Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Swennis:
Plus att kunna pausa om man måste pinka. Eller svara i telefon. Eller gå ut med hunden. Eller morra dovt mot Jehovas vittnen när de ringer på när de är ute och kulturkrockar.

Stänger in oss och stänger av ljuden på telefonerna när vi kollar på film, hör inte dörren då heller, ingen hund, nemas problemas

Haha, "kulturkrockar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Är ju exakt det man slipper hemma ju 😄😝

Det är ju det jag säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Det är ju det jag säger

Haha, ja förlåt, läste det som att det är det du slipper på bio , ahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Om filmmakarna slutar fokusera på tolvåriga pojkar och remakes typ så tror jag att de kommer att hitta köpare till sina filmer utan problem. Och angående Disney, som vi pratar om här, så finns det ingen risk att deras filmer (med rätt målgrupp) inte kommer till Disney+. Med en lansering av Hulu internationellt, vilket vi har en del rätt starka indikationer på, så får vi också de filmer från Disney-koncernen som inte passar på Disney+ streamat.

De filmerna går bra oavsett.

Det är indiefilmerna och de mindre välkända filmmakarna som kommer få svårt om hela marknaden bara är TVOD eller exklusivt för en specifik SVOD-tjänst.

Vi kommer behöva betala mer för SVOD om de också ska köpa in filmer, för de har märkt att de kan klara sig på att fungera som en TV-kanal och då behövs inte mycket film. Intäkterna har ökat samtidigt som de minskat filmtitlarna med tusentals.

Disney+ kommer få de flesta filmerna, men Disney gör knappt film. Som jag sagt i tidigare trådar handlar det om 30-40 filmer om året om man räknar in Fox. Av dessa vill du som mest se en handfull. Tjänsten påverkas inte nämnbart om de dröjer med filmerna eller inte lanserar alla filmer heller. Det är inte riktigt plattformar som Disney+ som behövs för filmmakare som vill nå en publik och tjäna igen produktionskostnaden.

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet ifall Darkwing Duck finns i USA?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

De filmerna går bra oavsett.

Det är indiefilmerna och de mindre välkända filmmakarna som kommer få svårt om hela marknaden bara är TVOD eller exklusivt för en specifik SVOD-tjänst.

Vi kommer behöva betala mer för SVOD om de också ska köpa in filmer, för de har märkt att de kan klara sig på att fungera som en TV-kanal och då behövs inte mycket film. Intäkterna har ökat samtidigt som de minskat filmtitlarna med tusentals.

Disney+ kommer få de flesta filmerna, men Disney gör knappt film. Som jag sagt i tidigare trådar handlar det om 30-40 filmer om året om man räknar in Fox. Av dessa vill du som mest se en handfull. Tjänsten påverkas inte nämnbart om de dröjer med filmerna eller inte lanserar alla filmer heller. Det är inte riktigt plattformar som Disney+ som behövs för filmmakare som vill nå en publik och tjäna igen produktionskostnaden.

Tja, allt beror ju på betalmodellen. Ska man täcka kostnaderna med endast streaming så kan det nog bli tight, åtminstone för stora och dyra Hollywoodproduktioner med dyra filmstjärnor och så, men parat med en normal biorelease borde det inte vara några problem. I alla fall inte för filmer som går bra, många filmer floppar ju och går back och så har det varit "i alla tider".

Indiefilmer kostar ju inte så mycket att producera och har traditionellt inte gått upp på så många biografer eller så, så det kan vara så att de påverkas mindre av pandemin än större produktioner. Samtidigt så har de ju tappat mycket när det inte blev några filmfestivaler och sånt, men filmfestivaler ger ju inga direkta intäkter utan handlar mer om marknadsföring.

Men får ju se till det positiva i allt skit också. Folk konsumerar mycket mer media (och spel) nu än någonsin tidigare då de sitter hemma såpass mycket mer.

Skrivet av anon321431:

Någon som vet ifall Darkwing Duck finns i USA?

