.com/graphic-cards/128682/how-a-bot-bought-do...

Gruppen i fråga
https://twitter.com/BounceAlerts

En medlem som sålde vidare ett RTX 3080 kort för över $3000
https://twitter.com/Gsnkss/status/1306641867677863939

Jag hoppas av hela mitt hjärta att dessa botta inte får sina kort levererade av Nvidia och därmed står utan produkter i slutändan.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

(Har inte läst kommentarerna) men om det är som Nvidia påstår så får de väl förlänga den subventionerade perioden så pass att alla som ville köpa med subventionerat pris och har försökt (borde finnas loggar på det mesta) får sin chans. Om inte så tycker då jag att det luktar snick-snack från Nvidias sida.

Svårare än så skall det inte behöva vara, och en potentiell kund skall absolut inte bli drabbad tycker jag. Visst, är upp till Nvidia det förstår t.o.m min knäskål men de lär tappa massor med potentiella köpare till AMD om deras nya kort är bra, och vissa kommer köpa AMD oavsett nu för de är både förbannade och besvikna. Sen när det gäller webbutiker, hur svårt är det att sätta ett tak på max antal sessions egentligen. Har ju liksom ingen roll om sajten går ned för då kan ingen göra ingenting ändå. Bättre att de som är inloggade kan göra sin deal för sen lär de logga ut rätt så omgående och nya spekulanter kan logga in. Går liksom separera den vanliga webbutiken med dedikerad köp-3080-server och det går fixa dedikerad bandbredd för det med.

Slut på meddelandet.

Permalänk
Medlem

När jag lade min order på Inet så fanns det i saldo, samma problem som fler av er att det inte gick att komma vidare i kassan.

Nu har jag en orderbekräftelse till den 22/10 på ett kort.
MEN så läser jag här att priset på korten bara är fram till den 16 oktober.
Så teoretiskt kan jag vara tvungen att betala ett högre pris på min order när den väl kommer.

Händer det så kan Inet glömma mg som kund!
Utdrag från Inets.se/vilkor:
"För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inet AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern."

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Har en beställning hos Webbhallen på ett ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC.

Står att dom har 30st på väg till lagret (fluff?), läst att Strix korten skulle dyka upp tidigast 21 sept, enligt Tomshardware.

Det här med introduktionspriserna Asus TUF är sänkta och kommer gå upp med en tusenlapp, nån som vet om STRIX korten oxå är sänkta lr om det är deras normal priser vi ser idag 9900:- och 10390:- för OC modellen.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Verkar vara place-holder datum som tur var, nästan alla kort har samma datum. Jag skrev och frågade om status men de säger att de har mycket data att gå igenom och kommer att uppdatera datum allt eftersom nya inleveransbesked kommer in. Här blir det helt enkelt Kinder-överraskning Plötsligt dimper mailet ner, dock vet man ju inte ALLS när det blir eftersom de inte säger vilken köplats man har vilket är lite trist.

Kostar 100% mer än 3080 men är teoretiskt sett enbart 20% snabbare? Är du säker?

kostar 100% mer men finns 100% färre, läckor har sagt att 3080 kommer finnas runt lika många som det fanns 2080ti vid release medans 3090 kommer vara EXTREMT limiterat antal. Vi snackar nog att varje stor återförsäljare kan räkna med ett tiotal 3090 vid launch och då räknar jag sammanlagt alla märken, det kommer inte finnas några kvar efter 1 min.

jag som använder mitt gpu för att göra arbetsuppgifter är glad att jag inte föll för hypen att sälja mitt 2080ti för en quick buck hehe, jag har verkligen inte råd att vara utan gpu i 3-4 månader.

min plan är att köpa multibla 3090 från fler butiker, sedan skicka tillbaka om jag får mer en 1, man får ligga ute med ett par hundra tusen helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av John Deo:

När jag lade min order på Inet så fanns det i saldo, samma problem som fler av er att det inte gick att komma vidare i kassan.

Nu har jag en orderbekräftelse till den 22/10 på ett kort.
MEN så läser jag här att priset på korten bara är fram till den 16 oktober.
Så teoretiskt kan jag vara tvungen att betala ett högre pris på min order när den väl kommer.

Händer det så kan Inet glömma mg som kund!
Utdrag från Inets.se/vilkor:
"För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inet AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern."

Du behöver inte oroa dig, Inet har flera gånger bekräftat via twitter, livestreams etc. att har du beställt ett 3080 till rabatterat pris kommer du få det för det priset, oavsett leveransdatum.

Direkt källa: https://youtu.be/fq0tRtmCoH4?t=976

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av robko:

Är det ok att man höjer priset på en öl till 600kr och en liter sprit till 3000kr? För det finns idioter som kommer att köpa det ändå. Är du en av de?

