När släpps egentligen 3080 FE?

Permalänk

@fredrics: från mobilen?

Permalänk

Jag fick en tillagd i kassan genom mobilen, men sen när jag skulle vidare i kassan så låste det sig bara. Verka inte finnas några tbh..

Permalänk

Komplett sålde slut innan 14:58 på den modell jag ville ha

Lyckade lägga order då, fick orderbekräftelse och banken registrerade köpet 14:58. Lite antiklimax ja

Permalänk
Medlem

helt värdelöst.

Permalänk
Medlem

Verkar lite som att butiken är avstängd just nu. Tricksar man lite kan man lägga till ett FE i kundvagn men det händer absolut inget när man försöker gå till kassan. Samtidigt så går det inte längre att handla Nvlink-bryggor eller något annat heller. Går inte ens att lägga i korgen.

Några lyckades iaf nappa upp lite FE kort så ptja gratulerar. Känns jävligt eländigt här när man försökte hela dagen men går hem tomhänt..

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Jag blev så förbannad att jag beställde ett ROG Strix OC. Dumt beslut? Antagligen, ja. Men nu vet jag iallafall att jag kommer få ett kort (så fort det kommer in i lager) som kommer prestera bra. GG Nvidia.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Verkar lite som att butiken är avstängd just nu. Tricksar man lite kan man lägga till ett FE i kundvagn men det händer absolut inget när man försöker gå till kassan. Samtidigt så går det inte längre att handla Nvlink-bryggor eller något annat heller. Går inte ens att lägga i korgen.

Några lyckades iaf nappa upp lite FE kort så ptja gratulerar. Känns jävligt eländigt här när man försökte hela dagen men går hem tomhänt..

Samma för min del, verkar som att de enda som lyckades ta sig förbi kundkorgen och faktiskt beställa är de som gjorde det via firefox..
Surt, har väntat sedan i februari på att ersätta mitt 1070 då en av fläktarna på kortet är paj och har ett väldigt irriterande ljud vid belastning =/

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

@Vardagsrum: Yup, precis som de vill. Sälja de asdyra korten som av en händelse finns mer av i lager

Permalänk
Medlem

Den papprigaste papperslanseringen ever

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

@Nostradamu: *Kastar jätteargt 10k i ansiktet på dem* Ta pengarna och prata aldrig om detta igen!

Men skämt åsido så var jag så sjukt sugen på FE. Jag bryr mig inte om RGB osv och tycker inte att någon AIB är särskilt övertygande i designen förutom just ROG. Det är ju tur att man är i den åldern där man har råd med sånt här...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk

Jaha, dags att vänta till oktober då.

Kommer vara värt egentligen. Min Asus DUAL GTX 1070 bottleneckar säkert min CPU görmycket.

Permalänk
Medlem

det gick ett rykte innan releasen att nvidia har gjort detta med flit, för att de skapat en kylare som är bra för en gång skull så kostar den mycket mer en vad de gillar, så de kommer inte sälja några FE, de pressar alla köpare till tredjepartstillverkarna som i sin tur har högre priser

Permalänk
Medlem

@dakke:
Börjar ju lukta lite möjlig sanning i det ryktet nu.
Haha fyfan vilken dynga, dvs denna "releasen".

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elixx:

@Sienar: Inet kunde man ju glömma, lyckades lägga kort i inkorgen, efter att ha tryckt avsluta köp drygt 100 gånger och att sidan crashat etc, så gav jag upp. Nu är jag med på jakt efter ett FE.

Samma här. Jag fastna när ja skulle till Kassa.
Grymt besviken, hanteringen av denna hypen kunde inte varit värre!

Permalänk
Medlem

Hur många här fick sin order igenom? Korten fanns inte ens tillgängliga från säljstart? Men de blev tillgänliga efter 2-3 timmar? Falsk jävla marknadsföring, borde anmälas.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Viking
Skrivet av kroken:

Hur många här fick sin order igenom? Korten fanns inte ens tillgängliga från säljstart? Men de blev tillgänliga efter 2-3 timmar? Falsk jävla marknadsföring, borde anmälas.

Dock så nämnde de aldrig när FE-korten skulle börja säljas, bara att RTX 3080 blev tillgänglig vid 15:00...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Hur många här fick sin order igenom? Korten fanns inte ens tillgängliga från säljstart? Men de blev tillgänliga efter 2-3 timmar? Falsk jävla marknadsföring, borde anmälas.

jag satt och refreshade 15:00 och det blev aldrig tillgängliga vid den tidpunkten, det va kvar knappen med intresse anmälan vid den tiden. jag antar att de gick upp vid 16:00?

jag har inte tänkt köpa 3080 men 3090, tänkte det var en bra ide att se hur dagens release går så jag vet vad jag har att vänta vid 3090, nu vet jag ju att chansen att FE ens finns till salu är extremt liten så får nog köpa ett tredjepartskort vid 15:00 och sedan försökta köpa ett FE kort vid 16:00 och om det nu finns några exemplar till salu kanske man har tur? då får man helt enkelt skickade tillbaka tredjepartstillverkade kortet sedan.

känns risigt av nvidia att hålla på såhär, det är väll olagligt att ha sånahär sälj knep men svårt att bevisa att de faktiskt inte säljer dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Dock så nämnde de aldrig när FE-korten skulle börja säljas, bara att RTX 3080 blev tillgänglig vid 15:00...