Jo det finns, och gamla Duck Tales. Dock inte med svenskt tal eller ens text (men med finsk text av någon anledning).

Permalänk
Medlem

@snajk: De förlorar intäkter på annat håll. Totalt sett har marknaden för film halkat efter inflationen under några år.

För mindre filmer är publikt jätteviktigt, fick du din tidigare film dumpad på en strömmande tjänst kommer väldigt få förmodligen uppmärksamma titeln och det kan bli svårare att finansiera nästa.

Permalänk
Medlem

Jag subbade för 10 min sen och har bara bläddrat biblioteket lite grann än så länge.
Och bara baserat på utbud och deras app är det lätt värt pengarna även utan erbjudande!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

@snajk: De förlorar intäkter på annat håll. Totalt sett har marknaden för film halkat efter inflationen under några år.

För mindre filmer är publikt jätteviktigt, fick du din tidigare film dumpad på en strömmande tjänst kommer väldigt få förmodligen uppmärksamma titeln och det kan bli svårare att finansiera nästa.

Tja, det beror ju väldigt mycket på vilka siffror man tittar på, för filmbranschen är inte så öppna med sånt. Tittar man på "domestic box office" för amerikanska studior (som ju är de stora, åtminstone häromkring och överallt om man tar hänsyn till faktiska intäkter) alltså biointäkter från Nordamerika, så har de legat ganska stadigt i många år nu efter hänsyn till inflationen. Internationellt har intäkterna ökat en hel del, mycket beroende på den kinesiska marknaden som går väldigt mycket mer på bio nu än vad de har gjort tidigare, vad jag kan se. Hemma-marknadens intäkter har minskat på grund av den kraftigt minskade försäljningen och uthyrningen av fysisk media samtidigt som streamingen inte har ökat i samma utsträckning. Å andra sidan har inkomsterna från TV-sändningar gått uppåt. 2020 däremot kommer ju bli ett katastrofår, men det har ju helt andra orsaker.

När det gäller indiefilmer så är det inte så kul med inställda festivaler och stängda biografer förstås. Men det är ju tillfälliga dippar (förhoppningsvis) och streamingmarknaden har ju ökat tillgängligheten något enormt, och likaså digital distribution av biofilmer. Samtidigt har de ju förstås konkurrensen från nya medier och svårighet att komma igenom bruset som negativa effekter liksom.

Man får ju inte glömma att digitaliseringen har gjort det väldigt mycket enklare och billigare att producera filmer utanför högbudget Hollywoodproduktioner. Vem som helst utan särskilt mycket pengar kan filma med hög kvalitet, skapa digitala effekter som stora studios bara kunde drömma om för inte så många år sedan, filma från luften, skapa egen musik och egna ljudeffekter och så vidare. Marknadsföring är svårare men samtidigt kan man ju komma väldigt långt med typ inga pengar tack vare sociala medier och så.

Permalänk
Medlem

Har kikat runt lite på utbudet och det ser riktigt bra ut! Sitter och kollar på Quack Attack nu och inser dock att jag tycker mer om tanken av att ha tillgång till massor med nostalgi-content än att faktiskt kolla på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

När det gäller indiefilmer så är det inte så kul med inställda festivaler och stängda biografer förstås. Men det är ju tillfälliga dippar (förhoppningsvis) och streamingmarknaden har ju ökat tillgängligheten något enormt, och likaså digital distribution av biofilmer. Samtidigt har de ju förstås konkurrensen från nya medier och svårighet att komma igenom bruset som negativa effekter liksom.

Problemet där är dock att prenumerationsbaserad strömning är 70 % av intäkterna på hemmamarknaden i USA. Det kommer göra det svårt för de som hittade sin nisch på t.ex. hemvideo förr och kunde ha begränsad biopremiär plus hemvideo och därefter TV/betal-TV. Det finns ingen drivkraft för SVOD att ta in ett brett utbud, TVOD kan vara lite bredare men är generellt fortfarande sämre än fysisk hyrvideo över postorder (när den fanns) på antalet titlar och väldigt få tittar. 4 % av tittandet i Sverige (film) är TVOD, 27 % SVOD, 16 % F/AVOD, 36 % är TV-kanaler.

