Nvidia Geforce RTX 3080 "Ampere" – ett ovanligt stort prestandakliv

Permalänk
Medlem

Någon från Webbhallen som har fått bekräftelse på leverans? Såg korten försvinna i bakgrunden utan att köp knappen var tillgänglig

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats beställa med beräknas leverans från o med nu?

Permalänk

Elgiganten har öppnat för beställning! KÖÖÖÖR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Inet har bekräftat att om man har en beställning redo för 7825 så kommer man få ett kort för det priset oavsett ifall det finns kort på lager.

Frågan blir bara ifall Komplett kommer uppdatera beställningar så man verkligen vet när man får sitt kort. En sak för mig är att detta blir det sista kortet jag beställer från komplett under launch, andra gången de har kört sina fula knep. Ifall min beställning inte blir behandlad och korten finns på lager inom framtiden för det högre priset så kommer jag kontakta ARN.

Ja, men det jag menade var att även om man får vänta någon vecka så bör man ju få kortet till det utsatta priset istället för ~9600:- som kommer gälla senare för vissa modeller.

Skrivet av Trackmaster:

Någon från Webbhallen som har fått bekräftelse på leverans? Såg korten försvinna i bakgrunden utan att köp knappen var tillgänglig

Kanske folk som köade i butiken och rensade upp de som fanns på Bredden Infracity?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

finns på elgiganten just nu, släpptes för 1 min sedan

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

ELGIGANTEN GO GO GO!

Edit: Avbeställde på Proshop när det gick att beställa på Elgiganten. Det roliga är att jag för fyra år sedan köpte mitt 1080 på just Elgiganten av alla ställen

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Bildexpert

"Obekräftad leveranstid, upp till 2 mån"

Permalänk
Medlem

Kammade hem ett från elgiganten/elkjøp! Skal levereras om 5-10 dagar. Spännande

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mickewessen:

Fick igenom en beställning på Komplett 15.01, bekräftelsemailet kom kort därefter men kollar man orderstatus står den fortfarande som öppen.
Någon som har fått en uppdaterad status från Komplett som säger annat än "öppen"

Min står fortfarande som öppen. Över en timme sedan lagd order. Slösade bort för mycket tid på Nvidia och Inet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av welllpapp:

Nu uppdaterades min till Order mottagen - förväntas i lager 7e okt. Men 22a på artikelsidan? GJ komplett.

Du ligger före i kön, de som köper nu får troligen den 22a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellanslag:

Elgiganten har öppnat för beställning! KÖÖÖÖR!

Tackar!

Lyckades lägga en beställning iaf så bara hoppas på att man får det och ingen annan hann före!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Grattis till er som köpte på elgiganten, slut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellanslag:

De fuskade tydligen och sålde alla sina kort vid midnatt, sedan tog de bort produkten ur sortimentet för att försöka dölja det hela. Produkten finns dold och det står att leveranstid är obekräftad.

Det undrar jag, jag kollade vid midnatt, tänkte att om nån klantar sig så är de dem... men då gick det inte beställa.

Visa signatur

FD Meshify S2 | ROG Strix 1000W | Asus ROG Z690 Maximus Hero | G.Skill 32GB DDR5 5600Mhz CL36 | Intel i9 12900K | Corsair H150i Elite LCD | MSI 4090 Gaming Trio | 4x Corsair LL140 RGB | Samsung G9 Neo | Corsair K95 | Logitech Pro X | Asus Xonar Essence III | Beyerdynamic DT990 250ohm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mellanslag:

Elgiganten har öppnat för beställning! KÖÖÖÖR!

PNY går att köpa om det inte är borta när jag skrev detta:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Verkar som ingen vill köpa PNY?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

@anon5930:

Man kan hoppas, sitter i chattkö med komplett nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

Fick också en bekräftelse nyss. Glad att de öppnade för beställning 14:59

Helt fel gjort av Komplett. Jag tänkte 15.00 prick!

Permalänk
Medlem

Wohoo, smooth sailing på Elgigantens hemsida. Tog mindre än 20 sekunder att köpa ett ASUS TUF OC och fick instant orderbekräftelse. Leverans inom 5 dagar. Well played Elgiganten om detta stämmer!

Permalänk
Viking
Skrivet av mellanslag:

Elgiganten har öppnat för beställning! KÖÖÖÖR!

Får se om jag han få ett Gaming X Trio.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag lyckades beställa ett, men inte förrän 15:05.
Antar att flera andra var före.

Jag kom in typ 15 över. Nu har jag i alla fall lyckas beställa ett!
Riktigt hypead!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

står att jag inte kan lägga till i kundkorgen på elgiganten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mellanslag:

Elgiganten har öppnat för beställning! KÖÖÖÖR!

I lager och obekräftad leveranstid samtidigt, ljuger de som vanligt med lagersaldo eller har de faktiskt kort?

Permalänk
Medlem

Komplett ändrade lagerstatus från 22a oktober till 7e oktober.. Har de koll på grejerna?

Permalänk
Medlem

lyckades klippa MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC på elgiganten för 7825:- men klickade kanske lite för snabbt då jag råkade beställa 2 :/ men vågar nog fan inte avbeställa

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Någon från Webbhallen som har fått bekräftelse på leverans? Såg korten försvinna i bakgrunden utan att köp knappen var tillgänglig

Samma här!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

netonet kom de upp på nyss ,,,, jag frågade på chatten och fick till svar att :
Jag skulle lägga en förhandsbokning nu då vad jag vet så kan de komma att skickas från oss imorgon

sen vad det betyder skiter jag i går ju avbeställa så

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/justnu/nvidia-ge...

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I lager och obekräftad leveranstid samtidigt, ljuger de som vanligt med lagersaldo eller har de faktiskt kort?

Fanns ca 5 i lager när jag la min beställning med en leveranstid på 3-5 dagar så jag hoppas att det finns kort iaf

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

Varför i hela beställde man inte från proshop direkt för.. suck, sista gången från komplett.

Proshop har också tvivelaktiga metoder, "i lager" betyder ofta beställningsvara från deras lager som tar ca 10 dagar att skicka.
... och deras lagerstatus skulle jag inte lita på överhuvudtaget i dessa rusningstider.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Frågan är om Proshops leveranstid verkligen är så bra som angetts? Jag är skeptisk.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Där small det till på elgiganten.

Fått fakturan på klarna, så känns ju som det är bekräftat?

Permalänk
Medlem

hmm. står inte längre att det är slut på nvidias sida....
The plot thickens