Geforce RTX 3080 sålde slut inom första halvtimmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Komplett fuskade och började sin försäljning kl14.50.

Nvidias fula marknadsföringstrick och snuva en mitt framför näsan.
Jag ska avboka mitt och vänta på r6000 istället.

Najs. Inte för att jag tänker likadant; Jag är fortfarande sugen på RTX och allt fanboj-skit det medför.
Utan för att jag tycker att din inställning är hälsosam motpol till den orimliga hajp som medföljt denna release!

Det är bara ett grafikkort.

Det kommer fler och säkert bättre(prestanda per krona) alternativ om en månad eller två.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Undrar om det kommer se likadant ut vid släppen av 3090 och 3070? Det kommer nog väcka en del ont blod hos kunderna i så fall.

De riskerar ju dessutom att lämna en massa PCI-slotar öppna för AMD att fylla.

Om de nu ändå säljer allt de kan tillverka så finns det ju inget de kan göra bättre för att sälja mer. Nu kommer ju leveranser antagligen varje vecka.

Folk ville ha billiga grafikkort med hög prestanda och snabbt. Detta är exakt vad folk bad om när de tyckte 2080Ti var för dyr. Den kretsen var ju grymt mycket större och svårare att tillverka så att möta ett högt tryck hade aldrig gått. Tänk då om den kostat 7800:-, folk hade ju fått vänta flera år eller köpa av en skalperare för 20 lax om de inte var först på köp/boka-knappen.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är lite glad att Nvidia valde en såpass låg prispunkt ändå.

Jag blir väldigt nyfiken på hur snacket gick om prissättning innan, jag tror få personer hade klagat om kortet kostat en tusenlapp eller två mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Enda skillnaden var väl att "förr" var man tvungen att stå i en fysisk butik och man kunde snabbt bilda sig en uppfattning om ifall man rimligtvis skulle hinna få ett exemplar eller inte.
I dagens läge finns ingen sportslig chans att veta, speciellt inte med alla botar osv som härjar runt.

Ja, absolut. Spelplanen har förändrats sett till förutsättningar men jag känner att suget efter nya saker ligger på liknande nivåer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

@Sgart:

bara lite desperat.. finns inga direkt nya bra spel nu ändå

Cyberpunk lanseras ju snart t.ex och med tanke på systemkraven på det spelet är det nog många ink mig själv som var i behov av nytt kort nu. Jag kommer inte skaffa spelet innan jag fått tag på nytt kort.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Siktade på "Founders Edition eller inget", blev visst inget. Satt och refreshade sidan och väntade på att det skulle gå att beställa. Plötsligt stod det att den inte fanns i lager. Verkar ju som att det senare dök upp trots allt? Det får mig att undra om Nvidia ens sålde några FE kort i Sverige. Har någon nån form av bildbevis på att man lyckats få tag i ett FE kort?

Börjar mer och mer tro på det där ryktet om att det är en strategi från Nvidia för att få fina reviews och skapa hype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RR_larsson:

Enligt dom själva så kommer de få in kort löpande och skickar efter kö på ordernr. Datumen stämmer sannolikt inte alls. Det är bara sitta lugnt i båten och vänta på sin tur

Kompletts kundtjänst sa samma sak. Datumen stämmer inte inte, de får in kort löpandes från leverantörer så kan gå fortare. Allt är bara överbelastat just nu, så de måste reda ut beställningarna.

Permalänk
Inaktiv

Otroligt dåligt hanterad lansering, hade ett kort på Inet som inte gick att slutföra köpet på. Hade ett hos Nvidia i varukorgen som inte gick att komma med kassan med samt ett på Komplett som det tillslut blev order på. Men 26e september, kommer avboka som det ser ut.

Gyllene tillfälle för AMD att göra något överhuvudtaget, men där är det mest bara tyst. Hade de haft något att visa upp hade de troligen gjort det.

Nåja, får köra mitt 1080Ti ett tag till men skapligt irriterande när jag ändå bestämde mig för ett köp, har pengarna i näven och Nvidia bara totalt botchade lanseringen.

Får se hur det blir till veckan, men blir nog att invänta cyberpunk 2077 och skärmsläpp och köpa då, vad det nu blir. Eller bara skita i det då med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Ja det tror jag med. De som vill byta till nästa generation men egentligen skulle klarat sig med 3080 hamnar i en knepig sits.

Det värsta är väl att antalet personer som tycker 3070 är en rimlig uppgradering är betydligt större än för både 3080 och 3090, så då lär väl alla butiker gå ner fullständigt.

Undrar varför de inte kör med förhandsbokning istället?

Vet inte faktiskt. Kanske mkt "jobb" men det som skedde igår måste varit brutalt för butikerna. Skulle inte vilja vara i deras kläder igår eftermiddag (eller idag för den delen).
Kan också vara så att de valde att inte ta förbokningar då de helt enkelt inte hade en aning om hur mkt kort de kommer kunna leverera till sina kunder och därmed inte ville ta in bokningar de förmodligen inte ens skulle kunna leverera.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av AmpRC:

Det är lustigt hur Marknad på Sweclockers slog om efter säljstart 17 september. Efter NVIDIAs presentation överöstes först marknaden av begagnade 2080Ti som såldes för så lågt som 5000kr, och nu efter säljstart (och riktiga recensioner) kommer det ut annonser med "2080Ti köpes".

Precis det jag förstod. Folk sålde sina kort i panik och nu ångrar nu många att de skänkte bort dem. Finns säkert en del som sitter utan kort och återigen i ren panik måste köpa nytt. Jag behåller mitt 2080 Ti tills framtiden utvisar vad som händer. 😂

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Kylaren som krävs är för dyr för att kortet skall kunna säljas för MSRP utan förlust så detta är en planerad låg produktion för att driva upp priserna så inte AIB-tillverkarna börjar gnälla. Det ryktas även att AIB-tillverkarna får $50 rabatt på kretsarna de första månaderna.

Allt detta bara för att officiellt kunna säga att det är ett kort med $699 MSRP. Jag misstänker att det är få kort som ligger under $800. I Sverige tror jag inte de ligger under 9000:- inom någon månad.

Visa signatur

Elektronikingenjör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aqua_HeaD:

Precis det jag förstod. Folk sålde sina kort i panik och nu ångrar nu många att de skänkte bort dem. Finns säkert en del som sitter utan kort och återigen i ren panik måste köpa nytt. Jag behåller mitt 2080 Ti tills framtiden utvisar vad som händer. 😂

Fast är det verkligen samma personer som sålt tidigare som lagt upp annonser? Mer troligt att det är folk som inväntar lanseringen för att på allvar köpa gamla kort som byts ut.

Men har inte haft tid och lusläsa annonser och annonsörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

HJÄLTE! <3

Hjälte? Hoppas han polisanmäls och åker dit.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fast är det verkligen samma personer som sålt tidigare som lagt upp annonser? Mer troligt att det är folk som inväntar lanseringen för att på allvar köpa gamla kort som byts ut.

Men har inte haft tid och lusläsa annonser och annonsörer.

Kan absolut vara personer som bara väntar på att 30-serien kommer in på lager, men jag är helt övertygad om att många sålde sina kort i ren panik och hoppades på att få hem 3080 kort snabbt och billigt. Nu blir det garanterat inte så billigt och dessutom kommer det ta tid innan folk får sina kort.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Jag undrar hur det blir med alla 3080-ägare om AMD:s 6900 når typ 90% av 3080s prestanda men till 2000-3000 kr billigare?!

Personligen går jag alltid efter prestanda per krona såväl som garanti och långsiktig hållbarhet. Varumärkeslojalitet är trams i detta fall för mig.

Tyvärr har Radeon ofta sämre prestanda än Geforce även om de har samma FP32 resultat.
De har även mindre cache-minne. Det kan betyda något för spelprestanda.
Men krypto-mining är bra!

Permalänk
Medlem

Ringde just proshop nu när dom öppnade växeln, enbart på Asus TUF OC kortet jag beställde har dom just nu ca 700 kort restnoterade, och det fanns ingen metod för stackaren i luren som kommer få ta dessa samtal hela dagen att se vart i den kön man ligger.

Det var då OC kortet för 7999, men tänk vilka mängder om man räknar in övriga modeller, och detta bara för EN återförsäljare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Vet inte faktiskt. Kanske mkt "jobb" men det som skedde igår måste varit brutalt för butikerna. Skulle inte vilja vara i deras kläder igår eftermiddag (eller idag för den delen).
Kan också vara så att de valde att inte ta förbokningar då de helt enkelt inte hade en aning om hur mkt kort de kommer kunna leverera till sina kunder och därmed inte ville ta in bokningar de förmodligen inte ens skulle kunna leverera.

Nej förhandsbokning måste ju antagligen vara godkänt av Nvidia och då skall det gälla alla, globalt. Kräver säkert en helt annan logistik och planering.