Om det finns idioter som köper ja. Samtliga här borde rikta sitt agg mot NVIDIA som är den riktiga boven här. Det är de som skapat nuvarande situationer med sin papperslansering. Allt annat beteende är direkt följd av Nvidias papperslansering...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av Landy:

Har en beställning hos Webbhallen på ett ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC.

Står att dom har 30st på väg till lagret (fluff?), läst att Strix korten skulle dyka upp tidigast 21 sept, enligt Tomshardware.

Det här med introduktionspriserna Asus TUF är sänkta och kommer gå upp med en tusenlapp, nån som vet om STRIX korten oxå är sänkta lr om det är deras normal priser vi ser idag 9900:- och 10390:- för OC modellen.

Det är bara instegsmodellerna för resp. tillverkare som är rabatterade än så länge, och det är rimligt att anta att det kommer förbli så. Anledningen är för att de ska kunna säga att de har kort till salu som följer Nvidias rekommenderade försäljningspris.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha, väntat nu i 5 år med mitt 1080 TI så nu blir de fan de värsta som går att köpa

Det var en lång väntan med ett kort som släpptes för 3,5 år sedan!

Permalänk
Avstängd

Synd att man inte fått tag i 10-20 kort, då hade man säkert kunnat sålt för 15-20k styck då folk verkar vara så desperata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Synd att man inte fått tag i 10-20 kort, då hade man säkert kunnat sålt för 15-20k styck då folk verkar vara så desperata.

Haha, det hade varit nice!

Fast det verkar ändå vara rätt många som köpt 2 så lite lär det väl dyka upp på marknaden om de inte avbokar.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Lego Master
Skrivet av korvOlle:

Synd att man inte fått tag i 10-20 kort, då hade man säkert kunnat sålt för 15-20k styck då folk verkar vara så desperata.

Inte desperat, sitter gott på mitt GTX 1080. Däremot lite frustrerad att shoppar kraschade och en del inte var tillgängliga alls.
Jag kommer inte köpa ett kort från privatperson för 150% prispåslag, aldrig i livet. Då väntar jag hellre till nästa sommar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Det var en lång väntan med ett kort som släpptes för 3,5 år sedan!

haha, mmmm 3,5 då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sgart:

Hade egentligen inte haft ett problem med att korten är dyrare vid lansering och billigare sen, för som du säger vill man ha det först är det egentligen inte orimligt att det kostar lite mer.
Problemet här är ju att de absolut mest hängivna kunderna är de som inte får sina kort, medan andra skriptat till sig kort för att enbart tjäna pengar på att sälja vidare dom. Det är väldigt misslyckat av nvidia. De enda som är nöjda med gårdagen är de som köpt korten för att sälja vidare dom, lite hårt generaliserande.

Finns just nu två annonser på 3080 på Blocket för antingen 10 000 kr eller 15 000 kr. Så du har så rätt att några gör allt för att tjäna några kronor och några har verkligen panik och betalar säkerligen 5000 kr mer bara för att slippa vänta en månad till innan det kommer in nya. Säkerligen kommer det dyka upp fler annonser under nästa vecka när folk får hem sina kort och lägger ut dessa direkt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tänk allt arbete alla butiker har nu att rydda upp i detta träsk av en launch. Alla mail, telefon osv. Arbete dom aldrig kommer få betalt för. Undrar verkligen om det var värt det på produkter man typiskt har under 10% marginal på. Visst, man tappar nog i marknadsandel genom att inte vara med i detta tåg, men i alla fall. Hot damn. Dom har jobb med detta fram till Jul, minst.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Finns just nu två annonser på 3080 på Blocket för antingen 10 000 kr eller 15 000 kr. Så du har så rätt att några gör allt för att tjäna några kronor och några har verkligen panik och betalar säkerligen 5000 kr mer bara för att slippa vänta en månad till innan det kommer in nya. Säkerligen kommer det dyka upp fler annonser under nästa vecka när folk får hem sina kort och lägger ut dessa direkt.

och det där är egentligen lite påslag jämfört med det som syns på t.ex ebay.
Sjukt grisigt beteende som måste göras något åt. Jag hoppas att Nvidia verkligen gör något innan 3090 men det känns som att de egentligen redan borde ha gjort det i så fall.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the squonk:

Tydligen ett stort problem med Scalpers som skriver köpbotar i Python, i Scalper-forum skryts det om hur många man kom över och hur mycket pengar man kommer att tjäna.

Fast jag ser inte riktigt problemet. Vinnare är ebay som roffar åt sig 10% . De som vill bjuda över kortets inköpspris +10% för ebay +vinst ...ptja go for it..

Om ingen köper de så löser sig problemen av sig själva.