Blir dessa skapelser dessutom uppköpta av en SVOD-tjänst så kommer den bli exklusiv till denna och minska spridningen på det sättet. För alla har inte alla strömmande tjänster helt enkelt. När det gällde fysisk video spelade det ingen jättestor roll vilken distributör som köpte upp rättigheterna, du kunde köpa eller hyra filmen i samma butik vilket som.

SVOD kan liknas vid TV-kanaler, det som passar på TV passar på SVOD. Film riskerar att inte ha någonstans där den passar in om svenssons ingång (många har inte DVD/BD/UHD-BD längre) är TVOD som i sin tur många aldrig använder. Varken filmälskare, filmmakare eller medelsvenssons har någon SVOD-tjänst med brett utbud för film där alla samlas. Blu-ray försvinner inte och har sin nisch bland filmälskare, men DVD minskar kraftigt.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Kul med hemförsäkringar och kök...vad det har med Disney+ är dock för mig en gåta.
Som sagt, åter till topic, som är Disney+

Disney+

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Någon som vet när fler avsnitt av Mandalorian dyker upp?

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av marukusu:

Någon som vet när fler avsnitt av Mandalorian dyker upp?

Ett avsnitt per fredag har jag sett det pratas om. Vilket verkar stämma, S01E03 är tillgängligt nu!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@marukusu: Fredagar

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ett avsnitt per fredag har jag sett det pratas om. Vilket verkar stämma, S01E03 är tillgängligt nu!

Härligt! Fredagskvällen är räddad! Tack för svar.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Räddningspatrullen verka finnas på Disney+. Av alla de gamla klassiska serierna så är det den enda som finns. Trevligt ändå

Visa signatur

Wahoo

Permalänk

Tycker bilden ser riktigt kass ut på min desktop monitor (4k) i Firefox. Får kanske börja använda tv´n i vardagsrummet. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Ni som skaffat detta: Finns hela Clone Wars och med svenskt tal? Har letat efter den för att kika på med mina barn, men inte hittat info på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Ni som skaffat detta: Finns hela Clone Wars och med svenskt tal? Har letat efter den för att kika på med mina barn, men inte hittat info på hemsidan.

Säsong 1-7, varav första två avsnitt i säsong 7 finns tillgängliga idag.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Säsong 1-7, varav två avsnitt i säsong 7 finns tillgängliga idag.

https://i.imgur.com/r5L0J0j.png

Tack! Superbra bild du la upp. Verkligen stort urval av ljud och text.

Permalänk
Medlem

@Klarspråkarn: Happy to help!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det man vill ha är väl de gamla serierna med svensk-tal? Antar att de fokuserar mer på filmer och nyare kontent?

Vill någon vänlig själ återkoppla om nedan finns och på vilket språk?
Duck Tales
Räddningspatrullen
Darkwing Duck
Luftens hjältar

Edit:
Skitsamma jag skaffar det nu så får jag se själv!

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk

Använder mig av disney+ appen från LG webOS på en OLED TV. Startar jag en film med HDR och Atmos så aktiveras endast HDR på TV men man får inte ut något Atmos ljud till soundbaren? Samma uppsättning fungerar klockrent på netflix appen som även den körs genom LG webOS men inte med disney appen. Är det något tekniskt i appen som inte är aktiverat ännu? Har ni andra Atmos ljudet i andra enheter?

Någon mer som noterat samma problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Problemet där är dock att prenumerationsbaserad strömning är 70 % av intäkterna på hemmamarknaden i USA. Det kommer göra det svårt för de som hittade sin nisch på t.ex. hemvideo förr och kunde ha begränsad biopremiär plus hemvideo och därefter TV/betal-TV. Det finns ingen drivkraft för SVOD att ta in ett brett utbud, TVOD kan vara lite bredare men är generellt fortfarande sämre än fysisk hyrvideo över postorder (när den fanns) på antalet titlar och väldigt få tittar. 4 % av tittandet i Sverige (film) är TVOD, 27 % SVOD, 16 % F/AVOD, 36 % är TV-kanaler.

Jag håller inte med. Utbudet förr när man hyrde film var patetiskt jämfört med Netflix och det är ju bara en tjänst (som dessutom fokuserar mer på TV än på film). Jag bor ändå i en storstad där jag hade flera hyrvideobutiker i närheten men ändå var det väldigt dåligt med allt utom storfilmer från Hollywood eller Sverige (och porr i vissa butiker då). Det fanns något ställe med annat utbud en bit bort, men det krävdes medlemskap och sen var filmerna väldigt dyra att hyra och nästan väl obskyra även för en filmentusiast (och filmvetare) som mig. Att hyra film via postorder gick kanske, men det var en extremt liten marknad och innan internet var det nästan omöjligt att hitta den. Idag finns det flera tjänster (exempelvis Draken Film eller ETC Play) där man kan se massvis av filmer från helt andra ställen än man är van vid och även de större kommersiella aktörerna (som Netflix) köper ju faktiskt in en hel del europeiska filmer, dokumentärer, indie och annat som man bara kunde drömma om på nittiotalet.

På bio fanns det dock ett annat utbud då i viss mån, alltså annat än i videobutikerna, folkets bio och liknande och här i Göteborg fanns (och finns) ju Cinemateket exempelvis, men filmmakarna tjänade inte mycket pengar på det även om de i alla fall tjänade något till skillnad från ifrån festivaler där man ofta gick back på sina filmvisningar. Idag är distribution till biografer mycket enklare och billigare så utbudet är större så folkets bio och liknande finns ju kvar och filmmakarna har det mycket enklare att gå plus. Sen är det förstås tråkigt att vi bara har en stor biografägare idag till skillnad från tidigare när vi hade två, men båda dessa var ju ändå i princip bara inriktade på storfilmer i alla fall.

Citat:

Blir dessa skapelser dessutom uppköpta av en SVOD-tjänst så kommer den bli exklusiv till denna och minska spridningen på det sättet. För alla har inte alla strömmande tjänster helt enkelt. När det gällde fysisk video spelade det ingen jättestor roll vilken distributör som köpte upp rättigheterna, du kunde köpa eller hyra filmen i samma butik vilket som.

Tja, visst är exklusiviteten ett större problem idag. Samtidigt får man ju se till tillgänglighet och kostnad. Skulle man hyra något hyfsat obskyrt på den tiden när det fanns hyrvideo så kostade en film ofta mer än en hel månad på valfri streamingtjänst idag, och det gällde att man hade tur så att det enda eller de få exemplaren de hade av en viss film inte var uthyrda redan. Var det något mindre obskyrt som fanns i de vanliga butikerna så kostade det fortfarande ungefär vad en månad Netflix kostar i dag med hänsyn till inflationen. Ville jag exempelvis se Beyond the Valley of the Dolls eller Fritz the Cat då så kunde jag åka till videobutiken för obskyra filmer och där kunde jag, om jag hade tur och de hade ett exemplar som inte var uthyrt, hyra den för 100-150 kronor, om jag hade betalt medlemskapet. Eller så kunde jag köpa filmen på postorder för några hundra, men då tog det ju åtminstone en vecka innan jag hade den. Idag kan jag, om jag inte har tur och filmen finns på en tjänst jag redan betalar för, hitta den på någon streamingtjänst och betala en hundralapp för att få tillgång till den och en väldig massa annat i en månad, eller så kan jag "hyra" filmen från Apple eller Google för 40-50 kronor eller "köpa" den för någon hundring. Oavsett kommer jag bra mycket billigare undan idag och jag kan med största sannolikhet kolla på filmen jag ville se direkt, inte om en vecka när paketet kommer fram eller efter att ha åkt till videobutiken liksom.

Citat:

SVOD kan liknas vid TV-kanaler, det som passar på TV passar på SVOD. Film riskerar att inte ha någonstans där den passar in om svenssons ingång (många har inte DVD/BD/UHD-BD längre) är TVOD som i sin tur många aldrig använder.

Du måste lyfta blicken från Netflix och typ CMore. Det finns många tjänster som har nischat sig mycket mer. TVOD används av entusiaster (se exempelvis utbudet på TriArt), andra är nöjda med vad som visas på TV eller Netflix utbud.

Citat:

Varken filmälskare, filmmakare eller medelsvenssons har någon SVOD-tjänst med brett utbud för film där alla samlas. Blu-ray försvinner inte och har sin nisch bland filmälskare, men DVD minskar kraftigt.

Men varför är det ett krav att det är just en tjänst, som alla använder? Jag förstår inte varför det skulle vara ett problem att ha olika tjänster för olika saker man är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag håller inte med. Utbudet förr när man hyrde film var patetiskt jämfört med Netflix och det är ju bara en tjänst (som dessutom fokuserar mer på TV än på film). Jag bor ändå i en storstad där jag hade flera hyrvideobutiker i närheten men ändå var det väldigt dåligt med allt utom storfilmer från Hollywood eller Sverige (och porr i vissa butiker då). Det fanns något ställe med annat utbud en bit bort, men det krävdes medlemskap och sen var filmerna väldigt dyra att hyra och nästan väl obskyra även för en filmentusiast (och filmvetare) som mig. Att hyra film via postorder gick kanske, men det var en extremt liten marknad och innan internet var det nästan omöjligt att hitta den. Idag finns det flera tjänster (exempelvis Draken Film eller ETC Play) där man kan se massvis av filmer från helt andra ställen än man är van vid och även de större kommersiella aktörerna (som Netflix) köper ju faktiskt in en hel del europeiska filmer, dokumentärer, indie och annat som man bara kunde drömma om på nittiotalet.

På bio fanns det dock ett annat utbud då i viss mån, alltså annat än i videobutikerna, folkets bio och liknande och här i Göteborg fanns (och finns) ju Cinemateket exempelvis, men filmmakarna tjänade inte mycket pengar på det även om de i alla fall tjänade något till skillnad från ifrån festivaler där man ofta gick back på sina filmvisningar. Idag är distribution till biografer mycket enklare och billigare så utbudet är större så folkets bio och liknande finns ju kvar och filmmakarna har det mycket enklare att gå plus. Sen är det förstås tråkigt att vi bara har en stor biografägare idag till skillnad från tidigare när vi hade två, men båda dessa var ju ändå i princip bara inriktade på storfilmer i alla fall.

Fast här svarar du på något annat. Utbudet i filmbutikerna lokalt svara du på när jag skriver något annat och jag kan lova att de hade fler aktuella storfilmer än Netflix även om de inte hade 20 000 titlar så som Lovefilm.

Skrivet av snajk:

Tja, visst är exklusiviteten ett större problem idag. Samtidigt får man ju se till tillgänglighet och kostnad. Skulle man hyra något hyfsat obskyrt på den tiden när det fanns hyrvideo så kostade en film ofta mer än en hel månad på valfri streamingtjänst idag, och det gällde att man hade tur så att det enda eller de få exemplaren de hade av en viss film inte var uthyrda redan. Var det något mindre obskyrt som fanns i de vanliga butikerna så kostade det fortfarande ungefär vad en månad Netflix kostar i dag med hänsyn till inflationen. Ville jag exempelvis se Beyond the Valley of the Dolls eller Fritz the Cat då så kunde jag åka till videobutiken för obskyra filmer och där kunde jag, om jag hade tur och de hade ett exemplar som inte var uthyrt, hyra den för 100-150 kronor, om jag hade betalt medlemskapet. Eller så kunde jag köpa filmen på postorder för några hundra, men då tog det ju åtminstone en vecka innan jag hade den. Idag kan jag, om jag inte har tur och filmen finns på en tjänst jag redan betalar för, hitta den på någon streamingtjänst och betala en hundralapp för att få tillgång till den och en väldig massa annat i en månad, eller så kan jag "hyra" filmen från Apple eller Google för 40-50 kronor eller "köpa" den för någon hundring. Oavsett kommer jag bra mycket billigare undan idag och jag kan med största sannolikhet kolla på filmen jag ville se direkt, inte om en vecka när paketet kommer fram eller efter att ha åkt till videobutiken liksom.

Du måste lyfta blicken från Netflix och typ CMore. Det finns många tjänster som har nischat sig mycket mer. TVOD används av entusiaster (se exempelvis utbudet på TriArt), andra är nöjda med vad som visas på TV eller Netflix utbud.
Men varför är det ett krav att det är just en tjänst, som alla använder? Jag förstår inte varför det skulle vara ett problem att ha olika tjänster för olika saker man är intresserad av.

Spelar ingen roll vilken SVOD-tjänst man tittar på alla har dåligt filmutbud, och flera har de senaste åren minskat utbudet. TVOD-tjänsterna används knappt. Försöket med Film2Home/Headweb/Plejmo/Magine fick slå ihop och omsättningen för TVOD är t.o.m. mindre som andel av marknaden i Sverige än i USA. Just Plejmo kom ut och lovade att de skulle öka utbudet till 20 000 titlar, de landade på 5000 eller så innan avvecklingen.

Det är inte bara att företagen inte når allmänhetens förväntningarna inom TVOD, de når inte sina egna förväntningar och utfästelser.

Itunes och Google Play Movies/Youtube Movies har börjat få riktigt bra utbud på köp/hyr, men det handlar inte om några 40-50 kr när vi talar om filmer som bara finns som köp. TVOD har inte på långa vägar ersatt videouthyrning och försäljning av fysisk media sett till tidigare omsättning från dessa. Filmerna som plockas upp av SVOD-tjänster kommer dessutom inte till TVOD.

Tvivlar på att någon är nöjd med filmutbudet på Netflix. Netflix har helt enkelt upptäckt att de kan visa serier och miniserier istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Använder mig av disney+ appen från LG webOS på en OLED TV. Startar jag en film med HDR och Atmos så aktiveras endast HDR på TV men man får inte ut något Atmos ljud till soundbaren? Samma uppsättning fungerar klockrent på netflix appen som även den körs genom LG webOS men inte med disney appen. Är det något tekniskt i appen som inte är aktiverat ännu? Har ni andra Atmos ljudet i andra enheter?

Någon mer som noterat samma problem?

Har samma problem fast med Dolby Vision filmerna. Fungerar på netflix via AppleTV men inte Disney+.
Atmos kan jag inte testa ännu. Men nästa vecka testar jag det också. Antagligen får jag väl samma sak då.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Det man vill ha är väl de gamla serierna med svensk-tal? Antar att de fokuserar mer på filmer och nyare kontent?

Vill någon vänlig själ återkoppla om nedan finns och på vilket språk?
Duck Tales
Räddningspatrullen
Darkwing Duck
Luftens hjältar

Edit:
Skitsamma jag skaffar det nu så får jag se själv!

Duck Tales finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
Räddningspatrullen finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
För att hitta den måste du antingen bläddra eller söka på Chip´n Dale.

Darkwing Duck och Luftens Hjältar finns inte ännu.

Permalänk
Medlem

Mina barn har redan tröttnat efter några dagars tittande. Tur man inte betalade för hela året. Blir att återkomma då och då.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Duck Tales finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
Räddningspatrullen finns med svenskt ljud, ingen svensk undertext.
För att hitta den måste du antingen bläddra eller söka på Chip´n Dale.

Darkwing Duck och Luftens Hjältar finns inte ännu.

Duck tales är ju rebooten från 2017 och inte den från 87 som jag vill ha.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W