Det var någon YouTuber som menade att Apple klarar av att hantera pre-sale på ett bra sätt och folk är OK med att få besked att de kommer få sin telefon/dator om 4 veckor,även om de betalt för den vid bokning. Då vet de vad som händer och kan lugnt gå vidare med sina liv. Kanske något att ta efter för övriga high-tech-bolag.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Siktade på "Founders Edition eller inget", blev visst inget. Satt och refreshade sidan och väntade på att det skulle gå att beställa. Plötsligt stod det att den inte fanns i lager. Verkar ju som att det senare dök upp trots allt? Det får mig att undra om Nvidia ens sålde några FE kort i Sverige. Har någon nån form av bildbevis på att man lyckats få tag i ett FE kort?

Börjar mer och mer tro på det där ryktet om att det är en strategi från Nvidia för att få fina reviews och skapa hype.

Som det står i artikeln hade de problem och runt 17 kom det upp. Har sett runt 5 på forumet skriva att de fick tag på FE, vissa med bild.

Permalänk
Bildexpert

Jag blev snuvad ser det ut som. Komplett tog emot min order igår och satte förväntad leverans till 26e september men ändrade det någon timme senare till 2a december... Inte en chans att jag tänker vänta så länge men jag låter det gå nån vecka iaf innan jag avbeställer.

Lite hårda ord kanske men de enda jag tyckte skötte det någotsånär korrekt var Webhallen, även om man märkte rätt snabbt att deras hemsida inte var anpassad för den trafiken. Med så får kort som de hade fått in och var ärliga med från första början borde det ha varit en varningsflagga för tillgången hos övriga ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det där är nobels fredspris nästa alltså.

Synd att det är lagligt att hålla på sådär att köpa bara för att sälja vidare direkt.

Märkligt resonemang men hur tänker du att lagen skall se ut? "Som privatperson får du aldrig sälja en vara förrän du använt den i minst 14 dagar?".

Eller kanske "Som privatperson får du aldrig göra vinst på en försäljning. Eftersom vinst är fult så måste all vinst beskattas till 100%"?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Nej förhandsbokning måste ju antagligen vara godkänt av Nvidia och då skall det gälla alla, globalt. Kräver säkert en helt annan logistik och planering.

Det var någon YouTuber som menade att Apple klarar av att hantera pre-sale på ett bra sätt och folk är OK med att få besked att de kommer få sin telefon/dator om 4 veckor,även om de betalt för den vid bokning. Då vet de vad som händer och kan lugnt gå vidare med sina liv. Kanske något att ta efter för övriga high-tech-bolag.

Precis så resonerar jag med. Det är egentligen välkänt att kunder som vet vad som pågår är betydligt nöjdare än kunder eller "de som önskar vara kunder" som inte har någon som helst aning om vad som händer, vilket ju är fallet i det här läget.

Nvidia borde gå ut med tydliga besked i vad som kommer och inte kommer för att lugna marknaden. Det är bra att de gick ut och förklarade att de blivit skalpade men det räcker inte. De måste öka sin transparens betydligt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Märkligt resonemang men hur tänker du att lagen skall se ut? "Som privatperson får du aldrig sälja en vara förrän du använt den i minst 14 dagar?".

Eller kanske "Som privatperson får du aldrig göra vinst på en försäljning. Eftersom vinst är fult så måste all vinst beskattas till 100%"?

Jag tycker vi kör på alternativ 2 och sen kollar vi vad som händer med bostadsmarkaden

PS. Eller tycker du att det är helt OK att använda scripts för att köpa upp saker och sen sälja det för dubbla priset för att det är slut i lager?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Det finns folk som måste vara först och är då beredd att betala lite extra för det. Nvidia har hållit upp priserna och det är förståeligt så länge inte AMD har visat vad de kommer med eller något riktigt släppdatum, det gäller att dra in så mycket pengar som möjligt.
Beroende på vad AMD släpper, när de släpper och till vilket pris så kommer Nvidia justera sina priser uppåt eller neråt beroende på hur stor marknad de vill ha.

Det har mer eller mindre aldrig varit en vinst att köpa en elektronisk produkt direkt vid släpp, givetvis finns det undantag där folk har fått mer för den men det är just pga bristande lager det sker och andra penningstinna personer bara måste ha det senaste. Själv avvaktar jag lite och ser vad som händer med AMD och även om Nvidia visar upp ett 3080 super eller Ti med mer minne som jag då är mer intresserad av. Att öka 2GB från 1080 -> 3080 tycker jag känns snålt och dessutom att ha ett glapp mellan 10 -> 24 mellan 3080 och 3090 känns väldigt mycket. Jag tror vi ser ett kort som täpper den luckan ganska snart.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Lade en order på 3080 ASUS TUF OC via proshop prick kl.15, sidan gick ner när jag betalat men orderbekräftelsen kom 15:04 iallafall, verkar dock inte ha funnits några kort(eller OTROLIGT få iallafall) - så nu sitter man här med obekräftad leveranstid då kortet är restnoterat

Tyvärr har nog ProShop inget eget lager, eller åtminstone ett extremt begränsat lager. Det är en klassiker att det tar ett par dagar innan de skickar någonting, hur mycket ”lagervara” det än är. Jag fick igenom min order 15:02 enligt korrekt klocka. Det var enda sidan som fungerade. Inet bara laddade, Webhallen visade HTTP 503, Netonnet hade inte lagt upp några 3080 vid 14:45 så där försökte jag inte ens.

Skrivet av Mortal1ty:

Fan vad glad man är att man inte sålt sitt 2080 ännu, finns ju bra många 2080(super/TI med) som gått för småpengar nu när folk köpt in sig i den här hypen, skulle inte vara så lycklig om jag satt utan GFX tills i slutet på oktober/november som många fått tidsestimat på.

Jo, jag sitter inte i sjön med mitt 2080 heller. Jag bör åtminstone ha hamnat någonstans i början av kön, även om jag kanske inte får mitt kort inom tidsramarna som ProShop angav när jag genomförde köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det finns folk som måste vara först och är då beredd att betala lite extra för det. Nvidia har hållit upp priserna och det är förståeligt så länge inte AMD har visat vad de kommer med eller något riktigt släppdatum, det gäller att dra in så mycket pengar som möjligt.
Beroende på vad AMD släpper, när de släpper och till vilket pris så kommer Nvidia justera sina priser uppåt eller neråt beroende på hur stor marknad de vill ha.

Det har mer eller mindre aldrig varit en vinst att köpa en elektronisk produkt direkt vid släpp, givetvis finns det undantag där folk har fått mer för den men det är just pga bristande lager det sker och andra penningstinna personer bara måste ha det senaste. Själv avvaktar jag lite och ser vad som händer med AMD och även om Nvidia visar upp ett 3080 super eller Ti med mer minne som jag då är mer intresserad av. Att öka 2GB från 1080 -> 3080 tycker jag känns snålt och dessutom att ha ett glapp mellan 10 -> 24 mellan 3080 och 3090 känns väldigt mycket. Jag tror vi ser ett kort som täpper den luckan ganska snart.

Hade egentligen inte haft ett problem med att korten är dyrare vid lansering och billigare sen, för som du säger vill man ha det först är det egentligen inte orimligt att det kostar lite mer.
Problemet här är ju att de absolut mest hängivna kunderna är de som inte får sina kort, medan andra skriptat till sig kort för att enbart tjäna pengar på att sälja vidare dom. Det är väldigt misslyckat av nvidia. De enda som är nöjda med gårdagen är de som köpt korten för att sälja vidare dom, lite hårt generaliserande.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Låter ju som att en del 3080 FE kan frigöras för beställning då om de tar bort beställningar från bottar. Frågan är NÄR? Hur ofta ska man behöva refresha!? Det känns som ett heltidsjobb

Skrivet av Shakermaker:

Hjälte? Hoppas han polisanmäls och åker dit.

Varför? Jag har noll sympati för scalpers.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Inte oväntat att det sålde slut och det till det priset!

Själv väntar jag nog något halvår minst innan det hinner komma vettiga titlar som kan utnyttja Ray Tracing prestandan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

@Mortal1ty: Sa han någon om det kommer gå att få se sin köplats öht eller är det bara att vänta och se?

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Hjälte? Hoppas han polisanmäls och åker dit.

Guys! We found the SCALPER! Go get the tar and feathers!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Ville få tag i ett FE kort men det hela var ju ett jäkla skämt, satt en timme och uppdaterade sidan för att få "en köp" knapp, sen till sist stod det "slut i lager".

Sen kl 17 läser man här på swec att folk lyckats köpa FE kort. så först ingen köpknapp, sen slut på lager sen helt plötsligt 2 timmar senare går det att köpa. nä fy.

jag fattar inte häller, jag försökte också köpa ett FE kort, ingen köp knapp alls.. sjukt irriterad.

EDIT: Slut i lager å hänvsning till tex Inet.se osv, men de har ju inga FE kort. så de är ju som att säga, tyvärr är våra bilar slut, men här borta kan du köpa potatis om du vill...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.