Om det var något kort som skulle bli tillgängligt vid officiell release från NVIDIA så borde det vara deras egna 3080 FE och inte tredjepart. Det verkar som kortet blev lanserat vid olika tider ändå beroende på vilket land, tex i USA så var det 15:00 men inte i sverige.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

jag satt och refreshade 15:00 och det blev aldrig tillgängliga vid den tidpunkten, det va kvar knappen med intresse anmälan vid den tiden. jag antar att de gick upp vid 16:00?

jag har inte tänkt köpa 3080 men 3090, tänkte det var en bra ide att se hur dagens release går så jag vet vad jag har att vänta vid 3090, nu vet jag ju att chansen att FE ens finns till salu är extremt liten så får nog köpa ett tredjepartskort vid 15:00 och sedan försökta köpa ett FE kort vid 16:00 och om det nu finns några exemplar till salu kanske man har tur? då får man helt enkelt skickade tillbaka tredjepartstillverkade kortet sedan.

känns risigt av nvidia att hålla på såhär, det är väll olagligt att ha sånahär sälj knep men svårt att bevisa att de faktiskt inte säljer dem.

Att jag inte fick en beställning är en annan femma men att inte ens få en chans när de utlovat en release 15.00 är riktigt tråkigt. Hoppas de gör rätt med 3090.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@dakke: Jag fick min beställning igenom 17:03 men vet inte om det var så att de släppte dem 17:00. Var bara tur att jag gjorde en refresh igen lite över 17

Permalänk
Viking
Skrivet av kroken:

Om det var något kort som skulle bli tillgängligt vid officiell release från NVIDIA så borde det vara deras egna 3080 FE och inte tredjepart. Det verkar som kortet blev lanserat vid olika tider ändå beroende på vilket land, tex i USA så var det 15:00 men inte i sverige.

”Så borde det vara”. Ja, men om de inte gått ut med att de skulle gå att köpa vid 15:00 så ska du inte heller anmäla.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

@fredrics: verkligen? jag är rätt säker på att jag kollade när jag kom hem och då stog det att "out of stock" vid 16:30, jag lämnade jobbet 16:00 (kollade inte innan jag lämnade) och det var slut när jag kom hem, kom de tillbaka då vid 17:00?

Permalänk
Medlem

Jag fick "Finns ej i lager" kl. 16:14, såg då jag fick mailet från kl. 16:02 från Nvidia att det nu var tillgängligt. Hade suttit hemma och refreshat sen kl. 14:45 och lackade lite innan 16...

Hade jag vetat detta hade jag istället chansat direkt att köpa en ASUS TUF för samma pris när de fanns i lager.

Nvidia förstörde veckan.

Permalänk
Medlem

Nvidia gick ut med detta innan

Citat:

This morning we saw unprecedented demand for the GeForce RTX 3080 at global retailers, including the NVIDIA online store. At 6 a.m. pacific we attempted to push the NVIDIA store live. Despite preparation, the NVIDIA store was inundated with traffic and encountered an error. We were able to resolve the issues and sales began registering normally.

To stop bots and scalpers on the NVIDIA store, we’re doing everything humanly possible, including manually reviewing orders, to get these cards in the hands of legitimate customers.

Over 50 major global retailers had inventory at 6 a.m. pacific. Our NVIDIA team and partners are shipping more RTX 3080 cards every day to retailers.

We apologize to our customers for this morning's experience.

Källa: https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/iunimo/updates_from_...

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem

Om det är någon som fick tag på ett FE kort och vill sälja/byta det mot ett referens kort + pengar emellan, kan vi skicka mig ett PM - kör SFF och kommer köra vattenkylning på det kortet så det passar bättre.

Gjorde världens miss och mitt 2080S och sitter med ett gammalt kort som placeholder, chansen är liten men större om jag frågar.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nvidia’s RTX 3080 is already sold out pretty much everywhere online in the US
https://www.theverge.com/2020/9/17/21441391/nvidia-rtx-3080-s...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Kunde köpa på ProoShop innan de tog slut men köpte inte. Blir ju inte av med mitt halvår gamla Asus Strix RTX 2080Ti utan att förlora 8 000 kr. Väntar på Nvidia RTX 4080 innan det blir något nytt

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Men det kommer väl komma fler FE kort in på Nvidias lager så småningom? Lite dåligt då man har ingen aning hur länge man behöver vänta dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

@fredrics: verkligen? jag är rätt säker på att jag kollade när jag kom hem och då stog det att "out of stock" vid 16:30, jag lämnade jobbet 16:00 (kollade inte innan jag lämnade) och det var slut när jag kom hem, kom de tillbaka då vid 17:00?

Ja första out of stock så hade ingen lyckats beställa. De hade väl bara förberett systemet för försäljning. Runt 17 tiden började korten säljas på riktigt. Under en riktigt riktigt kort tid.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI