Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

@Doglas: För mig är det dom som finns i lager, men inte kortet, lustigt!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Frantz3n:

Varför vill så många ha FE edition? Asus TUF är ju 6% snabbare och kyler 15% bättre för samma pris.

För det är första nvidia-kortet som inte ser ut som en påse skit.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

För det är första nvidia-kortet som inte ser ut som en påse skit.

Man ska ju inte titta på den

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frantz3n:

Varför vill så många ha FE edition? Asus TUF är ju 6% snabbare och kyler 15% bättre för samma pris.

Ljudnivå är också en faktor för vissa.

Permalänk
Medlem

Kompletts sida och orderstatus på kort ändras stup i kvarten

Vad håller de på med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Ljudnivå är också en faktor för vissa.

Ligger på ungefär samma som TUF på 42 decibel

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Frantz3n:

Man ska ju inte titta på den

Har man fönster i chassit blir det lätt så ändå. ^^
Nej, jag vet. Men det ÄR grymt snyggt, och jag vill veta om de lyckats med kylaren så bra som det verkar.

Även om Asus-korten är bra ser de faktiskt riktigt räliga ut den här generationen...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Ligger på ungefär samma som TUF på 42 decibel

Det ser ut som att det blir ett TUF för min del (ej OC). 7e oktober är senaste budet från komplett.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har man fönster i chassit blir det lätt så ändå. ^^
Nej, jag vet. Men det ÄR grymt snyggt, och jag vill veta om de lyckats med kylaren så bra som det verkar.

Även om Asus-korten är bra ser de faktiskt riktigt räliga ut den här generationen...

Den är inte så bra. Eftersom asus tuf är 15% bättre

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställde ett TUF OC från Komplett? Vad står det för datum i eran orderstatus? Själv har jag "Beställningsvara, förväntas i lager 26 september 2020, 1 st."

Permalänk

Mitt 3080 Gaming X jag beställde via Elgigiganten verkar bli försenat till 1 Oktober.
Gör inte så mycket för mig (inte så långt extra ändå), hoppas bara det inte blir längre än så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Någon annan som beställde ett TUF OC från Komplett? Vad står det för datum i eran orderstatus? Själv har jag "Beställningsvara, förväntas i lager 26 september 2020, 1 st."

Beställd, förväntas i lager 7 september 2020, 1 st

får den för 10 dagar sedan

Permalänk

Den går in i mitt itx chassi det gör inte de andra.

Skrivet av Frantz3n:

Varför vill så många ha FE edition? Asus TUF är ju 6% snabbare och kyler 15% bättre för samma pris.

För att den passar i mitt ITX-chassi de andra bygger för mycket med dessa fläktlösningar. Har en Node 304. Så får se hur varmt det blir om jag behöver modda sidan på den.

Permalänk
Medlem

Inga datum ni ser stämmer.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Någon mer på komplett där de står att man beställt 15:33 fast man beställde 15:03 eller liknande ?

Står 16.04 fast jag beställde strax efter 15

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Frantz3n:

Den är inte så bra. Eftersom asus tuf är 15% bättre

Men mer än 15% fulare.
Jag satt faktiskt och velade på Inet medan det fortfarande såg ut att finnas kort kvar, men jag kände verkligen inget "villhöver" på Asus. The villhöver is real för FE dock.

Mina två senaste kör har varit Asus Strix, men prisskillnaden från FE känns verkligen inte motiverad den här generationen. Visst, OC. Men det kan man åstadkomma själv med lite engagemang.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad skillnaden mellan öppen och order mottagen är på komplett? har två ordrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meyzu91:

du är inte ensam, beställde 14:57 pengar drogs, fick bekräftelse, fortfarande öppen order och då har andra redan börjat få sina kort behandlade. Bara gilla läget och vänta några veckor

Hur ska man tolka sidan är frågan? Jag fattar inte riktigt om den länken till produkten som är i ordern visar mitt leveransdatum eftersom det är samma man ser om man bara surfar in och kollar på produkten.

Permalänk
Medlem

Nu dök det tydligen upp 5 beställningar jag ej vet jag gjort på zotac varianten på komplett, spännande. står 26e på alla 5

Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscjo290:

Nu dök det tydligen upp 5 beställningar jag ej vet jag gjort på zotac varianten på komplett, spännande. står 26e på alla 5

Fick du betala för alla?

Permalänk
Medlem

Alla är på faktura iaf

Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |

Permalänk
Medlem

En av alla mina beställningar gjorde jag på NetOnNet. (ena på Komplett, var i lager när ordern skickades men det står annat i min bekräftelse) Dom har förbokning. Skrev till deras chatt och frågade vad detta innebar och fick detta som svar:

"Vi har inte ett exakt datum då Nvidia har varit lite försena med leveransen till oss vilket har skapat lite krångel under dagen vilket du säkert har märkt men jag skulle tro att de kommer att skickas imorgon"

Det är tydligen lite kaos hos dom så när jag frågade om man kan veta vart man är i ordningen så bad dom mig återkomma imorgon!

Ifall någon känner att dom inte har fått iväg någon order "på riktigt" så kan man ju testa sin lycka där. Kanske vinner lotteriet

Formatering
Permalänk
Medlem

Slut överallt direkt eller? Alla 3080??

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Shudnawz:

För det är första nvidia-kortet som inte ser ut som en påse skit.

Nja..
Det är skitsnyggt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Oscjo290: Ja man får nog vara miljonär om man ska ha råd att ligga ute med pengar på flera beställningar, speciellt om man inte vet när de kommer o de ser ut att dröja månader. haha

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

@Oscjo290: Ja man får nog vara miljonär om man ska ha råd att ligga ute med pengar på flera beställningar, speciellt om man inte vet när de kommer o de ser ut att dröja månader. haha

Precis, tar alltid faktura, vill gärna ha mina prylar i handen innan jag betalar något

Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |

Permalänk
Medlem

Från webbhallen

NÄR FÅR MAN VETA OM MAN FÅR ETT KORT FRÅN DEN FÖRSTA BATCHEN?
Det kommer ett mejl med en avi om att vi har skickat den från oss, eller ett mejl om en intern flytt till butiken som du beställt den till. Vårt lager arbetar hårt för att de flesta aviseringarna ska kunna skickas samma eftermiddag, men om man inte har fått en avi på eftermiddagen 18/9 så är man på kölistan för kommande batcher enligt beställningstid

Permalänk
Medlem

Efter att ha slösat 15 minuter på Inet och deras problem vid slutför köp så hoppade jag raskt över till Komplett där det fortfarande fanns Zotac kort kvar i lager.
Order mottagen, förväntad leverans 2/12...

Får väl sälja en njure eller en tjurig sambo och köpa ett 3090 nästa vecka istället!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

@Swennis: Japp tyvärr. Nästan alla som fått tag på ett kort har fått igenom sin beställning innan eller en minut eller två efter 15 verkar det som. Fick igenom mitt msi gaming x trio 15:02 på proshop och skickades för 1.5 timma sedan. allt är borta överallt nu och köerna verkar vara månader. helt sjukt!

Permalänk
Medlem

Jag har med ett 2/12, skulle behöva ett nu då mitt 680 börjar bli lite trött

Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |